LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gehoorapparaten

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Roel.T.
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2011 21:58

Re: Gehoorapparaten

Ongelezen bericht door Roel.T. »

Hier ook nog eens positief nieuws.
Ben al 2,5 jaar een tevreden klant bij Schoonenberg in Bergen op Zoom
Heb niet het gevoel te dure apparaten te hebben.
Service en nazorg prima en prettig geholpen.

Moppie49
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 dec 2011 22:34

Re: Gehoorapparaten

Ongelezen bericht door Moppie49 »

Ik draag al 43 jaar hoortoestellen en ik ben super blij met Beter Horen!
Dank zei hun, kreeg ik mijn eerste digitale hoortoestellen aangepast en er ging echt een wereld voor mij open!
Ik hoorde voor het eerst stereo (wist niet eens wat het was) Hoorde de vogels en de bijen enz.enz.
Natuurlijk zit er een prijs kaartje aan, wat wil je anders, er zitten zoveel onderzoek kosten aan
en veel tijd en de proef periode die geheel gratis is? Willen we nu in Nederland alles voor niks?
Je kan zoiets absoluut niet met Hans Anders vergelijken, daar ben ik 1 x geweest en nooit meer van me leven, daar zitten absoluut geen audiciens die opgeleid zijn en weten totaal niks van A merken! Ze hadden nog nooit van mijn merk hoortoestel gehoord??? Phonak, wie ken het nou niet als slechthorende dat is bijna 1 van de top merken!
Gehoortest kon niet, daarvoor moest ik via een 0800 nummer een afspraak mee maken, je zal maar te doof zijn?
Nee absoluut geen kennis van audicien zijn en Duitse merken hoortoestellen. Ik moet er wel 5 jaar mee doen
en er goed op kunnen vertrouwen en die vertrouwen heb ik absoluut in A merken en in Beter Horen!
Ze nemen de tijd voor je, 1 uur voor een intake en ook een uur voor aanpassen, alles word je uitgelegd
ook kan je mee kijken bij het instellen van je hoortoestel en dat leggen ze je ook stap voor stap uit!

Ieder gehoor is natuurlijk anders en voor sommige zouden dure hoortoestellen overbodig kunnen zijn, maar vergis je niet een goede audicien is heel belangrijk en niet iedereen is dat. En je hoortoestel draag je de hele dag en dit vijf jaar lang, dus het moet een goed product zijn en geen toestel van 500 euro!

Mensen die problemen hebben met hun hoortoestel, zijn vlg mij of verkeerd ingesteld of ze hebben een complex gehoorverlies, dat het moeilijk is.

Ik heb heel wat audiciens gezien in me leven en vroeger kwam ik bij Geervliet en nu dus Beter Horen
ze weten waar ze over praten en ze weten wat een klant wil. Dat scheelt natuurlijk ook van winkel tot winkel, maar dat is overal de ene AH is de ander AH niet!

Met vriendelijke groet,

een slechthorende uit Zoetermeer

Nicobas
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2011 22:07

Re: Gehoorapparaten

Ongelezen bericht door Nicobas »

Schoonenberg slechter horen.

M,n vriendin heeft het helemaal gehad vanavond bij het zien van de arrogantie van de vertegenwoordiger van de branche gehoortoestellen winkels.
U weet wel welke in bedoel.
Ze heeft nog 20% van haar gehoor over vanaf haar 20 levensjaar volledig afhankelijk van dus.
Nu 52 jaar.
Al die jaren was het eerste wat ze te horen kreeg was;
ja mevrouw, aan die standaard toestellen heb u sowieso niks, probeert U dit maar eens.
En dan zit je daar als haast helemaal dove en dan krijg je een app. in je oren en dan hoor je gelukkig weer wat en na wat bijstellingen toch nog iets beter.
Prijs, het komt er wel op neer dat u 400€ per toestel moet bij betalen op de vergoeding van Uw verzekeraar (en dan hebben we +.)

Nu 52 jaar en minder bij kas heeft ze besloten om naar een klein zaakje in Assen te gaan en daar eens te praten over standaard toestellen.

Aangemeten gekregen, twee weken proef en na 32 jaar heeft ze nog nooit zulke goede ervaringen gehad met toestellen als deze standaard toestellen zonder een cent bij te hoeven betalen.

En dan ziet ze zo'n man zitten aan tafel bij tros radar. Huilen van woede van de ontkenning en ook gemis van gehoor in haar leven.
Omdat de duurdere toestellen veel meer bijgeluiden aantrekken dan nodig dus uiteindelijk minder te horen krijgt van wat ze moet horen en nu eindelijk wel redelijk goed kan horen met de meest simpele toestellen.

Haar 32 jaar slecht horen wat beter had gekund met standaard word daar even glashard van tafel geveegd. Ze hebben haar gewoon niet de kans gegeven want daar zou ze niks aan gehad hebben!!!!!!!!!!! KASSA.

Maar ze slaapt er gelukkig wel om hoor ze is het al gewend hoe mensen met doven negatief omgaan, en het is ook nog eens handel.

Gr. Nico

Tije
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 dec 2011 21:25

Re: Gehoorapparaten

Ongelezen bericht door Tije »

Beste Tros medewerkers,

Ik ben blij dat er nu werk van gemaakt wordt, omtrent het onderwerp gehoorapparaat.

Ben sinds vanaf mijn geboorte zwaar slechthorend en ook op een speciale slechthorende onderwijs in Amsterdam. Ik praat dan hier ook als ervaringsdeskundige en geef ik u alvast mijn ervaring.

Ieder vijf jaar wordt mijn gehoorapparaat vervangen, dit mede als gevolg van mijn zwaarslechthorendheid. Het toestel krijgt gewoon teveel te lijden en het geluid wat ik redelijk verstaanbaar kan maken is 110 dB (even ter informatie voor diegene die het nog niet weten. Een jumbojet produceert bij het opstarten al 140 dB geluid overlast!). Ondanks het feit dat er steeds vernieuwende technologie wordt ontwikkeld, blijft de levensduur van dergelijke toestel ondermaats. Vroeger hadden we van die gehoortoestellen dat op een kastje leek, dat waren toestellen die makkelijk 10 jaar mee konden doen. En niet te vergeten, toentertijd Analoge techniek en nu Digitale techniek. Bij iedere vijf jaar wordt ik iedere keer geconfronteerd dat ik over moet stappen naar digitale techniek, de analoge techniek wordt t.z.t niet meer geleverd?????.

Nu ben ik heel erg goed in thuis in de Digitale bewerking en verwerkingstechniek en ik stuit de laatste jaren op de deskundigheid van de medewerkers van een gehoorapparaten winkel. De tegenwoordige adiciens worden opgeleid met een studie waarvan zij moeten leren wat de periodieke systeem van de atomen en hun electronen afgifte moet zijn. Ze hebben daar pech mee, ik ben zelf als Stralingsdeskundige en wat heeft die adiciens van doen als zij mij adviseren om een gehoorapparaten (ook helaas ingetrapt 2) moeten aanmeten, met atomen. En de tegenover gestelde van deze gehoorapparaten wereld, is de commercie.

ik ben nog niet klaar mee.

Die 70% marktvertegenwoordiger heeft mij 2 jaar lang een kapotte gehoorapparaat gegeven. Twee jaar lang heb ik tegen de verschillende "deskundige" aangelopen om iedere keer a.u.b mijn gehoorapparaat goed te kunnen afstellen. De grote ergenissen van deze slechte service is, dat er niet geluisterd wordt naar iemand die vanaf kinds af zwaarslechthorend is!. Je wordt tegenwoordig afgewimpeld als lastige klant. Mijn conclusie luid, ze kunnen niet eens een audiogram interpreteren en laat staan programmeren met de huidige digitale technieken (veel te complex)!!!!!.

Ik was teneinde raad en kon niet meer goed functioneren louter het geval, ik kan niet volgen wat er gezegt wordt. Ik kan uitstekend liplezen, maar combinatie van liplezen en geluid kan ik uitstekend luisteren. Dat is het verschil tussen luisteren en horen. Een groot belevenis te kort aan belevenis ervaring van de opgeleide adiciens.

Mijn stoutste schoenen aangetrokken en naar de UMC afgereisd.
En opeens kon dat wel met een ander analoge toestel die heel eenvoudig versie was. Met een perfecte service van de UMC heeft de deskundige arts gebeld naar die 70% marktvertegenwoordiger met de mededeling of het niet verstandig was een ander toestel te nemen met een specifieke versterkte geluidspectrum. Volgens die 70% vertegenwoordiger kon dat.
Aangekomen bij die gehoorapparaten winkel, en doodleuk aan mij te vertellen dat zij nog nooit contact hebben gehad met de UMC. Nou breekt mij de klomp. Weer terug naar UMC en tot nu toe radiostilte, van de andere kant. Mijn maat is echt vol na 2 jaar, en de levensduur van die 2 toestellen is nu nog 3 jaar, en nog steeds geen goed geluid!!

Weer mijn stoutste schoenen aangetrokken en nu overgestapt naar de concurent. Onze zoon zei uit volledig begrip, ik ga wel met je mee.
Daar aangekomen te zijn bij de concurent viel mij direct op dat zij goed konden luisteren. Mijn verhaal verteld, en toen kwam de trigger.
Mijn zoon zei, Pa, als je nu eens die gehoorapparaat eens omwisseld, je linker oor het gehoorapaarat naar de rechter oor zet, wat hoor je dan. Als een klap op de vuurpijl en ja hoor, die kon ik goed verstaan. Duidelijk was dat de rechteroor gehoorapparaat stuk was. Die concurent stond met verbazing ons aan te kijken en heeft dat nog nooit meegemaakt. Zij hebben ons sindsdien uitstekende service verleend, nog steeds, omdat ze weten dat ik uit ervaring mijn gehandicapt kan vertellen, en ......... kostenloos.

En nu komt het, al vanaf mijn jeugd droeg ik 1 gehoorapparaat aan mijn rechteroor. De linkeroor kon ik slechts 20% de hoge tonen horen. Dat is toentertijd door een KNO arts die zelf de gehoorapparaten bij de patienten aanmeten. Door de reorganisatie van de zorgverzekeraar is dat allemaal overgeheveld naar de adiciens. 55 jaar lang heb ik onzettend veel plezier gehad bij het aanmeten via KNO arts (ook de term van goed luisteren was een mus). Sinds afgelopen 4 jaar niets meer dan ellende en frustaties van die gehoorapparaten branche (met uitzondering van mijn tot nu gehoorapparaten winkel) Die 70% marktvertegenwoordiger heeft steeds geputst om ook aan de andere oor een gehoorapparaat te dragen. Na twee maanden proef tijd verstreken, kon dat dus niet meer terug gegeven worden. Na twee jaar ellende gehad te hebben, en nu is het probleem opgelost, ik kan weer vanouds 1 gehoorapparaat dragen aan mij rechteroor. De andere gehoor apparaat is dus "werkeloos geworden".

Kosten van deze hap, €3600,=
Terwijl het makkelijk voor €400,= een ander Analoge toestel gebruikt konden worden. En nog steeds leverbaar!!

Ik heb een boze brief geschreven naar die 70% vertegenwoordiger.
Ze stuurde ons een bloemetje met een kaartje, bedankt voor u ervaring, we kunnen daaruit veel van leren!!!!!!.

Ik denk dat ze nog heeeeeel veeeeel moeten leren, en geen atoom les als studie, maar belevingswereld van mensen die vertellen wat hun gehoorproblemen zijn. En dan vertalen naar een goed gehoorapparaat aanmeten. Laten die adiciens maar eens 5 jaar tussen de doven en slechthorend omgaan, maar dan ook diep gaan, dan kom je ook in de lichaamstaal herkenning en het aflezen van mimiek. Dat is een aparte wereld.
Dat is een uitstekend gereedschap om het gehoorverlies op te vangen.
En niet die mooie reklame spotjes van "Dat heeft te maken met u gehoor leeftijd". Die hebben duidelijk geen verstand van gehoor leeftijd. Ze moeten verstand hebben van "luister leeftijd", leeftijdbegrip op brengen, dat we allemaal als we ouder worden met het gehoor eens achteruit gaan. Mag het even na verdienstelijke levensjaren!

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: Gehoorapparaten

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Een goed hoorapparaat kost ongeveer € 1000,--/€ 1500,--. Voor deze prijs bent u zeer goed geholpen.
Dan zijn er nog geavanceerde hoorapparaten tot € 2500,--.
Ik neem aan dat bovengenoemde bedragen gelden voor voor één oor.
Je krijgt de schrik van je leven als je dit leest.
Ik ben benieuwd naar je ervaring als de hoorapparaten 5 jaar oud zijn :roll: .
Mijn vrouw heeft op voorschrift van de speciaalist 2 hoortoestellen gekregen na aftrek van de verzekering koste dat 1500€ ze heeft lang geaarzeld of ze het wel zou doen maar haar zonder deze dingen hoort ze een stuk minder.
Ik kan me voorstellen dat veel mensen het niet kunnen betalen en zo in een hoop dingen missen.

Een goed hoorapparaat kost ongeveer € 1000,--/€ 1500,--. Voor deze prijs bent u zeer goed geholpen.
Dan zijn er nog geavanceerde hoorapparaten tot € 2500,--.
Ik neem aan dat bovengenoemde bedragen gelden voor voor één oor.
Je krijgt de schrik van je leven als je dit leest.
Dit is volkomen waar.

Binnenkort is het 6 jaar geleden dat mijn vrouw 2 stuks hoorapparaten aangeschaft heeft. Hiervoor hebben we € 1.489,14 per stuk voor betaald. Na de vergoeding van de zorgverzekeraar bleef uiteindelijk een bedrag van € 988,14 per hoortoestel voor eigen rekening over. Natuurlijk zijn er ook goedkopere, maar deze zijn kwalitatief vaak minder en ook belangrijk, groter van stuk.
Na 5 jaar wordt je dan benadert om weer nieuwe te kopen, immers volgens de audicien kom je weer in aanmerking voor een nieuwe vergoeding van je zorgverzekeraar. Wat mij tegen de borst stuit is dat vanaf dat moment de service stopt van de oude hoorapparaten. Dit is ons bij een groot winkelketen van hoorapparaten gebeurd.
Begin 2011 hebben we een nieuwe offerte gekregen en was er inmiddels sprake van (schrik niet) € 4.057,99 voor 2 stuks hoorapparaten. Met aftrek van de vergoeding van de zorgverzekeraar bllef een bedrag over van € 2.914,99 (ga maar even zitten). Ik vraag mij af wat nu inmiddels weer 1 jaar later de prijs van deze toestellen zijn.
Reken ik met een afschrijving over 5 jaar dan komt dit neer op een maandelijks bedrag van ± € 50,00 niet niks zou ik zo zeggen.

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: Gehoorapparaten

Ongelezen bericht door piet jagers »

acjzr1 schreef:Kan men a.u.b. op het radarforum even de klok bijzetten?
Het is al lang geen zomertijd meer.

hadden we maar zomertijd dan hoefden de lampen pas een uur later aan ??
scheelt voor heel nederl toch weer een uur dure energie???
maar ja

Tije
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 dec 2011 21:25

Re: Gehoorapparaten

Ongelezen bericht door Tije »

Ja, dat kan ik ook mee beamen.
Wat dhr Herman nog even moet vermelden dat excl de verzekering nog bij komt!
Een slordig bedrag van tussen de €350 en €450,=
Terwijl wij achter zijn gekomen dat de ANWBZ grotendeels de reparaties vergoed.
In die verzekering is na afbouwing tot 5jaar de reparatiekosten inbegrepen, die eigenlijk al door ANWBZ wordt vergoed. Daar heb ik moeite mee met die ondoorzichtigheid en verdraaiing van de verzekering.
Een keer is na 3 jaar mijn gehoorapparaat stuk gegaan, dacht ik krijg een nieuwe, mooi niet een gebruikte toestel.

Nog ter informatie.
Mijn vrouw ook slechthorend, en wij samen hebben ieder 5 jaar een flinke rekening te verwerken van liefst €8000,= totaal. Dat zijn bedragen waar wij niet goed van worden.
Vroeger werd een onderscheid gemaakt dat tussen 55dB en 80dB zelf de kosten moeten dragen. Boven de 85 tot 130 dB wordt het 80% vergoed. Nu maakt men al geen onderscheid in, wij zitten in het zelfde schuitje als alle andere slachtoffers.

Het wordt echt eens tijd, dat daar ingegrepen moet worden.
Ben blij dat de Tros Radar eens dergelijke zaken aan het licht brengen.
Een brutale heeft een halve wereld.

Succes.

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gehoorapparaten

Ongelezen bericht door witte angora »

Hoi Tije
ook op een speciale slechthorende onderwijs in Amsterdam.
Professor Burgerschool + A.G. Bellschool zeker? Hier nog eentje. :wink:

Hrobart
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2011 10:53

Re: Gehoorapparaten

Ongelezen bericht door Hrobart »

Goede morgen, in uw uitzending van 5 december over gehoorapparaten slaat u een zeer belangrijk punt over, namelijk de grootte van het apparaat. De goedkopere modellen zijn namelijk zeer groot zodat je met een soort koelkast aan je oor rondloopt. Het is waarschijnlijk een samenspraak tussen fabrikant en verkoper dat er voor deze variant is gekozen.(iedereen wil een klein apparaat en dus moet je wel een duurdere kopen) Het is namelijk heel simpel om de techniek van het grote apparaat in een klein model te stoppen zodat het voor de gebruiker minder zichtbaar is. Mogelijk heeft u hier een punt om eens verder uit te diepen.

BRS
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2011 12:03

Re: Gehoorapparaten

Ongelezen bericht door BRS »

Van 1995-2001 heb ik, vanuit het Instituut voor Doven te Zoetermeer en in samenwerking met het Audiologisch Centrum Den Haag, communicatie en gehooronderzoek gedaan bij verstandelijk gehandicapten. Toen al kwam ik mensen tegen die met veel te dure en slecht afgestelde apparaten rondliepen. Momenteel adviseer ik mensen altijd eerst naar een audiologisch centrum te gaan voor onderzoek en advies. Die heeft geen commercieel belang. Ook nu nog ken ik ik te veel mensen met veel te duur en slecht afgesteld gehoorapparaten. De grote ketens leveren vaak slecht werk.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Gehoorapparaten

Ongelezen bericht door bprosman »

acjzr1 schreef:
Kan men a.u.b. op het radarforum even de klok bijzetten?
Het is al lang geen zomertijd meer.
Klik eens op "Gebruikerspaneel" / "Foruminstellingen" en er gaat een wereld voor je open :wink:

benikeennederlander
Berichten: 129
Lid geworden op: 27 jun 2011 14:02

Re: Gehoorapparaten

Ongelezen bericht door benikeennederlander »

Ik heb de uitzending gezien en ik moet zeggen, dat het schandalig is wat die audiciëns durven te vragen. Dat ze willen verdienen begrijp ik, ook dat ze winst willen maken, maar de prijzen, is te gek voor woorden.
Gelukkig heb ik geen gehoor probleem, alhoewel, als ik in de winkel kom en bij de kassa, versta ik elke keer, dat die juffrouw achter de kassa tegen mij zegd, dat ik moet betalen. :)
Maar alle gekheid op een stokje, je zou maar van zo'n apparaat afhankelijk zijn of een partner hebben waarmee je samen bent, dat kost je een zooitje euries.
Aan iedereen die hiervan afhankelijk is: Sterkte ermee.


Reden van bewerking: Foutjes eruit gehaald op 8 december 2011 tijdstip 0.20u.
Laatst gewijzigd door benikeennederlander op 08 dec 2011 00:25, 2 keer totaal gewijzigd.

bachanaal
Berichten: 145
Lid geworden op: 24 jan 2006 16:15

Re: Gehoorapparaten

Ongelezen bericht door bachanaal »

ik heb een zg buiten de deur verzekering(interpolis) die bij verlies €500. vergoed. de basisverzekering vergoed ook €500. zodat ik zonder bijbetaling weer een nieuwe heb.In de uitzending werd gesteld dat in de meeste gevallen een app. van 1000 euro voldoende is. bij mij klopt dat wel. Hierin geeft van Boxtel naar mijn ervaring adequaat advies. ook heb ik het app. meerdere keren opnieuw laten instellen, dat gaat probleemloos en kan a la minuut gedaan worden.( warme douche?)

audicien88
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2011 13:05

Re: Gehoorapparaten

Ongelezen bericht door audicien88 »

Ik ben zelf audicien, je moet er een zware opleiding voor volgen en het is niet zomaar een vak of beroep. Je wordt in een winkel geholpen door een audicien, een persoon, dus is de hulp bij elke audicien anders. Er zullen geen 2 fysiotherapeuten zijn, die precies hetzelfde doen of zeggen, dus ook geen 2 audiciens!

Zonder hoorapparaten zijn er heel veel mensen het een stuk moeilijker zouden hebben en ongelukkig zouden zijn. Mensen die slechthorend zijn, kunnen door toestellen beter horen en meer verstaan, dat kunnen we aantonen met verschillende testen.

Ik wil ook aangeven dat hoorapparaten hulpmiddelen zijn. Iemand die slechthorend is, blijf slechthorend, ook met toestellen. Het is een hulpmiddel, met een kunstbeen kun je ook geen voetbalwedstrijd meer winnen van een jongen van 18! Mensen hebben vaak verkeerde verwachtingen.

Dat iedereen nu opeens zeurt over de prijs is belachelijk, hoeveel moet je doorgaans voor andere zorg betalen? De zorg is tegenwoordig gewoon duur.
In de verkoopprijs zit de winkel, het personeel, noem maar op. Hoeveel winst wordt er trouwens op auto's en kleren gemaakt? Het is logisch dat je als winkel winst moet maken op je producten, anders kun je niet blijven bestaan!

Rolkit
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 dec 2011 21:31

Re: Gehoorapparaten

Ongelezen bericht door Rolkit »

audicien88 schreef:Ik ben zelf audicien, je moet er een zware opleiding voor volgen en het is niet zomaar een vak of beroep. Je wordt in een winkel geholpen door een audicien, een persoon, dus is de hulp bij elke audicien anders. Er zullen geen 2 fysiotherapeuten zijn, die precies hetzelfde doen of zeggen, dus ook geen 2 audiciens!

Zonder hoorapparaten zijn er heel veel mensen het een stuk moeilijker zouden hebben en ongelukkig zouden zijn. Mensen die slechthorend zijn, kunnen door toestellen beter horen en meer verstaan, dat kunnen we aantonen met verschillende testen.

Ik wil ook aangeven dat hoorapparaten hulpmiddelen zijn. Iemand die slechthorend is, blijf slechthorend, ook met toestellen. Het is een hulpmiddel, met een kunstbeen kun je ook geen voetbalwedstrijd meer winnen van een jongen van 18! Mensen hebben vaak verkeerde verwachtingen.

Dat iedereen nu opeens zeurt over de prijs is belachelijk, hoeveel moet je doorgaans voor andere zorg betalen? De zorg is tegenwoordig gewoon duur.
In de verkoopprijs zit de winkel, het personeel, noem maar op. Hoeveel winst wordt er trouwens op auto's en kleren gemaakt? Het is logisch dat je als winkel winst moet maken op je producten, anders kun je niet blijven bestaan!
Ik wil hier wel even op reageren. Ik heb gisteren avond mijn eigen ervaring al gedeeld in dit forum en daarbij al aangegeven dat ik geheel tevreden klant ben.

even rekensommetje aan de hand van mijn ervaring. uitgaande dat de levensduur van een gemiddeld toestel 5 jaar is.

inkoop hoorwinkel laten we zeggen 250
aanmeet uren in mijn situatie 20 a 50 euro is 1000 euro personeels kosten
service 5 jaar lang elke 6 weken laten we zeggen 1,5 uur per jaar is 7,5 uur = 375

totaal zit je dan al op alleen kosten van 1625. dit gaat al 100 euro boven mijn aankoop prijs uit.

marge is dus nodig.

wat willen we dan?
een toestel van 500 en geen service of lange wachttijden in de winkels omdat er geen personeel betaald kan worden?

wat mij betreft aan een produkt zit een prijskaartje wat uit meer bestanddelen bestaat als alleen het toestel.

mijn frustratie blijft wel, waarom moet je aan 2 oren slechthorend zijn om een vergoeding te krijgen want deze jongen betaald het allemaal uit eigen zak. en gelukkig heb ik gekozen voor een hoog kwaliteits toestel waardoor de levensduur nu al 2 jaar langer is dan de gemiddelde.

even een hart onder de riem voor de audiciens hopend dat deze weer een lans kunnen breken om ook de eenoor dove in de vergoeding te krijgen.

m vr gr Roland

Nurse22
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2011 14:38

Re: Gehoorapparaten

Ongelezen bericht door Nurse22 »

Ik heb momenteel 2 hoorapparaten op advies van het Audiologisch centrum. Hierdoor ben ik bij Beter Horen terecht gekomen. Ze kwamen zoals de uitzending laat zien, met een van de betere toestellen aan. Dit toestel kostte maar liefst €1256 euro p.st. Tijdens de proeftijd moest ik terug naar het audiologsich centrum. Hier keken ze raar op van de toestellen die zij mij "aangesmeerd" hadden. Vervolgens ging ik terug naar Beter Horen en kreeg een ander toestel wat €850 euro kostte. Omdat het audiologisch centrum graag wilde weten of dit toestel wel geschikt was voor mij, ging ik terug. Wat bleek, het hoorapparaat was totaal verkeerd ingesteld! Het audiologisch centrum maakte opnieuw een brief op met de gewenste instellingen en Beter Horen stelde de instellingen in zoals deze gevraagd werd. Vervolgens hoorde ik met deze hoorapparaten ontzettend goed.....en kocht ik deze apparten. Met dank aan het audiologisch centrum scheelde me dit €400 euro per toestel!

BFJ
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2011 14:47

Re: Gehoorapparaten

Ongelezen bericht door BFJ »

Ik ben 18 jaar, op mijn 13e is ontdekt dat ik sinds mijn geboorte slechthorend ben en sindsdien draag ik hoortoestellen aan beide oren.
Nu heb ik sinds kort nieuwe hoortoestellen, nog niet betaald. Nu ben ik met mijn nieuwe hoortoestellen bij de audioloog geweest en die vertelde mij dat ze mijn gehoor bijna niet versterken. De audioloog heeft mijn hoorstoestellen harder gezet, maar nu piepen ze. Al vanaf heft begin is dat piepen een vervelend probleem, maar ja, anders kan ik nog niet genoeg horen!
Ik twijfel of ik deze hoortoestellen nog wel moet blijven dragen en of ik mijn moeder het belachelijk hoge bedrag wel moet laten betalen (ja, zelf kan ik het dus echt niet betalen!). Ik weet ook niet of er wel een andere oplossing is. Ik zit met een hoop vragen die moeilijk beantwoord kunnen worden en ik zit nu helemaal vast. Ik weet niet wat ik moet doen en denk erover om de rest van mijn leven maar met minder gehoor te doen, dus zonder hoorstoestellen.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Gehoorapparaten

Ongelezen bericht door acjzr1 »

bprosman schreef:
acjzr1 schreef:
Kan men a.u.b. op het radarforum even de klok bijzetten?
Het is al lang geen zomertijd meer.
Klik eens op "Gebruikerspaneel" / "Foruminstellingen" en er gaat een wereld voor je open :wink:
Nooit eerder last van gehad...
Maar opgelost :D
Bedankt!

Tije
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 dec 2011 21:25

Re: Gehoorapparaten

Ongelezen bericht door Tije »

Ik ben zelf audicien, je moet er een zware opleiding voor volgen en het is niet zomaar een vak of beroep. Je wordt in een winkel geholpen door een audicien, een persoon, dus is de hulp bij elke audicien anders. Er zullen geen 2 fysiotherapeuten zijn, die precies hetzelfde doen of zeggen, dus ook geen 2 audiciens!
Ook hier wil ik hierop reageren.
Wat heeft u dan geleerd? Als het niet zomaar een vak of beroep is? Wat is het dan?

Mijn mening is dat jullie op de verkeerde leerstoel zitten.
Jullie leren geen vak en helemaal geen beroep, en zo zwaar was het niet.
Een opleiding van 4 jaar? En de rest van je leven vastgezet als Specialist! Met een mooi naambordje van glas.

Jullie leren uit boekje wat de uitwerking van kunststof is i.v.m allergie. Periodieke systeem van de atomen, audiologische spectrum aflezen en interpreteren, kennis van diverse elektronica met betrekking op gehoorapparaten, anatomie van het gehoorgang, Oorstukje vervaardigen, e.d.

U maakt een vergelijking die niet tot de objectiviteit komt. Audiologen hebben een veel zwaardere opleiding, die is absoluut niet te vergelijken met u opleiding, laat staan een KNO arts.
Sorry, veel van de audiciens zijn gewoon slecht opgeleid, en nogmaals mijn verontschuldiging, van de meeste kunnen ze niet eens met een PC werken en laat staan een goed Audiogram interpreteren, en met de door de fabrikant geleverde software om de digitale gehoorapparaat exact in te stellen vanuit de Audiogram gegevens.

Nog een punt.
UMC hanteert voor een gehoortest een geijkte audioapparatuur, die zijn Europees afgestemd.
Zijn de gehoortest apparaten bij Beter Horen ook geijkt!,.
U weet zelf dat wanneer een toestel aangemeten wordt, afgelezen dienen te worden vanuit een geijkte gehoortest onderzoek, gekoppeld met de door een KNO arts interne gehoor onderzoek. Het onderzoek van de KNO arts is bindend. En daar wijken de audiciens geheel van de praktijk situaties.
Gewoon om het feit dat de opleiding tussen een KNO arts en de audiciens totaal twee verschillende werelddelen zijn en werken ook nog op twee verschillende golflengtes.
Als ik mijn Audiogram leest, dan weet ik precies wat heb. Als dat betreffende Audiogram bij een audiciens wordt gelezen, dan kom ik op 45 interpretaties. En dan weet ik precies hoe ik mijn geluid in mijn gehoorapparaat wens te hebben. Daar zeggen ze meteen, dat kan niet, zo staat dat het niet in de Audiogram. Bij de KNO arts en die zegt, dat klopt wat u zegt, u weet precies te vertellen wat u heeft, en dat klopt ook uit de gehoormeting.

Mijn verontschuldiging voor deze terminologie, maar ik vind dat niet op z'n plaatst als u gaat beweren dat er een zware opleiding hebt genoten. Ik heb mijn hele leven niets anders na mijn studie dan bijscholingen en studies moeten volgen, tot mijn FPU leeftijd en dat is bij elkaar 41 jaar. Ik weet precies wat er aan mijn gehoor mankeert, daar wordt niet naar geluisterd. Ik luister liever naar de KNO arts.

Karel.A.B
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2011 16:51

Re: Gehoorapparaten

Ongelezen bericht door Karel.A.B »

De ervaringen zijn erg verschillend, ,tevreden en ontevreden. Dan was de uitzending toch wel erg selectief op ontevreden klanten. Dat mag, maar dan wel zorgvuldig. Als duurste werd Specsavers genoemd, met een prijs van twee hoorapparaten uit hun duurste categorie. Echter, zoals in elke prijslijst van Specsavers staat, geldt daarvoor standaard: 2 voor de prijs van 1. De duurste twee kosten dus geen € 4436, maar € 2218.
Inderdaad, zelf heb ik (83 jaar) een hoortoestel van Specsavers (9 maanden) en ben erg tevreden over de behandeling. Er werd in eerste instantie gekeken of een hoortoestel in de prijsklasse die mijn verzekering vergoed voor mij passend zou zijn en niet naar het duurste. Zo'n toestel was er, in de twee proefmaanden twee keer laten bijstellen en het bevalt uitstekend. Kosten voor twee toestellen € 1636, geheel vergoed door de zorgverzekeraar (aanvullende 50+ verzekering).
Ik blijf naar Radar kijken, maar toch wel met wat meer reserve.

Gesloten