LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Griepprik

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
benikeennederlander
Berichten: 129
Lid geworden op: 27 jun 2011 14:02

Re: Griepprik

Ongelezen bericht door benikeennederlander »

Ik denk dat mensen die het meeste fruit tot zich nemen, minder ziek zullen zijn dus ook minder vatbaar voor griep.
Er zijn een hoop mensen van in de 60 die geen fruit lusten en daardoor niet nemen en ook geen vervangers die ervoor zorgen dat je voldoende voedigssupplementen tot je krijgt en krijgen griep.

daver70
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2011 03:34

Re: Griepprik

Ongelezen bericht door daver70 »

Er zijn heel wat personen in dit topic die maar wat roepen. Ik heb zelf in het ziekenhuis gelegen met mexicaanse griep ( 4 dagen aan de beademing ). En ik zelf ook gewerkt bij een producent van vaccins voor griep. Dat vaccins maar voor een klein percentage werkt komt omdat voor maart de WOH beslist welke virus stammen in een vaccins komt(omdat de producenten tijd nodig hebben om te produceren) Het zijn bijna altijd 3 verschillende stammen en er zijn honderden griepvirussen bekent. dus de kans dat de goede in het vaccin zit is klein. En over de vaccin voor de mexicaanse griep, deze zijn in Nederland aan de verkeerde bevolkings groep gegeven, bijna alle griep gevallen in Nederland waren personen tussen de 15 en 40 jaar, de deze groep was uitgesloten van het vaccin (behalve de risico groep) Ik heb het virus een week voordat ik het vaccin zou krijgen gekregen.
De afweging wie het vaccin wil ligt bij iedereen voor zich zelf en als je gezond bent het je niet aan het vaccin dan kan je lichaam het zelf wel regelen maar voor personen met hart/long problemen dat moeten voor zich zelf de afwegen maken of ze het vaccin willen om het risico te verkleinen. En dat je een beetje ziek kan worden van het vaccin is een normale reactie van het lichaam en duurt ongeveer 10 dagen. Want het vaccin is gemaakt van in stukjes gehakt virus, dus je lichaam dan denken dat je een virus hebt en en reageert er op.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: Griepprik

Ongelezen bericht door duiner »

.
die Mexicaanse griep-prik er overheen te hebben gehad , heb ik spijt van , was niet nodig geweest !
wat een paniek toen, zeg !

verder haal ik elk jaar mijn griepprik en ben er blij mee
.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Griepprik

Ongelezen bericht door olaf79 »

shop1 schreef:----- citaat olaf79 ---------
Het is geen verplichting die prik te nemen. De prik ent niet in tegen alle vormen van griep alleen tegen de veel voorkomende en de op dat moment heersende griepepedimieen.

Het is inderdaad bewezen dat mensen met bepaalde aandoeningen minder griep verschijnselen hebben dan wanneer ze de prik niet halen. Het is echter geen garantie dat je geen griep krijgt, alleen dat je bepaalde soorten niet krijgt of daar minder ziek van wordt omdat je immuunsysteem sneller reageert.
----- Einde citaat ---------

Gaat u hierover ook weer sprookjes zitten te vertellen ?

Een onderzoek onlangs in Finland, heeft aangetoond dat slechts 2 van de 10 proefpersonen minder vatbaar zou zijn, na een griepprik.

Heeft u het onderzoek gelezen over de Mexicaanse griep ?

Link naar dit onderzoek moet ik opzoeken.
( dit stond niet in de DonaldDuck )
De enige die hier sprookjes op het forum verkondigt ben jij.
Naast jurist ben je nu zeker ook al medisch wetenschapper.

Feit is dat er nog geen wetenschappelijk uitsluitsel bestaat over de effectiviteit van een griepprik en dat die effectiviteit ook van jaar tot jaar verschilt. Feit is ook dat de meeste onderzoeken aantonen dat de prik voor sommige groepen (chronisch zieken) wel degelijk effectief is.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Griepprik

Ongelezen bericht door olaf79 »

shop1 schreef:Hier een uit Nederland
http://www.nu.nl/gezondheid/2438904/gri ... -niet.html

Deze:
http://www.wijwordenwakker.org/content. ... P1088&l=NL

Onderzoek mexicaanse griep:
http://news.yahoo.com/finland-vows-care ... 19281.html

Andere links volgen later.

Zelf behoor ik al jaren tot de doelgroep en heb in mijn hele leven 1x injecties gehad op lagere school.
Ook niet in mijn baby tijd.
Tsja een lijstje met hyperlinks plaatsen is nog geen bewijs.
Een onderzoekje van Maurice de Hond al evenmin.

sepke
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2011 11:45

Re: Griepprik

Ongelezen bericht door sepke »

Een forum heeft voor en nadelen echter de nadelen zijn vooral over onderwerpen die de gezondheid betreffen. Hiermee bedoel allerlei reacties die totaal niet wetenschappelijk zijn onderbouwt. Bij het adviseren over een computerreparatie heb ik hier nog niet zoveel problemen mee maar zoals dit topic over gezondheid liggen de grenzen toch anders.

Hier moet men te werk gaan op advies wat wetenschappelijk is onderbouwt.

Als ik even dit topic als voorbeeld neem dan kom ik tot de conclusie dat olaf79 ongeveer als enige een bijdrage heeft geleverd waar mensen met vragen over dit topic waarde aan kunnen hechten.

M.v.g. Sepke

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Griepprik

Ongelezen bericht door trebelski »

olaf79 schreef: Gaat u hierover ook weer sprookjes zitten te vertellen ?

De enige die hier sprookjes op het forum verkondigt ben jij.
Naast jurist ben je nu zeker ook al medisch wetenschapper.
.
De reacties van shop1 zijn gewoon niet serieus te nemen, iemand die (denkt) overal verstand van te hebben en als je wat tegengas geeft met de staart tussen de benen verdwijnt.

Zoals ik in mijn eerste reactie al melde neem ik sinds ik 4 jaar geleden echt behoorlijk ziek werd van de griepprik deze niet meer. Dat wil echter helemaal niet zeggen dat anderen dat ook niet moeten doen en is simpel mijn mening en mijn geval. Zal dan nooit iemand van de doelgroep aanraden de prik niet te halen, alleen ik pas even.

shop1
Berichten: 141
Lid geworden op: 27 jun 2011 18:02

Re: Griepprik

Ongelezen bericht door shop1 »

"Er gaan jaarlijks meer mensen dood aan andere aandoeningen dan aan de griep.
Gezonde mensen sterven nooit aan griep.
De mensen welke sterven tijdens een periode van griep, sterven niet aan de griep zelf, maar aan de complicaties zoals in de meeste gevallen, de bekende longontsteking.
Griep vaccinatie voorkomt niet dat men een longontsteking krijgt.
Daarnaast hadden de meeste sterfgevallen al een onderliggende aandoening c.q. zwakte = lagere weerstand of slecht werkend immuunsysteem, op het moment dat deze groep 'griep' kreeg"

Bovenstaande citaat
kunt u zelf terug lezen in de goede tijdschriften en elders op internet :wink:
Laatst gewijzigd door shop1 op 23 okt 2011 12:33, 3 keer totaal gewijzigd.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Griepprik

Ongelezen bericht door nevermind »

trebelski schreef: De reacties van shop1 zijn gewoon niet serieus te nemen, iemand die (denkt) overal verstand van te hebben en als je wat tegengas geeft met de staart tussen de benen verdwijnt.

Zoals ik in mijn eerste reactie al melde neem ik sinds ik 4 jaar geleden echt behoorlijk ziek werd van de griepprik deze niet meer. Dat wil echter helemaal niet zeggen dat anderen dat ook niet moeten doen en is simpel mijn mening en mijn geval. Zal dan nooit iemand van de doelgroep aanraden de prik niet te halen, alleen ik pas even.
In deze uitspraak kan ik mij helemaal vinden.
De griepspuit is vrijwillig.
Doen of laten, iedereen heeft deze keuze.

Zelf behoor ik al jaren tot de doelgroep en heb in mijn hele leven 1x injecties gehad op lagere school.
Ook niet in mijn baby tijd.
Dat is misschien jouw tekortkoming nou. :wink:

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Griepprik

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik vind dat degenen die de ervaring hebben, minder vaak en heftig de griep krijgen/verkouden zijn, sinds ze de griepprik nemen, daar gerust mee door kunnen gaan. Misschien 's een jaar overslaan, kijken wat het resultaat dan is.
Het opdringen van 'verantwoordelijkheid nemen voor bijv. personeel in de zorg' vind ik overdreven. Bovendien, als DE doelgroep, braaf een griepprik neemt, is er toch niets aan de hand?
Voor mij geen griepprik (meer), de echte griep of een flinke verkoudheid heb ik zelden, het algehele kwakkelgevoel dat ik na m'n eerste griepprik had, heb ik ook wel eens zonder. Die prik heeft voor mij zeker geen toegevoegde waarde.
(Je kunt je wel voor alles en nog wat laten inenten, maar dat kan ook een vals gevoel van 'mij kan niks gebeuren' geven. En 's een keertje een beetje ziek zijn is geen ramp toch? )

benikeennederlander
Berichten: 129
Lid geworden op: 27 jun 2011 14:02

Re: Griepprik

Ongelezen bericht door benikeennederlander »

maar voor personen met hart/long problemen dat moeten voor zich zelf de afwegen maken of ze het vaccin willen om het risico te verkleinen.

Hart en Long problemen krijg je in de regel van het roken.
Mensen die gauw vatbaar zijn voor griep en niet de moeite nemen om aan hun gezondheid te denken door te stoppen met roken, kunnen beter geen griepprik nemen. Dan dat Alcohol zuipen wat de meesten doen, is ook zo lekker voor je algehele gezondheid, het geeft je zo'n geweldige immuunsysteem.
Ik haal dit aan omdat ik mij elke keer verbaas dat er wel gesproken word over een vaccin tegen griep en hoe ziek je er van kan worden, maar men zal niet aan het andere denken. Lekker doorgaan met dat zuipen van alcohol en het roken van tabak, het is toch allemaal onzin dat je van het roken Hart en Longziektes krijgt en dat je van teveel alcohol nuttigen, lever cirrose krijgt en je hersens week worden, we maken ons er niet meer druk over, alleen dat je van griep behoorlijk ziek kunt zijn is wel waar, dus gaan ze maar naar de Dokter voor een griepvaccin. Juist ja.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Griepprik

Ongelezen bericht door bianca82 »

lekker kort door de bocht....

astma is ook een longaandoening.. en er zijn meer van dat soort aandoeningen

oja ik rook en drink niet

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Griepprik

Ongelezen bericht door puma73 »

xx
Laatst gewijzigd door puma73 op 23 okt 2011 20:14, 2 keer totaal gewijzigd.

Welwaar
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 okt 2010 13:14

Re: Griepprik

Ongelezen bericht door Welwaar »

Een griepprik halen is vrijwillig, maar;

Het Academisch Medisch Centrum (AMC) van de Universiteit van Amsterdam wil zo graag dat haar medewerkers massaal aan de griepprik gaan dat cadeautjes uitgeloofd worden. En dat terwijl het Geneesmiddelenbulletin na een uitgebreide analyse concludeerde dat er geen bewijs is voor de effectiviteit van de griepprik. Daarover gaat het morgenavond.

http://www.gezondnu.nl/artikelen/artike ... -griepprik

Waarschuw uw vrienden en familie:

De nieuwe griepprik is gevaarlijk:

http://www.verborgennieuws.nl/gezondhei ... rlijk.html
Laatst gewijzigd door Welwaar op 23 okt 2011 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Griepprik

Ongelezen bericht door trebelski »

benikeennederlander schreef: Hart en Long problemen krijg je in de regel van het roken.
Mensen die gauw vatbaar zijn voor griep en niet de moeite nemen om aan hun gezondheid te denken door te stoppen met roken, kunnen beter geen griepprik nemen. Dan dat Alcohol zuipen wat de meesten doen, is ook zo lekker voor je algehele gezondheid, het geeft je zo'n geweldige immuunsysteem.
Ik haal dit aan omdat ik mij elke keer verbaas dat er wel gesproken word over een vaccin tegen griep en hoe ziek je er van kan worden, maar men zal niet aan het andere denken. Lekker doorgaan met dat zuipen van alcohol en het roken van tabak,
Wat een kulreactie, je vergeet voor het gemak ( weet jij veel)dat er zat mensen zijn die niet roken noch drinken en toch Hart en Long problemen krijgen.

MAXIEM

Re: Griepprik

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@

De enige keer dat ik echt de griep kreeg, was, nadat ik zonodig een "gratis" griepprik had gehad. Dat zal me dus niet weer overkomen!

Maxiem/ReadAC.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Griepprik

Ongelezen bericht door nevermind »

Welwaar schreef:Een griepprik halen is vrijwillig, maar;

Het Academisch Medisch Centrum (AMC) van de Universiteit van Amsterdam wil zo graag dat haar medewerkers massaal aan de griepprik gaan dat cadeautjes uitgeloofd worden. En dat terwijl het Geneesmiddelenbulletin na een uitgebreide analyse concludeerde dat er geen bewijs is voor de effectiviteit van de griepprik. Daarover gaat het morgenavond.

http://www.gezondnu.nl/artikelen/artike ... -griepprik

Waarschuw uw vrienden en familie:

De nieuwe griepprik is gevaarlijk:

http://www.verborgennieuws.nl/gezondhei ... rlijk.html

Jouw link naar het bericht van Dr Mercola is toch niet relevant.
Een arts, die altijd andere geneesmiddelen verdoemd, en zelf dan naar zijn eigen website met alternatieve middelen verwijst, is toch niet serieus te noemen.

benikeennederlander
Berichten: 129
Lid geworden op: 27 jun 2011 14:02

Re: Griepprik

Ongelezen bericht door benikeennederlander »

Wat een kulreactie,
Kun jij wel vinden, maar het is wel zo.
Tuurlijk kunnen mensen die nog nooit gerookt hebben, het ook krijgen, maar de rokers en alcoholgebruikers zijn toch wel de grootste risicogroepen.
Weet ik veel? Meer dan jij in iedergeval.
Misschien doe je er beter aan om je voortaan in medische wetenschap te verdiepen voordat je, je grote mond opzet.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Griepprik

Ongelezen bericht door nevermind »

benikeennederlander schreef:
Wat een kulreactie,
Kun jij wel vinden, maar het is wel zo.
Tuurlijk kunnen mensen die nog nooit gerookt hebben, het ook krijgen, maar de rokers en alcoholgebruikers zijn toch wel de grootste risicogroepen.
Weet ik veel? Meer dan jij in iedergeval.
Misschien doe je er beter aan om je voortaan in medische wetenschap te verdiepen voordat je, je grote mond opzet.

Welke achtergrond heb jij in medische wetenschap? :?:

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: Griepprik

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

daver70, nu de andere kant van de Mexicaanse griepprik.

Mijn zoon (toen 2 jaar) is doodziek geweest van die Mexicaanse griepprik. Hij heeft bijna 3 weken in het ziekhuis gelegen en heeft opnieuw moeten leren lopen. Het heeft ook een week geduurd voordat ze door hadden dat hij Guillain-Barre Syndroom had. Hij is er met een hertel van 3 maanden zonder rest verschijnselen nog genadig vanaf gekomen. Sommigen blijven hun hele leven problemen houden.

Als ik weer voor de keuze zou staan zou ik de Mexicaanse griepprik laten staan.

Gesloten