LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hernia-operatie

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
duckfan
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2012 19:36

Re: Hernia-operatie

Ongelezen bericht door duckfan »

Schoonvader attendeerde mij gisteren op deze uitzending. Ik heb zojuist vol verbazing via deze site terug gekeken.

Op 11 juni 2003 ben ik zelf in de Alpha kliniek geholpen via een endoscopische nucleotomie (vergeef me eventuele schrijffouten). Er zijn toen 2 hernia's verwijderd in mijn onderrug.

In eerste instantie heb ik toestemming gevraagd aan mijn zorgverzekeraar VGZ. Dit accoord kreeg ik niet omdat de operatie inderdaad als experimenteel te boek stond. Ik ben tóch geweest omdat ik hier in NL inoperabel zou zijn en toen al 1 jaar bedlegerig was. Ondoenlijk voor een jonge meid van toen 24 jaar!

Lang verhaal kort..... geld geleend en toch laten opereren in München. Met zeer goed gevolg!!

Later heb ik via een rechtszaak het geld voor de operatie terug gekregen! De reis en het hotel werden niet vergoed. Dit speelde bij zorgverzekeraar VGZ.

Graag wil ik jullie verwijzen naar mijn rechtzaak Sanders tegen VGZ. De rechtbank van Roermond heeft in 2004 de uitspraak gedaan. Deze uitspraak is voor advocaten makkelijk te achterhalen.

Leuk detail misschien VGZ bleef ook steeds afwijzen ivm "experimenteel" en de vergoedingsrichtlijnen van het CVZ.

Hopelijk kan mijn oude rechtszaak een hulpmiddel zijn in de nu lopende of nog komende rechtszaken.

Zelf ben ik nog steeds super blij met de operatie en tot op heden heb ik niet meer dezelfde klachten gehad. Inmiddels zijn er wel 2 zwangerschappen en bijbehorende natuurlijke(!) bevallingen overheen gegaan in 2006 en 2012. Ik had mijn dochters nooit mogen krijgen wanneer ik hier in NL geholpen was geworden. Dit zou veel te belastend zijn voor een (ex-)hernia patiënt.

pcasoudant
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2012 20:00

Re: Hernia-operatie

Ongelezen bericht door pcasoudant »

Beste allemaal, 2012, we hoeven geen pijn meer te hebben!Ik ben een vrouw van 44 jaar en momenteel al 4 maanden ziek thuis. Ik zal jullie het hele proces besparen. Mede ook dat we ongeveer hetzelfde meemaken. Alleen ben ik meteen toen ik toestemming kreeg van de huisarts naar België gegaan, te weten Tongeren. Geen lange wachtlijsten en je wordt serieus genomen, niets zit tussen de oren. Ik heb spinale stenose en hernia L4, L4 (wel artrose in de wervel zodat de standaardoperatie niet mogelijk is). Vandaag mijn 2e epidurale injektie gehad bij vriendelijke dokters. Daarna ga ik me verdiepen of er in België, indien nodig, de PDET techniek voorhanden is.

Beste mensen hoe kunnen we ons als lotgenoten en patiënten verzetten tegen de keuzes van CVZ en van de ziektekostenverzekeraars!!!! Alle tips zijn welkom. Zullen we gezamenlijk een bezwaar indienen met de hulp van Radar. Maar waar????? Morgen ga ik mijn advocaat bellen, om te vragen of we niet in de europese wetgeving iets kunnen vinden om de zorgverzekeraar te prikkelen en overstag laten gaan. ALS WE NIET REAGEREN GEBEURT ER NOOIT IETS..... Al is het niet voor mezelf, maar voor alle mensen die niet meer kunnen lopen of hun werk kwijtzijn of partners verliezen door onbegrip. Ik laat een traan van onmacht....

Peter6678
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 mar 2011 23:44

Re: Hernia-operatie

Ongelezen bericht door Peter6678 »

De hedendaagse artsen en hun diagnoses zijn NOOIT te verrtrouwen. Artsen denken alleen maar aan geld en hun collega's, de rest is bijzaak. Ze veinzen alsof ze u willen helpen en dat ze uw gezondheid belangrijk vinden maar dit is vals en hypocriet. Hypocriet komt van Hypocrates die was ook hypocriet. Patienten worden als voorwerp gezien om geld aan te verdienen. Als er iets fout gaat bij een operatie zullen artsen, zoals ze geleerd hebben u laten vallen, medicijnen voorschrijven en u van het kastje naar de muur sturen, terwijl een hersteloperatie soms wel mogelijk is. U dient een klacht in? Artsen gaan dan frauderen er verdwijnen medische gegevens uit uw medisch dossier, er wordt geknoeid met röntgenfoto's en bloeduitslagen zodat u niks kan bewijzen. Ook uw eerst aardige huisarts wordt een duivel want hij moet wel meedoen, hij zal u psychiatriseren en afpoeieren om u in verwarring te brengen. Vervolgens gaan alle andere geraadpleegde artsen ook frauderen(daar zijn artsen heel goed in!) want de medische fout mag niet bij u bekend worden. Zo werken artsen al jaren en ondanks alle beloftes, en veel geld natuurlijk hebben de artsen nog steeds schijt aan de patiënt en het rechtsysteem. De patiënt wordt verder aan zijn lot over gelaten. Hij raakt verder in de put, en komt in de wao/wia terecht komen. of nog veel erger. Denk daar aan als uw na uw operatie gaat klagen bij de behandelaar. Artsen houden niet van klagers en het woord medische misser.
Artsen hebben geleerd patiënten af te schepen. Klant is geen koning maar een object om geld aan te verdienen. Klachtencommissies en Tuchtcolleges zijn doorgestoken kaart en is verloren tijd. U wordt verder aan het lijntje gehouden
Een hersteloperatie(ook een herniaoperatie) is dus vrijwel onmogelijk. Het betekent dat arts een fout gemaakt heeft, een hersteloperatie zal vrijwel nooit verbetering geven. Als de operatie toch wordt gedaan dan is het de arts om geld te doen geweest, was er toevallig een lege plek in een operatiekamer, maar de arts zal de patiënt(opzettelijk)nooit genezen, terwijl dit wel mogelijk is. Dus vertrouw nooit een arts en de ziekenhuizen. Hier spreekt iemand met ervaring in zo'n situatie

Purp01
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2012 20:18

Re: Hernia-operatie

Ongelezen bericht door Purp01 »

Ook ik schrok op bij dit onderwerp ....en het eerste wat er door me heen ging er is hoop ..

Ik had in 1999 een hernia in mijn rug .. Twee jaar rusten trainen en revalideren en het ging beter geen uitstralingpijn meer .. Wonderlijk.

Helaas sept 2010 begon het weer en werd/ wordt alleen maar erger ..tegen muren aan lopen van onbegrip maanden lang elke maand bij de huisarts gezeten .. Ik heb ook ostheoparose dus uiteindelijk vorig jaar in nov bij de gynecoloog mijn verhaal gedaan en die was duidelijk MRI maken .. Ik heb nog nooit een huisarts zo zien zuurpruimen .. Hij was er zeker van dat er niks te zien zou zijn ..
Een week na de MRI Forame Stenose en atrose .. Niks aan te doen was het oordeel... Ja en nu dan en de pijn !! Help ,,,,,inmiddels bij de pijn poli ...

Heb nu tens apparaat .. Die staat op de hoogste stand het helpt iets!!
28 juni afspraak zenuw blokkade op pijn poli ..maar weet niet of dit nut heeft en of ik dit wil?.

En ik begrijp nu dat er dus een eenvoudige oplossing is ..die 7500 euro kost ..en vooralsnog niet vergoed wordt

Ik ben nu 35 jaar en de arts van de pijn poli zegt we kunnen u voor 50% van de pijn af helpen ..u loopt hier al 11 jaar mee ..ik ben vijf jaar afgekeurd geweest .. En ook door regelingen er weer uit gegooid ..
.. Inmiddels sta ik in contact met de kliniek voor een advies ..ivm PTED ingreep ..

Maar ja geen vergoeding HELP dit is echt hels het is niet uit te leggen ...
Ik begrijp het niet ... Kromme systeem ..

@ duckfan bedankt voor je reactie over de rechtzaak en de uitspraak ik ben ook verzekerd bij VGZ

Ik hoop dat er een omwenteling gaat komen ik ben zo moe van de eeuwige scherpe zeurende pijn in me onderbeen

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Hernia-operatie

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@truusje

om te praten over je rugklachten kan je beter naar een ander forum gaan
www.nvvr.nl
hier zitten allemaal rugpatienten....

truusje77
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2012 13:33

Re: Hernia-operatie

Ongelezen bericht door truusje77 »

rozemarijntje

ik ben ook rugpatient
of bedoelde je het niet zo

ingrid1968
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2012 21:23

Re: Hernia-operatie

Ongelezen bericht door ingrid1968 »

Ik ben Ingrid 43 jaar en heb al 3 nekoperaties achter de rug (hernias c3 c7
zit vast) met alle gevolgen van dien .


Echter heb ik sinds 2 ,5 jaar een 2 hernia's in de rug.
L4-L5 l5-S1, echter 1 schijnt geslonken te zijn.


Maar ik ervaar heftige pijnen .
Ik durf een klassieke opertatie in de rug niet aan gezien ik door de nek operaties in de wia ben beland.
Deze operatie werden vergoedt omdat bewezen is dat het goed werkt .

Echter ik heb daar weninig van gemerkt.
Door deze vastzettingen heb ik nu atrose en instabiliteit in de nek .
Mijn nek is eigenlijk te zwak mijn hoofd te tillen .

Ik loop bij pijnpoli voor de nek een de rug.

Ik krijg infiltraties in de nek met stroom en in de rug al 8 maal een infiltratie gehad met cortisonen in de rug.

Deze worden vergoedt , maar het heeft velen bijwerkingen.
Zwaarder in gewicht, slecht zien. Grote kans op osteoporose. en wat niet meer .........

Dit alles kost geldt veel geld , meer dan een vergoeding voor een rug operatie Dr Irpenberg methode.

Waarom mag ik (en met mij velen anderen ) steeds veel pijn lijden en veel bijwerkingen ondervinden , die op de lange termijn ook weer schade veroorzaken.?
En acheruitgang.

Er is gesproken om een neurostimulator in te bouwen .
WEL vergoedt De operatie volgens methode Dr Irpenburg is velen malen goedkoper dan de pijnpoli s en neurostimulator.


Terwijl als ik de opeartie vergoedt zou krijgen een veel betere kwaliteit van leven zou krijgen ...

Kan iemand mij dat uitleggen ........

Het is niet te bevatten maar dat gebeurt hier in nederland.

Laten we eens redelijk en billijk kijken wat mensen echt nodig hebben .

Op langere termijn bespaart dit zelf de overheid veel geld aan uitkeringen.


Ik hoop op goede afloop van de rechtzaak .

Mvg,

Ingrid.
Laatst gewijzigd door ingrid1968 op 09 mei 2012 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.

k.deboer
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2012 21:45

Re: Hernia-operatie

Ongelezen bericht door k.deboer »

na de uitzending van radar ontrent de hernia oparatie wil ik (k. de boer) uit sneek ook mijn bevindingen melden. mijn eerste hernia en agina pectoris op 5 nivo's is gebeurd in 1986 , ben toen door een hel gegaan zo'n pijn heb ik na de operatie gehad, het herstel duurde meer dan een jaar maar geen 100%, na jaren van pijn werd ik in 1997 weer geopareerd L4-L5 nivo weer een lange herstel periode nooit meer pijnloos geweest nadien, 28-03 2008 weer een lumbale kanaalstenose (2) aar aan de verkeerde kant geopareerd maar ze vonden daar wel een hernia 2 dagen later weer geopareerd nu aan de goede kant, die operatie traden er ook Compilaties op met gevolg nooit een dag zonder pijn. toen doorgestuurd naar pijn bestrijding , blokkade geplaats tot 2 maal toe, deze werkte een uurtje toen ging het lopen weer niet goed, er is in sept 2009 een neorostimulator geplaats kon toen de pijn wat onderdrukken , maar het gaat de laatste jaren weer veel minder kan bijna niet meer zonder krukken lopen en geen dag meer zonder pijn, graag hoor ik reactie's dat pted ook voor mij de oplossing is voor al mijn ellende, de neuroloog zegd dat er neuroloog gebied niets aan de hand is zij stuurde mij nu weer naar de pijn bestijding, maar ik kan niet onder een nri scan vanwege de implamtatie
jullie kunnen wel begrijpen dat ik het er moeilijk heb

hoiti103
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 aug 2008 11:21

Re: Hernia-operatie

Ongelezen bericht door hoiti103 »

Een vervolg op mijn eerdere verhaal en ervaringen naar aanleiding van de aandacht voor de uitzending.

Afgelopen dinsdag had ik een afspraak bij het rugcentrum van het UMCG. Dit na lang aandringen van mijn kant bij de neuroloog van het Martiniziekenhuis, waar ik begin oktober ben geweest.

De neuroloog van het Martini ontkende in eerste instantie de hernia, later kwam hij daar op terug, maar was duidelijk, de pijn die ik voel komt niet van de hernia, waar wel vandaan, kon hij mij niet zeggen en hij kon ook niks voor mij doen. Dr. Iprenburg heeft middels een tijdelijke zenwublokkade mijn vermoeden bevestigd, de pijn zit daar en wordt veroorzaakt door de hernia.

Het is nu mei, in oktober dus de eerste stappen gemaakt, aan de Tramadol, helaas werken deze pijnstiller niet meer voldoende. De neurochirurg van het UMCG had een behoorlijk heldere mening over de uitzending van TRosRAdar, hij was van mening dat de redactie van Radar zich voor haar karretje had laten spannen door Dr. Iprenburg. Ik was verbaast over zijn felle reactie en ik heb hem rustig uitgelegd hoe de aandacht tot stand gekomen was. Daarna wilde hij een discussie met mij aangaan over de technieken voor een herniaoperatie, maar aangezien ik daar niet voor kwam, ik wil erg graag een mogelijke alternatief voor de pijn die ik voel, misschien met een behandeling die wel wordt vergoed, of wellicht dat hij nog andere opties had.

Het gesprek ging moeizaam verder, maar uiteindelijk werd het hem duidelijk dat ik pijn had en dat dat toch wel vrij ondragelijk is voor mij.

Helaas had hij zich van te voren niet verdiept in mijn dossier, waardoor veel tijd verloren ging aan het nogmaals vertellen van mijn geschiedenis.

Uiteindelijk gaf hij aan dat de MRI die in oktober is gemaakt niet duidelijk genoeg voor hem was en er moet dus een nieuwe MRI gemaakt worden. Oke, prima, maar dan. Ja, dan had ik 2 opties, opereren bij hem, of denken aan een zenuwblokkade waardoor de scherpe kantjes van de pijn wellicht zouden afnemen.

Jammer dat de neuroloog dit in Oktober niet heeft voorgesteld, het idee dat ik nu al maanden erg veel pijn heb, en dat dat misschien niet nodig was geweest... maakt me machteloos en toch wel een beetje verdrietig.

Maar goed, het UMCG heeft geen contract met mijn zorgverzekeraar (ander zorg, onderdeel van Menzis), dat wist ik niet toen ik de verwijzing kreeg, maar dat betekend dat mocht hij op basis van de MRI toch een operatie indicatie zien, kan ik bij het UMCG niet verder, aangezien die operatie daar niet wordt vergoed.....

De MRI zou weleens lang op zich kunnen laten wachten, de assistente had het gisteren over 8 weken..... Uiteraard ben ik vandaag daar achteraan gegaan, want nog 8 weken wachten en dan?

Volgende week afspraak met de huisarts voor de aanpassing van de pijn medicatie. Ondertussen wachten op de oproep voor de MRI.

Bovenstaande was allemaal niet nodig geweest als ik in oktober gewoon me had kunnen laten helpen door Dr. Iprenburg. Maar helaas heb ik de financiële mogelijkheden niet voor deze operatie.

De gezondheidszorg is te duur geworden, de juiste behandelingen niet meer beschikbaar voor mensen die er het geld niet voor hebben en ondertussen is de patiënt op vele fronten de dupe.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Hernia-operatie

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@truusje

nee ik bedoelde ,als je echt lekker wil praten en je ei kwijt wilt over je pijn etc..
is de nvvr daar heel goed voor,zitten allemaal mensen die verschillende rug aandoeningen hebben.

heb er zelf jaren geleden veel aangehad,om te lezen wat anderen nu ervaren..
zelf ben ik niet zo'n forum ganger alleen hier..dus lees er wel..maar schrijf niet.
idd ik ben ook rugpatient oa..

ps je kan er vragen stellen en meepraten etc..
eerst moest je lid zijn..maar nu is het voor iedereen toegankelijk...

pcasoudant
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2012 20:00

Re: Hernia-operatie

Ongelezen bericht door pcasoudant »

Beste lotgenoten,

Ik heb contact met een mevrouw in België, die toen ik daar een injektie kreeg, mee aan de praat raakte. Daar zou de PTED behandeling volledig vergoedt worden. 1 Europa. Dat is van de gekke. Het geld, zoals velen schrijven, dat bespaart wordt, omdat vervolgbehandelingen niet, of minder vaak nodig zijn, is een winsituatie. Wie wil er nu niet aan? CVZ LEES DIT!
UWV minder instroom, minder ziekteverzuim, minder depressies.....

Ik hoop dat het programma van radar er nog eens aandacht aan besteedt...

Ephebe
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2012 21:24

Re: Hernia-operatie

Ongelezen bericht door Ephebe »

Ben dec 2004 van paard gevallen, en direct met klachten, uitstraling naar de armen, op eigen gelegenheid naar huisartsenpost in Deventer gegaan. Aldaar werd ik niet serieus genomen en kon mij de volgende dag bij mijn eigen huisarts melden. Na veel rust, pijnstillers bleven de klachten, werden zelfs erger. Ben een paar maal weggevallen, vlekken voor de ogen, evenwichtsstoornis, en heel veel pijn. Dan na de neuroloog in Deventer, verhaal van ongeval nogmaals verteld, ben op mijn nek terecht gekomen etc, neuroloog legt geen verband met ongeval, maar oorzaak zou epilepsie (nooit last van gehad) of MS kunnen zijn, gezien mijn leeftijd, toen 34 jaar. Onderzoek voor beide gehad, zelfs nachtsessie, maar geen resultaat. Op mijn medisch dossier staat ook vermeld MRI scan niet nodig!!. Valt onder de noemer van whipplash. Ook nog een medische blunder van het ziekenhuis in Deventer. Allerlei alternatieve geneeswijze uitgeprobeerd, naast mijn medicijngebruik, maar niets hielp voldoende. Klachten werden erger. Ondertussen verhuisd naar Duitsland, maar wel onder Ned. ziekenfonds gebleven. Huisarts aldaar heeft direct doorgepakt, neuroloog, geen resultaat, rontgenfoto's gemaakt van alle kanten, nek gekraakt en dit heeft een heleboel klachten verholpen, alleen de helse pijn bleef. Uiteindelijk toch MRi scan en ja een nekhernia. Alleen te gevaarlijk om te opereren. Pijnstillers en tig stal spuiten verder. Contact opgenomen met de Alpha Klinik, en dit op advies van een hoge pief uit het ziekenhuis van Hardenberg Ned. Opnieuw MRI scan en ja een nekhernia op 3-etages, terwijl je maar 7 wervels heb en nog minder tussenwervels. Opereren is dit een mogelijkheid ja maar wel met een vergroot risico. maar keus om niet te opereren eigenlijk niet. verlamd over een half jaar of tijdens operatie gaat het mis. binnen een week afgereisd naar Munchen. Donderdag alle onderzoeken gehad, en vrijdagochtend operatie, en zaterdag weer naar huis. mijn eerste reactie na de operatie ik heb geen pijn meer, en mocht direct lopen. nog 1/2 weken thuis geweest en dan weer fulltime aan het werk. wel fysio en veel rugzwemmen gedaan om aan te sterken. En wie betaald de kosten ?? het ziekenfonds niet, omstreden methode en prive klinik. Heb geprobeerd om voor de operatie nog een afspraak te maken met mijn ziekenfonds maar gezien tijdsbestek onderzoek en operatie was dit niet mogelijk. Ziekenfonds heeft ook een spreekurenbezoek, maar daar was dit niet voor bedoeld. dus achteraf ingediend maar niets gekregen. Ben nu exact 5 jaar verder, mei 2007 geopereerd, en heb geen klachten meer. kan weer paardrijden, springen, en normaal functioneren. wat zouden de kosten voor het ziekenfonds wel niet zijn geweest indien ik niet geopeeerd zou zijn. verlamming dus waarschijnlijk opname in verpleeghuis.
Vind het dan ook belachelijk dat het ziekenfonds deze operatie methode niet vergoedt, staat in geen verhouding met de kosten die niet operen met zich mee kunnen brengen en de pijn niet te vergeten. Kan mij nog steeds hier heel erg boos over maken.
Misschien een advies voor iemand die het overweegt, heb deze kosten middels mijn belastingaangifte, bijzondere ziektekosten en chronisch patient, toentertijd ingediend, en gedeeltelijk vergoedt gekregen. De belastingambtenaar was ook van mening dan het ziekenfonds in ieder geval tot uitkering van de normale operatie, in regulier ziekenhuis, diende te vergoeden.
Hoop echt dat het ziekenfonds eindelijk eens inziet dat deze methode zeer effectief is. ben eventueel wel bereid om mijn case te laten bekijken als dit effect mocht hebben.
Wens allen dan ook veel sterkte en gezondheid, zonder alle medische regeltjes, dat hebben wij allen heel erg hard nodig.

Kiwi Banaan
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2012 11:51

Re: Hernia-operatie

Ongelezen bericht door Kiwi Banaan »

Ik lees hierboven dat PTED in België wél terugbetaald wordt. Maar zijn er in België chirurgen die deze techniek toepassen en hiermee reeds voldoende ervaring mee hebben opgebouwd ?

Ik vind omtrent PTED via Google immers niets terug op Belgische websites. Of moet je daarvoor als Belg naar Nederland of Duitsland gaan ? Dat zou dan eens in omgekeerde richting zijn, want al jarenlang komen talrijke Nederlanders naar de Belgische ziekenhuizen in mijn regio voor rugoperaties :wink:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Hernia-operatie

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik weet dat er in brasschaat(croesse) een hele goed chirurg zit!
en in leuven...

daarom schreef ik hierboven ergens al..kijjk op www.nvvr.nl
die mensen zijn ook in belgie en duitsland geweest...kunnen je van alles vertellen...serieus.


en gaat alleen maar over rug en nek,is van de vereniging van rugpatienten.

antjewil
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2012 19:40

Re: Hernia-operatie

Ongelezen bericht door antjewil »

Ik ben in april bij Dr. Menno Iprenburg geweest , er is selectieve wortelblokkade gezet, en eindelijk [sinds 2002 ] geen pijn meer.
Er is eindelijk een diagnose gesteld!
Er is dus wel degelijk een oplossing voor mijn explosieve pijn in het linkerbeen.
{uiteraard , zoals bijna alle patiénten die uiteindelijk bij Dr. Iprenburg komen,
na vele jaren onderzoeken en blokkades}
Nu nog de vergoeding.
Ik heb begrepen dat er op dinsdag 8 mei een rechtszaak zou plaats vinden tegen menzis, wie weet hoe dit afgelopen is en waar kan ik daar informatie over vinden?
Mvg Willemien

cindytje19
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mei 2012 01:50

Re: Hernia-operatie

Ongelezen bericht door cindytje19 »

antjewil schreef:Ik ben in april bij Dr. Menno Iprenburg geweest , er is selectieve wortelblokkade gezet, en eindelijk [sinds 2002 ] geen pijn meer.
Er is eindelijk een diagnose gesteld!
Er is dus wel degelijk een oplossing voor mijn explosieve pijn in het linkerbeen.
{uiteraard , zoals bijna alle patiénten die uiteindelijk bij Dr. Iprenburg komen,
na vele jaren onderzoeken en blokkades}
Nu nog de vergoeding.
Ik heb begrepen dat er op dinsdag 8 mei een rechtszaak zou plaats vinden tegen menzis, wie weet hoe dit afgelopen is en waar kan ik daar informatie over vinden?
Mvg Willemien
Hoi Willemien...

De rechtzaak is inderdaad al geweest,
maar er is nog geen uitspraak !!!
Dat krijgen we later te horen... :?
Dus zodra iemand iets weet, of ik misschien wel,
aangezien ik informatie via de mail krijg van Marina (die te zien was bij radar)
Dan zal je het echt meteen te weten krijgen... :wink:

Dus we zullen met z'n allen nog echt moeten afwachten...
Het is niet anders... :shock:

Groetjes van Cindy Slaper - van der Werff
:D

Mar67
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mei 2012 10:35

Re: Hernia-operatie

Ongelezen bericht door Mar67 »

Zijn er uberhaupt verzekering maatschappijen die deze methode vergoeden?
Als dat zo is stap ik gelijk over !!!!!

PaulusC
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2012 09:49

Re: Hernia-operatie

Ongelezen bericht door PaulusC »

Gisteren telefonisch contact gehad met CZ i.v.m. aanvraag van een second opinion. De vraag neergelegd wat hun standpunt is t.o.v. de PTED methode, ze verwijzen naar het CVZ en dat er geen zorgcontract afgesloten is met dr. Iprenburg. Gaven verder als inhoudelijke argumentatie dat er te weinig wetenschappelijk bewijs dat deze methode werkt.

Willem E.
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 mar 2009 15:30

Re: Hernia-operatie

Ongelezen bericht door Willem E. »

PaulusC schreef:Gaven verder als inhoudelijke argumentatie dat er te weinig wetenschappelijk bewijs dat deze methode werkt.
Dat is ook het enige -tevens discutabele- argument dat ze aanvoeren, en waar verzekeraars zich achter verschuilen. Onterecht, want het CVZ adviseert slechts, dus verzekeraars mogen wel degelijk vergoeden. En discutabel, want CVZ adviseert wel vergoeding bij de MED / MTD-methode, terwijl daar al evenmin voldoende wetenschappelijk bewijs voor bestaat. Die ongelijkheid heeft CVZ inmiddels toegegeven, en nu maar hopen dat ze er iets aan doen. Overigens vergoeden verzekeraars tal van therapieen waar helemaal geen bewijs voor bestaat, dus ze gaan volstrekt willekeurig tewerk. Daarnaast is de PTED een al lang bewezen methode, en ook internationaal gebruikelijk, dus zou als eerste voor vergoeding in aanmerking dienen te komen.

cindytje19
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mei 2012 01:50

Re: Hernia-operatie

Ongelezen bericht door cindytje19 »

Mar67 schreef:Zijn er uberhaupt verzekering maatschappijen die deze methode vergoeden?
Als dat zo is stap ik gelijk over !!!!!
Naar mijn weten, zijn er helemaal geen verzekerings maatschappijen,
die de PTED-Techniek vergoeden...
En eigenlijk vermoed ik niet dat het aan de techniek ligt die ze niet willen vergoeden,
maar aan dokter Menno Iprenburg,
ik ben van mening dat ze daar niet aan mee willen werken...
Tenminste, dat hoorde ik dus ook van mijn zorgverzekering (zilveren kruis)

Ik begrijp het tot heden dagen nog steeds niet,
wat de zorgverzekeraars tegen dokter Menno Iprenburg hebben,
want ik ben door hem geopereerd en hij is echt een fantastische arts...

Was er maar een zorgverzekeraar die wel in dokter Menno Iprenburg geloofde,
dan kan ik je nu al melden,
dat deze verzekeraar... heel veel rugpatienten in het bestand heeft staan...
En dat dokter Menno Iprenburg overuren moet draaien !!! :lol:
Laatst gewijzigd door Radar op 02 jun 2012 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

Gesloten