LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Groupon

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Groupon

Ongelezen bericht door olaf79 »

Volgens mij is het de tros meer te doen om de vraag wie er bij problemen aansprakelijk is dan de uiteindelijke service zelf. Nu kan Groupon de ene keer coulant zijn en de andere keer niet. Maar de vraag is, waar heeft men recht op.

De wet biedt hier nog niet altijd een even duidelijke uitkomst en de algemene voorwaarden van groupon zijn ook niet duidelijk.

De algemene strekking is dus: pas op voor je wat via groupon koopt want je begeeft je op glad ijs.

Inderdaad klopt daarnaast de opmerking dat je in veel gevallen met goed zoeken een vergelijkbare of betere aanbieding vindt via internet.

rinzwind
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 okt 2011 22:21

Re: Groupon

Ongelezen bericht door rinzwind »

Ook ik heb wisselende ervaringen met Groupon.

Na enkele goede ervaringen met restaurant deals heb ik voor 99 euro een bon gekocht voor het huren van een bootje. In de aanbieding stonden geen beperkingen, maar in de praktijk was de bon niet in de weekeinden te gebruiken: volgens de verhuurder zaten alle weekeinden meteen vol en alleen doordeweeks 's ochtends was er nog plek: onmogelijk te doen met een baan. Ik heb zo'n idee dat de verhuurder te weinig boten beschikbaar had voor de actie, of te veel bonnen verkocht heeft. Daarbij komt dat de bon slechts 5 maanden geldig was, waar in Nederlands een minimum geldigheid van 1 jaar wettelijk verplicht is.

Groupon wil nu slechts 85 euro teruggeven in de vorm van credits, ze rekenen mij dus 15 euro boete omdat de aanbieding niet was zoals aangeboden. Overigens: volgens de Groupon website wordt bij cancellen van de voucher 15% ingehouden met een maximum van 10 euro. Bij mij is nu 15 euro ingehouden...

Ik heb aangegeven dat ik 1. verlenging van de bon tot de wettelijke 1 jaar geldigheid, of 2. al mijn geld terug wil, en wacht nu op antwoord.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Groupon

Ongelezen bericht door Brainless »

@rinzwind
U heeft het over cadeaubonnen. (een bedrag vrij te besteden in een bepaalde (web)winkel).
Groupon verkoopt waardebonnen, specifiek voor 1 dienst.
Deze mogen wel een beperkte geldigheidsduur hebben.

rinzwind
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 okt 2011 22:21

Re: Groupon

Ongelezen bericht door rinzwind »

Brainless schreef:@rinzwind
U heeft het over cadeaubonnen. (een bedrag vrij te besteden in een bepaalde (web)winkel).
Groupon verkoopt waardebonnen, specifiek voor 1 dienst.
Deze mogen wel een beperkte geldigheidsduur hebben.
Zoals ik het begrepen heb: Als er voor een bon geld betaald is, mag deze niet verlopen. Alleen tegoedbonnen waar geen geld voor betaald is mogen verlopen.

BassieF
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 nov 2009 15:56

Re: Groupon

Ongelezen bericht door BassieF »

Net als Duiner, zijn/haar reactie 22 oktober 2011, zijn ook wij meer dan tevreden over Groupon.

Mensen, ook die van tros radar, moeten niet vergeten dat de ondernemer die hieraan mee wil doen de deal maakt of breekt middels service en kwaliteit. Maakt die ondernemer dit niet waar kun je terugvallen op Groupon wat wij helaas 2x hebben moeten doen zonder groupon automatisch als schuldige aan de mislukte deal aan te wijzen dat waren de beide ondernemers.

Onze negatieve groupon belevenissen: 5x deal waarvan 2x problematisch.

1e: kapperdeal waarvan de kapper bij de 2e coupon door ons weggeven aan een kennis aangaf geen zin meer te hebben in groupon klanten omdat er te veel deals verkocht waren en hij niet meer aan zijn vaste klanten toekwam, zijn prob. niet de onze dit gemeldt bij Groupon die het bedrag teruggestort hebben.

2e: eetdeal bij kippenrestaurant in R'dam die wij gezien de erbarmelijke slechte kwaliteit geen 2e kans op verzoek van de ondernemer wilde gunnen en zijn weggegaan na terugvragen van de coupons, was medio juli 2011. Groupon heeft ook nu weer het bedrag volledig terugbetaald zonder gezeur.

Positieve deals;
1x kappersdeal, 2e coupon viel negatief uit
2x vissengeknabbel aan voeten/benen, 2x geweest.
3x Autowasserette deal, nu 1x geweest en wagen erg schoon meegekregen.
1x Pharox Led lampen deal, al eerder van Pharox deal lampen gekocht dus zal ook nu wel weer 100% goed uitpakken .

Wat wij niet verwachten is bij gerenomeerde dienstverlenende (top)bedrijven of restaurants terecht te komen wel bij ondernemers die onbekend maar wel goed zijn of nieuw en via groupon klanten willen werven. Dit kan goed of fout uitpakken, in ons geval 1x deels fout en 1x totaal fout en hebben bij groupon wel degelijk gehoor gevonden en terugbetaling gekregen.

Starr
Berichten: 142
Lid geworden op: 25 jan 2011 12:05

Re: Groupon

Ongelezen bericht door Starr »

Ik zag laatst op de Amerikaanse groepen een aanbieding voor een parelketting. Ik weet de prijs niet meer, volgens mij rond de 100-125 dollar, 'uit het diepste van de oceaan', prees de beschrijving aan.

Kijk ik op de website van het bedrijf, blijken het zoetwaterparels te zijn. Da's nogal een verschil he.

MariaGonz
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 okt 2011 11:21

Re: Groupon

Ongelezen bericht door MariaGonz »

just*me schreef:
sephora30 schreef:Radar staat vol met klachten over Groupon, maar op dit topic zitten toevallig een aantal zeer positievelingen met succes verhalen :roll: :mrgreen:
Vooral MariaGonz ; 12 berichten tot nu toe, waarvan er 8 over Groupon gaan of in ieder geval een link naar Groupon hebben.
Ik was gewoon boos om het feit dat dat we graag klagen over alles! Ik ben een actieve gebruiken van de diensten van de website en heb er geen problemen mee gehad tot nu toe. En zoals je heb kunnen lezen, weinig mensen op deze forum hebben er problemen mee.

En wat betreft de links.. ja ik link in al mijn posts naar de websites..
Dit geld ook voor Hi, Achmea of wat dan ook. Als het je irriteert kan je een klacht indienen. ben je goed in blijkbaar.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Groupon

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Voordat iemand gaat roepen dat ik voor groupon werk, kijk eventjes wat voor andere berichtjes ik gepost heb, dan zul je zien dat dat niet zo is :p

Tot nu toe geen enkel probleem gehad met Groupon-deals. Al een aantal keer lekker uit eten geweest bijvoorbeeld, niks te klagen. (Die sushi-restaurant-deals vind ik echt geweldig)
Eigenlijk staan de voorwaarden altijd duidelijk aangegeven onderaan de 'deal', bij twijfel bel ik altijd eventjes met het restaurant, kleine moeite toch?
En inderdaad, niet alle aanbiedingen zijn zo 'goedkoop' of 'exclusief' als beweerd wordt, maar zeg eens eerlijk, is er een winkel waar dat wel zo is? Ieder bedrijf beweert de beste te zijn, het goedkoopste te hebben etc. Denk dat ieder weldenkend mens allang weet dat eventjes rondkijken op andere sites of bij andere bedrijven heus de moeite loont. Bovendien, niemand verplicht je om zo'n 'deal' af te sluiten....

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: Groupon

Ongelezen bericht door duiner »

Fleurtjuh666 schreef:Voordat iemand gaat roepen dat ik voor groupon werk, kijk eventjes wat voor andere berichtjes ik gepost heb, dan zul je zien dat dat niet zo is :p

Tot nu toe geen enkel probleem gehad met Groupon-deals. Al een aantal keer lekker uit eten geweest bijvoorbeeld, niks te klagen. (Die sushi-restaurant-deals vind ik echt geweldig)
Eigenlijk staan de voorwaarden altijd duidelijk aangegeven onderaan de 'deal', bij twijfel bel ik altijd eventjes met het restaurant, kleine moeite toch?
En inderdaad, niet alle aanbiedingen zijn zo 'goedkoop' of 'exclusief' als beweerd wordt, maar zeg eens eerlijk, is er een winkel waar dat wel zo is? Ieder bedrijf beweert de beste te zijn, het goedkoopste te hebben etc. Denk dat ieder weldenkend mens allang weet dat eventjes rondkijken op andere sites of bij andere bedrijven heus de moeite loont. Bovendien, niemand verplicht je om zo'n 'deal' af te sluiten....

precies en wat ik ook al schreef :

Ik geloof niet meer in dat tv-programma, ze laten alleen de zeurders toe, in de studio !!!
en de rest , zoals wij, laten ze links liggen !
Nee, want je MOET klagen op de tv , daar doen ze het alleen voor !
.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Groupon

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En alweer is Groupon negatief in het nieuws:

Groupon-actie met schaamlipcorrectie 'onverstandig'

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... ndig.dhtml

just*me
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 jul 2011 15:52

Re: Groupon

Ongelezen bericht door just*me »

MariaGonz schreef:
just*me schreef:
sephora30 schreef:Radar staat vol met klachten over Groupon, maar op dit topic zitten toevallig een aantal zeer positievelingen met succes verhalen :roll: :mrgreen:
Vooral MariaGonz ; 12 berichten tot nu toe, waarvan er 8 over Groupon gaan of in ieder geval een link naar Groupon hebben.
Ik was gewoon boos om het feit dat dat we graag klagen over alles! Ik ben een actieve gebruiken van de diensten van de website en heb er geen problemen mee gehad tot nu toe. En zoals je heb kunnen lezen, weinig mensen op deze forum hebben er problemen mee.

En wat betreft de links.. ja ik link in al mijn posts naar de websites..
Dit geld ook voor Hi, Achmea of wat dan ook. Als het je irriteert kan je een klacht indienen. ben je goed in blijkbaar.

ik was nooit van plan een klacht in te dienen :roll: het viel me gewoon op....

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Groupon

Ongelezen bericht door newmikey »

MariaGonz schreef:
just*me schreef:
sephora30 schreef:Radar staat vol met klachten over Groupon, maar op dit topic zitten toevallig een aantal zeer positievelingen met succes verhalen :roll: :mrgreen:
Vooral MariaGonz ; 12 berichten tot nu toe, waarvan er 8 over Groupon gaan of in ieder geval een link naar Groupon hebben.
Ik was gewoon boos om het feit dat dat we graag klagen over alles! Ik ben een actieve gebruiken van de diensten van de website en heb er geen problemen mee gehad tot nu toe. En zoals je heb kunnen lezen, weinig mensen op deze forum hebben er problemen mee.

Mevrouw Gonzalez, ik dacht dat we al eens hadden aangetoond dat u gewoon voor Groupon werkt. U kwam voor op een foto van een personeelsbijeenkomst van Groupon die op Facebook was geplaatst.

KimKok
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2012 11:57

Re: Groupon

Ongelezen bericht door KimKok »

Groupon=Oplichters

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Groupon

Ongelezen bericht door pbarendse »

Altijd fijn zulke uitgebreide en goed onderbouwde reacties ;)

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: Groupon

Ongelezen bericht door duiner »

KimKok schreef:Groupon=Oplichters
niet Groupon zelf, maar de bedrijven , die zich bij Groupon inschrijven ,, bedoel je ?
.

KimKok
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2012 11:57

Re: Groupon

Ongelezen bericht door KimKok »

pbarendse schreef:Altijd fijn zulke uitgebreide en goed onderbouwde reacties ;)
Daar heb je een punt, pbarendse. Ik heb meerdere negatieve ervaringen maar dan ben ik denk ik 2 A4tjes verder. Wilde eigenlijk alleen m'n ei kwijt net als de vorige 'negatievelingen'.

aavandasler
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2012 11:46

Re: Groupon

Ongelezen bericht door aavandasler »

Hallo,
De volgende reactie heb ik net op de site van “Radar” geplaatst waar al veel klachten waren binnengekomen las ik:

“De spullen die via Groupon worden aangeboden zijn van ZEER slechte kwaliteit. Goedkope made in Taiwan rotzooi waar je uiteindelijk veel te veel geld voor betaalt. Over de etentjes en andere doe-dingen zal ik niets zeggen, maar internetaanbieders hebben mijns inziens bij Groupon een gat in de markt gevonden om goedkope troep voor veel geld aan de man te brengen. En de consument maar denken dat hij goedkoop uit is.... NIET DOEN!”

Telefonisch heb ik mijn klacht al bij jullie gemeld maar ik wil het met deze mail nog wat kracht bijzetten omdat ik niet goed weet wat jullie met telefonische klachten doen en ik echt heel erg boos ben over de “troep” die me via jullie aanbiedingen in de maag gesplitst zijn.

Het matras met de traagschuimlaag: goedkope rotzooi. Geen merk of label te vinden, de traagschuimlaag moet je met een vergrootglas zoeken en na 1 week (!) slapen zit er al een flinke kuil in die er niet meer uitgaat en waardoor ik de binnenvering al kan voelen. Heeft me met verzendkosten erbij zo’n 380 euro gekost waar ik spijt van heb als haar op mijn hoofd. Ik wil mijn geld terug om vervolgens ergens anders een matras te kunnen kopen dat wel voldoet aan mijn wensen.

De wake-up lights: Heb allereerst tegen alle beloftes in lang moeten wachten op de levering. Vervolgens kreeg ik piepkleine goedkope rotzooi waar ik bij de Action misschien wel een paar euro voor over zou hebben. Zit geen adapter bij zodat ze niet op het lichtnet kunnen worden aangesloten. Waardeloze troep. Ook deze wil ik terugsturen en mijn geld terug. ( 50 euro)

De set horloges met gekleurde bandjes: zie boven. Waardeloze goedkope troep die misschien leuk zijn voor een kind van 5 maar die je niet cadeau doet aan volwassen dochters. (50 euro)

Al met al ben ik inmiddels zo’n 500 euro armer en ben er niets mee opgeschoten, integendeel, zit opgezadeld met slechte kwaliteit spullen en heb het gevoel dat dit een beetje onomkeerbaar is. Tenminste... iets in mij hoopt dat ook jullie vinden dat dit niet kan, uiteindelijk strijken jullie er ook een hoop geld mee op dus hoop ik dat jullie je daarmee ook een stuk verantwoordelijk voelen voor de tevredenheid van de klant.
Deze klant is niet tevreden en legt zich er ook niet zomaar bij neer.

Hopelijk zetten jullie alles in het werk om hier iets aan te doen.

Groet, A

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Groupon

Ongelezen bericht door trebelski »

Helaas zijn er veel meer klachten over Groupon, ook op dit forum.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 1&t=106730

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Groupon

Ongelezen bericht door newmikey »

aavandasler schreef: Al met al ben ik inmiddels zo’n 500 euro armer
Daar snap ik nu helemaal niets van...waarom blijf je er dan kopen als je de ene zeperd na de andere hebt?

aavandasler
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2012 11:46

Re: Groupon

Ongelezen bericht door aavandasler »

Heb deze 3 producten in ongeveer dezelfde tijd gekocht ("leuke" kerstcadeautjes voor de kinderen) en wist dus nog niet dat het zo'n goedkope bocht was. Had met uitstapjes, etentjes en andere doe-dingen via groupon best wel leuke ervaringen en had er dus wel vertrouwen in. Inmiddels dus niet meer, zal niet snel meer producten kopen via groupon en zal het ook iedereen afraden.

Gesloten