LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanvullende zorgverzekering

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Aanvullende zorgverzekering

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik snap best als je het niet breed hebt dat je gaat proberen te bezuinigen,maar geen av,als je al iets mankeert,dan ben je naar mijn inziens niet slim ....niet rot bedoeld.
Nu mankeer je iets en ik weet dat die aandoening alleen maar erger wordt,en dus toch echt straks fysio om de hoek komt kijken.

Wat dacht je ervan als je geopereerd wordt,heb het nu over algemeen he...
Aan een???nou ja maakt niet uit,...je moet revalideren,en dat is meestal met een fysio of andere therapeut...nieuwe heup,knie,gebroken been,arm,schouderoperatie en dat zijn geen 8 behandelingen...

Nog erger je hebt de ergste ziekte gehad die er is,dan is er tegenwoordig een goed programma om lichamelijk terug te komen ,sporten ,therapie,etc...herstel en balans...quanta costa? Av vergoed...( ken veel mensen die dit hebben gedaan en lichamelijk deel opgeknapt zijn,ook met lotgenoten bezig zijn is goed )
Sta je dan? Je zit in de ziektewet,minder inkomsten of nog minder?geen av? Nou en mensen die het nu niet breed hebben,maken geen spaarpotje....dat kan ik me niet voorstellen....

En dan hoop ik toch van harte dat die gene niet ineens ook nog eens door per onegluk op iets hards bijten een kies afbreekt met ellenden van dien,want dan kan je je zelf echt wel voor je kop slaan....

Maar daar denkt men niet aan,is doemdenken....neeeee not,realiteit...ervaring,weten wat alles kost...en daar is de av niks bij.,,

Je bent een mens van de dag....

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Aanvullende zorgverzekering

Ongelezen bericht door Inter »

Precies .
Ik ga ook regelmatig naar de mondhygiënist als ik dit allemaal apart moet gaan betalen .
Wordt het wel erg duur .

En sparen .Fatsoenlijke rente krijg je nergens meer .
Gezonde mensen zijn toch altijd in het voordeel .

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Aanvullende zorgverzekering

Ongelezen bericht door grun »

rozemarijntje schreef:Nog erger je hebt de ergste ziekte gehad die er is,dan is er tegenwoordig een goed programma om lichamelijk terug te komen ,sporten ,therapie,etc...herstel en balans...quanta costa? Av vergoed...( ken veel mensen die dit hebben gedaan en lichamelijk deel opgeknapt zijn,ook met lotgenoten bezig zijn is goed )
Misschien dat het nu veranderd is maar twee jaar geleden kostte Herstel & Balans niks voor de deelnemers. Ik ken iemand die dit programma toen gevolgd heeft en die persoon had geen AV. De cursus werd vergoed uit een speciaal potje van de overheid.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Aanvullende zorgverzekering

Ongelezen bericht door nevermind »

grun schreef:
rozemarijntje schreef:Nog erger je hebt de ergste ziekte gehad die er is,dan is er tegenwoordig een goed programma om lichamelijk terug te komen ,sporten ,therapie,etc...herstel en balans...quanta costa? Av vergoed...( ken veel mensen die dit hebben gedaan en lichamelijk deel opgeknapt zijn,ook met lotgenoten bezig zijn is goed )
Misschien dat het nu veranderd is maar twee jaar geleden kostte Herstel & Balans niks voor de deelnemers. Ik ken iemand die dit programma toen gevolgd heeft en die persoon had geen AV. De cursus werd vergoed uit een speciaal potje van de overheid.
Dat deze persoon geen AV had, zegt nog niet, dat de cursus door deerde vergoed is.


http://www.herstelenbalans.nl/

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Aanvullende zorgverzekering

Ongelezen bericht door grun »

nevermind schreef:Dat deze persoon geen AV had, zegt nog niet, dat de cursus door deerde vergoed is.
http://www.herstelenbalans.nl/
Dat werd hem dacht ik verteld bij de intake. Hoe het ook zij, zelf heeft hij niks hoeven te betalen.

Rosalie89
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 nov 2012 20:03

Re: Aanvullende zorgverzekering

Ongelezen bericht door Rosalie89 »

Opzich een prima aflevering maar jammer dat niet alles verteld werd.
Vanuit de basisverzekering wordt 100% van het marktconforme Nederlandse tarief vergoed bij spoedeisende hulp binnen Europa. Met een aanvullende verzekering wordt dit percentage 200%.
Indien je dus geen reisverzekering hebt ben je dus de pineut.
Ook als je als ouder alleen een basis hebt en je kind zou dan ook alleen een basis krijgen en heeft een beugel nodig, wordt dan niet vergoed.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Aanvullende zorgverzekering

Ongelezen bericht door sephora30 »

rozemarijntje schreef:Maar je mnakeert toch iets? Stel dat je fysio nodig hebt,wat ik me bij jou voor kannstellen...hoe wil je dat dan betalen :oops:
Hier worden alle extra medische kosten vergoedt vanuit de bijzondere bijstand, wij hoeven geen av te hebben. Maar om weer de eeuwige profiterende- bijstanders-discussie te vermijden wilde ik dat hier liever niet neerzetten. Voor je het weet worden je Uggs weer om je oren geslingerd :lol:

Heb al jaren fysio gehad maar heb er geen zin meer in, helpt toch geen moer.

Morgen naar de dok met een gezwollen enkel en pijnlijke voet (zonder oorzaak), mocht het iets zijn dan wordt dat gewoon vergoedt vanuit de basis. De echt noodzakelijke kosten en de meest dure worden gewoon vanuit de basis vergoedt.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Aanvullende zorgverzekering

Ongelezen bericht door nevermind »

Hier worden alle extra medische kosten vergoedt vanuit de bijzondere bijstand, wij hoeven geen av te hebben. Maar om weer de eeuwige profiterende- bijstanders-discussie te vermijden wilde ik dat hier liever niet neerzetten. Voor je het weet worden je Uggs weer om je oren geslingerd :lol:
Als je A zegt, moet ook B volgen.
In jouw berichten maak je andere hier verwijten, dat zij zonder het Radar programma van maandag jl. zelf niet kunnen beslissen, ofwel of niet een AV afsluiten.
Jij praat gemakkelijk, want je hoef zelf geen AV af te sluiten, maar toch een aanvulling te krijgen via de bijzondere bijstand.
Het gaat hier niet om een eeuwige profiterende bijstands- discussie, maar om de waarheid, maar daar weet je soms niet, wat je eerder hebt geschreven. :wink:

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Aanvullende zorgverzekering

Ongelezen bericht door sephora30 »

Is goed hoor :D

Kudelstaart
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2012 22:28

Re: Aanvullende zorgverzekering

Ongelezen bericht door Kudelstaart »

Te triest voor woorden: Mensen met een gigantisch inkomen gaan info geven aan mensen met een minimum inkomen om geen aanvullende verzekering af te sluiten. Wat als deze mensen dan toch kosten krijgen? Dan kunnen zij dit niet betalen en komen zij in grote problemen. De berekening van de 25 euro winst per verzekerde per jaar klopt al helemaal niet. Reken dat zelf maar even uit!!!!. OK voor mensen met een goede spaarrekening geldt dat zij de gok kunnen nemen, maar heb je niet zo'n grote spaarrekening dan kun je beter iedere maand een klein bedrag aan premie betalen dan in één keer bijvoorbeeld 25 behandelingen fysio betalen á ruim 30,-- per behandeling. Zonder te weten hoe iemands situatie is wordt er een advies gegeven. Jammer, maar dit kan echt niet!!
Gokken met je ziektekosten is gevaarlijk. OK als je geen kosten krijgt is het mooi, maar een ongeluk zit in een klein hoekje en dan ....................................

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Aanvullende zorgverzekering

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Kudelstaart schreef:Te triest voor woorden: Mensen met een gigantisch inkomen gaan info geven aan mensen met een minimum inkomen om geen aanvullende verzekering af te sluiten. Wat als deze mensen dan toch kosten krijgen? Dan kunnen zij dit niet betalen en komen zij in grote problemen. De berekening van de 25 euro winst per verzekerde per jaar klopt al helemaal niet. Reken dat zelf maar even uit!!!!. OK voor mensen met een goede spaarrekening geldt dat zij de gok kunnen nemen, maar heb je niet zo'n grote spaarrekening dan kun je beter iedere maand een klein bedrag aan premie betalen dan in één keer bijvoorbeeld 25 behandelingen fysio betalen á ruim 30,-- per behandeling. Zonder te weten hoe iemands situatie is wordt er een advies gegeven. Jammer, maar dit kan echt niet!!
Gokken met je ziektekosten is gevaarlijk. OK als je geen kosten krijgt is het mooi, maar een ongeluk zit in een klein hoekje en dan ....................................
Ben het helemaal met je eens als je niet veel inkomen hebt dat het toch heel
belangrijk is om een aanvullende verzekering te nemen want mocht je wat overkomen
en je hebt geen aanvullende verzekering dan heb je een heel groot probleem.

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Aanvullende zorgverzekering

Ongelezen bericht door Perdita »

Een aanvullende verzekering is echt niet nodig, het spaart daarom een boel geld uit voor mensen met een laag inkomen als zij niet zo'n verzekering afsluiten. Met een aanvullende tandartsverzekering kan dat soms iets anders liggen.

In de aanvullende verzekering zitten dingen die niet echt noodzakelijk zijn en waarvan je maar tot een bepaald bedrag of een bepaald aantal behandelingen vergoed krijgt. Als je die 25 euro per maand kunt missen voor die verzekering, kun je ook 25 euro per maand sparen en heb je aan het eind van het jaar 300 euro over, of je hebt er de fysiotherapeut mee kunnen betalen.
Laatst gewijzigd door Perdita op 28 nov 2012 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.

discovery
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 mei 2010 19:19

Re: Aanvullende zorgverzekering

Ongelezen bericht door discovery »

vogels schreef:
Hier worden alle extra medische kosten vergoedt vanuit de bijzondere bijstand, wij hoeven geen av te hebben.
Zou maar eens checken of dat voor 2013 ook nog het geval is. Gemeenten zijn sterk aan het bezuinigen. De meeste gemeenten vergoeden medische kosten niet meer als geen gebruik wordt gemaakt van de door hun aangeboden zorgverzekering. Waar ik het overigens volkomen mee eens ben.

Zou wel eens willen weten over welke gemeente rondom Den Haag je het hebt.
Gemeente Tilburg stopt inderdaad miv 2013 met het vergoeden BB medische kosten. Hierdoor wordt ik verplicht om over te stappen naar een voor mij veel duurdere zorgverzekering, om in de toekomst bepaalde kosten wel vergoed te krijgen.
Wat ik er in 2013 aan zorgtoeslag bij ga krijgen, gaat er bij de huurtoeslag weer vanaf.

Hier een link naar de site van gemeenten die meedoen aan dit nieuwe verzekeren:
http://gezondverzekerd.nl/nl/

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Aanvullende zorgverzekering

Ongelezen bericht door Inter »

Ik betaal dadelijk € 21,25 per maand voor een AV .Ik kan ook nog een goedkopere nemen .
Maar weet nu al dat ik meer uitgeef dan €255,-

Dat de aanvullende pakketten iedere jaar wat minder worden is wel waar maar dat is ook in de basis .

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Aanvullende zorgverzekering

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Kudelstaart schreef:Te triest voor woorden: Mensen met een gigantisch inkomen gaan info geven aan mensen met een minimum inkomen om geen aanvullende verzekering af te sluiten. Wat als deze mensen dan toch kosten krijgen? Dan kunnen zij dit niet betalen en komen zij in grote problemen. De berekening van de 25 euro winst per verzekerde per jaar klopt al helemaal niet. Reken dat zelf maar even uit!!!!. OK voor mensen met een goede spaarrekening geldt dat zij de gok kunnen nemen, maar heb je niet zo'n grote spaarrekening dan kun je beter iedere maand een klein bedrag aan premie betalen dan in één keer bijvoorbeeld 25 behandelingen fysio betalen á ruim 30,-- per behandeling. Zonder te weten hoe iemands situatie is wordt er een advies gegeven. Jammer, maar dit kan echt niet!!
Gokken met je ziektekosten is gevaarlijk. OK als je geen kosten krijgt is het mooi, maar een ongeluk zit in een klein hoekje en dan ....................................

Nou dat is wat ik dus al die tijd wil zeggen!!
Je bent een mens vd dag,morgen kan alles anders zijn,mensen denken nu..ja hey daaaag heb niks nodig...
Blijkbaar moet er eerst eens wat gebeuren voor ze inzien dat alles veel kost..overigens dan kunne ze het niet betalen

Ja als ik miljoenen had Zou ik me ook niet verzekeren,dan zou ik naar de allerbeste artsen gaan...
Wel basis maar av bedoel...maar ja dromen...blijven dromen

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Aanvullende zorgverzekering

Ongelezen bericht door sephora30 »

Vandaag de brief van de dsz gekregen dat ook hier va 2013 medische kosten niet meer vergoedt gaan worden vanuit de bijzondere bijstand. Dat betekent dat wij een collectieve av kunnen nemen en dat je dan per maand rond de 25 euro meer premie kwijt bent.

In vorige jaren kon je nog de av premie terug krijgen elke maand vanuit de bijzondere bijstand maar of dat ook in 2013 nog zo is is nog onduidelijk.

Als die laatste regeling niet meer geldt in 2013 ga ik niet overstappen en die av nemen. Dan neem ik de gok maar dat ik geen tandartskosten ga maken voorlopig.

Ook worden de voorzieningen vanuit de wmo niet meer vergoedt maar dien je ook die av af te sluiten.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Aanvullende zorgverzekering

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou dan hoop ik voor je dat je geen kosten krijgt sapohora een foto is al 17'50 geloof ik,op zijn goedkoopst wat denk je van een vulling? 75 euro is niks wortelkanaal......nou dan kan je die maand niet eten,denk erover na....aub

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Aanvullende zorgverzekering

Ongelezen bericht door sephora30 »

Tja, het is niet anders..........

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Aanvullende zorgverzekering

Ongelezen bericht door sephora30 »

Teruggave av is al jaren hier. Vraag is alleen of ze dat doorzetten in 2013. Ze wisten het zelf nog niet.
Wel krijg je alle kosten die niet uit de av vergoedt worden terug via de bijzondere bijstand. Als je die av hebt dan natuurlijk. Dus als de av bv 75% vergoedt van tandartskosten, dan kun je de overige 25% terug krijgen via de bijzondere bijstand.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Aanvullende zorgverzekering

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ben net teruggebeld door mijn contactpersoon en hoogstwaarschijnlijk wordt de av in 2013 gewoon weer vergoedt vanuit de bijzondere bijstand.

Dan is het wel de moeite waard voor mij om over te stappen omdat het dan maar een euro of 8 per maand aan premie kost, maar ik dan wel 100% av verzekerd ben. Over een week of 2 weet ze het definitief.

Je kunt wel zo makkelijk praten over 'een paar tientjes' maar voor een bijstander is dat een hele hoop geld die eigelijk niet te missen is.

Gesloten