LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Track & Trace

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
rleeuwerink
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2012 23:36

Re: Track & Trace

Ongelezen bericht door rleeuwerink »

Ik woon in een flat. Er is vandaag door de postbode beneden in mijn flat aangebeld via de intercom en heb de postbode gezegd boven te komen. Op een gegeven moment vond ik het erg lang duren, dus ging ik op de galerij kijken waar hij bleef, op dat moment zag ik beneden net het postbusje wegrijden, zonder dat de postbode het pakket aan mijn deur heeft afgeleverd. Status op tracktrace staat op afgeleverd, maar ik heb het pakket dus nooit ontvangen.

Andere gevallen die de afgelopen maanden zijn voorgevallen zijn 2 keer een aangetekend pakket gewoon door de brievenbus gedaan, een keer een aangetekend pakket beneden in de hal aan mij overhandigd, een pakket af te leveren bij een Kiala punt deed er 6 werkdagen over na bevestiging van verzending door de afzender.

Consje
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2012 21:03

Re: Track & Trace

Ongelezen bericht door Consje »

Heb ook iets besteld via internet; pakketje kwam maar niet. Webshop gemaild en deze belde terug met "volgens Track&Trace heeft u het ontvangen". Ik heb niets ontvangen, was op het tijdstip dat het volgens Track&Trace is afgeleverd niet thuis. Er is ook geen briefje achtergelaten dat het bij de buren is afgegeven of dat het bij het postkantoor is. Contact opgenomen met klantenservice, volgens bezorger heeft hij het aan de buren gegeven, alleen weet hij niet meer welke!! Pakketje kwijt, Postnl kan niets meer doen want ik ben niet hun klant, dat is de afzender. Webshop reageert maar niet op mijn mail die ik vorige week gestuurd heb. Zij hebben " bewijs" in de vorm van Track&Trace dat ik het pakketje zogenaamd wel ontvangen heb en ik niets (behalve dat ik op het werk was die dag). :(

benikeennederlander
Berichten: 129
Lid geworden op: 27 jun 2011 14:02

Re: Track & Trace

Ongelezen bericht door benikeennederlander »

Ik woon in een flat. Er is vandaag door de postbode beneden in mijn flat aangebeld via de intercom en heb de postbode gezegd boven te komen. Op een gegeven moment vond ik het erg lang duren, dus ging ik op de galerij kijken waar hij bleef, op dat moment zag ik beneden net het postbusje wegrijden, zonder dat de postbode het pakket aan mijn deur heeft afgeleverd.
Het is triest maar waar, de Postbode is niet verplicht boven te komen.
Wel vind ik het slordig om te gaan vermelden dat het pakket afgeleverd geworden is, terwijl dit niet het geval was.
In dit soort gevallen doet men er verstandig aan, meteen contact op te nemen met het Postkantoor.
Als je meteen er achteraan gaat, kunnen ze nog actie ondernemen, maar wacht je te lang, dan kon je weleens op een probleem stuiten.

student538

Re: Track & Trace

Ongelezen bericht door student538 »

Bij schade aan het pakket:

PostNL liegt structureel in deze gevallen:

Wanneer je de schade meld van een verzekerd pakket na 7 dagen dan krijg je GEEN vergoeding. in de algemene voorwaarden vind je hiervan NIETS terug. Uitvoerende callcenter voor PostNL is www.cendris.nl

regenwaterdraak2
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 apr 2012 14:17

Re: Track & Trace

Ongelezen bericht door regenwaterdraak2 »

Was gisteren even een boodschap doen, Uurtje weg. Bleken er twee pakjesbezorgers langs geweest. Een van postnl en een van GLS.
Op beide kaartjes een pakketcode opdat het pakket traceerbaar zou zijn.
De pakketkode van postnl vandaag ingetoetst en een niet thuis melding stond vermeld en dat chauffeur vandaag onderweg was. Het pakketje is ondertussen bezorgd.

GLS is een ander verhaal. Daar ook de trajectcode ingetoetst. Kreeg ik te zien dat pakketje gisteren om 13.33 uur bezorgd was. Op de bon die ik gisteren aantrof stonden 3 niet aangekruiste hokjes, waarvan één met een webadres met een telefoonnummer á 10 cent per minuut. Het derde hokje sprak over 2e aanbieding, dit was dus eerste aanbieding en de mogelijkheid om het pakje af te halen van een niet met name genoemd depot. Onderaan staat dat het pakket na 5 dagen geretourneerd wordt.

Omdat op webpagina na intoetsen pakketnummer verder niets te lezen of te ontdekken is, GLS gegoogled. Wilde berichten dat mijn pakketje NIET bezorgd was, hoewel dat volgens de tracking wel het geval moest zijn.
Heb na nog meer gegoogle getracht een algemeen bericht, een klacht e.d. via de linken met emailadressen te versturen. Onveranderd kreeg ik na een druk op de knop het bericht dat de emailadsressen onjuist waren. Toen maar www.gls-nietthuis.nl ingetoetst. Daar bleek na enig code intoetsen een bericht te voorschijn te toveren waaruit bleek dat ik niet thuis was. Ik kon verzoeken het pakje opnieuw te laten bezorgen en moest een dag invullen, de eerste mogelijkheid is dinsdag. Nu maar hopen dat ze dinsdag inderdaad komen. Op internet heb ik al veel negatiefs van dit bedrijf hunnen traceren. Allerlei prachtigs op hun eigen site. Alles lijkt dik in orde. Lijkt tegenwoordig de gewoonte bij bedrijfsleven zowel als overheid: windowdressing is belangrijker dan wat er achter de windows zit. Niet wat het is, maar wat het lijkt.

Gesloten