LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ADHD en rijbewijs

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
ewout1
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 sep 2010 21:59

Re: ADHD en rijbewijs

Ongelezen bericht door ewout1 »

:wink:
Isabel1 schreef:ik vraag me eigenlijk af wat zo'n keuring inhoudt, zeker als je bedenkt dat sommige mensen met adhd een probleem hebben met impulsiviteit, dat is wel belangrijk in het verkeer maar ik betwijfel of je dat soort dingen goed kunt keuren.

isabel
heel simpel.... de komt bij de psychiater (mag overigens niet je eigen arts zijn) en stelt een paar nutteloze vragen na 5 minuten sta je weer buiten ruim €100,-- lichter als het al niet meer is

Pieteram
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2012 16:58

Re: ADHD en rijbewijs

Ongelezen bericht door Pieteram »

Ik heb zelf ADD en gebruik medicijnen om de problemen die daarmee samenhangen te verhelpen, zodat concentratie VERBETERD wordt.

Onzin om mij om ieder jaar opnieuw tegen behoorlijke hoge kosten (honderden euro's) opnieuw te laten keuren. :cry:

Ik gebruik al zo'n 10 jaar zowel Ritalin als Oxazepam, zonder een enkel probleem te vooroorzaken.

In deze periode heb namelijk ik geen aanrijdingen veroorzaakt heb en geen spectaculair hoge verkeersboetes gehad heb voor verkeersovertredingen.

Ik ben een normale weggebruiker die weet op een juiste manier met deze Medicijnen om te gaan

:oops:

ockeltje
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2013 18:28

Re: ADHD en rijbewijs

Ongelezen bericht door ockeltje »

Ik heb helaas zo'n medische keuring gehad. Het stomme was dat ze niet eens kijken naar je reactievermogen-waar het eigenlijk om draait- maar dat ze vragen hoe je thuissituatie is en hoe je sociale contacten zijn. Ik kreeg later een brief thuis dat ik geen auto mocht rijden. Daar heb ik een klacht over ingediend bij het CBR en binnen een week kreeg ik een brief dat ik wel mocht rijden.
Eigenlijk vind ik dat ze die medische keuring moeten veranderen-> geen keuring maar een testrit. Dan pas kunnen ze zien hoe je bent en reageert in het verkeer. Op een paar vragen over je sociale leven kunnen ze echt niet je rijbewijs afnemen

handige_har
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 jan 2013 14:14

Re: ADHD en rijbewijs

Ongelezen bericht door handige_har »

Als de medicatie (bewezen) problemen veroorzaakt?

berdie123
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2013 21:30

Re: ADHD en rijbewijs

Ongelezen bericht door berdie123 »

Vanuit eigen ervaring heb ik gemerkt dat mensen die methylfenidaat gebruiken voor ADHD veilig(er) kunnen rijden dan zonder deze medicatie. Zonder deze medicatie zien zij in het verkeer dingen over het hoofd, reageren zij te impulsief en worden zij snel afgeleid. Rijden zij met medicatie dan gaat dit rustiger en is de wereld om hun heen geordend en kan daardoor kunnen zij betere keuzes maken. Daarom vind ik het zelf ook onzin dat mensen met ADHD elke 3 jaar getest moeten worden..

Gesloten