LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OV-chipkaart

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
adrianuscornelis
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2012 22:35

Re: OV-chipkaart

Ongelezen bericht door adrianuscornelis »

Ik ben het eens met Joto 88 ,ik heb ook wat met mijn NS voordeelpas gehad ik had betaald en mijn bankafschrift altijd bij me .Eerst had ik gebeld naar Utrecht hoofd kantoor hadden mijn klacht aangenomen en zouden er op terug komen .wanner ze dat zullen doen weet ik niet ?????????
Maar een conductrice heeft na mijn verhaal dat ik had betaald en mijn bankafschrift
gezien had ,bellen en binnen 4 werkdagen had ik een nieuwe pas

Maar dat gedonder met de ov chip is onvoorstelbaar
Er moet gewoon eigenlijk een pas komen waar je in elk vervoer middel kan meereizen tram metro bus ,moet niet uitmaken welke bus vervoerder.
En de trein heeft een goede ov chipkaart kan tenminste in Amsterdam als ik met de tram ga en wat geld op de chipkaart zet gewoon mee .

Maar ik koop nog steeds het meest betrouwbare en dat is het treinkaartje brengt je overal ,als er rails liggen tenminste.En de prijs is betrouwbaar .
Maar wat is er mis met de strippen kaart ,met elke vorm van openbaar vervoer {met uitzondering van de trein}kon je mee maakte niet uit in welke provincie .

OV= ONTZETTEND VERVELEND voor de mensen ,die in de uitzending van radar maandag 6 februari hun relaas kwamen doen, ik hoop wel dat ze allemaal hun geld terug krijgen.

De CHIP geeft veel te veel narigheden tot nu toe en meestal als je iemand info erover vraagt ,sturen ze van de een naar de ander .De minister moet direct al deze toestanden een halt toeroepen .

En de nieuwe abonnementen zijn veel te duur geworden
Als ik nu mijn voordeel pas moet wijzigen ,kan je bij NS een keuze maken door een vragenlijst in te vullen hoe je reis gewoonte is .Komt bij mij zo uit dat ik 40 euro per maand moet gaan betalen per jaar 480 euro en nu 45 euro.
Staat niet in verhouding met wat je nu betaald .

Wat ik nu betaal mag gerust wat hoger ,maar van de andere kant als er een prijsverhoging is betaal je met of zonder abonnement ook meer

Gert1900
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2012 22:42

Re: OV-chipkaart

Ongelezen bericht door Gert1900 »

De oorzaak van veel problemen met de OV-chipkaart wortelt in het feit dat die kaart voor de vervoerders bedacht is en niet voor de reizigers.
Zo worden alle problemen en kosten (aanschaf kaart, bij defect geen abonnement kunnen gebruiken etc.) op de reizigers afgewenteld. Ondanks dat er bij de invoering werd gezegd dat de vervoerders er miljoenen mee gingen besparen.

Een eerder genoemd punt zijn ook de nu meer sluipende en vaak enorme tariefsverhogingen. Bij HTM (Den Haag en omgeving) is het kilometer-tarief verhoogt van 10 cent naar 12 cent (20%!) en op het (voor mij) belangrijkste traject van RandstadRail van 10 cent naar 14 cent (40%!!). En alle (papieren) dalretour kaartjes worden eenvoudig afgeschaft, want zoiets simpels als een retour kan niet met de huidige OV-chip constructie. Daardoor wordt het voor veel mensen sowieso al duurder.

Van de overheid mocht het tijdens de invoering van de OV-chip niet duurder worden. Dat lukte voor de meeste ritten al niet. De huidige regering lijkt te denken dat iedereen alleen maar 130 over de snelweg wil rijden en dat het openbaar vervoer het zelf maar uit moet zoeken.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: OV-chipkaart

Ongelezen bericht door witte angora »

De huidige regering lijkt te denken dat iedereen alleen maar 130 over de snelweg wil rijden en dat het openbaar vervoer het zelf maar uit moet zoeken.
Gelukkig heb je met de auto nog een keuze hoe hard je rijden wilt. :wink:

OV-Chipfaal
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 feb 2012 18:36

Re: OV-chipkaart

Ongelezen bericht door OV-Chipfaal »

Ook een slechte smoes van de prijsverhoging: Of prijzen verhogen of lijnen schrappen......

Nou, beide zijn gedaan! Zowel prijsstijging als geschrapte lijnen!

Babster
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2007 20:51

Re: OV-chipkaart

Ongelezen bericht door Babster »

Ik reis nu sinds begin dit jaar op saldo omdat ik dankzij de RET geen papieren abonnement meer kan kopen. Vrijdag wilde ik mijn reisoverzicht uitdraaien om in te dienen bij mijn werkgever. 31 januari stond er niet volledig op. De terugreis was niet te vinden. Gebeld met de OV-chip, zij geven aan dat de vervoersbedrijven dit door moeten geven. Dus gebeld met Arriva, zij geven aan dat de OV-chip gemachtigd is om te publiceren. Het zou fijn zijn als ze elkaar nou eens niet de schuld geven en zoeken naar een oplossing. Ook als er een onterechte incheck is geweest krijg je ook het hele bedrag niet terug. Je betaald hoe dan ook het instaptarief. Hoe verdienen die bedrijven hun geld. Ik huiver al bij de gedachte om een nieuwe kaart aan te vragen als deze verlopen is. Gelukkig heb ik een tweede kaart kunnen kopen voor 1 euro. Dat is een jaar of 2 geleden een actie geweest. Ik zorg dat er niet teveel geld opstaat. Dus als de mijne defect is heb ik nog een reserve.

jipjulie2012
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2012 12:15

Re: OV-chipkaart

Ongelezen bericht door jipjulie2012 »

Hoi
ik heb zondag jl een OV (studenten) chipkaart gevonden bij het schaatsen in Oost-Maarland (net buiten Maastricht). Ik heb op facebook/LinedIn etc gekeken maar de persoon in kwestie niet gevonden. Heb op de website van OV-chipkaart gekeken en daar staat dat als je een kaart vindt, je deze kunt opsturen en die wordt dan op milieuvriendelijke wijze vernietigd (ivm privacy wet). Ik heb daarna gebeld met ze maar meer kunnen ze niet doen. Mijn verzoek om mijn naam en telefoonnummer achter te laten en een notitie te maken dat de persoon in kwestie mij kan bellen, helpt niet. Idem bij OBG-groep.
Ik ben een goedwillende burger die gewoon de kaart wil terugbezorgen bij de eigenaar. M.i. is privacy hier niet in het geding aangezien ik mijn gegevens wil achterlaten zodat de persoon in kwestie mij kan bellen. Scheelt haar weer de kosten van een nieuwe kaart en eventueel het saldo dat erop staat.
Ik vind dit zo burocratisch. Het gaat m.i. nergens over. Geef de persoon de mogelijkheid mij te bellen, dan is het opgelost. Nu komt het op mij over als geldklopperij.

renny
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2012 14:53

Re: OV-chipkaart

Ongelezen bericht door renny »

Jipjulie ik ben het helemaal met je eens! goed bezig!
ik vraag me OOK AF waarom het aanmaken van een nieuwe kaart zoooo lang moet duren???????????? Absurd in deze tijd dat ieder dit pasje nodig heeft om met ov te gaan

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: OV-chipkaart

Ongelezen bericht door olaf79 »

renny schreef:Jipjulie ik ben het helemaal met je eens! goed bezig!
ik vraag me OOK AF waarom het aanmaken van een nieuwe kaart zoooo lang moet duren???????????? Absurd in deze tijd dat ieder dit pasje nodig heeft om met ov te gaan
Dat is heel simpel. TLS is gewoon niet toegerust om zoveel nieuwe kaarten aan te maken. De kaarten zijn bovendien van discutabele kwaliteit.

Ik heb ooit na heel boos te worden en te dreigen met een rechtzaak binnen 2 dagen een nieuwe chipkaart ontvangen. Wel met de mededeling dat dit niet gebruikelijk is...Nee maar het kan dus wel...

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: OV-chipkaart

Ongelezen bericht door nevermind »

jipjulie2012 schreef:Hoi
ik heb zondag jl een OV (studenten) chipkaart gevonden bij het schaatsen in Oost-Maarland (net buiten Maastricht). Ik heb op facebook/LinedIn etc gekeken maar de persoon in kwestie niet gevonden. Heb op de website van OV-chipkaart gekeken en daar staat dat als je een kaart vindt, je deze kunt opsturen en die wordt dan op milieuvriendelijke wijze vernietigd (ivm privacy wet). Ik heb daarna gebeld met ze maar meer kunnen ze niet doen. Mijn verzoek om mijn naam en telefoonnummer achter te laten en een notitie te maken dat de persoon in kwestie mij kan bellen, helpt niet. Idem bij OBG-groep.
Ik ben een goedwillende burger die gewoon de kaart wil terugbezorgen bij de eigenaar. M.i. is privacy hier niet in het geding aangezien ik mijn gegevens wil achterlaten zodat de persoon in kwestie mij kan bellen. Scheelt haar weer de kosten van een nieuwe kaart en eventueel het saldo dat erop staat.
Ik vind dit zo burocratisch. Het gaat m.i. nergens over. Geef de persoon de mogelijkheid mij te bellen, dan is het opgelost. Nu komt het op mij over als geldklopperij.

Is dat een persoonlijke kaart, dan staat de naam erop.
Misschien via de naam aan een adres komen.
Natuurlijk is dat geldklopperij, ik zou het ook zo willen oplossen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: OV-chipkaart

Ongelezen bericht door olaf79 »

jipjulie2012 schreef:Hoi
ik heb zondag jl een OV (studenten) chipkaart gevonden bij het schaatsen in Oost-Maarland (net buiten Maastricht). Ik heb op facebook/LinedIn etc gekeken maar de persoon in kwestie niet gevonden. Heb op de website van OV-chipkaart gekeken en daar staat dat als je een kaart vindt, je deze kunt opsturen en die wordt dan op milieuvriendelijke wijze vernietigd (ivm privacy wet). Ik heb daarna gebeld met ze maar meer kunnen ze niet doen. Mijn verzoek om mijn naam en telefoonnummer achter te laten en een notitie te maken dat de persoon in kwestie mij kan bellen, helpt niet. Idem bij OBG-groep.
Ik ben een goedwillende burger die gewoon de kaart wil terugbezorgen bij de eigenaar. M.i. is privacy hier niet in het geding aangezien ik mijn gegevens wil achterlaten zodat de persoon in kwestie mij kan bellen. Scheelt haar weer de kosten van een nieuwe kaart en eventueel het saldo dat erop staat.
Ik vind dit zo burocratisch. Het gaat m.i. nergens over. Geef de persoon de mogelijkheid mij te bellen, dan is het opgelost. Nu komt het op mij over als geldklopperij.
Breng de kaart naar het politiebureau en geef aan waar je hem gevonden hebt. De politie kan dit registeren in het landelijk register van vermiste voorwerpen. Gaat de eigenaar naar de politie dan ziet die dat de kaart gevonden is en zal zorgen dat de kaart bij de eigenaar terecht komt.

anneke1234
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2012 16:33

Re: OV-chipkaart

Ongelezen bericht door anneke1234 »

2 weken geleden is mijn studenten ov kapot gegaan vanwege een breuk in de pas. Ik heb de pas die zelfde dag nog op de brievenbus gedaan. Nu reis ik als student zonder korting en dus vol tarief met de trein en metro naar school. Wat ook belachelijk duur is!! Op http://www.studentenreisproduct.nl werd aangegeven dat het vervangen van een gebroken kaart 2 weken duurt. Ik heb inmiddels al een paar keer gebeld naar het ov nummer. Een medewerker vertelde mij dat het 10 dagen zou duren en dat ik mijn vervangende studentenkaart vorige week vrijdag (3 februari) dan zou ontvangen. Ik heb die dag niks ontvangen.
Weer belde ik die dag op en kreeg een niet goed Nederlands sprekende medewerker aan de telefoon. Ik had het verhaal aan haar uitgelegd en wou weten wanneer ik dan wel mijn ov zou ontvangen. Ze praatte er maar wat overheen en zei dat ik nog maar een week moet afwachten. Ik vroeg haar nogmaals of ze niet in het systeem kon kijken zodat ik duidelijkheid kreeg. Dat bleek ze dus niet te kunnen, en dus wist ik nog niks. Wel had ze aangegeven dat ik mijn trein en metro kaartje kon declareren wanneer ik mijn nieuwe pas had ontvangen. Ik ben dat wachten nu wel zat en wil zekerheid wanneer ik mijn studenten ov weer terug krijg. Het is gewoon te duur om iedere dag vol tarief te betalen terwijl je recht hebt op gratis reizen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: OV-chipkaart

Ongelezen bericht door olaf79 »

anneke1234 schreef:2 weken geleden is mijn studenten ov kapot gegaan vanwege een breuk in de pas. Ik heb de pas die zelfde dag nog op de brievenbus gedaan. Nu reis ik als student zonder korting en dus vol tarief met de trein en metro naar school. Wat ook belachelijk duur is!! Op http://www.studentenreisproduct.nl werd aangegeven dat het vervangen van een gebroken kaart 2 weken duurt. Ik heb inmiddels al een paar keer gebeld naar het ov nummer. Een medewerker vertelde mij dat het 10 dagen zou duren en dat ik mijn vervangende studentenkaart vorige week vrijdag (3 februari) dan zou ontvangen. Ik heb die dag niks ontvangen.
Weer belde ik die dag op en kreeg een niet goed Nederlands sprekende medewerker aan de telefoon. Ik had het verhaal aan haar uitgelegd en wou weten wanneer ik dan wel mijn ov zou ontvangen. Ze praatte er maar wat overheen en zei dat ik nog maar een week moet afwachten. Ik vroeg haar nogmaals of ze niet in het systeem kon kijken zodat ik duidelijkheid kreeg. Dat bleek ze dus niet te kunnen, en dus wist ik nog niks. Wel had ze aangegeven dat ik mijn trein en metro kaartje kon declareren wanneer ik mijn nieuwe pas had ontvangen. Ik ben dat wachten nu wel zat en wil zekerheid wanneer ik mijn studenten ov weer terug krijg. Het is gewoon te duur om iedere dag vol tarief te betalen terwijl je recht hebt op gratis reizen.
Tsja 3 weken voor een plastic kaartje met een chip erin. Productietijd: nog geen 2 minuten. Wat gebeurt er in de rest van die 30238 minuten...?

Cvdd
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2012 22:11

Re: OV-chipkaart

Ongelezen bericht door Cvdd »

Vorig jaar is mijn portemonnee gestolen met daarin mijn studentenov-chipkaart. Direct heen en weer gebeld, blijkt dat ik een formulier op internet moet invullen... om een papieren aanvraagformulier te ontvangen. Ook direct gedaan, maar na 2 weken nog geen aanvraagformulier gezien. Dus weer bellen, vragen of het opgestuurd is, maar dat kon men mij niet vertellen. Dus werd aangeraden nog maar een keer een formulier aan te vragen. Inmiddels had ik ook van een kennis gehoord dat zij zelf ook meerdere malen een formulier aan heeft moeten vragen, dus ik heb er uiteindelijk ook 5 aangevraagd. Een week later had ik dan eindelijk één formulier (waar de rest is, geen idee) binnen.

Ik heb het formulier dezeldfe dag nog ingevuld en opgestuurd. Vervolgens duurde het bijna 2 weken voor ik bevestiging kreeg dat het formulier ontvangen was. Vanaf dat moment zou het volgens de site 2 weken, en volgens de aanvraagformulieren 3 weken, moeten duren voordat de kaart binnen is. Dat heeft uiteindelijk 4 weken geduurd.

In de tussentijd heb ik dus alles zelf moeten betalen. Ik heb uiteraard een declaratie ingediend, met het hele verhaal. Met name het feit dat het schandalig lang duurde voor ik een aanvraagformulier en bevestiging had heb ik aangekaart. Ik kon het echter met 1 week declaratie doen (de week dat de kaart te laat binnen was), meer kreeg ik niet terug. Schandalig, vooral omdat er inderdaad geen vervangend vervoersbewijs geleverd kon worden en het bovendien niet mijn schuld was dat de aanvraag zo lang geduurd heeft.

sb10
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2012 10:59

Re: OV-chipkaart

Ongelezen bericht door sb10 »

De OV kaart van mijn dochter was stuk, niks geks mee gedaan, scheur erin dus onbruikbaar. Had dag ervoor reisproduct van veolia (maandabonnement jeugd brabant 79,00) opgeladen die zeven dagen later zou ingaan. Tot die tijd nog het lopende maandabonnement te gebruiken.
Ik heb eerst OV gebeld, die adviseert: stuur kapotte kaart met bijbehorend formulier en je krijgt nieuwe binnen 3 weken. Voor restitutie abonnement moet ik bij veolia zijn, niet bij OV.
Veolia gebeld, klantenservice heeft geen idee op welke manier ik restitutie krijg, alleen dat de lopende maand niet meer vergoed wordt en het nieuwe abonnement mogelijk wel, maar hoe? Na een hoop gezoek moest ik bellen met let op: connexion? Hoezo ??? Ik heb een reisproductie van Veolia en toch niets met Connexion te maken?? Maar goed Connexion gebeld en idd nee mevrouw reisproduct is niet van ons dus u moet bij Veolia zijn.
Internet maar weer op, niks wijzer, niet bij OV niet bij Veolia, niks te vinden over pasjes die stuk zijn en restitutie of vervanging ervan. Vind ik bij OV uiteindelijk wel iets over pasje kwijt/gestolen, dan regelt OV nieuw pasje en blokkeert oude, zet geldige abonnementen over. Dus OV gebeld, gezegd dat pasje stuk of het dan net als bij verlies/diefstal kan. Nee dat kan niet. Dus zeg ik nou dan is het dan is het pasje niet stuk, maar is het verloren. Tja... dat was niet waar, maar als nu even opneiuw belde en een andere medewerk aan de telefoon had, dan kan ik dat wel zeggen want dan wist die medewerker niet hoe t echt zat ...
Dat uiteindelijk gedaan: dus pasje 'verloren' gemeld, oude geblokkeerd, abonnement wordt overgezet door OV en nieuwe pasje wordt toegezonden binnen 3 weken, allemaal telefonisch geregeld. Niks formulier, niks pasje opsturen, en niks restitutie via Veolia. Dus eigenlijk redelijk efficient uiteindelijk toch nog ...
De tot die tijd te maken extra reiskosten (6 euro per dag!) helaas voor eigen rekening 'u bent zelf verantwoordelijk voor verlies' zegt dan weer Veolia, maar ik heb toch betaald al voor het lopende maandabonnement en kan dit bewijzen, Helaas daar doet Veolia niet aan, dus er zit niks anders op dan de dagelijks extra reiskosten te maken totdat de nieuwe kaart binnen is.
Gelukkig was de kaart binnen een week binnen (ipv van de verwachte 3 weken) en 1 dag nadat het nieuwe maandabonnement gestart was,
Totaal gemaakte extra kosten: 30,00! en de belkosten van een circa 3 kwartier.

jerryslachter
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2012 18:12

Re: OV-chipkaart

Ongelezen bericht door jerryslachter »

Mijn studenten ov-chipkaart doet het niet goed met inchecken.
Het duurde steeds heel erg lang voordat ik incheck, en soms deed mijn ov chipkaart het helemaal niet meer en moest ik een kaartje kopen.
Toen heb ik maar besloten om mijn ov chipkaart op te sturen.
Dat duurt twee weken, en nu hoor ik dat het soms drie weken duurt.
Ik reis altijd gratis met mijn studenten ov.
Maar nu moet ik elke dag een kaartje kopen.
Ik reis van Norg naar Groningen en ik moet s' ochtends een kaartje kopen van 6 euro, en s' middags ook.
dat komt neer op 12 euro per dag, ik ga 5 dagen in de week naar school.
dus dat komt neer op 120 euro in twee als ik dan mijn ov tenminste weer terug heb.
dat is toch absurd en je kan het geld ook niet terug krijgen.
De buschauffeur zei doordat er een klein scheurtje in mijn ov kaart zit hij het niet meer doet.
De kaart heb ik nog geen jaar en heb hem altijd in mijn portemonnee bewaard.
Ik vind het echt belachelijk.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: OV-chipkaart

Ongelezen bericht door olaf79 »

jerryslachter schreef:Mijn studenten ov-chipkaart doet het niet goed met inchecken.
Het duurde steeds heel erg lang voordat ik incheck, en soms deed mijn ov chipkaart het helemaal niet meer en moest ik een kaartje kopen.
Toen heb ik maar besloten om mijn ov chipkaart op te sturen.
Dat duurt twee weken, en nu hoor ik dat het soms drie weken duurt.
Ik reis altijd gratis met mijn studenten ov.
Maar nu moet ik elke dag een kaartje kopen.
Ik reis van Norg naar Groningen en ik moet s' ochtends een kaartje kopen van 6 euro, en s' middags ook.
dat komt neer op 12 euro per dag, ik ga 5 dagen in de week naar school.
dus dat komt neer op 120 euro in twee als ik dan mijn ov tenminste weer terug heb.
dat is toch absurd en je kan het geld ook niet terug krijgen.
De buschauffeur zei doordat er een klein scheurtje in mijn ov kaart zit hij het niet meer doet.
De kaart heb ik nog geen jaar en heb hem altijd in mijn portemonnee bewaard.
Ik vind het echt belachelijk.
Het is ook belachelijk. Het wordt tijd dat er een proefproces komt tegen TLS. Zij hebben chipkaarten geleverd die niet deugen en hebben dat ook schoorvoetend toegegeven.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: OV-chipkaart

Ongelezen bericht door Jolijn »

Bij welk bedrijf/instelling mag zoveel fout gaan als bij het OV?!?!
Probeer het als werknemer eens te flikken om zo te blunderen als bij de OV-chip, dan lig je d'r binnen de kortste keren uit.
Leg maar een aantal onnodig duur betaalde treinkaartjes, telefoonkosten/overgebleven saldo e.d. neer bij de ministers en staatssecretarissen om te vergoeden. Misschien dat men dan een idee krijgt hoe het (niet) werkt en wat het in de praktijk betekent.

jacky_67
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 nov 2006 16:19

Re: OV-chipkaart

Ongelezen bericht door jacky_67 »

Ook ik reis, dan wel zonder abonnement met de ov-chipkaart maar heb ook irritante gebeurtenissen meegemaakt en soms nog steeds.

Het valt me op dat als je op AmstelveenStation instapt en uitstapt bij de VUmedisch centrum je voor een bus nl. de 142 €0,20 cent meer per rit kwijt :shock: bent dan voor een andere bus o.a. 170, 172. Ik ga er net als vele mensen vanuit dat er voor dezelfde afstand een en hetzelfde tarief wordt gerekend. Blijkbaar kunnen ze toch de apparaten apart instellen voor het berekenen van een tarief. Ik Heb een brief naar connexxion geschreven en wacht nog op antwoord.

ook heb ik meegemaakt dat ik in de trein van A'dam Sloterdijk zat op weg naar Haarlem, ik reisde met een papierenkaartje. Ze konden nog niet de korting verwerken die ik wel moest krijgen, dus uit veiligheid reisde ik met papieren kaartjes. Helaas kon ik bij controle niet zo vlot mijn kaartje vinden. De conducteur scande wel mijn NS-kortingskaart en zo later terug komen, wat dus niet gebeurde. Ondertussen had ik wel mijn kaartje gevonden. Maar wat bleek later, doordat de conducteur mijn kaart had gescant en ik niet op Haarlem had uitgecheckt werd er €20,00 van mijn saldo afgeschreven. :oops: :evil: Ik kwam hier pas heel laat achter, te laat om nog actie te ondernemen en mijn geld terug te vragen. Ook al had ik uitgecheckt ik had dan 2x voor dezelfde reis betaald. :twisted:

Ik reis zolang het kan met papieren kaartjes voor de NS en mijn ov-chip activeer ik nog niet voor de NS. Gewoon uit veiligheid. Ik heb geen kortingskaart meer, omdat ik nu weinig met de trein reis. Als ik het doe ga ik meestal met een vriendin mee en kan dan met 40 % korting reizen. maar hoe dat zal gaan als ze geen papieren kaart meer hebben en je moet inchecken, daar heb ik geen idee over. wordt volgens mij ook nergens vertelt hoe dit werkt. Blijkbaar houden ze het stil zodat ze straks meer geld binnen krijgen. :idea:

Er moet nog veel geregeld en verandert worden om de OV-chip te laten werken zoals die volgens de regels zou moeten werken.

ischinkel
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 feb 2012 21:12

Re: OV-chipkaart

Ongelezen bericht door ischinkel »

Nu ben ik het echt wel zat met die ov chipkaart. Nu kan mijn dochter weer niet naar school omdat ze niet kan inchecken. Gisteren stopten de kaartlezers en kon ze niet uitchecken , vanmorgen kon ze wel reizen naar school maar vanmiddag niet meer. Nu was de chauffeur zo aardig om haar mee te nemen maar anders staat zo'n kind van net 14 jaar daar. Ik kan haar niet ophalen. Ik geloof dat ik haar net zo lang thuis hou tot de regering eindelijk wat aan dit probleem doet. Komen ze haar maar halen en brengen van de inspectie. Bel je het ov dan sturen ze naar connexxion bij connexxion kunnen ze je niet helpen na 16.30 uur vanwege reorganisatie. En zo wordt je weer bestolen met je abonnement en met je telefoonkosten. :cry:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: OV-chipkaart

Ongelezen bericht door olaf79 »

Jolijn schreef:Bij welk bedrijf/instelling mag zoveel fout gaan als bij het OV?!?!
Probeer het als werknemer eens te flikken om zo te blunderen als bij de OV-chip, dan lig je d'r binnen de kortste keren uit.
Leg maar een aantal onnodig duur betaalde treinkaartjes, telefoonkosten/overgebleven saldo e.d. neer bij de ministers en staatssecretarissen om te vergoeden. Misschien dat men dan een idee krijgt hoe het (niet) werkt en wat het in de praktijk betekent.
Dat noemen we met een duur woord lock in. Dat komen we wel vaker tegen. Als er aan een project zoveel geld is besteed dat de stekker eruit trekken niet meer rendabel is dan de gebreken op te lossen, gaat de stekker er nooit meer uit. Er is gewoon te veel geld stoken in dit project om nu nog te zeggen we stoppen ermee. Nu probeert men met kunst en vliegwerk wel wat problemen op te lossen maar dat gaat nooit meer lukken. Het uitgangspunt is namelijk van af het begin verkeerd geweest. Niet de reiziger maar de ov bedrijven stonden centraal in de ontwikkeling. Dat project was gedoemd te mislukken.
Nu krijgt de consument / reiziger de rekening gepresenteerd. De kosten op de problemen op te lossen mag zij ophoesten.

Gesloten