LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie bij Apple

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door Jolijn »

Verwende kinderen cultuur?
Bodemprijzen?
Shitproducten?

In een topic over Apple?

Onze verwende kinderen (en ouder jongeren) kopen voor een smak geld een Apple-tje (of iets vergelijkbaars) waar redelijk vaak (zie topics op dit forum) iets aan kapot gaat/aan de hand is /enz.
En dan begint de ellende: opsturen, bellen, mailen, terug gestuurd krijgen, probleem nog niet verholpen, opsturen, vervangend flut apparaat krijgen, bellen, mailen, vochtschade, pakketje kwijt, bellen, kastje-muur, eigen schuld, betalen graag of anders krijgt u uw product niet terug.

Niks consument wil veel voor weinig, consument wil een goed product voor het hoge bedrag dat hij uitgeeft.

Verwend ben je pas juist, als je achteloos accepteert dat dure producten na een relatief korte periode al mankementen vertonen, waarvoor de fabrikant niet verantwoordelijk wil zijn.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Jolijn schreef:Niks consument wil veel voor weinig, consument wil een goed product voor het hoge bedrag dat hij uitgeeft.
Ziedaar, perfect samengevat.

shop1
Berichten: 141
Lid geworden op: 27 jun 2011 18:02

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door shop1 »

Sorry de context lees ik toch echt heel erg anders.
Lees voor de aardigheid het verhaal eens terug.

A)
U schrijft dat forums bol staan van de problemen met dit merk.
Als je als consumenten van te voren weet dat er zoveel problemen met een merk is ( dit is al jaren zo ).
B)
Waarom koop je dat merk dan ?
C)
Puur voor het hebben / bezitten van het prul ?
D)
Of omdat iedereen het heeft en u mee wil doen ?
E)
Na aankoop mopperen over 3 of 4 jaar garantie, tegen de winkelier ?

Consumenten blijven ondoorgrondelijk alleen heeft men het zelf nog niet helemaal in de gaten omdat de drang vanuit het systeem, tot het verkrijgen van het bezit, erg hoog is.
Vrees dat dit een les is welke de stierlijk verwende jonge consument, nooit zal leren.

PS
Kan totaal niet begrijpen dat consumenten gaan staan huilen
omdat ze straks misschien geen prullaria meer kunnen kopen.
Waar gaat het nog over in deze wereld.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door Jolijn »

Waarom iemand kiest voor iets van Apple; vanwege de vele technische snufjes? Vanwege het idee een product van naam (en dus goed, denkt) te hebben? Geen idee, moet hij/zij zelf weten.
Of diegenen mopperen over 3,4 jaar garantie? Ik weet het niet, dat heb ik niet geschreven.
Feit blijft voor mij, dat voor een bepaald bedrag een bepaald product verwacht mag worden (dus geen prullaria), ook al is zo'n product in de ogen van iemand anders totaal overbodig, nutteloos enz.
Of jij vindt dat iedereen en met name de jeugd, te hebberig is en dat de consumptiemaatschappij een te grote vlucht neemt, is een andere discussie.
Die we wel hier kunnen voeren, met mensen die we niet kennen, dankzij de 'prullaria'.
;-)

shop1
Berichten: 141
Lid geworden op: 27 jun 2011 18:02

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door shop1 »

Jolijn schreef: Of jij vindt dat iedereen en met name de jeugd, te hebberig is en dat de consumptiemaatschappij een te grote vlucht neemt, is een andere discussie.
Sorry dit vindt ik niet alleen, steeds meer mensen zien al of gaan het nog inzien. Kijk om je heen wat er gebeurt in de wereld.
Inderdaad andere discussie, het doel was om de betrekkelijkheid van een nutteloos hebbe ding te belichten. En vervolgens de winkelier als plaspaal te gebruiken als het hebbeding niet meer werkt. Net als die knaap in journaal,
"mijn apple werkte niet nu mis ik mijn afspraak" dan denk ik,
je hebt toch potverdikke hersens om te onthouden en hele generaties gebruikt die grijze massa voor dat doel.
Die we wel hier kunnen voeren, met mensen die we niet kennen, dankzij de 'prullaria'.
;-)
Correct, dit is wat deze prullaria veroorzaakt.
We praten met elkaar via prullaria over prullaria ipv spreken fase to fase waarbij je nog de juiste emotie kan zien.
Alles is betrekkelijk maar zeker als het gaat om hebbe dingen.
Misschien gaan we het binnenkort (gedwongen) beseffen ;)
( zoals de blackberry storing )

Blijft overeind,
als je weet dat het problemen geeft, waarom koop je het dan toch ?

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door adSolvendum »

shop1 schreef:als je weet dat het problemen geeft, waarom koop je het dan toch ?
Dat is een goeie. Wat zich ook laat vertalen naar de wet. Het probleem hierbij is echter dat bij gelegenheid de verkoper die vertaalslag zal moeten maken, en daarbij en passant aan zal geven te weten dat hij troep verkoopt. Een soort catch 22, wat dan weer door de wetgever wordt vertaald naar mededelingsplicht gaat boven onderzoeksplicht. En zo blijft een circel altijd rond.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door Jolijn »

shop1 schreef: We praten met elkaar via prullaria over prullaria ipv spreken fase to fase waarbij je nog de juiste emotie kan zien.
Het hoeft niet altijd ipv te zijn, het kan ook beide.
shop1 schreef: Blijft overeind,
als je weet dat het problemen geeft, waarom koop je het dan toch?
Ja, dat zal voldoende moeten doordringen, denk ik.
Je kunt blijkbaar niet zomaar onbevangen naar een winkel gaan en iets kopen waarvan je, afgaande op de prijs, denkt, dat moet goed zijn.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door BBCS »

adSolvendum schreef:
shop1 schreef:als je weet dat het problemen geeft, waarom koop je het dan toch ?
Dat is een goeie. Wat zich ook laat vertalen naar de wet. Het probleem hierbij is echter dat bij gelegenheid de verkoper die vertaalslag zal moeten maken, en daarbij en passant aan zal geven te weten dat hij troep verkoopt. Een soort catch 22, wat dan weer door de wetgever wordt vertaald naar mededelingsplicht gaat boven onderzoeksplicht. En zo blijft een circel altijd rond.
Er zijn inderdaad veel mensen die zich met kwaliteit, betrouwbaarheid, enz. bezig houden.

Er zijn ook hele volksstammen die dat totaal niet interesseert.
Zij kopen een Apple niet om de kwaliteit (of het gebrek ervan) maar om de design, ontwerp, enz.

Apple is zeer goed in nieuwe markten creëren, met design bezig houden.
Alleen vertaalt dat niet altijd in kwaliteit en betrouwbaarheid.

Mensen kopen een iPhone, niet om kwaliteit, prijs, duurzaamheid, maar om design, bling bling, uiterlijk, enz.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Jolijn schreef:Het hoeft niet altijd ipv te zijn, het kan ook beide.
Met een web-cam? Het kan zijn dat dit problemen oplevert wanneer men een Apple iMac oid. gebruikt, het kan zo maar zijn dat de garantie komt te vervallen wanneer een web-cam van een andere fabrikant wordt gebruikt.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door Jolijn »

adSolvendum schreef:
Jolijn schreef:Het hoeft niet altijd ipv te zijn, het kan ook beide.
Met een web-cam? Het kan zijn dat dit problemen oplevert wanneer men een Apple iMac oid. gebruikt, het kan zo maar zijn dat de garantie komt te vervallen wanneer een web-cam van een andere fabrikant wordt gebruikt.
O ja, dat zijn die Apples en peren die niet vergeleken kunnen worden, zoiets.
Eh, nee ik had geen webcam in gedachten, weet niet of een forum met webcam een goed idee zou zijn. :o
Doelde meer op, dat via de moderne middelen communiceren niet de face to face contacten (het zgn real life) hoeft te vervangen.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Och ja, waar is het praathuis gebleven, de laatste in mijn herinnering stond in het grote dierenbos, naast het enge dierenbos. Waar lekkere hapjes worden geserveerd, en eenieder zichzelf kan zijn en blijven.
Of het kleine cafe, aan de haven bij voorkeur, waar de mensen gelijk zijn, en tevree, daar telt je geld, of wie je bent, niet meer mee.
Dat doet me dan weer denken aan het tuinpad van mijn vader, waar ik de hoge bomen zag staan, maar ja, ik was een kind, en kon niet weten, dat dat ooit voorbij zou gaan.

Maar ik vrees dat nostalgie buiten het bereik van dit topic valt.
Dus voel ik me geroepen nog wat over garantie in verband met Apple producten te roepen.
Maar ik weet eventjes niet wat, dus zal deze bijdrage wel een kort leven beschoren zijn.

Truste.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door Jolijn »

adSolvendum schreef:Och ja, waar is het praathuis gebleven, de laatste in mijn herinnering stond in het grote dierenbos, naast het enge dierenbos. Waar lekkere hapjes worden geserveerd, en eenieder zichzelf kan zijn en blijven.
Of het kleine cafe, aan de haven bij voorkeur, waar de mensen gelijk zijn, en tevree, daar telt je geld, of wie je bent, niet meer mee.
Dat doet me dan weer denken aan het tuinpad van mijn vader, waar ik de hoge bomen zag staan, maar ja, ik was een kind, en kon niet weten, dat dat ooit voorbij zou gaan.

Maar ik vrees dat nostalgie buiten het bereik van dit topic valt.
Dus voel ik me geroepen nog wat over garantie in verband met Apple producten te roepen.
Maar ik weet eventjes niet wat, dus zal deze bijdrage wel een kort leven beschoren zijn.Truste.
De woorden Apple en garantie doen wonderen blijkbaar. Mijn bericht met 'oogjes dicht en snaveltjes toe' 'dag vogels , dag bloemen, dag kinderen' 'morgen bij Saartje een lekker bakjen koffie' is (vanwege het ontbreken van de magische woorden: Tros besteed aandacht aan de problemen met garantie van Apple produkten? ) verwijderd. :lol:

audiovisual
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2011 13:03

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door audiovisual »

:D Gelukkig leveren wij als bedrijf zonder rare voorwaarden apparatuur en geven ook nog 2 jaar garantie zonder gemekker over waar de bewijslast ligt. Indien het apparaat stuk gaat wordt het gerepareert, ook als er brood in een video recorder zit of 5 cdtje s in 1 laatje, beetje service mag wel,
Robert

audiovisual
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2011 13:03

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door audiovisual »

Overigens, wij gebruiken al 10 jaar Apple producten dag in dag uit, en zijn zeer tevreden over de manier waarop we behandelt worden door de Apple store, Icentre, Max me. ook ingeval van schade en reparatie.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door alfatrion »

shop1 schreef:Als je als consumenten van te voren weet dat er zoveel problemen met een merk is ( dit is al jaren zo ).
Dit is een leuke stelling, maar ook niet meer dan dat. In rechte zal bewezen moeten worden dat deze koper voor de koop wist dat het product dat hij kocht kwam met gebreken.

manuel74
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2011 18:35

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door manuel74 »

Ik heb ooit bij de customer service van Apple gewerkt en inderdaad, het was een bevel om enkel over een jaar garantie te hebben. Pas als de klant “moeilijk” begon te doen en naar Nederlandse wetgeving verwees , mochten we toezeggingen doen.

Ook werd zo vaak mogelijk van “customer abuse” gebruikt. Klant werd ‘aangeboden’ om alsnog te dokken of apparaat terug te krijgen zonder reparatie (maar alsnog voor verzendkosten te betalen). De tactiek was uitputting.

Apple is hier erg goed in, dit werd enkel mondeling gecommuniceerd tijdens team meetings e.d. en medewerkers die het onethisch vonden werden geïntimideerd door de supervisors.

shop1
Berichten: 141
Lid geworden op: 27 jun 2011 18:02

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door shop1 »

alfatrion schreef:
shop1 schreef:Als je als consumenten van te voren weet dat er zoveel problemen met een merk is ( dit is al jaren zo ).
Dit is een leuke stelling, maar ook niet meer dan dat. In rechte zal bewezen moeten worden dat deze koper voor de koop wist dat het product dat hij kocht kwam met gebreken.
De forums staan bom vol negatieve berichten over apple en via het prullaria kan de consument daar kennis van nemen, zoiets was het.

shop1
Berichten: 141
Lid geworden op: 27 jun 2011 18:02

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door shop1 »

audiovisual schreef::D Gelukkig leveren wij als bedrijf zonder rare voorwaarden apparatuur en geven ook nog 2 jaar garantie zonder gemekker over waar de bewijslast ligt. Indien het apparaat stuk gaat wordt het gerepareert, ook als er brood in een video recorder zit of 5 cdtje s in 1 laatje, beetje service mag wel,
Robert
:lol:

fuchsie
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:50

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door fuchsie »

Ik vond de service van de Apple dealer in Eindhoven Apple Centre YouMac echt fantastic. We hadden een toetsenbord die niet meer deed, en we hadden daar gekocht. We kregen alles netjes geregeld, en onze macbook was weer in orde gemaakt - helemaal gratis! Warme Douche dus voor Apple Centre YouMac!

mhsmit
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2011 21:13

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door mhsmit »

Dit item had net zo goed "garantie op computerapparatuur in Nederland" kunnen heten. Na het zien van de uitzending ben ik meteen even naar de websites van Dell, HP en Acer gegaan. En wat blijkt? Op de meeste computers die Dell en Acer verkopen zit ook standaard 1 jaar garantie. Bij deze bedrijven kan je, net als bij Apple, tegen bijbetaling kan je meer garantie bijkopen. Ik zag dat HP op de Envy Notebooks wel standaard 2 jaar garantie geeft.

Ik heb zelf overigens positieve ervaringen met Apple-reparaties, óók na afloop van het eerste jaar. Als het een duidelijke fabrieksfout betreft, zoals ik heb meegemaakt met de "top case" van twee MacBooks waarbij stukjes plastic bij de randen loslieten. Hierbij werd ook in het tweede jaar zonder problemen een nieuwe bovenkant geplaatst. Verder heb ik een keer een toets gehad in een PowerBook G4; ook hier werd door de Authorised Reseller (MacSupport in Uitgeest) een nieuwe toetsenbord geplaatst na enige uitleg dat het toetsenbord weinig gebruikt was omdat ik een extern toetsenbord gebruikte, en er nog helemaal nieuw uitzag. En tenslotte heb ik na enig aandringen (en uitleggen dat de "oude" er van de ene op de andere dag compleet mee ophield na zo'n 150 ladingen) een nieuwe batterij gekregen, ook hier was de officiële garantie verlopen.

Ik ken ook iemand die een probleem heeft met de videokaart in zijn iMac waarbij Apple uiteindelijk NIET een kostenloze reparatie heeft uitgevoerd, na melding na ca. 2 jaar en herhaald verzoek na 3 jaar. Maar als ik het gemiddeld bekijk, dan heeft Apple tot nu toe altijd adequaat op mijn klachten, en die van kennissen, gereageerd.


Meer dan 1 jaar volledige garantie zou erg fijn zijn, maar ik vind niet dat Radar hier alleen Apple moet aanspreken, maar de complete computerindustrie. Dell en Acer geven meestal ook 1 jaar garantie. Door deze uitzending krijgen consumenten onterecht de indruk dat het alleen bij Apple zo "slecht' is geregeld.

Gesloten