LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hernia-operatie

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Mar67
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mei 2012 10:35

Re: Hernia-operatie

Ongelezen bericht door Mar67 »

Beste cindytje19

Dat weet ik inderdaad bijna wel zeker ja dat iedereen dan zal overstappen !!!!!
Er is ook een kliniek in Rotterdam die deze ingreep uitvoerd , maar precies hetzelfde verhaal, de kosten zijn voor eigen rekening 150,00 consult en 7500,00 euro de ingreep.
Ik kan wel huilen ik kan dit niet betalen dus betekend het voor mij als zovele mensen leven met iedere dag ( zenuw) pijn!!!!! :(

Marka
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2012 10:31

Re: Hernia-operatie

Ongelezen bericht door Marka »

Ik ben benieuwd of er iemand is die ervaring heeft met de kliniek van Dr. Sanjay Harhangi in Rotterdam die ook PTED operaties uitvoert. Ik zou graag naar Dr. Iprenburg gaan maar het is voor mij onmogelijk om langer dan een half uur in de auto te zitten, ivm pijn en Rotterdam is bij mij om de hoek.

ecva
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 okt 2008 23:50

Re: Hernia-operatie

Ongelezen bericht door ecva »

Waarom moet mens geopereerd voor een Hernia :?:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hernia-operatie

Ongelezen bericht door ciske »

ecva schreef:Waarom moet mens geopereerd voor een Hernia :?:

Misschien omdat dat nog de enigste optie is?

Mar67
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mei 2012 10:35

Re: Hernia-operatie

Ongelezen bericht door Mar67 »

Beste Marka,

Dr harhangi behaald volgens het forum van de kliniek ook zeer goede resultaten.
Mijn voorkeur ( gezien de afstand ) gaat ook uit naar deze kliniek, maar aangezien ik er niet voor verzekerd ben zal ik het moeten afwachten tot deze ingreep vergoed zal gaan worden :cry:

ecva
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 okt 2008 23:50

Re: Hernia-operatie

Ongelezen bericht door ecva »

ciske schreef:
ecva schreef:Waarom moet mens geopereerd voor een Hernia :?:

Misschien omdat dat nog de enigste optie is?
Geeft een PTED operatie garantie dat de Hernia niet zal terugkomen?

Als jullie open voor een andere geneeskunde. Dan vind ik wel een methode met garantie voor Hernia zonder operatie.

Willem E.
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 mar 2009 15:30

Re: Hernia-operatie

Ongelezen bericht door Willem E. »

ecva schreef:Geeft een PTED operatie garantie dat de Hernia niet zal terugkomen?
Geen enkele methode kan die garantie geven, aangezien uitstulpingen met druk tegen de zenuwwortel altijd opnieuw kunnen ontstaan. Het gaat er dus om die operatief te verwijderen, waar wegdenken en -prevelen niet helpt, ook niet tegen de heftige, steeds verder toenemende pijn. En met het risico op uitvalverschijnselen is verwijderen zelfs een must, met de PTED als meest effectieve -naast kostenbesparende- methode. Vandaar dat ook reguliere behandelaars er naar doorverwijzen, waar ze op de grenzen van hun eigen mogelijkheden stuiten. Het alternatieve circuit daarentegen biedt in dezen geen mogelijkheden, anders dan surrogaat om de beurs nog verder te legen.

ecva
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 okt 2008 23:50

Re: Hernia-operatie

Ongelezen bericht door ecva »

Willem E. schreef:
ecva schreef:Geeft een PTED operatie garantie dat de Hernia niet zal terugkomen?
Geen enkele methode kan die garantie geven, aangezien uitstulpingen met druk tegen de zenuwwortel altijd opnieuw kunnen ontstaan. Het gaat er dus om die operatief te verwijderen, waar wegdenken en -prevelen niet helpt, ook niet tegen de heftige, steeds verder toenemende pijn. En met het risico op uitvalverschijnselen is verwijderen zelfs een must, met de PTED als meest effectieve -naast kostenbesparende- methode. Vandaar dat ook reguliere behandelaars er naar doorverwijzen, waar ze op de grenzen van hun eigen mogelijkheden stuiten. Het alternatieve circuit daarentegen biedt in dezen geen mogelijkheden, anders dan surrogaat om de beurs nog verder te legen.
Stel dat de uitstulpingen gaat afnemen dus geen druk meer tegen de zenuwwortel :roll:

Willem E.
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 mar 2009 15:30

Re: Hernia-operatie

Ongelezen bericht door Willem E. »

ecva schreef:Stel dat de uitstulpingen gaat afnemen dus geen druk meer tegen de zenuwwortel :roll:
Vertel eens wat u precies beoogt, want dit schiet zo niet op. Hoe denkt u die uitstulpingen (als gevolg van groei) af te laten nemen, in hoeveel tijd, en wat voor wetenschappelijk bewijs staat daarvoor.

ecva
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 okt 2008 23:50

Re: Hernia-operatie

Ongelezen bericht door ecva »

Willem E. schreef:
ecva schreef:Stel dat de uitstulpingen gaat afnemen dus geen druk meer tegen de zenuwwortel :roll:
Vertel eens wat u precies beoogt, want dit schiet zo niet op. Hoe denkt u die uitstulpingen (als gevolg van groei) af te laten nemen, in hoeveel tijd, en wat voor wetenschappelijk bewijs staat daarvoor.
Ik heb in 2 dagen de tijd 5 verschillende oorzaken van de uitstulpingen gevonden. 5 verschillende recepten gevonden die de uitstulpingen kan af te laten nemen binnen 6 weken.
Geen wetenschappelijk bewijs. 4 van de 5 zijn wel `bewijzen`. De andere moet nog uitproberen.

Willem E.
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 mar 2009 15:30

Re: Hernia-operatie

Ongelezen bericht door Willem E. »

ecva schreef:Ik heb in 2 dagen de tijd 5 verschillende oorzaken van de uitstulpingen gevonden. 5 verschillende recepten gevonden die de uitstulpingen kan af te laten nemen binnen 6 weken.
Geen wetenschappelijk bewijs. 4 van de 5 zijn wel `bewijzen`. De andere moet nog uitproberen.
Kennelijk het ei van Columbus, hoewel die niet onder hernia gebukt ging.
Dus wat let u zowel oorzaken als recepten te noemen...
Maar waar een PTED-operatie de hernia aantoonbaar en binnen 1 dag verwijdert, komen die zes weken als mogelijkheid me toch wel erg lang en ongewis voor. Hopelijk heeft u enig idee van de heftige pijn die patienten moeten ondergaan, en daar helpt echt geen kruidenthee, gekookt okselhaar of verdund oorsmeer tegen. Ik ben dus benieuwd naar uw oplossingen.

ecva
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 okt 2008 23:50

Re: Hernia-operatie

Ongelezen bericht door ecva »

Willem E. schreef: Maar waar een PTED-operatie de hernia aantoonbaar en binnen 1 dag verwijdert, komen die zes weken als mogelijkheid me toch wel erg lang en ongewis voor. Hopelijk heeft u enig idee van de heftige pijn die patienten moeten ondergaan, en daar helpt echt geen kruidenthee, gekookt okselhaar of verdund oorsmeer tegen. Ik ben dus benieuwd naar uw oplossingen.
Zenuwenpijn is een signaal. Niet de oorzaak. Operatie is een symptoom behandeling.
Pijn bestrijding.
Ik kan helaas niet in een dag de hernia genezen. De heftige pijn kan ik pas na 1 week verminderen. Dus u kunt beter voor een PTED-operatie kiezen die binnen 1 dag vanaf.

hoiti103
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 aug 2008 11:21

Re: Hernia-operatie

Ongelezen bericht door hoiti103 »

Volgens mij gaat deze discussie over de houding van het CVZ ten aanzien van de vergoeding voor innovatieve technieken, zoals de PTED.

Wanneer deze vergoed zou worden, zou ik nu geen morfine hoeven te gebruiken en kon ik gewoon aan het werk. Helaas is dat niet het geval en ben ik al vanaf juli vorig jaar aan de zware pijnstilling. Elke beweging doet pijn, er zijn dagen bij dat ik mijn sokken niet kan aantrekken.

De behandelingen die vergoed worden, kunnen mij helaas niet helpen.

Ik blijf het bizar vinden dat een organisatie als het CVZ zo een machtspositie heeft gekregen in Nederland. Het gaat hun in ieder geval niet om de kwaliteit van zorg of van leven.

Ria Boon
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:24

Re: Hernia-operatie

Ongelezen bericht door Ria Boon »

Ik heb een hernia sinds maart 2012 en ben bij Dr. Iprenburg geweest voor en gesprek. Hij kan mij opereren maar Unive wil niet vergoeden. Eerst dacht ik dat ik ischias had en heb 3 behandelingen bij een chiropractor en 3 behandelingen bij een acupuncturist gehad en die worden klakkeloos vergoed.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Hernia-operatie

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ria Boon schreef:Ik heb een hernia sinds maart 2012 en ben bij Dr. Iprenburg geweest voor en gesprek. Hij kan mij opereren maar Unive wil niet vergoeden. Eerst dacht ik dat ik ischias had en heb 3 behandelingen bij een chiropractor en 3 behandelingen bij een acupuncturist gehad en die worden klakkeloos vergoed.
En wat gaat het kosten als je dit zelf moet betalen ?

hoiti103
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 aug 2008 11:21

Re: Hernia-operatie

Ongelezen bericht door hoiti103 »

De operatie kost ongeveer 7400 eur. Als je pech hebt, zoals ik de vorige keer, worden de fysiokosten na de operatie ook niet vergoed. Ik had niet moeten zeggen dat ik fysio nodig had voor revalidatie na de operatie, maar gewoon fysio voor rugklachten, dan hadden ze het wel vergoed....

Mij heeft het in totaal 9000 eur gekost, alleen was er toen nog een mogelijkheid via de belasting iets terug te krijgen, dat is nu anders geregeld en geldt volgens mij alleen voor chronische patiënten.

Het was mij het allemaal meer dan waard en als ik het geld nu zou hebben, zou ik het meteen laten doen (nieuwe hernia, andere plek). Dan zou ik niet aan de morfine hoeven te zitten en kon ik weer een normaal leven opbouwen...

Wilja Westerhof
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2012 21:39

Re: Hernia-operatie

Ongelezen bericht door Wilja Westerhof »

Bij mijn man zit er w.s. een operatie aan te komen.....weet iemand of Radar daadwerkelijk iets met deze zotte verzekeraarsactie doet?.....zit er schot in deze zaak?.....ik hoor graag van iemand.

Mar67
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mei 2012 10:35

Re: Hernia-operatie

Ongelezen bericht door Mar67 »

Dat is de vraag die ook bij mij door mijn hoofd blijft spoken????
Ik moet dus ook geopereerd worden maar wacht ook min of meer een beetje de uitslag af of de verzekeraars deze ingreep weer willen gaan vergoeden, maar gaat dit nog wel gebeuren?
Het is toch te gek voor woorden dat je een lening moet afsluiten terwijl we ons groen en geel betalen aan de premies van de zorgverzekering!!!!! En dan hebben we het nog niet over de vreselijke ondraagelijke pijnen die die vervelend hernia veroorzaakt :-(

Sandfire
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2012 18:46

Re: Hernia-operatie

Ongelezen bericht door Sandfire »

Bij mij is er na een lange tijd geklungel ook een hernia geconstateerd en ook doorgestuurd naar een psycholoog met de boodschap het zal tussen de oren zitten, zware pijnstilling was het enige wat het leefbaar hield, vervolgens op eigen houtje naar het mricentrum gegaan omdat de huisarts geen doorverwijzing wilde maken. Uiteindelijk een hernia op twee plekken. Tel overleg met vgz en achmea leerde geen vergoeding bij ijprenburg maar wel elke maand vrolijk 250 euro premie betalen waar ik natuurlijk voor ga zorgen dat deze benut gaan worden via psch, kraker, fusio en andere alternatieve artsen, en over medicatie maar niet te spreken, het mag wat kosten van de ziektekostenverzekeraar blijkbaar

kaisho
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 mei 2012 07:34

Re: Hernia-operatie

Ongelezen bericht door kaisho »

Na 30 jaar geleden een dubbele hernia verwijdert is ( lees 2 tussenwervelschijven) is er begin dit jaar opnieuw een hernia op nivo L4 / L5.
Chirurg stelt voor een nieuwe operatie waar een deel van een doorn uitst. verwijderd moet worden om bij de hernia te komen.
In het begin kon ik bijna niet meer lopen, nu na wat reparatie werk van een therapeut en pijnstillers is het uit te houden, hoe lang weet ik niet.
Op dit moment sta ik niet meer positief over een nieuwe ouderwetse operatie met alle risico's van dien.
De operatie gaat ongeveer 4800 euro kosten volgens opgave prijslijst MST.
Dat is incl. drie dagen opname.
De operatie techniek die er in de Herniakliniek. wordt is hiermee vergeleken erg duur, bijna het dubbele.
Het kan zijn dat er rechten verbonden zijn anders kan ik dit prijsverschil niet plaatsen.
Deze operatie zelf is in onze buurlanden bijna normaal dus experimenteel kun je het dus niet meer noemen.
Als deze operatie in een normaal ziekenhuis zal worden uitgevoerd zal de prijs dan ook flink zakken is mijn idee, waarom de neurochirurgen in nl dit niet oppakken is mij een raadsel.
Kijkoperaties is van alle dag, of dat nu in de buik, knie of hart, waarom niet in de rug is voor iedereen hier een raadsel
Reageren op dit forum is mooi en goed en is een steun voor velen die dit lezen.
Echter zolang de politiek niet of onvoldoende op de hoogte is van dit fenomeen zal dit probleem niet worden opgelost.
Jaren geleden is er door een handtekening aktie van 1 man een een hart kliniek gekomen in Enschede dus onmogelijk is het niet.
Persoonlijk ga ik mijn problemen op papier zetten en doen toekomen aan alle politieke partijen in NL want het lijkt erop dat Zorgverzekeraars te vaak op de stoel gaan zitten van de artsen, maar ook niet meer handelen in het belang van de zorgnemers, wij dus.
Velen van ons wordt een pijnloos leven onthouden door star en on
flexibel handelen van onze verplichte zorgverzekering welke niet meer weet wat hun prioriteiten dienen te zijn en waar ze voor zijn opgericht nl het belang van zorg voor zieke mensen ipv werkverschaffing.

Gesloten