LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Groupon

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
anneliessinke1963
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2012 08:55

Re: Groupon

Ongelezen bericht door anneliessinke1963 »

Ik ben een grote Groupon fan! Geweldige aanbiedingen en ik heb intussen al heel wat dingen gedaan die ik anders nooit zou doen;luxe etentjes,theaterbezoek,waterfietsen, sauna,etc. Elke keer word ik op de locatie heel vreindelijk ontvangen, zijn ze op de hoogte en is alles precies zolas beloofd en vaak nog beter!

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Groupon

Ongelezen bericht door newmikey »

anneliessinke1963 schreef:Ik ben een grote Groupon fan! Geweldige aanbiedingen en ik heb intussen al heel wat dingen gedaan die ik anders nooit zou doen;luxe etentjes,theaterbezoek,waterfietsen, sauna,etc. Elke keer word ik op de locatie heel vreindelijk ontvangen, zijn ze op de hoogte en is alles precies zolas beloofd en vaak nog beter!
Waanzinnig gewoon! Kom op, nu met z'n allen veel grouponnnetjes aanschaffen.

Zeg, Annelies, wel erg armetierig als je nooit waterfietst, een sauna'tje doet etc.

eljaaa
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2012 12:15

Re: Groupon

Ongelezen bericht door eljaaa »

Wat een ziek gedoe dat Groupon
Onderstaand zijn toch wel heel serieuze berichten
http://www.higherlevel.nl/forum/index.p ... #msg387366

en deze

http://www.molblog.nl/bericht/de-buzzmo ... n-groupon/
Laatst gewijzigd door eljaaa op 21 mar 2012 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: Groupon

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Inderdaad ziekelijk wat Groupon allemaal uithaalt. Zo roepen ze over zichzelf af dat ieder positief bericht dat nog over ze verschijnt uitsluitend argwaan en hoon zal oproepen. En terecht!

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Groupon

Ongelezen bericht door trebelski »

anneliessinke1963 schreef:Ik ben een grote Groupon fan! Geweldige aanbiedingen en ik heb intussen al heel wat dingen gedaan die ik anders nooit zou doen;luxe etentjes,theaterbezoek,waterfietsen, sauna,etc. Elke keer word ik op de locatie heel vreindelijk ontvangen, zijn ze op de hoogte en is alles precies zolas beloofd en vaak nog beter!
Fijn dat het bij u allemaal en vooral altijd wel klopt, de rest heeft een andere mening en kennelijk zijn er meer mensen die hun pijlen op dat waardeloze bedrijf hebben gericht. Speciaal voor jou.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1176 ... ete__.html
Bron = telegraaf.nl
do 22 mrt 2012, 09:11
|
lees voor
Groupon riskeert gigaboete
AMSTERDAM - De aanbiedingensite Groupon riskeert een megaboete van maximaal 4,5 ton vanwege misleidende reclameberichten op publieke internetfora. Medewerkers van de aanbiedingensite nemen daarbij een valse online-identiteit aan, onder meer van doodzieke mensen, om internetters te lokken naar aanbiedingen op Groupon.

Het bedrijf spreekt van een zeer te betreuren ’incident’. Het ondernemersplatform HigherLevel publiceerde gisteren over de misleidende activiteiten van Groupon-medewerkers door middel van het spammen van links naar aanbiedingen. Zo deed een medewerker van Groupon zich op een forum voor mensen met de spierziekte multiple sclerose voor als patiënt om een personal trainer aan te prijzen die een aanbieding had geplaatst op Groupon.
Hoe ziek moet je zelf dan zijn. :idea:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Groupon

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ziekelijk!!geen andere woorden voor,moet geboycot worden!!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Groupon

Ongelezen bericht door Chocomelk »

rozemarijntje schreef:ziekelijk!!geen andere woorden voor,moet geboycot worden!!
Inderdaad bah bah bah !
Hoop dat er geen mens meer iets via Groupon koopt.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Groupon

Ongelezen bericht door trebelski »

Eerst was er sprake van 1 Groupon-medewerker die diverse forums spamde maar nu zijn het er al 4 . Echt te gek voor woorden.

Bronvermelding= spitsnieuws.nl
http://www.spitsnieuws.nl/archives/binn ... -gigaboete
Linkspam
Frans Sijtsma van HigherLevel vond nog meer voorbeelden van linkspam door Groupon. Hij heeft tenminste vier medewerkers van Groupon achterhaald die volgens Sijtsma voornamelijk bezig zijn met het plaatsen van nepberichten op fora, waaronder fora waar patiënten en kinderen op actief zijn.

Media-advocaat Jens van den Brink van Kenedy Van der Laan zegt dat Groupon hiermee niet alleen allerlei ethische reclamerichtlijnen aan de laars lapt. „Het uitgeven voor een ms-patiënt is onbestaanbaar en ronduit misleiden."

Van den Brink stelt dat Groupon hiermee op grond van richtlijnen van de Consumentenautoriteit een civielrechtelijke boete van maximaal 4,5 ton riskeert.

Volgens Groupon is de bewuste medewerker die de posts heeft geplaatst 'duidelijk tegen de gedragsregels van Groupon' ingegaan. „Dit gedrag accepteren wij niet en als gevolg ervan is het arbeidscontract per direct beëindigd”, aldus een woordvoerder.

MAXIEM

Re: Groupon

Ongelezen bericht door MAXIEM »

trebelski

Op zich blijft het natuurlijk een goede zaak, dat je dit soort praktijken onder de aandacht brengt van consumenten. Zo'n naam en gedrag blijft altijd hangen en dan kun je dus als potentiële klant beter een blokje om lopen.

Met collegiale groet, Maxiem. :wink:

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Groupon

Ongelezen bericht door trebelski »

MAXIEM schreef:trebelski
Op zich blijft het natuurlijk een goede zaak, dat je dit soort praktijken onder de aandacht brengt van consumenten. Zo'n naam en gedrag blijft altijd hangen en dan kun je dus als potentiële klant beter een blokje om lopen.
Met collegiale groet, Maxiem. :wink:
Klopt, en dat is precies mijn bedoeling in dit geval. Ik ga daar niet zomaar toe over maar met dergelijk misselijkmakend gedrag van (kennelijke) Groupon-medewerkers kan ik niet anders en doe mijn best het onder de aandacht te brengen (houden).

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Groupon

Ongelezen bericht door trebelski »

Als klap op de vuurpijl...
http://www.higherlevel.nl/forum/index.p ... #msg387366

Het begon met een medewerkster van Groupon die op Higherlevel een aantal keren verwees naar een Groupon deal.

Dit patroon werd opgemerkt door één van onze zeer wakkere leden, wat toch gevolg had dat er een routineonderzoekje plaatsvond door een aantal moderatoren van Higherlevel.

Al snel bleek 'ondernemen is een keuze' inderdaad afkomstig van Groupon.
Al snel bleek ook dat wij niet de eerste waren, maar dat medewerkers van Groupon op georganiseerde en gestructureerde wijze Nederlandse en buitenlandse fora vervuilen met links naar eigen Groupon acties, acterend vanaf een geanonimiseerd account.

de Groupon werkwijze voor linkspam

Op basis van tientallen onderzochte berichten kunnen we een Groupon werkwijze beschrijven:

Maak een op een relevant forum een account aan
Kies als forumnaam een semi-anonieme naam, bestaande uit een voornaam, evt. gevolgd door je geboortejaar of een naam die een knipoog naar het forum is.
Wees vooral een persoon online. Stel jezelf voor in het voorsteltopic, reageer eens met onliners en plaats af en toe een bericht met een relevante link naar een Groupon-deal
Initieer zelf een topic over online kopen en reageer vervolgens enige tijd later op jezelf met een groupon-deal als link in je bericht
Vermijd het vermoeden van spam bij forumbeheerders door ook te linken naar andere deal-websites zoals sweetdeal.nl , maar maak een bewuste typefout in de link[/url] (niet in de anchortekst) zodat de link geen enkel effect heeft
Maak vooral niet gebruik van je corporate Groupon-mailadres maar maak een setje hotmail-accounts aan die je hiervoor inzet
Werk niet vanuit je Groupon kantoorpc, waardoor je IP-adres te tracken is, maar doe het vanuit huis, of ga via een of ander IP-adres in Luxemburg (Dat google analytics alsnog Groupon als bezoeker weergeeft weet men niet, maar maakt de zoektocht voor moderatoren wat makkelijker)
Als berichten onbeperkt te bewerken zijn dan plaats je een link naar een tijdelijke Grouponactie. Na een maand verander je je bericht en zet je er een link naar een nieuwe actie in.


en de uitsmijter

Je meldt je aan op een forum voor mensen met een ernstige ziekte, vertelt dat je waarschijnlijk ook aan die ernstige ziekte lijdt en dat je ter ontspanning gebruik maakt van een Groupon-deal.

MAXIEM

Re: Groupon

Ongelezen bericht door MAXIEM »

trebelski

En als klap op de vuurpijl is datgene wat ze flikken wél maatschappelijk verwerpelijk maar in dit kikkerland niet strafbaar (althans nog niet).

Met collegiale groet, Maxiem.

E.v.N
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jun 2012 18:11

Re: Groupon

Ongelezen bericht door E.v.N »

Ik heb een alcoholtester besteld voor de I-phone en wacht al vanaf juni op dat ding. Ik heb wel 10 keer gebeld en kreeg steeds te horen onze excuses volgende week komt die. Op mailtjes wordt gewoon niet gereageerd. Vandaag heb ik gebeld en toen werd eerst gezegd dat ze allemaal verstuurd waren en daarna dat ik mijn geld terug zou kunnen krijgen. Omdat ik al 3,5 maand wacht ben ik echt boos en heb hem afbesteld. Ze gaan het geld terug overmaken op mijn rekening en dat gaat maar liefst 4 weken duren. Dat uiteraard zonder rente. Overigens wordt me eerst verteld dat het verzonden is en daarna dat ze mijn geld terug willen storten dan klopt er iets niet. Dan weten ze gewoon dat er niets verzonden is.
Ik denk dat ze hopen dat de klant het vergeet en ze het geld hebben zonder levering.

Een stelletje oplichters zijn het, ik ben benieuwd of ik mijn geld überhaupt terug ga krijgen. :twisted:

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Groupon

Ongelezen bericht door newmikey »

E.v.N schreef:...besteld...wacht al vanaf juni
Dus ondanks dat hier al ruim vóór die tijd bericht werd over de praktijken van dit bedrijf, het op TV en in alle kranten is geweest, bestelt u nog eens wat. Waarom, als ik zo vrij mag zijn, komt u nu hier uw beklag doen eigenlijk? U heeft toch exact gekregen wat te verwachten was?

Gesloten