LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SNS Participatie Certificaat

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door Radar »

Een hogere rente dan bij een spaarrekening, zekerheid, nauwelijks risico én jaar in jaar uit een mooie opbrengst. Het leek zo mooi: het SNS Participatie Certificaat.

Na tien jaar zou het ingelegde geld gegarandeerd terugkomen, beloofden de adviseurs van SNS in veel gevallen. Maar het lijkt heel anders uit te pakken. Op grond van haar eigen regels blijkt SNS namelijk niet verplicht te zijn om de inleg terug te betalen. Hierdoor zijn duizenden certificaathouders gedupeerd. SNS Bank geeft tekst en uitleg in de studio.

Maandag 27 februari in Radar, 20.30 uur op Nederland 1

Henk Fietje
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2012 16:56

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door Henk Fietje »

Ik heb in het verleden ook zo,n participatie certificaat genomen. Kom hem altijd terug kopen voor de actuele koers. Heb dit inmiddels geprobeerd zeker de afgelopen 4 jaren. Telkenmale vertelt men mij, sorry er is geen belangstelling voor dit certificaat, we zullen hem weer op de komende vervaldag aanbieden. Ik geef u weinig kans. U hebt dit certificaat voor u leven, dat zijn de voorwaarden. Als u financieel aan de grond bent komt u misschien in aanmerking maar dat moet u dan goed kunnen bewijzen.

Goed dat u dit nu eens ten tafel brengt

Henk Fietje Wernhout

spoekie999
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 nov 2006 10:23

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door spoekie999 »

Prima dat TROS RADAR hier nu eens aandacht aan schenkt. Ook ik ben een slachtoffer van de mooie praatjes van de SNS adviseur en heb nooit een prospectes en voorwaarden ontvangen van dit wanproduct. SNS moet gewoon alle certificaten opkopen en de schuld zo aflosssen.
Ik begrijp niet waarom SNS in deze tijd zoveel rente moet betalen voor deze certificaten, terwijl ze veel goedkoper geld kunnen lenen van de ECB.
Ook begrijp ik niet dat, wanneer er meer aanbod is dan vraag, de waarde van deze certificaten zo hoog blijft.

kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door kim62 »

Hallo,
alle mensen die ook SNS Participatie Certificaten hebben gekocht, worden vriendelijk verzocht zich te melden bij [email protected] Verder praat een groep mensen over deze problematiek op een ander forum: zie
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 2#p1480892

rinimonique
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 sep 2011 20:17

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door rinimonique »

Fantastisch ,gelukkig, eindelijk schenkt Tros Radar aandacht aan dit product.
Ook wij zijn slachtoffer van de SNS geworden, en hebben nooit een prospectus ontvangen.Wij zitten nu met een groot probleem, aangezien onze hypotheek dit jaar afloopt, en wij dit geld zouden gaan besteden om een gedeelte van onze hypotheek in te lossen.

Monique Plasmans

kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door kim62 »

Rinimonique, wat fijn je weer te zien opduiken, we waren je al kwijt.. Praat met ons mee op het grote forum, zie de link hierboven!
kim62

Gerard1947
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2008 18:48

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door Gerard1947 »

Ik hoor hen nog zeggen, "groot geworden door klein te blijven". Banken zijn er niet voor de mensen, zij azen alleen op het geld van de mensen, mijn vertrouwen in de banken is totaal verdwenen, komt ook nooit meer terug.
Zij prijzen de eigen produkten altijd heel erg aan, als ik mij er vervolgens een beetje in verdiep overvalt mij altijd een heel onaagenaam gevoel, ik sluit of koop niets meer bij hen, met een stalen gezicht naaien zij jou een oor aan. :twisted:

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door ArneLH »

Gerard1947 schreef:Banken zijn er niet voor de mensen, zij azen alleen op het geld van de mensen, mijn vertrouwen in de banken is totaal verdwenen, komt ook nooit meer terug.
Het zijn ondernemingen, geen liefdadigheidsinstellingen...

H&M2002
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 nov 2011 20:27

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door H&M2002 »

@ Monique, we kunnen je helaas de hand schudden!
Zitten nu ook met een aflossingsproblematiek m.b.t. onze hypotheek.
Hadden we ons maar nooit over laten halen en ons eigen plan getrokken in 2002... Het is echt rampzalig!

@ Kim62, bedankt voor de doorverwijzing naar 'ons e-mailadres' en het andere Tros Radar Forum! Ik was juist van plan dat te gaan doen :wink:

schippers59
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2012 14:31

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door schippers59 »

Goed dat Trosradar aandacht besteed aan deze kwalijke kwestie.
Ook ik ben "slachtoffer".
Heb voor € 30.000 aan participatiebewijzen.
Hoop nog steeds op aflossing door SNS in juni van dit jaar, dan is de periode van 10 jaar voorbij.
Mocht dit niet gebeuren dan heb ik zoals vele anderen een financieel probleem.
Het lijkt er dan op dat het een eeuwige lening gaat worden en dat was zeker niet de bedoeling.
Dit bedrag was ondermeer nodig voor aflossing van een gedeelte van mijn hypotheek.

anaesthesie
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 jul 2009 21:32

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door anaesthesie »

mede door dit soort praktijken en de ellende van al die andere oplichters moeten nu de pensioenen gekort worden hypotheken zouden nu ineens een te grote last zijn terwijl voor de financiele crisis hier niet over gerept werd banken :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: je wordt en bent er misselijk van

Nederbelg
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jan 2006 11:30

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door Nederbelg »

Zijn wij zo dom, zijn wij zo naief, of zijn wij zo onkundig? Wat verwacht u eigenlijk van een bank, dat u daar geld kunt verdienen? Wat een lachertje! Banken en verzekeringsmaatschappijen zijn er om winst te maken, niet om ten dienste te zijn voor haar klanten. In tijden van economische hoogconjuctuur of in slechte tijden, klanten worden altijd ronduit bedrogen en bestolen. Banken hebben een neo-liberale handelswijze, zijn dus per definitie onbetrouwbaar en enkel uit op winstbejag. Al decenia lang is de bonuscultuur bepalend voor het beleid van de bank/en, en zolang de politiek daar geen verandering in brengt, is het aangeraden zo min mogelijk gebruik te maken van een bank, ongeacht voor welk doel. U maakt gewoon kennis met het zoveelste nadeel van een liberale regering, gelieve daaraan te denken bij volgende verkiezingen.

N. Feij
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mei 2010 13:51

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door N. Feij »

Deze werkwijze doet mij denken aan de woekerpolisaffaire. Ze beloven van alles en voor de meeste deelnemers ligt verlies in het verschiet, en de banken laten je daarna vallen. Ben al meer dan 28 jaar klant bij SNS en toen ik hen nodig had om een woekerpolis over te zetten hadden ze geen interesse omdat het om een bedrag van minder dan € 25.000 ging. Met deze nieuwe affaire borrelt de beerput opnieuw op. Je kunt de banken maar op een manier terug pakken en dat is, overstappen naar een bank die jou waard is. Weg met je geld, desnoods in een oude sok, dan piepen ze.

joaldely
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 nov 2008 14:13

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door joaldely »

Dit is niet het enige wanproduct van SNS. Zo ongeveer alle beleggingen bij SNS gaan de mist in.

jovanlijssel
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2011 12:11

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door jovanlijssel »

En ze blijven maar doorgaan, die verzekeringsmaatschappijen.Hoe doortrapt kan men zijn. Is het woord verzekeringsmaatschappij nog wel van toepassing ??? Oplichtingsmaatschappij dekt de lading beter, dunkt mij.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door sjoegel »


kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door kim62 »

Sjoegel,
dit forum gaat over een andere kwestie!

joke56
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2012 21:11

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door joke56 »

Ook ik heb in 2002 voor € 5000,= participatie certificaten gekocht voor de duur van 7 jaar,nu 10 jaar verder en nog steeds mijn geld niet ontvangen.Ik voel mij erg belazerd door de SNS bank.

Joke

adgra
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2012 21:20

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door adgra »

Heb na het zien van de uitzending mijn internetspaarrekening bij sns gelijk overgemaakt naar een andere bank.
SNS heeft allang de mogelijkheden gehad om de certificaathouders netjes te
kunnen behandelen .Ik wil met deze bank geen zaken meer doen en ik denk
dat er veel meer mensen zijn die er zo over denken
adgra

hanjan
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2012 21:49

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door hanjan »

Ook ik heb in 2002 voor participatie certificaten gekocht voor de duur van 10 jaar,nu 10 jaar verder wil ik mijn geld ontvangen maar deze krijg ik niet.Ik voel mij erg belazerd door de SNS bank.

Gesloten