LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Facebook opzeggen

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Facebook opzeggen

Ongelezen bericht door Radar »

Sommige mensen kunnen echt niet meer zonder hun Facebook-pagina. Anderen vinden juist dat er iets teveel mensen meekijken. Naar aanleiding van onze uitzending over social media ontvingen we van veel mensen de vraag hoe je Facebook opzegt. Maandag leggen we uit hoe dat moet, en waar je daarbij op moet letten.

Maandag 13 februari in Radar, om 20.30 uur bij de TROS op Nederland 1

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Facebook opzeggen

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Serieus?
Alsof het hogere wiskunde is!
Het staat toch heel duidelijk aangegeven.
Ik was er met een dag vanaf.
Hyves ging moeilijker.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Facebook opzeggen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

TROS Radar schreef:Sommige mensen kunnen echt niet meer zonder hun Facebook-pagina. Anderen vinden juist dat er iets teveel mensen meekijken. Naar aanleiding van onze uitzending over social media ontvingen we van veel mensen de vraag hoe je Facebook opzegt. Maandag leggen we uit hoe dat moet, en waar je daarbij op moet letten.

Maandag 13 februari in Radar, om 20.30 uur bij de TROS op Nederland 1

Of je mensen laat meekijken op je facebook pagina dat beslis je helemaal zelf, je kunt heel veel op prive zetten.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Facebook opzeggen

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Chocomelk schreef:
TROS Radar schreef:Sommige mensen kunnen echt niet meer zonder hun Facebook-pagina. Anderen vinden juist dat er iets teveel mensen meekijken. Naar aanleiding van onze uitzending over social media ontvingen we van veel mensen de vraag hoe je Facebook opzegt. Maandag leggen we uit hoe dat moet, en waar je daarbij op moet letten.

Maandag 13 februari in Radar, om 20.30 uur bij de TROS op Nederland 1

Of je mensen laat meekijken op je facebook pagina dat beslis je helemaal zelf, je kunt heel veel op prive zetten.
Nou, als al je vrienden standaard zien in hun 'timeline' rechts op het beeldscherm op wiens foto je reageert en wat je verder krabblt, dan vind ik dat wel ver gaan.
Die timeline kun je toch niet uitzetten?

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Facebook opzeggen

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Inderdaad, gewoon een keer eventjes de tijd nemen om te kijken hoe je profiel in elkaar zit en wie wat kan zien, dan is dat geen probleem. En je profiel 'opzeggen' is a piece of cake :)

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Facebook opzeggen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

VioletPrue schreef:


Nou, als al je vrienden standaard zien in hun 'timeline' rechts op het beeldscherm op wiens foto je reageert en wat je verder krabblt, dan vind ik dat wel ver gaan.
Die timeline kun je toch niet uitzetten?
Heb nog de oude versie, weet het niet hoe het zit met timeline.
Bij mij staat alles op prive, alleen mijn vrienden kunnen lezen en dus geen vrienden van vrienden......ligt aan je instellingen.

Net wat Fleurtjuh al schreef even kijken hoe precies je profiel in elkaar steekt en hoe je wat kan veranderen.
Laatst gewijzigd door Chocomelk op 10 feb 2012 16:21, 2 keer totaal gewijzigd.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Facebook opzeggen

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

VioletPrue schreef: Nou, als al je vrienden standaard zien in hun 'timeline' rechts op het beeldscherm op wiens foto je reageert en wat je verder krabblt, dan vind ik dat wel ver gaan.
Die timeline kun je toch niet uitzetten?
'standaard', inderdaad. Het is even wat gelees, maar dit kun je aanpassen in je instellingen. Bij mij kunnen alleen m'n vrienden zien wat ik roep, en zien ze niet wat ik bij anderen opschrijf.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Facebook opzeggen

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ah, oké dank je, ik had een vriendin daarover gehoord, dat het zo stom was dat het zo werkte.
Ik ben zelf al een jaar van Facebook af en dat vind ik prima. :wink:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Facebook opzeggen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

VioletPrue schreef:Ah, oké dank je, ik had een vriendin daarover gehoord, dat het zo stom was dat het zo werkte.
Ik ben zelf al een jaar van Facebook af en dat vind ik prima. :wink:
Er valt vanalles tegen te doen Violetprue zodat niet alles openbaar te lezen is. :wink:

Marije1971
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 feb 2012 12:02

Re: Facebook opzeggen

Ongelezen bericht door Marije1971 »

Ik ben blij dat hier eindelijk aandacht aan wordt besteed. Zat zelf enige tijd te stuntelen om mijn profiel te verwijderen, maar dat had geen succes want die Engelse sites gingen voor mij soms iets te snel qua uitleg. Na een tijdje zoeken belandde ik op een pagina waarop duidelijk in het nederlands wordt uitgelegd met behulp van plaatjes hoe je je facebook account kunt verwijderen.
eindelijk profiel vrij! :D ben wel benieuwd wat antoinette vanavond hier nog meer over heeft te zeggen :!:

majoni192
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2012 14:31

Re: Facebook opzeggen

Ongelezen bericht door majoni192 »

Ik wil facebook niet opzeggen, maar zou graag willen weten hoe je 'n persoon uit je vrienden kunt verwijderen. Uitleg niet te moeilijk maken, ben niet z'n kei met de PC. Majoni192

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Facebook opzeggen

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Natuurlijk moet het opzeggen van facebook moeilijk zijn. Ze gaan naar de beurs en dat moet zoveel mogelijk opleveren.
:mrgreen:

Maar even alle gekheid op een stokje, volgens mij kan dit voor nabestaanden soms wel erg lastig zijn om zo'n pagina op te zeggen en dan kan ik me best voorstellen dat het erg vervelend is.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Facebook opzeggen

Ongelezen bericht door bprosman »

@Majoni,

Klik op die vriend zodat zij/haar profiel opent. Daar zie je een button [Friends] , zet daar je muis op en kies dan de optie [Unfriend].

ELTIEN
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mar 2010 16:34

Re: Facebook opzeggen

Ongelezen bericht door ELTIEN »

ontvrienden op FB is heel eenvoudig
Klik links op je profiel op vrienden en alle vrienden komen in beeld. de vriend die er uit moet ... daar kun je aan de rechterkant op het vinkje klikken Dan zie je een aantal opties... de onderste is vriend verwijderen. klikken en met ja beantwoorden en...
hupsakee!

Faye1971
Berichten: 276
Lid geworden op: 29 dec 2011 22:52
Locatie: Ergens in Nederland

Re: Facebook opzeggen

Ongelezen bericht door Faye1971 »

Ik heb mijn facebook account 2 maanden geleden opgeheven. Was erg simpel om te doen. En ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet mis. Had het achteraf veel eerder moeten doen... :mrgreen:

Voor mij dus nooit meer facebook

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Facebook opzeggen

Ongelezen bericht door crazyme »

dr.spider schreef:Net of dit nog erg is.

Hebben jullie wel eens verdiept in online gameing accounts ?
Zo als van mmorpg games. Daar is niet eens de mogelijkheid voor om het op te zeggen of te verwijderen.

Bijvoorbeeld laatst was Rift online gehackt het spel van Rift online moet je kopen in de winkel en een account online aanmaken maar verwijderen gaat niet!!
Database wordt gehackt en jahoor ons gegevens liggen op straat.

Dit was nog maar een voorbeeld van 1 spel waar je geen account kan verwijderen.
Alle andere online games hebben het zelfde wel account maken maar nooit kunne verwijderen!
Voor online games altijd een virtueel account aanmaken met bogus data. Dan maakt het niet uit wat er mee gebeurt.

demagischeberg
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2012 08:50

Re: Facebook opzeggen

Ongelezen bericht door demagischeberg »

Beste Radar-redactie, Tilburg, 14 febr. 2012

In de uitzending over Facebook wordt m.i. een verkeerd beeld geschetst van de mogelijkheden om uit Facebook te komen. U gaat alleen in op de mogelijkheid het account te deactiveren. Dat geeft problemen met het bewaren van de gegevens. Als je echter doorzoekt dan geeft Facebook in zijn eigen stukken aan dat zij de gegevens bewaren maar dat je een verzoek in kunt dienen om alles te laten verwijderen. Ga naar het driehoekje achter startpagina, klik help aan, ga naar basisinstellingen en dan staat bij de basisinformatie hoe je je account kunt beheren. Hier staat ook de link om alle gegevens definitief te laten verwijderen.

Door te kiezen voor jullie instructies om te deactiveren geeft u dus een incomplete informatie. Het was wel zo netjes geweest als u had verwezen naar de link waarmee je gegevens kunt laten verwijderen. Misschien dat we dan eindelijk eens echt kunnen laten zien aan Facebook dat het ons ernst is om er weer vanaf te willen. En dan hadden jullie als Radar ook laten zien dat dat jullie verder hadden gekeken dan alleen de gangbare weg die Facebook ons biedt. Facebook heeft er baat bij dat jullie de weg van deactiveren kiezen. Steek als Radar je nek uit en laat ons met zijn allen de link tot verzoek van verwijderen van gegevens aanklikken i.p.v. halve actie.
Het blijft een verzoek aan Facebook en wat er werkelijk met onze gegevens gebeurt dat weten we niet, maar laat ons als kijkers dan in ieder geval dat verzoek zien zodat we actie kunnen ondernemen.

Met vriendelijke groet,

Mary Gielen

Iris -Ruby
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2012 10:34

Re: Facebook opzeggen

Ongelezen bericht door Iris -Ruby »

Voordat ik ga proberen mijn Facebook account er af te gooien, wil ik graag alle foto's die erop staan bewaren.

Is er een mogelijkheid om deze eraf te halen en te transporteren naar bijv. mijn e-mailadres?
En zo ja, zou iemand mij willen uitleggen hoe ik dat moet doen, of ergens gegevens kan vinden die uitleggen hoe ik dat moet doen ?

zeegerd
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jan 2012 10:15

Re: Facebook opzeggen

Ongelezen bericht door zeegerd »

Zoals Mary Gielen zegt, er is een belangrijk verschil tussen deactiveren (deactivate) en verwijderen (delete, cancel, terminate). Deze begrippen worden nog weleens door elkaar gehaald. Op Twitter wordt het zelfs 'deactivate' genoemd, maar het is in feite verwijderen. Best verwarrend. :roll:

Op http://www.accountkiller.com staat voor honderden sites hoe (en óf) je van je account afkomt (en of het gaat om deactiveren of verwijderen). Als het niet kan, staat een site op de zwarte lijst. Handig! :mrgreen:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Facebook opzeggen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Iris -Ruby schreef:Voordat ik ga proberen mijn Facebook account er af te gooien, wil ik graag alle foto's die erop staan bewaren.

Is er een mogelijkheid om deze eraf te halen en te transporteren naar bijv. mijn e-mailadres?
En zo ja, zou iemand mij willen uitleggen hoe ik dat moet doen, of ergens gegevens kan vinden die uitleggen hoe ik dat moet doen ?
Je kan je foto's toch kopieren en plaatsen in bijvoorbeeld afbeeldingen op je pc.

Gesloten