LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Glasvezel

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
cavanrijsbergen
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2013 18:22

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door cavanrijsbergen »

Negen maanden geleden heb ik mij aangemeld voor een glasvezelaansluiting van KPN.
Het proces van aansluiten en abonneren is niet bepaald vlekkeloos verlopen.
Ik heb dan ook een klacht ingediend bij KPN.

Na 9 maanden wachten, en vele fouten en veelvuldig contact met KPN en Reggefiber is donderdag 31 januari een monteur van KPN langs gekomen om de aansluiting te realiseren.
Dit is slechts gedeeltelijk gelukt. Mijn telefoonnummer is op dit moment voor 10 werkdagen afgesloten en al mijn mail (van mijn vorige KPN account) is verdwenen. Dit alles door fouten in de administratie en verkeerde handelingen van KPN.
Volgens de monteur was de verloren mail niet meer te achterhalen vanuit een back up of dergelijke en kon de weer inwerkingstelling van mijn telefoon niet worden vervroegd.
Om een beeld te schetsen van alle problemen contactmomenten en fouten voor u op een rijtje gezet:
29 april 2012: ingeschreven bij KPN voor een glasvezelverbinding op mijn naam;
3 mei 2012: ontvangstbewijs van KPN gekregen op naam van C.A. Hoogerheide. Gebeld met KPN en op aanraden van medewerker op het gegevensoverzicht deze foutieve naam doorgekrast en mijn eigen naam erop gezet en geretourneerd;
10 mei 2012: gewijzigde ontvangstbevestiging van KPN ontvangen met mijn naam. Dit keer echter een verkeerd telefoonnummer vermeld (van Stichting Podium Kloosterhof, niet mijn prive nummer. wederom met KPN gebeld, aan medewerker telefonisch de benodigde wijziging doorgegeven;
6 juli 2012: nieuwe ontvangstbevestiging van KPN gekregen met goede naam en juist telefoonnummer;
12 sept. 2012: Reggefiber meldt start aanleg glasvezel in mijn straat;
31 okt 2012: Reggefiber meldt dat 16 november de glasvezel in mijn woning wordt binnengebracht;
16 nov 2012: Reggefiber brengt glasvezel in mijn woning;
6 dec: KPN installeert glasvezel bij woningen in mijn straat en slaat mijn woning over; Klantenservice weet niet waarom mijn woning wordt overgeslagen en adviseert af te wachten;
20 dec 2012: Contact opgenomen met klantenservice KPN om te vragen wanneer aansluiting van mijn woning plaatsvindt; Medewerker KPN meldt dat orderservice van Reggefiber nog niet is omgezet en zij dus niets kunnen doen. Meteen contact opgenomen met Reggefiber. Deze meldt dat alles bij KPN is ingeleverd en het aan administratie bij KPN ligt. wederom contact met klantenservice KPN opgenomen om standpunt van Reggefiber door te geven. Klantenservice meldt dat de melding is doorgezet maar daadwerkelijke aansluiting nog 7 dagen kan duren.
8 jan 2013: Aansluiting nog niet gerealiseerd. Contact opgenomen met klantenservice KPN. Medewerker meldt dat ik rustig moet afwachten;
14 jan. 2013: Aansluiting nog niet gerealiseerd. Klantenservice gebeld en gevraagd naar datum aansluiting. Medewerker KPn weet niets over datum aansluiting te vertellen maar laat terugbelnotitie achter;
24 jan 2013: KPN belt mij dat aansluiting op 31 januari tussen 13.00 en 15.00 uur zal plaatsvinden;
24 jan 2013: KPN mailt dat aansluiting op 31 januari tussen 13.00 en 15.00 uur zal plaatsvinden;
31 jan 2013: KPN monteur komt langs en installeert glasvezelaansluiting;Na controle blijken al mijn ingekomen en verzonden mails verdwenen te zijn. Ook mijn prive telefoonnummer werkt niet meer.
Monteur neemt contact op met technische hulpdienst. Daaruit blijkt dat de op 3 en 10 mei doorgegeven wijzigingen niet zijn ingevoerd op zijn werkbon en het hele administratieve proces opnieuw moet.Volgens medewerker kan dit 10 werkdagen duren. Monteur geeft aan dat mijn mails als verloren moeten worden beschouwd omdat ik een 'apple' computer heb. Ik weiger de opdrachtbon te ondertekenen en monteur gaat weg.
4 feb. 2013: Per aangetekende brief klacht ingediend bij KPN.

VVD

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door VVD »

Waar vind je nog zo'n service :wink: Bedankt voor de tip ik ga mijn opdracht nog binnen de 7 dagen
annuleren. Hoop dat u nu snel geholpen wordt.

PCE
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jul 2010 21:55

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door PCE »

KPN Webcare schreef:........

Beste YCW,

Wij bekijken altijd van tevoren of er genoeg mensen zijn die interesse in glasvezel hebben. Als dit het geval is, dan gaan we over tot het aanleggen van het netwerk. Als er niet genoeg mensen zijn die zich aanmelden, dan besluiten we voorlopig om niet verder te gaan met het aanleggen van het glasvezel netwerk. Dit betekent niet dat het er nooit komt.

Met vriendelijke groet,

Burhan
Beste Burhan, sinds wanneer legt KPN (weer) glasvezel aan, dit doet nog altijd Reggefiber voor zover ik het weet (en dat mag dan wel voor 51% eigendom zijn van KPN, maar staat er verder wel los van volgens mijn contacten)

Als je dan informatie geeft dan wel graag de juiste, dit soort onzin is juist waarom KPNglasvezel in Radar komt!

kollum
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2013 20:56

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door kollum »

Waar zijn de mensen bij wie het wel goed gaat, die hoor je helaas niet in de uitzending.
Ik durf te wedden dat het bij de meeste klanten wel goed gaat.
KPN Toppie. :D

arthur2000

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door arthur2000 »

Mooi.
Meneer Lohnstein krijgt zijn schade vergoed.
Tuurlijk!
Meneer Lohnstein is 3* professor rechten, die kan zich verdedigen.

Krijgt Truus uit de dapperstraat haar schade vergoed?

mbeelen
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2013 21:06

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door mbeelen »

Hier ook problemen met KPN. Wij zijn sinds 1 december 2012 (nog kort) klant bij KPN en ik vind het belachelijk hoe ze met nieuwe klanten omgaan, laat staan mensen die langer klant zijn. Allereerst werd onze installatie datum tot 3 keer aan toe uitgesteld waardoor wij 3 weken zonder tv, internet of telefoon zaten. In principe geen ramp, maar als werkende studente niet erg handig.
Toen alles was geinstalleerd bleek het verkeerde pakket te zijn geinstalleerd. Dit zou na 2 weken worden veranderd. Alles werkte toen wel.
Na 2 weken het pakket veranderd en alles was prima. Na 1 dag werkte het internet alleen niet meer. Gebeld en ik werd goed geholpen. Alles werkte weer.
Daarna een aantal keer problemen gehad met internet en de videotheek die niet werkte, weer gebeld. Monteur werd gestuurd en het internet moest het weer doen. Het kastje van de TV werd vervangen en die moest ik dan zelf installeren.
Internet werkte niet, tv's allebei ook niet. Alleen maar fout 12 meldingen. Weer gebeld maar er kon geen monteur komen want er stond nog iets open. Toen werd ik terug gebeld of alles het weer deed, toen deed mijn internet het dus ik had goede hoop dat de tv het ook zou gaan doen als het nieuwe kastje was opgestart. Dit was helaas niet het geval.Internet was ook van korte duur.. Inmiddels een maand verder werkt er nog steeds niks en zit ik bij mijn ouders in plaats van in mijn nieuwe huisje, niet echt het idee van op jezelf.
Als ik zo de verhalen lees is een maand nog niets, ik bereid me voor op het ergste. Ik ben benieuwd wat er van de beloftes gaat komen. Elke keer word ik vriendelijk geholpen, maar zonder resultaat. Morgen maar weer bellen...

Soest
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2013 21:11

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Soest »

Denk nu niet dat KPN de enige is met een abominabele dienstverlening: bij XS4ALL precies dezelfde ellende. Die huren de lijn namelijk in van KPN. Als het niet werkt zit er dus alleen maar een extra schijf in de communicatie: "We hebben het probleem doorgegeven aan KPN en die moet het nu oplossen, wij kunnen er niets meer aan doen". En KPN verwijst weer door naar Reggefiber, die de kabel beheert. Iedere dag bellen en klagen en steeds maar weer die kletspraatjes. Doodziek wordt je ervan. En ondertussen blijft XS4ALL maar adverteren dat ze al zo veel jaren als beste bij de Consumentenbond als beste uit de bus komen en je ze ALLES mag vragen (je weet wel dat gezwets over het hedendaags feminisme). Wel meer rekenen, maar dezelfde bende als KPN. Het enige dat je ze nog toewenst is faillissement. Kortom, als je nog moet kiezen, blijf dan heerlijk bij de vertrouwde kabel, bij voorkeur niet bij KPN en XS4ALL.

wijnholds61
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2013 21:06

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door wijnholds61 »

Wij hebben ook glasvezel maar dan van lijbrandt en daar tot nu toe nog geen klachten, alleen het aansluiting ging nog al moeilijk daar moest ik een aantal telefoontjes aan besteden en wij hadden een gratis monteur erbij maar die moet nog komen na 2 weken de modem thuis en nog geen afspraak en daarom hebben wij het maar zelf aangesloten en dat zonder verdere problemen.
Wij genieten nu ongeveer 2 maand van glaszevel In Emmer-Compascuum :D

pera

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door pera »

Wij gingen van Ziggo naar Concepts ICT, via de kabel vreselijk storende TV beelden kon/wilde
Ziggo niet oplossen. Een jaar geleden glas genomen we hebben 1 keer gebeld met de helpdesk,
omdat er een probleem was met de telefoon was na 1 dag opgelost door de gratis monteur.

Ik denk dat KPN met eigen monteurs werkt Concepts ICT besteedt dat uit misschien zijn die monteurs beter :D

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door olaf79 »

KPN = K Lote Prutsers Nederland

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door zwabbertje »

KPN besteedt het ook uit. En je wil niet weten wat voor horrorverhalen ik van die monteurs al heb gehoord over KPN. En helaas zelf ook ervaren dat die klopten. Voor mij geen KPN!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door olaf79 »

Bij kpn is het helaas meestal eerst doen en dan denken. Zo heeft er nooit iemand van die zwaar overbetaalde managers op dat prachtige hoofdkantoor van KPN ooit bedacht dat je voor de uitrol van Glasvezel een hele organisatie moet optuigen die specifiek kennis heeft van dat product. Het is alsof McDonalds sterren restaurants gaat openen en zich dan verwondert afvraagt waarom het niet lukt.

Schooljuf
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 feb 2013 22:50

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Schooljuf »

Op 2 januari 2013 was het dan zover.
De monteur van KPN zou de de glasvezel meten, zodat het glasvezel geactiveerd kon worden, zodat ik over kon gaan van koper op glasvezel.
Nou, dat ging mooi niet door.
Er waren allerlei problemen met de glasvezelverbining, het signaal kwam niet binnen?
Nadat de monteur ongeveer 2 uur heen en weer te hebben gebeld met zijn kantoor en collega's, een andere experiabox te hebben geinstalleerd en de glasvezelverbiding in het tuussenstation te hebben hersteld, lukte het nog steeds niet de glasvezelverbinding binnen te krijgen.
De conclusie was, dat het in de centrale fout zat.
Dit moest in orde gemaakt worden en zou ongeveer 3 weken gaan duren.
Niet zo erg, wij hadden immers nog koper en deze werkt goed.

Doch, het is nu 4 februari en nog steeds niets gehoord van KPN glasvezel?
Van enkele mensen in de buurt heb ik al klachten over de goede werking van glasvezel vernomen.
En ook na het zien van de uitzending van Tros Radar, heb ik niet veel vertrouwen meer in glasvezel en twijfel om glasvezel door te zetten.

Schooljuf
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 feb 2013 22:50

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Schooljuf »

Schooljuf schreef:Op 2 januari 2013 was het dan zover.
De monteur van KPN zou de de glasvezel meten, zodat het glasvezel geactiveerd kon worden, zodat ik over kon gaan van koper op glasvezel.
Nou, dat ging mooi niet door.
Er waren allerlei problemen met de glasvezelverbining, het signaal kwam niet binnen?
Nadat de monteur ongeveer 2 uur heen en weer te hebben gebeld met zijn kantoor en collega's, een andere experiabox te hebben geinstalleerd en de glasvezelverbiding in het tuussenstation te hebben hersteld, lukte het nog steeds niet de glasvezelverbinding binnen te krijgen.
De conclusie was, dat het in de centrale fout zat.
Dit moest in orde gemaakt worden en zou ongeveer 3 weken gaan duren.
Niet zo erg, wij hadden immers nog koper en deze werkt goed.

Doch, het is nu 4 februari en nog steeds niets gehoord van KPN glasvezel?
Van enkele mensen in de buurt heb ik al klachten over de goede werking van glasvezel vernomen.
En ook na het zien van de uitzending van Tros Radar, heb ik niet veel vertrouwen meer in glasvezel en twijfel om glasvezel door te zetten.

VVD

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door VVD »

Lieve Antoinette,

Jij bent de angel van de KPN de meneer van deze avond heeft jou beloofd dat alle problemen met het
glasvezel binnenkort worden opgelost. Er was zelfs een Joodse meneer die schade vergoeding wegens inkomstenderving krijgt, omdat hij glasvezel wilde hebben. Er bleek helemaal geen glasvezel aanwezig
te zijn op zijn adres. Slimme jongens zijn dat die pakken iedereen in.
Laatst gewijzigd door VVD op 21 feb 2013 01:48, 2 keer totaal gewijzigd.

Royalflush
Berichten: 214
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Royalflush »

zwabbertje schreef:KPN besteedt het ook uit. En je wil niet weten wat voor horrorverhalen ik van die monteurs al heb gehoord over KPN. En helaas zelf ook ervaren dat die klopten. Voor mij geen KPN!
Als voormalig KPN-medewerker kan ik je ook heel wat smeuïge (horror)verhalen vertellen over deze monteurs, van diefstal tot sexuele intimidatie. Een oud spreekwoord zegt dat je nooit moet bijten in de hand die je voedt. Dat geldt ook voor de monteurs.

'k Heb de uitzending net even bekeken en vond deze eerlijk gezegd nogal flets. De issues die aan bod kwamen komen bij ieder (groot) bedrijf voor, ongeacht in welke branche. Mevrouw in de studio had een praktijk aan huis. Uiteraard is het dan vervelend wanneer je internet/telefoon niet werkt, maar om dat te gaan klagen over inkomstenderving als gevolg van dienstenuitval is misplaatst. Dan had je een (duurder) zakelijk abonnement moeten afsluiten. Daarbij ben je gedekt tegen zakelijke schade en heb je veel sneller je diensten terug. Daar betaal je voor. Betaal je de particulierenprijs, dan krijg je ook particulierenservice. Lijkt me logisch, bij de voedselbank krijg je immers ook geen kaviaar. Verder kwam in de uitzending nauwelijks aan bod wat nu precies de oorzaken van de problemen waren. Was het de glasvezeltechnologie? Was het de hardware? Het was onsamenhangend en onduidlijke wat wil Radar met deze uitzending nu precies wil aantonen/bereiken. Dat glasvezel ruk is? Dat KPN niet deugt? Dat communicatiemedewerkers niets te melden hebben, louter open deuren intrappen en clichés uitbraken en daarom beter nooit meer in de uitzending kunnen worden uitgenodigd? Ik hoop het laatste...

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Royalflush, ik ben het grotendeels met je eens, zij het dat KPN wel zelf verantwoordelijk is als ze werk aan derden uitbesteedt en dus ook verantwoordelijkheid voor de kwaliteit van die monteurs.

Naar mijn mening is het probleem, wat overigens niet nieuw is maar wat je steeds tegenkomt als bedrijven willen "scoren": Er worden in korte tijd veel abonnees geworven als er weer ergens glasvezel komt te liggen. Organisatorisch kan KPN dit niet aan. Wat een van de mensen in Radar vertelde herken ik wel: het porteren van telefoonnummers blijkt een lastige kwestie. De schuld wordt dan geschoven naar het bedrijf dat het nummer moet vrijgeven. Maar dan blijkt dat KPN niet de juiste nummers heeft doorgegeven aan dit bedrijf. Vervolgens laten ze de hele order vervallen en voeren die opnieuw (wederom met de nodige fouten) in waardoor aansluiting alsnog niet lukt. En de klant? Die zit oeverloos en vruchteloos thuis te wachten en leidt schade door niet te kunnen gaan werken. Daarvoor heeft KPN geen regeling. Maar o, wee als jij niet thuis bent als de monteur komt, daar hebben ze wel een regeling voor! Kortom: een groot, log, klantonvriendelijk apparaat dat van alles belooft maar niet nakomt.

En inderdaad, helaas is KPN niet het enige bedrijf waar je zo behandeld wordt.

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Renske99 »

Ik heb ook sterk het idee dat de leden van de klantenservice bij kpn niet weten van de hoed en de rand.

Gister bv. we moeten nog diverse dingen terugsturen, jaja leuk.
Manlief komt bij het postkantoor met zijn pakjes met het adres wat de klantenservice heeft opgegeven.
De mevrouw op het postkantoor zegt, volgens mij klopt dat adres niet.
Dus manlief komt weer thuis, beld met de klantenservice en krijgt vervolgens weer een ander adres.

Mooi etiketten verwijderd en nieuwe erop met het juiste adres.
Staat ie bij het postkantoor, 1 pakje kan verzonden worden, de andere niet volgens de dame daar.
Manlief daar gelijk weer de klantenservice gebeld.

En dan breekt mijn klomp, het pakje wat niet verzonden kan worden, daar willen ze van weten hoeveel lampjes het modem bevat.
Nou zegt mijn man, het ding zit ingepakt, het modem is net zo zwaar als die andere, en ik kan je zeggen dat de lampjes werken, maar hoeveel? geen idee.
Oh dan moet ie het pakje maar meenemen naar huis, dan wordt het thuis opgehaald.

Pfff hoe is het mogelijk dat de medewerkers daar zo niet weten waar ze mee bezig zijn, het ergste is, dat alles binnen een bepaalde termijn moet, wil je je centjes van die draadloze boel terug krijgen.
Door de foute informatie die we keer op keer krijgen van de klantenservice vrees ik dat de termijn straks overschreden wordt en wij toch moeten betalen, iets wat ik geheel niet terecht zou vinden.

We wachten het met spanning af, we zijn er allang over uit, na dit jaar de hele kpn de deur weer uit, wat een drama is dat zeg.

Tiziano
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mar 2006 12:29

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Tiziano »

KPN is echt een grote ramp. Ook wij hebben ingetekend voor glasvezel doch nog voor het er ligt hebben we grote problemen. Momenteel hebben we nog adsl maar begin maart 2013 komen ze met de glasvezel.
Wij zijn sinds 2/7/12 klant geworden bij KPN.
Het begon eigenlijk met het tekenen van het abonnement. Als we intekende voor glasvezel dan kregen we van KPN het snelste internet plus abonnement (Primium 80MB/sec) en een korting van 25 euro per maand.
We hebben NOOIT die snelheid gehaald! Geen 80,70,60,50,40,30mb soms 20mb dan weer 10mb.....enz.
Omdat de snelheid van het internet zo laag was werkt de tv natuurlijk ook niet hoe het zou moeten zijn.
Doorspoelen ging niet of de tv zat vast, pauzeren ging niet want dan blokkeerde de boel, tv kijken en op internet ging ook niet dan blokkeerde de boel weer. Zo ging het maar door. Ze hebben de experiabox vervangen door een experiabox V8----> geen resultaat.
Allebei de TV ontvangers vervangen----> geen resultaat.
Ik had zo'n draadloze set gekocht van KPN om het internet via het stopcontact te laten gaan, doch de eerste monteur zei dat deze toestellen heel onstabiel waren dus, hup afvoeren die handel maar we hadden die setjes wel gekocht hup 80 euro in de prullebak.
De problemen stapelen zich op, draadloos internet heel onstabiel niet mee te werken dus terug een draad getrokken naar mijn laptop, internet super onstabiel.
Weer gebeld naar de klantendienst van KPN voor de 20ste keer! Ze zijn allemaal wel super vriendelijke bij de klantendienst, ze gingen het allemaal nakijken doch veel bla bla bla!
Ik kon maar verder spoelen met mijn tv tot 16x met vertraging wou ik sneller zat deze muur vast.
KPN doet een update van de tv ontvangers en nu kan ik 64X terug en verder spoelen, doch internet nog steeds onstabiel niet mee te werken, valt steeds uit.
Kan ook ni naar de klantendienst bellen want alles gaan via internet.
Van zodra het internet het weer doet bel ik naar de klantendienst en er komt voor de 2de keer een monteur.
Deze ging op vrijdag komen, ik neem een dag vakantie doch de technieker komt niet maar komt de dag later (zaterdag). Heb voor niks een dag vakantie genomen!!!
Deze vervangt de experiabox V8 voor de 2de keer. Ook vervangt hij het Y kabeltje. Hij bemerkt dat één van de 2 lijnen die bij mij binnenkomen veel te zwak is. Hij meet de lijn en zegt dat er een lasploeg moet komen om de straat open te maken en de kabel te herstellen. We zijn dus zaterdag,
de boel is vervangen, gisteren maandag rond 22h zet ik ff de tv op pauze om een glasje drinken te halen, alles vast. Roze kleur beeld op mijn tv! Ik bel naar de klantendienst en na 45 minuten aan de telefoon te hangen krijg ik iemand aan de lijn welke zegt dat het probleem bij KPN gekend is en dat het wachten is op een lasploeg. Ik zeg hem:"Ze moeten de straat open gooien omdat er van de centrale van KPN naar mijn woning een kabel is die geen goed signaal geeft welke de storing waarschijnlijk veroorzaakt van het traag internet". Ik vraag hem wanneer ze eindelijke gaan komen om dit op te lossen , antwoord KPN: dat weten we niet dat is een andere dienst van KPN ----> buiten firma!

Dus dit hebben ze allemaal gedaan: monteur gestuurd deze checkt de lijn en trekt kabels en verwijderd mijn 3 draadloze kpn adapters, (80euro gekocht waardeloze troep staat op zolder), sluit 2 ADSL lijnen aan, NU MOET het werken tegen super snelheid, heeft 1 dag snel gewerkt, internet blijft traag, tv werkt niet goed.---> geen resultaat
Trekt om de 2 dagen de experiabox van de stroom --->geen resultaat
3 keer tv ontvangers vervangen door KPN ----> geen resultaat
Nieuwe update van de software op deze 3 nieuwe tv ontvangers----> geen resultaat
Om de 2 dagen naar de klantendienst bellen doen ze wat testen op de adsl lijnen , ze verhogen de parameters 2 uurtjes gaat het goed, doch weer grote problemen---->geen resultaat
Komt weer een monteur vervangt de experiabox door een experiabox V8 en vervangt Y kabel---->geen resultaat. Deze ziet dat het probleem in de straat in de grond zit. Gaan iemand van de lasploeg sturen--->niemand gezien of gehoord.
Weer paar keer naar de klantendienst gebeld van KPN veel bla bla bla weining boem boem boem---->geen resultaat.
TV zit weer muur vast, ik bel gisterenavond weer naar de klanten dienst, en daar zeggen ze doodleuk dat ze weet hebben van mijn probleem doch ze niets kunnen doen voor mij. Het is een externe firma die de grond werken doen, KPN heeft geen idee wanneer ze die kabel gaan vervangen. Ik vraag aan KPN of ik zelf naar die dienst kan bellen maar ze hebben daar geen telefoonnummer van!!! Kun je dit nu geloven?
En het mooie is dat het glasvezel hoofdstuk nog moet beginnen!!!!
Ik overweeg om klacht neer te leggen tegen KPN bij de rechtbank, misschien helt dat wel!

Royalflush
Berichten: 214
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Royalflush »

zwabbertje schreef:Royalflush, ik ben het grotendeels met je eens, zij het dat KPN wel zelf verantwoordelijk is als ze werk aan derden uitbesteedt en dus ook verantwoordelijkheid voor de kwaliteit van die monteurs.
Eens. Het probleem is dat andere aanbieders hun werk uitbesteden aan dezelfde (externe) monteurs, met name Centric

Verder: wanneer je belt met welke provider dan ook, dan kom je bij hun callcenter terecht. Als callcentermedewerker word je door je manager op een aantal punten beoordeeld. De belangrijktste daarvan zijn kwantitatief, namelijk de duur van je gesprekken (1) en je sales (2). Het is leuk wanneer jij als callcentermedewerker veel problemen van klanten oplost, maar in je beoordelingsgesprek met de manager komt dit item niet/nauwelijks ter tafel. Los jij veel op, maar duren je gesprekken veel langer dan 10 minuten gemiddeld, dan is de kans groot dat je de laan uit vliegt op termijn. Dit terwijl iemand die de klanten slechter helpt, maar wel netjes al zijn gesprekken binnen 10 minuten afhandelt mag blijven en een goede beoordeling krijgt. Bijkomend gevolg van de tijdsdruk voor de callcentermedewerker is dat deze een foutieve of onvolledige analyse doet van het klantprobleem en dat dit probleem vervolgens dus niet wordt opgelost. Zo werkt het bij een callcenter, ongeacht bij welke provider.

En zoals de sprekende pop van KPN in de uitzending al aangaf, heeft KPN het afgelopen jaar 90.000 klanten aangesloten. Meneer gaf aan dat KPN zich verkeken heeft op de impact daarvan. Dat is natuurlijk onzin. KPN zit in financieel zwaar weer, dus er moet geld in het laatje komen. Dat doe je door nieuwe klanten te winnen, snel en veel. De gevolgen die dit heeft voor de klant neemt KPN voor lief. De capaciteit van helpdeskmedewerkers, de technische dienst, de planners, de monteurs etcetera is al spoedig niet toereikend meer om het explosief gegroeide klantenbestand fatsoenlijk te kunnen ondersteunen. Het duurt maanden, zo niet langer om als KPN zijnde je personeelsbestand kwantitatief aan te vullen en kwalitatief op te leiden teneinde deze nieuwe (en bestaande) klanten fatsoenlijke service te kunnen bieden. De kans dat wanneer jij nu belt jij een onervaren/nieuwe medewerker aan de lijn krijgt is groot. Mensen in een callcenter werken er gemiddeld gezien niet veel langer dan een jaar, als ze dat jaar al halen. Ook hier geldt: dit is bij elke provider hetzelfde.

Gesloten