LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Celstress

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Celstress

Ongelezen bericht door Radar »

Misschien wist u het nog niet, maar er is een kans dat u lijdt aan een ernstige vorm van 'celstress': een gevolg van elektrische straling afkomstig van bijvoorbeeld uw computer of mobiele telefoon. Tenminste, dat beweren sommige bedrijven. Gelukkig bieden zij ook de oplossing aan voor maar een paar duizend euro…

Wat is celstress en wat houdt deze dure oplossing precies in?

Maandag 7 november om 20.30 uur op Nederland 1
Laatst gewijzigd door Radar op 04 nov 2011 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Celstress

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ik denk dat mensen met celstress een goede psycholoog moeten zoeken.
Gehypte onzin!

stronkstronk
Berichten: 288
Lid geworden op: 16 aug 2011 13:29

Re: Celstress

Ongelezen bericht door stronkstronk »

Niks duur hoor. Computer en telefoon uitzetten.

benikeennederlander
Berichten: 129
Lid geworden op: 27 jun 2011 14:02

Re: Celstress

Ongelezen bericht door benikeennederlander »

Ik denk dat mensen met celstress een goede psycholoog moeten zoeken.
Gehypte onzin!

Het is geen onzin VioletPrue.
Van de term Celstress had ik ook nog nooit gehoord, wel dat je van te lang achter je beeldscherm zitten, koppijn kan krijgen, zo erg dat het lijkt alsof je migraine hebt.
Of je hoofdpijn kan krijgen van mobiel bellen lijkt mij ook een broodje Aap, maar van een werkend beeldscherm en daar te lang achter zitten, kun je inderdaad hoofdpijn krijgen, dat is feitelijk hetzelfde als je te lang achter je bureau zit te typen waardoor je een muis arm krijgt, maar daar gaat het nu niet om.
Dus de opmerking van dat mensen die dat hebben een goede psycholoog moeten zoeken is niet gepast.
Ik kan mij voorstellen als je dit soort dingen nog nooit meegemaakt hebt, dit onzin vind, maar dat geeft jou nog niet het recht omdat soort mensen te beledigen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Celstress

Ongelezen bericht door Emmy75 »

benikeennederlander schreef:... te lang achter je beeldscherm zitten...te lang achter je bureau zit te typen
Vroeger werd mij geleerd dat overal waar 'te' voorstaat niet goed is.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Celstress

Ongelezen bericht door bprosman »

Vroeger werd mij geleerd dat overal waar 'te' voorstaat niet goed is.
Tevreden

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Celstress

Ongelezen bericht door dhc »

Tezot om hier een onderwerp aan te wijden.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Celstress

Ongelezen bericht door VioletPrue »

benikeennederlander schreef:
Ik denk dat mensen met celstress een goede psycholoog moeten zoeken.
Gehypte onzin!

Het is geen onzin VioletPrue.
Van de term Celstress had ik ook nog nooit gehoord, wel dat je van te lang achter je beeldscherm zitten, koppijn kan krijgen, zo erg dat het lijkt alsof je migraine hebt.
Dat kan dus heel goed door een verkeerde zithouding en ingespannen naar een beeldscherm kijken komen.
benikeennederlander schreef:Of je hoofdpijn kan krijgen van mobiel bellen lijkt mij ook een broodje Aap, maar van een werkend beeldscherm en daar te lang achter zitten, kun je inderdaad hoofdpijn krijgen, dat is feitelijk hetzelfde als je te lang achter je bureau zit te typen waardoor je een muis arm krijgt, maar daar gaat het nu niet om.
Dan heeft het dus met je houding en ingespannen kijken te maken en niks met 'cellstress'.
Mooi woord ook.
benikeennederlander schreef:Dus de opmerking van dat mensen die dat hebben een goede psycholoog moeten zoeken is niet gepast.
Ik kan mij voorstellen als je dit soort dingen nog nooit meegemaakt hebt, dit onzin vind, maar dat geeft jou nog niet het recht omdat soort mensen te beledigen.
Als je serieus denkt dat een verkeerde zithouding hetzelfde is als 'cellstress' en je er allerhande rare 'artsen' gaat bezoeken die handen vol geld kost voor een aandoening die je niet hebt, kun je denk ik beter naar een psycholoog.
Als jij dat een belediging vindt is dat prima, da's dan weer jouw mening.

schuiven
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 mar 2007 05:28

Re: Celstress

Ongelezen bericht door schuiven »

Ook ik heb veel last gehad van straling. Het was wel in een tijd dat mijn weerstand verminderd was. Totaal ben ik hier 2 jaar goed ziek van geweest.
Men wil er niet aan, maar het bestaat echt en er is ook veel informatie over te vinden op internet.
De straling kun je ook oplopen van dect-telefoons, UMTS-masten etc.
Geen broodje aap dus, als je er zelf last van hebt, dan is dit heel heftig.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Celstress

Ongelezen bericht door VioletPrue »

schuiven schreef:Ook ik heb veel last gehad van straling. Het was wel in een tijd dat mijn weerstand verminderd was. Totaal ben ik hier 2 jaar goed ziek van geweest.
Men wil er niet aan, maar het bestaat echt en er is ook veel informatie over te vinden op internet.
De straling kun je ook oplopen van dect-telefoons, UMTS-masten etc.
Geen broodje aap dus, als je er zelf last van hebt, dan is dit heel heftig.
Er is ook veel informatie op internet te vinden over aliens, maar dat wil dus niet zeggen dat die echt zijn.
Het vreemde is, dat pas als er genoeg mensen in een kringetje gaan praten dat ze veel hoofdpijn hebben, de rest steeds meer hoofdpijn krijgt en er een boosdoener gevonden moet worden.
En hee presto, elektrische straling!
U bent dus ziek geworden door verminderde weerstand (dat zegt u zelf).
Dat er straling is geloof ik, maar ik heb nog geen objectief onderzoek gezien waarin wordt aangetoond dat mijn mobiel, laptop of DECT telefoon me ziek kan maken.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Celstress

Ongelezen bericht door Emmy75 »

VioletPrue schreef:Er is ook veel informatie op internet te vinden over aliens, maar dat wil dus niet zeggen dat die echt zijn.
Dat we dingen nog niet wetenschappelijk hebben kunnen vaststellen, wil ook niet per definitie zeggen dat het niet bestaat. Dit is gewoon een kwestie van wat de mens tot dan toe aan onderzoeksmogelijkheden heeft ontwikkeld.
Vroeger kon men ook geen kanker vaststellen. Wil dat zeggen dat het vroeger nooit voorkwam ?
Vroeger was men er heilig van overtuigd dat de wereld plat was ? Wil dat zeggen dat dat ook zo was? of zijn we er later achtergekomen dat we toch op een bol leven.

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Celstress

Ongelezen bericht door Robjee »

Om te spreken van effectieve oplossing zal eerst aangetoond moeten worden dat er sprake is van een probleem. Dus dat elektromagnetische straling voor gezondheidsproblemen zorgt.
Nog niet zo lang geleden heeft de Gezondheidsraad hier een rapport over gepubliceerd, naar aanleiding van het proefschrift van D Adang. Haar conclusie:

In eerdere adviezen concludeerde de commissie op grond van de stand van wetenschap dat geen oorzakelijk verband tussen gezondheidsproblemen en blootstelling aan de elektromagnetische velden afkomstig van mobiele telefoons of basisstations voor mobiele telefonie is aangetoond. De in dit advies beschreven evaluatie van het onderzoek van Adang en de door de commissie verzamelde actuele gegevens uit de literatuur geven haar geen reden om deze conclusie bij te stellen.
Bron: http://www.gezondheidsraad.nl/nl/adviez ... che-velden

Om oplossingen aan te dragen voor "celstress" dient goed onderzoek hebben aangetoond dat het schadelijk is. Dit onderzoek is mij niet bekend.

idaaltena
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 dec 2010 19:03

Re: Celstress

Ongelezen bericht door idaaltena »

Ik had nog nooit van de benaming 'celstress' gehoord, maar wel van elektrosmog.
Toen er onderzocht moest worden of UMTS-straling veilig was, werden de testpersonen in een afgesloten ruimte achter een computer gezet. Tijdens de periode dat getest werd moesten zij aangeven of zij iets van straling merkten. De test duurde een deel van een dag. Op deze dag was de straling (voor zover ik weet niet eens de maximum straling) op het ene moment wel en het andere moment niet aangeschakeld. De testpersonen en de onderzoekers wisten niet op welke momenten. Toen later naar de resultaten werd gekeken waren de onderzoekers verrast dat er mensen waren die last van lichamelijke klachten hadden precies op de momenten dat de straling aanwezig was. Vervolgens meldde de telecommaatschappij die de test liet uitvoeren dat het onderzoek mislukt was en overgedaan moest worden. Uit de volgende, in Zwitserland uitgevoerde test test (waarvan de onderzoeksgegevens geheim gehouden zijn) bleek dat de UMTS-straling veilig was.
Problemen met stralingsbelasting ontstaan eerder als de straling ook aanwezig is tijdens de slaap. En een stralingsbelasting kan groter zijn voor mensen die problemen hebben met ijzerstapeling in hun lichaam, vooral als die ijzerverbindingen zich in de hersenen hebben opgehoopt, dan gaan de hersenen fungeren als een antenne.
Ida

Hen3ka
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2011 19:42

Re: Celstress

Ongelezen bericht door Hen3ka »

Na 3,5 half jaar gewoond te hebben onder GSM masten is de helft van mijn gezin overgevoelig geworden voor de straling welke hierbij vrijkomt. Hoezo celstress. EHS is de benaming hiervoor. Electrohypersensitieve. Vluchten was de enige optie om daarna een woning te saneren om geen klachten te hebben van de straling van 'buiten'. De DECT en WIFI van de buren. Zelf gebruik ik dit niet maar ben doordat anderen gebruik maken van de draadloze technieken voorgoed overgevoelig hiervoor gemaakt. Alle middelen ten spijt; het enige wat helpt is VERMIJDEN! Leuk hé? Dan hoor je er niet meer bij! Kun je net zo goed uit het leven stappen, want iedereen heeft een DECT, WIFI en een smartphone! VERMIJDEN is niet mogelijk of onze regering en Gezondheidsraad moeten openheid geven!

En ja, het is echt! Denk jullie dat we voor de lol uit ons droomhuis vluchten, mijn werk opgeven en er niet meer bij willen horen maatschappelijk en sociaal? Iedereen die dit niet geloofd: wees dankbaar dat het je (nog) niet treft!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Celstress

Ongelezen bericht door bprosman »

Men wil er niet aan, maar het bestaat echt en er is ook veel informatie over te vinden op internet.
De straling kun je ook oplopen van dect-telefoons, UMTS-masten etc.
Geen broodje aap dus, als je er zelf last van hebt, dan is dit heel heftig.
Ik heb al behoorlijk wat artikelen doorgenomen maar nog geen wetenschappelijke onderbouwing gezien. Alleen die stelt en die beweert. Daarmee wil ik niet zeggen dat het niet klopt maar ik kan ontiegelijk veel bedenken waar ik leukemie, andere kanker, glaucoom of hartfalen van krijg. Nu krijg ik het doemdenk gevoel als ik hier bij stil wil staan. Ik wil niemand 'afz..ken', maar rijdt je wel nog auto? Sta je stil bij je voeding? Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik werk altijd zoveel mogelijk met evidence based practice en als dat niet gaat met best practice. Ik zie geen echte onderzoeksbeschrijvingen en geen resultaten. Als je dit beweert wordt wil ik ook links zien van echte onderzoeken, blind gerandomiseerd, en echte resultaten die ik op hun waarde kan toetsen.

Lizzie01
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 nov 2011 21:23

Re: Celstress

Ongelezen bericht door Lizzie01 »

Wat erg Hen3ka, wat jullie is overkomen.. en dan nog zijn er mensen die durven te beweren dat het niet kan!
Voor diegenen die zeggen nog geen goed onderzoek gezien te hebben dat de gezondheidseffecten van elektromagnetische velden (EMV) aantoont:
http://www.bioinitiative.org/freeaccess ... report.pdf
Dit rapport is een samenvatting van tientallen onderzoeken en rapporten gedaan naar de effecten van straling.
http://www.youtube.com/watch?v=KN7VetsCR2I een 15 min. durende Canadese documentaire over WIFI op scholen en zieke leerlingen.
http://www.youtube.com/watch?v=dBkb1WbuzvI 30 minuten, interview met Magda Havas. Over de gevaren van draadloze communicatie.
http://www.youtube.com/watch?v=3LvSGYU_kG0 een 8 min. durende video van Magda Havas.

Rest mij de vraag: hoe weet je zo zeker dat het géén kwaad kan? Ik ben absoluut niet overtuigd van de onschadelijkheid van EMV, ik ken geen enkel onderzoek dat aantoont dat er geen gezondheidseffecten zijn! Een dergelijk onderzoek bestaat niet eens omdat wij 24 uur per dag, dag in dag uit blootstaan aan EMV van draadloze communicatietechnieken. Dat is nog nooit onderzocht!!! en dat is iets anders dan een uurtje blootstelling wat je onderzoekt......

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Celstress

Ongelezen bericht door bprosman »

ik ken geen enkel onderzoek dat aantoont dat er geen gezondheidseffecten zijn!
Ik ken ook geen onderzoeken die aantonen dat je niet ernstig ziek kunt worden van perpernoten of chocolade letters. En die tijd komt er weer aan.
Maar er zijn ook geen onderzoeken die WEL aantonen dat er negatieve gezonheidseffecten zijn. Nogmaals... alleen publicaties die "Stellen en beweren".Ik heb nog geen "evidence based" onderzoek gezien.
en dan nog zijn er mensen die durven te beweren dat het niet kan!
Ik zeg niet dat het niet KAN !, ik zeg dat ik geen onderzoeken met bewijs heb gezien.
Net zo iets als over water lopen en water in wijn veranderen, bewijs is nooit geleverd en toch geloven een heleboel mensen het.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Celstress

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Emmy75 schreef:
VioletPrue schreef:Er is ook veel informatie op internet te vinden over aliens, maar dat wil dus niet zeggen dat die echt zijn.
Dat we dingen nog niet wetenschappelijk hebben kunnen vaststellen, wil ook niet per definitie zeggen dat het niet bestaat.
Dat zeg ik ook niet.
Ik zeg dat informatie op internet niet per sé waar hoeft te zijn. :wink:
Dit hele verhaal zal wel een kwestie zijn van een slager die zijn eigen vlees keurt.
Die 'artsen/deskundigen' gaan roepen dat er een 'aandoening' bestaat en laten zij nou net een gewelidge, 'effectieve' (DURE) behandeling hebben!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Celstress

Ongelezen bericht door bprosman »

Die 'artsen/deskundigen' gaan roepen dat er een 'aandoening' bestaat en laten zij nou net een gewelidge, 'effectieve' (DURE) behandeling hebben!
Wij van WC eend adviseren WC eend :wink:

Een kritische noot op de onderzoeken van Magda Havas :
http://www.skepticnorth.com/2010/11/mag ... ous-flaws/

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Celstress

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Ik ken een aantal mensen die last hebben (gehad) van celstess.
Ik heb wel kunnen observeren dat het stressniveau afnam naarmate ze langer vastzaten, er is dus sprake van een zekere gewenning.
Een aluminium hoedje helpt ook.

Maar nu alle gekkigheidjes op een stokje, wellicht valt dit fenomeen, uitgaande van het bestaan, toe te schrijven aan een natuurlijk selectie proces. Gezien de ontwikkelingen van de laatste decennia, en de verwachtingen welke deze oproepen, hebben mensen die niet bestand zijn teken elektromgnetische straling over niet al te lange tijd geen bestaansrecht meer. Dus worden zij door de natuur uitgeselekteerd om een nieuw natuurvolk te vormen, ver weg van elektromagnetische straling, inherent aan wat wij beschaving noemen, om zodoende de grondleggers van de nieuwe wereldbevolking te vormen wanneer onze beschaving zich dan eenmaal elekromagnetisch opgeblazen heeft.
Het is maar een theorie, welke ik weergeef, doch niet noodzakelijkerwijs onderschrijf. :wink:

Gesloten