LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Glasvezel

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Scho
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 feb 2013 19:10

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Scho »

Ik moet eerlijk zeggen erg tevreden te zijn over kpn glasvezel.
In april 2012 aangelegd en in mei kwam er een jongeman aan de deur die kpn glasvezel aanbood.
Alles in werking gezet onder het genot van een kopje koffie en later hebben ze upc opgezegd en kwam de monteur alles gratis aanleggen. Helaas meldde hij dat we toch kabels moesten kopen om alles door te trekken naar boven, maar na een sip gezicht en de melding dat ik echt niet technisch ben, heeft hij alles gratis doorgetrokken naar boven! Hoefde ook niks te betalen voor de kabels. Hij heeft ook alles geactiveerd, internet, spotify uitgelegd en laten zien hoe de tv gids etc werkte. Echt een top monteur!
Alles werkt nu na perfect, geen storingen zoals bij upc waar alle rtl zenders het niet meer deden, supersnel internet en toen 1 kastje kapot ging stond de volgende ochtend om 8u een nieuw kastje klaar!
Jammer dat het toch veel fout gaat als ik het hier zo lees, maar dat lijkt wel bij elke provider te zijn.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Een draadloze internetaansluiting kost in de winkel een tientje*, maar KPN scheept klanten liever op met kabels (niks glasvezel, gewoon netwerkkabels). Ik ken ook een ouder iemand die zo vroeg of laat haar nek gaat breken omdat KPN kabels naar boven via de trap heeft getrokken. Waanzin. Alsof we nog in 1985 zitten. Maar ja, tis glasvezel hè, dus eh "het nieuwste van het nieuwste".


*) http://www.kieskeurig.nl/netwerkadapter ... 3/#prijzen

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door bprosman »

Een draadloze internetaansluiting
Het wordt dan wel een uitdaging daar full HD over te streamen. Maar goed dat lever KPN toch niet las ik in een ander draadje :wink:

Royalflush
Berichten: 214
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Royalflush »

Bob Schurkjens schreef:Een draadloze internetaansluiting kost in de winkel een tientje*, maar KPN scheept klanten liever op met kabels (niks glasvezel, gewoon netwerkkabels). Ik ken ook een ouder iemand die zo vroeg of laat haar nek gaat breken omdat KPN kabels naar boven via de trap heeft getrokken. Waanzin. Alsof we nog in 1985 zitten. Maar ja, tis glasvezel hè, dus eh "het nieuwste van het nieuwste".


*) http://www.kieskeurig.nl/netwerkadapter ... 3/#prijzen
Als jij je snelheid wil halen, dan zijn kabels de beste, zo niet de enige optie. Bij draadloos gaat er altijd snelheid verloren, ongeacht bij welke provider je zit. Alsof we nog in 1985 zitten? Volgens mij hadden we in 1985 juist onze televisie draadloos (antenne). En zoals je je wellicht nog kan herinneren is dat draadloze signaal zeer storingsgevoelig: slecht weer, een passerende vrachtauto, noem maar op.

De 'draadloze' optie die providers aanbieden voor televisie gaat via zogenaamde homeplugs. Deze apparaatjes versturen het 'draadloze' signaal via het lichtnet van de woning en niet zoals een netwerkadapter via de lucht. Ook hierbij geldt dat de kwaliteit van het signaal afhankelijk is van de kwaliteit van het lichtnet. Ook is elk apparaat dat op het lichtnet is aangesloten een potentiële storingsbron. Wil jij dus zeker zijn van je snelheid, dan moet je alles gewoon rechtstreeks bekabeld aansluiten. Aan jou of de monteur om die kabels netjes weg te werken. Kleine moeite, groot plezier.

Ten slotte: bij kabel en glasvezel moet je de snelheid gewoon halen. Helemaal in een glasvezelkabel treed vrijwel geen snelheidsverlies op, ongeacht de afstand tot de wijkcentrale (anders dan bij ADSL). Kabel, idem dito. Doe een snelheidstest op speedtest.net om je verbinding te testen, deze is zeer betrouwbaar. Stelregel is dat je minimaal 85-90% van de beloofde snelheid moet halen. Gebeurt dit niet en de kabels/hardware zijn allemaal ok, dan is je provider aan zet.

jannieboogaard
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2013 19:15

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door jannieboogaard »

Wat trosrader ook zou moeten onderzoeken is het feit dat het televisiesignaal die KPN levert voor glasvezel helemaal geen glasvezel televisie is. KPN gebruikt zijn huidige ADSL platform tv signaal voor glasvezel. Met andere woorden, je krijgt adsl tv OVER een glasvezel signaal heen.


Neem als voorbeeld : een gewoon signaal ( SD ) heeft bij KPN maar 3 max 4 Mbit terwijl deze bij UPC rond de 8Mbit zit. Een HD signaal bij KPN raakt bijna 7.5 Mbit terwijl UPC deze rond de 15 Mbit zit.

Dit komt omdat tv voor ADSL moet kunnen worden afgespeeld op een max 20 Mbit verbinding. Daarom is er hevig gesleuteld aan de beeld kwaliteit om deze beneden de 10 Mbit te houden.

DIt heeft gevolgen voor mensen die een tv groter dan 42 inch hebben omdat de tuning van het signaal is gedaan op tv's van max 42 inch. Alles groter dan 42 inch zal grovere pixels laten zien. Of als bv een gezicht kleiner word, worden er details weggelaten.

KPN heeft in haar winkels ook nooit een grote tv staan omdat het dan duidelijk word dat er is gesleuteld aan het beeldsignaal.

Dit signaal word gewoon door gerouteerd naar glasvezel klanten. Hell mijn glasvezel interverbinding laat zelfs zien dat ik op een adsl platform zit van het net. : ip54xxxxxx.adsl-surfen.hetnet.nl

Als je echt glasvezel internet wilt hebben dan kan ik je maar 1 ding aanraden en dat is glasvezel internet en tv af te nemen van lijbrandt. Dat is de enigste provider die ik ken die WEL hoge bitrates levert voor het tv signaal.

KPN verkoopt gewoon zonder mensen in te lichten een zogenaamd glasvezel tv pakket wat in werkelijkheid een adsl tv pakket is.

Misschien kan Trosrader ook eens aandacht schenken aan het feit dat overstappen van glasvezel naar NIET KPN bedrijven ( zoals overstappen van KPN naar LIJBRANDT ) wel 5 WEKEN duurt !!!!

Dit zijn de praktijken van het begin tijd perk van ADSL waar je ook met downtime te maken had.
Overstappen van KPN naar bv TWEAK kan wel snel, maar dat is ook logisch aangezien hun resellers zijn.

KPN dwingt hier klanten mee af dat ze overstappen naar de concurrentie want niemand kan 5 weken zonder tv, internet en telefoon zitten.

Zoek dat maar is uit TROSRADAR...

Annruud
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2012 10:28

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Annruud »

Sinds 6 maanden bezig om bij KPN te regelen dat de ondertiteling op BBC 1 en 2 steeds vast lopen.
Reacties:probleem is bekend, wordt deze week opgelost tot meneer nu even nieuwe software downloaden dan doet hij het weer. Laatste telefonische bericht van KPN:[quote] probleem is weer bekend wij doen er wat aan maar wanneer weten wij nog niet. U bent nu geinformeerd en moet maar rustig afwachten.Wij bellen U niet meer.Uw probleem is hiermede opgelost.Einde ingesproken bericht [Unquote]
Je wordt hier toch gestoord van. :?:
Annruud

Cor in Dordt
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mar 2013 10:41

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Cor in Dordt »

Ik ben verhuisd binnen Dordrecht. Had op mijn oude adres Glasvezel van KPN. Gevraagd om mijn pakket telefoon, internet en bellen over te zetten naar mijn nieuwe woning. Daar is ook glasvezel, handig denk je dan.

Dat is een maand geleden. En wat denk je: nog steeds geen vaste telefoonlijn. Internet en bellen geen probleem. Maar een vast nummer binnen hetzelfde pakket meenemen naar het nieuwe adres: oef, dat is HEEL ingewikkeld. Daarvoor moet je elke week een aantal uren thuis blijven want wie weet, komt de monteur en gaat het lukken; je hangt uren aan de lijn met de klantenservice. RESULTAAT: GEEN.

Bij de Radar-uitzending over problemen met Glasvezel beweerde de KPN-meneer: we hebben het onder controle en we zetten een extra team in. Nou fijn, denk ik dan. Benieuwd wanneer ik er wat van merk.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door bprosman »

Waarom wil je je vaste lijn meenemen als je Internet telefonie hebt ?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door ciske »

Maar goed dat lever KPN toch niet las ik in een ander draadje
Dacht dat jij ouderwets was? :mrgreen:

Cor in Dordt
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mar 2013 10:41

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Cor in Dordt »

Ik wil gewoon ook een 'vast' nummer hebben. Naast internetopties en mijn mobiel vind ik dat prettig. Lijkt me toch niet zo moeilijk voor KPN om dat te leveren? En ik betaal er voor. Maar dat is kennelijk geen garantie meer dat je dan ook wat geleverd krijgt.

Wendyxxxxx
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2013 13:19

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Wendyxxxxx »

Ik denk inderdaad ook dat je beter heel KPN moet vermijden. Namelijk: het 4G netwerk van de telefoon blijkt ook niet zo snel te zijn als voorgaand gezegd. Ook zijn de sim only abonnementen zijn veel duurder dan die van andere providers. Dit geldt trouwens voor alle grote providers :shock: Jammer.

hpochtendnevel
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 apr 2013 09:51

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door hpochtendnevel »

Ik denk dat ik glasvezel maar even links laat liggen, ik kan nog een jaar door op mijn "nieuwe" alles-in-1-abonnement. Kijken wat daarvan wordt gezegd, ik heb vorig jaar een pre-contract gesloten met KPN.

Bashoogers
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 feb 2011 21:15

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Bashoogers »

Sinds gisteren hebben wij maar een glasvezel Internet en Televisie bestelt. Bellen hebben we nog via ISDN dus hoop dat de monteur die inzicht ook heeft. 1 mei komt de monteur gezellig met de draadloze verbindingsets van 100€ (!!!!!!!!) 2 TV's aansluiten, draadloos. De andere 2 bekabelt ie zelf, hoop ik.

hpochtendnevel
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 apr 2013 09:51

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door hpochtendnevel »

KPN vandaag ervan overtuigd, dat ze glasvezel niet kunnen aansluiten voor het verstrijken van de termijn van verjaring (pre-contract). Ook de al ontvangen materialen worden morgen opgehaald. Glasvezel komt er niet in bij mij!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door bprosman »

Bovendien is dat "draadloos" helemaal niet zo draadloos want het gaat over de bekabeling van je elektriciteitsnet met alle (storings) gevolgen van dien.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:Bovendien is dat "draadloos" helemaal niet zo draadloos want het gaat over de bekabeling van je elektriciteitsnet met alle (storings) gevolgen van dien.

Alsof draadloos zo geweldig is.

ritadevries
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jan 2014 13:12

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door ritadevries »

Bij werkt het super! Ik zit thuis vanwege mijn handicap en maak dus erg veel gebruik van internet. Spelletjes enz. Heel snel en nooit problemen. Complimenten KPN!

Gesloten