LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wurghypotheken

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Wurghypotheken

Ongelezen bericht door tufima »

richardvi schreef:
tufima schreef:Zal ik ook even quoten?

[knip - achterhaald bericht]

Overigens is bovenstaand bericht van voor de uittreding van BNP-Paribas uit de nederlandse hypotheekmarkt...
Juistem:
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Econo ... kmarkt.htm

Je bericht is dus achterhaald. Juist door het terugtrekken van BNP-Paribas en de halvering van de verkoopkanalen van SNS is er een nog meer op slot zittende markt ontstaan.

Dus nogmaals 'spring ik tot de conclusie' dat de hypotheekmarkt totaal op slot zit. Ik wacht de conclusies van de NMA rustig af... maar het zou me heel erg verbazen als de NMA tot een andere conclusie zou komen dan de mijne.
Je bent wel heel selectief met lezen he?

Er staat ook dat de banken een lagere marge hebben dan mensen denken en er staat ook dat BNP geld aan de huidige verstrekkers leverde en dat het nu moeilijker is voor verstrekkers om aan de middelen te komen. Hierdoor zullen de rente tarieven omhoog gaan.

Ook zijn er inmiddels weer nieuwe aanbieders op de markt.

Het zou mij juist helemaal niet verbazen als de NMA tot een andere conclusie komt dan de jouwe (die je heb opgedaan in de media).

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Wurghypotheken

Ongelezen bericht door tufima »

richardvi schreef: Word eens wakker en ruik de koffie!
Ik lust helemaal geen koffie!

Heb je trouwens de moeite genomen om naar het filmpje van jouw hypotheekverstrekker te kijken, of weet je toch alles beter?


Verder: "Let's agree to disagree!"

richardvi
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 mar 2009 15:58

Re: Wurghypotheken

Ongelezen bericht door richardvi »

tufima schreef:Ik lust helemaal geen koffie!
En je wordt ook niet graag wakker merk ik :)

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Wurghypotheken

Ongelezen bericht door tufima »

richardvi schreef:
tufima schreef:Ik lust helemaal geen koffie!
En je wordt ook niet graag wakker merk ik :)
Het lijkt me eerder dat JIJ niet wakker bent geweest toen je in zee ging met je huidige hypotheekverstrekker!

richardvi
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 mar 2009 15:58

Re: Wurghypotheken

Ongelezen bericht door richardvi »

Nah, laten we inderdaad maar in de stelling berusten: 'agree to disagree'.

Ik probeer mijn vrouw ook al jaren te overtuigen dat die speciale shampoo écht niet beter is dan die 4999 andere shampoos.

Toch nog één slotoverweging voor je tufima, kan het niet laten... als jij stelt dat de winstmarges kleiner worden, hoe kan het dan dat de ING ten tijde van de crisis zijn winst verdubbeld ziet in 2011 (t.o.v. 2010)?

Zoveel kleiner zullen de winstmarges dan wel niet geworden zijn... of ze hadden althans nog kleiner gekund.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Wurghypotheken

Ongelezen bericht door tufima »

richardvi schreef:Nah, laten we inderdaad maar in de stelling berusten: 'agree to disagree'.

Ik probeer mijn vrouw ook al jaren te overtuigen dat die speciale shampoo écht niet beter is dan die 4999 andere shampoos.

Toch nog één slotoverweging voor je tufima, kan het niet laten... als jij stelt dat de winstmarges kleiner worden, hoe kan het dan dat de ING ten tijde van de crisis zijn winst verdubbeld ziet in 2011 (t.o.v. 2010)?

Zoveel kleiner zullen de winstmarges dan wel niet geworden zijn... of ze hadden althans nog kleiner gekund.
Dus jij denkt dat die winst van ING uitsluitend van de hypotheken komt?
Please try to see the bigger picture here.

Verder begreep ik dat je ondernemer bent. Hopelijk heb je een boekhouder die de financiele/fiscale zaken voor je behartigt. Ik neem aan dat je ook wel weet dat je met winst/omzet kan schuiven.....

Zeggen dat je in een bepaalde periode meer winst heb gerealiseerd dat in een voorgaande periode betekent niet per se dat je er nou veel beter voor staat en dat je het beter heb gedaan....

richardvi
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 mar 2009 15:58

Re: Wurghypotheken

Ongelezen bericht door richardvi »

Natuurlijk heeft de ING ook andere producten dan een hypotheek.

Vraag jij ze even na of ze in 2011 winst hebben gemaakt op hypotheken? Antwoord krijg je niet.

Het is leuk dat je al diverse keren probeert mij een weinig verstand van financiële zaken in de schoenen te schuiven, maar ik zie dat weer als opmerkingen op de persoon en niet op de inhoud. Een zwaktebod dus.

janbaa
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 dec 2007 09:53

Re: Wurghypotheken

Ongelezen bericht door janbaa »

aardjee schreef:De oplossing is praten met de tussenpersoon die u deze hypotheek heeft verkocht.
Deze is er niet meer en de nieuwe(door de bank toegewezen kan niets voor ons doen groetjes jan

aardjee
Berichten: 571
Lid geworden op: 21 apr 2011 21:18

Re: Wurghypotheken

Ongelezen bericht door aardjee »

@janbaa hoe lang loopt de huidige hypotheek

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Wurghypotheken

Ongelezen bericht door tufima »

richardvi schreef:Natuurlijk heeft de ING ook andere producten dan een hypotheek.

Vraag jij ze even na of ze in 2011 winst hebben gemaakt op hypotheken? Antwoord krijg je niet.

Het is leuk dat je al diverse keren probeert mij een weinig verstand van financiële zaken in de schoenen te schuiven, maar ik zie dat weer als opmerkingen op de persoon en niet op de inhoud. Een zwaktebod dus.
Geen persoonlijke aanval, ik probeer gewoon duidelijk te maken dat sommige stellingen die je hier verkondigd niet per se kloppen.

Je legt een verband tussen de winststijging van ING en de hoogte van de hypotheekrente. Maar in bovenstaande quote geef je zelf aan dat je niet weet of er uberhaubt winst is gemaakt op de hypotheken door ING. Dit noem ik dus stemmingmakerij.

Je wil zelf steeds dat mensen hun stellingen onderbouwen, doch jouw stellingen houden ook geen stand, maar voor andere argumenten sta je wellicht helemaal niet open. Jouw mening is de enige juiste en met wat quotes van internet probeer je deze te onderbouwen.

Mijn mening is dat je niet zomaar af moet gaan op berichten in de pers. De ene instantie heeft er baat bij door te stellen dat er niet voldoende concurrentie is en de andere instantie heeft baat bij het tegenovergestelde. Onderzoeken worden door beide gedaan met tegenstrijdige resultaten. Dus staar je niet blind hierop!

richardvi
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 mar 2009 15:58

Re: Wurghypotheken

Ongelezen bericht door richardvi »

tufima schreef:Geen persoonlijke aanval, ik probeer gewoon duidelijk te maken dat sommige stellingen die je hier verkondigd niet per se kloppen.
Als een stelling niet klopt, dan toon je aan waarom deze niet klopt. Wanneer je echter begint over de onkunde van de ander (zonder dat je daar echt iets vanaf weet) zie ik dat als op de persoon gericht en niet inhoudelijk.

Maar dat terzijde.

Even terug naar de inhoud:
Je legt een verband tussen de winststijging van ING en de hoogte van de hypotheekrente. Maar in bovenstaande quote geef je zelf aan dat je niet weet of er uberhaubt winst is gemaakt op de hypotheken door ING.
Okee, komt ie dan:
B&E schreef:Drijvende krachten achter deze resultaatverbeteringen zijn met name de groei in baten bij Sparen en Hypotheken.
Bron: http://www.bankeneffectenbedrijf.nl/Nie ... en-en.aspx

Dit gaat over 3e kwartaal 2010. In 2011 heeft de ING nog meer winst gemaakt. Inderdaad, er staat niet bij dat hypotheken winstgevend waren - maar die conclusie kun je met redelijke zekerheid wel maken hoor.
Je wil zelf steeds dat mensen hun stellingen onderbouwen, doch jouw stellingen houden ook geen stand, maar voor andere argumenten sta je wellicht helemaal niet open. Jouw mening is de enige juiste en met wat quotes van internet probeer je deze te onderbouwen.
Wederom op de persoon. Waar is de inhoud die mijn argumenten ontkracht? Toon anders eens gewoon aan dat de ING geen winsten maakt op hypotheken, dan heb je inhoudelijk mijn argument wel ontkracht.
Mijn mening is dat je niet zomaar af moet gaan op berichten in de pers.
Mijn mening ook, dus dat is geen punt. Mijn mening is ook dat je niet alles wat in de pers staat niet moet geloven. Dit is dus wederom een drogreden die beide kanten op gebruikt kan worden.
De ene instantie heeft er baat bij door te stellen dat er niet voldoende concurrentie is en de andere instantie heeft baat bij het tegenovergestelde. Onderzoeken worden door beide gedaan met tegenstrijdige resultaten. Dus staar je niet blind hierop!
Leuk, een Münchhausentrilemma ter afsluiting...

Bestaan we eigenlijk wel echt?

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Wurghypotheken

Ongelezen bericht door berend12 »

De rente is plotseling flink gedaald, ben benieuwd of de hypotheken ook goedkoper worden.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Wurghypotheken

Ongelezen bericht door vroem »

de hypotheekrente die berekend kan worden is veel lager dan wat nu berekend wordt, ook (of juist zeker..) bij de variabele hypotheek kontrakten. Is gewoon een feit dat de hypotheekverstrekkers momenteel daar fors zo niet het meeste aan verdienen, de opslag is meerdere procenten.. Er zijn niet voor niets onderzoeken geweest of er sprake was van prijsafspraken. Dat daar niets aangetoond kon worden betekent niet dat het er niet is...Tevens zit de markt zo vast momenteel, dat komt mede door het starre beleid van banken bij het verstrekken van nieuwe hypotheken, waardoor bij verlengingen men als consument geen andere keus heeft dan mee te gaan in het meestal te hoge voorstel van de huidige bank/financier...

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Wurghypotheken

Ongelezen bericht door Wim2007 »

corgib schreef:In Amerika zijn inmiddels "Verenigingen" opgericht van Huiseigenaren, die elke maand een bedrag van US $ 10,00 betalen en zo onderling hypotheken verstreken tegen een "bonus vrije" lage rente.
Een ieders inleg blijft dus ook eigendom. Uiteraard gaat het om gangbare huizen en geen villas etc. Volgens de televisie-uitzending gaat het per vereniging al gauw om 50.000 leden. Je hoeft er dan ook maar een rekenmachientje op los te laten om te zien, hoe snel je veel mensen Sociaal kan helpen. Wanneer gaan we hier aan de slag? Ik doe mee.
Deze verenigingen functioneren in een Nederlandse context als spaarbank en als kredietverstrekker. Daarvoor zijn vergunningen van de DNB en de AFM vereist. Om dergelijke vergunningen te krijgen moet worden voldaan aan strenge eisen. In de praktijk zijn dergelijke initiatieven in Nederland daarom onuitvoerbaar.

Gesloten