LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Laboratoires Rochelle

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door Guardian72 »

ferenga schreef:Gisteravond in een opwelling een proefpakketje besteld bij http://www.whitesmily.com/
Te laat de voorwaarde gelezen zoals dat wel eens gaat maar toen ik ze las wilde ik het gelijk annuleren.
Ik wilde dat ook doen via de website zoals in hun mail stond aangegeven maar dat ging niet was nergens geen klantencontact mogelijk dan alleen maar te bellen.
Heb wel nog geantwoord op hun mail maar kreeg die mail terug Mail Delivery System ([email protected])

Ik vanmorgen gebeld om het proefpakketje af te annuleren zegt zij van de klantenservice dat kan niet meer dat had u gelijk moeten doen toen u het bestelde.
Ik zei dat heb ik ook maar kon niet via jullie site vandaar dat ik bel nou zei ze u kan het niet meer annuleren had u het maar niet moeten bestellen.
Ik zei nog ik heb toch bedenktijd nee ze ze bij proefpakketjes niet u moet betalen want we hebben het al verstuurd.Ik ga niet met u in discussie hier over en als u niet betaald dan ziet u het wel.
Nu is mijn vraag moet ik dit pikken ?
Je kan altijd het proefpakket weigeren.
Bewaar in elk geval de verzonden mail (bewijs dat je het geprobeerd hebt, EN de foutmelding)

De domeinnaam zelf (whitesmily.com) heeft een geanonimiseerde eigenaar (oftewel, ze zijn bang zich bekend te maken) wat heel vaak geen goed teken is.
Het domein dat de foutmelding genereerde lijkt wel een normaal iets te zijn - maar u zou de foutmelding aan ze kunnen sturen en vragen "wat gaat er mis" ( [email protected] )

In de mail foutmelding zou een reden moeten staat (no such user / rejected / mailbox full) - welke error geeft ie?

ferenga
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 aug 2014 11:08

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door ferenga »

Denk dat het proefpakketje gewoon door de brievenbus past kan ik het geld terugvorderen gaat via a.i. en het pakje dan ook terug sturen?

Dit onderstaande is wat de mail aangeeft.


This message was created automatically by mail delivery software.

A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

[email protected]
No such person at this address

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Een no-reply adres kan je ook niet op reageren - no reply = niet antwoorden.

Probeer (volgens de whois:) [email protected] ..
of stuur ze een fax:
Registrant Organization: VitaEssent BV
Registrant Street: Langkamp 6
Registrant City: Wijk bij Duurstede
Registrant State/Province:
Registrant Postal Code: 3961MS
Registrant Country: NL
Registrant Phone: +31.887777580
Registrant Phone Ext:
Registrant Fax: +31.887777581
vervang +31 voor een 0
(bron - openbare WHOIS informatie)

ferenga
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 aug 2014 11:08

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door ferenga »

Heb bericht terug
Wij hebben uw opzegging van het White Smily abonnement op 28-08-2014 in goede orde ontvangen. U bent per direct uitgeschreven.
Maar niks over het proefpakketje

Iktraperin
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2014 11:13

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door Iktraperin »

Help ik heb ook het proefpakketje besteld bij white smiley. Heb geen mail gekregen en ook is de 1,99 verzendkosten nog niet afgeschreven. Waar moet ik dat abonnement opzeggen? Hoe is dat jou uiteindelijk gelukt?

ram57
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 sep 2014 16:09

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door ram57 »

Ook ik ben er helaas in getrapt bij Whitesmily. Krijg nu een vervolgpakketje a 59.95. Heb gebeld en wil dit pakketje terug sturen. Dat kan niet???????? Het bedrag gaan ze afschrijven. Inmiddels heb ik een mail ontvangen en ben ik uitgeschreven als klant en zal geen vervolgzendingen meer ontvangen.
Kan ik die automatische afschrijving storneren.
Heb het bedrijf gegoogled en kom uit bij Odoroso de Langkamp 6, 3961MS Wijk bij Duurstede.
Op dit adres zijn veel bedrijfjes ingeschreven.

Oebeltje
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2014 21:26

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door Oebeltje »

Ook ik ben er ingetrapt bij Whitesmily ik had 2 proefpakketjes (1 voor dochter en 1 voor mezelf)
besteld Van 1,99 per pakketje.
Stomstom het is echt de eerste keer dat ik zoiets doe en met het verzenden voelde ik eigenlijk
al argwaan.
Maar goed de pakketjes gekregen een paar weken terug
En tot mijn verbazing ontving ik vanmiddag 2 pakketjes met een briefje erop
Bij deze u vervolgzending a 59,95 per pakketje ;-(
Het is echt mijn eigen stomme schuld,je krijgt na het bestellen van het proefpakketje
Een bevestigingsmail met daar helemaal onderop na eerst zoveel reclame de kleine letters
Dat je automatisch vervolg pakketten gaat ontvangen mits je binnen bepaalde tijd
Annuleert..erg onduidelijk allemaal maar het staat er wel!

Vanmiddag gelijk mijn bank opdracht gegeven om dit rekeningnummer te blokkeren
En ettelijke keren geprobeerd het nummer van Whitesmily te bellen waarop je een bandje krijgt
U heeft nog 5 wachtende voor U en als je dan eindelijk aan de beurt ben Gggrrrr kring je een ingesprektoon !! Dit ettelijke keren gedaan (ben toch al de Sjaak)
En uiteindelijk kreeg ik iemand aan de lijn....Nee mevr U heeft een elektronische handtekening afgegeven??

Door akkoord te gaan met de eenmalige afschrijving. Op mijn vraag dat ik nergens om gevraagd had antwoorde ze dan had u een mail moeten sturen met afzegging.
Ik zei nog ik ga toch niet voor 119 euro tandpasta kopen antwoorde ze ik mag het u voor de helft aanbieden terug sturen kan niet meer en me deelname werd per direct gestopt
Woest ben ik maar het is me eigen domme schuld het heeft me vermoeden weer eens bevestigd
Ik ga morgen maar weer bellen dat ik dat dan wel wil ;-( voor de helft ik heb geen zin in deurwaarders oid.
Oja het adres wilde ze perse niet geven ik zei ik stuur het wel terug maar nee dat kan natuurlijk niet
Makkelijk geld verdienen zo
Ik heb de mail maar goed bewaard van opzegging

Madampebbles
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 sep 2014 11:33

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door Madampebbles »

Ook ik heb een proefpakketje besteld bij White Smily.
Ik was mij er niet van bewust dat ik bij het afgeven van een automatische incasso van de verzendkosten ook akkoord gaf voor het afschrijven van de vervolgpakketten.
Ik vind dit erg misleidend!

Ik was dus ook zeer verbaasd toen ik van de week het pakketje binnen kreeg met de mededeling dat er 59,95 euro automatisch wordt afgeschreven. Ik was des duivels!
Ik heb direct een mail gestuurd, bellen lukt niet, en als antwoord kreeg ik dat ik voor de vervolgzendinge heb geannuleerd maar dat ik deze zending wel moet betalel (belachelijk duur voor 3 tubes tandpasta!).

Ik heb daarop een mail gestuurd dat ik geenzins van plan ben om hiervoor te betalen en dat ik als ze toch afschrijven het bedrag laat storneren en dat ik met alle liefde het pakketje naar hen wil terugsturen.

Hier kreeg ik onderstaand antwoord op:
Het kwartaalpakket mogen wij niet terugnemen, wel kunnen wij u 30 euro terugstorten voor het kwartaalpakket.

Ik vind het echt belachelijk dat dit zomaar kan, ook al hebben zij dit onderaan de mail van de verzendbevestiging vermeld. Ik heb dit echt over het hoofd gezien, anders had ik dit natuurlijk nooit gedaan. Maar de wijze waarop zij handelen kan toch echt niet?
Zo te zien ben ik niet de enige die met dit probleem zit, dus inderdaad, misschien kan Tros Radar hen eens aanpakken.
Als ik een automatische incasso afgeef voor 1,99 euro verzendkosten zit ik dus meteen aan een abonnement vast van 59,95 euro per 3 maanden, echt te gek voor woorden!

Ik ga hen nogmaals laten weten dat ik niet van plan ben om te betalen en erbij vermelden dat het bij Tros Radar inmiddels ook bekend is :wink: misschien dat dat de druk een beetje opvoerd?

energeticwoman
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2014 13:30

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door energeticwoman »

Ook ik heb een proefpakketje besteld bij Whitesmily.com. En kreeg dat pakketje veel te laat, omdat het juiste huisnummer niet vermeld was, het dus bij iemand anders in de bus is gedaan en ik het pas gisteren voor mijn deur vond. Aangezien er geen retouradres op staat , kun je het ook niet terugsturen, natuurlijk.

Ik heb overlegd met mijn rechtsbijstand adviseur, waardoor ik nu een brief ga schrijven. Natuurlijk heb ik eerst gebeld met Whitesmily maar kreeg daar een behoorlijk onbeleefde dame aan de telefoon, die beweerde dat ik het verkeerde adres heb opgegeven. Daar heb ik nog geen bewijs voor gekregen.

Omdat het pakketje door de brievenbus van onze postboxen past, kan het er dus ook lang blijven liggen, en is er geen DHL, UPC of Post.Nl die het weer mee terugneemt.

Heel geraffineerd allemaal.

Ook ik kreeg onmiddellijk een bericht dat ik opzeg, na mijn telefoontje. Die 54+ euro moet ik dus wel betalen, voor iets wat ik nog niet eens heb kunnen testen.

Tros Radar, kunt u er iets aan doen?

Heeft iemand de pakketjes al teruggestuurd en zo ja, naar welk adres? veel dank en....nooit meer bestellen via internet, was het advies van de rechtsbijstandsadviseur.

mlies01
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2014 18:40

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door mlies01 »

Nee niet pikken lijkt me. Ik heb dezelfde gezellige dame aan de telefoon gehad.

Ik ga een aangetekende brief sturen dat ik me telefonisch binnen de gestelde tijd heb afgemeld en geen produkten op welke manier dan ook wens te ontvangen. Dat de afmelding kennelijk niet goed door hun verwerkt is, dat ik ze adviseer een normaal emailadres te nemen.

Ik stuur het wel naar dit adres wat ik hierboven las (goed speurwerk) Odoroso de Langkamp 6, 3961MS Wijk bij Duurstede.

Pffff stelletje boeven zijn het.
-Onduidelijke communicatie in het lichtgrijs in de mails
- Hoe lichtgrijs en klein en onduidelijk kun je je voorwaarden stellen? Je kunt er toch niet vanuitgaan dat een consument alles leest?
-Aannames erin en data die ze stellen op basis waarvan ze met automatische incasso je rekening kunnen leegtrekken. Mag dat zomaar?
-Formeel kunnen wij WhiteSmily niet emailen zij ons wel met in de mail allerlei aannames

En het was weer een leermoment.
Laatst gewijzigd door mlies01 op 19 sep 2014 06:50, 1 keer totaal gewijzigd.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door prem »

mlies01 schreef:Nee niet pikken lijkt me. Ik heb dezelfde gezellige dame aan de telefoon gehad.

Ik ga een aangetekende brief sturen dat ik me telefonisch binnen de gestelde tijd heb afgemeld. Dat is kennelijk niet goed door hun verwerkt maar is ook de enige manier het te communiceren.
Alleen, een aangetekende brief naar een postbus, werkt dat?

Odoroso B.V. is gevestigd te WIJK BIJ DUURSTEDE, POSTBUS 169, 3960 BD Wijk bij Duurstede,
KVK 52825981

Iemand enig idee?
Ja geen probleem.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door Guardian72 »

mlies01 schreef:.....
Pffff stelletje boeven zijn het.
-Onduidelijke communicatie in het lichtgrijs in de mails
- Hoe lichtgrijs en klein en onduidelijk kun je je voorwaarden stellen? Je kunt er toch niet vanuitgaan dat een consument alles leest?
-Aannames erin en data die ze stellen op basis waarvan ze met automatische incasso je rekening kunnen leegtrekken. Mag dat zomaar?
-Formeel kunnen wij WhiteSmily niet emailen zij ons wel met in de mail allerlei aannames
Even heel simpel:
- in de mails kan je lettertype, lettergrootte en letterkleur aanpassen.
Dat men dat bewust in een vage kleur doet is misschien vreemd, en weinig vertrouwenswekkend, maar zeker niet verboden.
- Ja, dat kan je wel. Bij iedere verkoop - zelfs een gratis verkoop voor alleen verzendkosten - gelden verkoopvoorwaarden. Als jij als consument de keuze maakt deze (toegegeven, vaak wollige, langdradige en ondoorzichtige) voorwaarden niet te lezen, zou je de koop niet moeten doen. Maar, door de koop te accepteren, ga je (gelezen of niet) accoord met alle voorwaarden (voor zover deze niet in strijd met de geldende wetgeving zijn, dat dan weer wel).
- Automatische incasso mag alleen dan, wanneer jij als klant je expliciet toestemming hebt gegeven. "aannemen" dat je dit doet, op basis van een eenmalige incasso, danwel iDeal betaling, lijkt me onjuist - en grenst aan incassofraude. (Alleen jammer dat de payment provider (currence?) van iDeal kennelijk hieraan meewerkt)
- Als men onbereikbaar is via dezelfde weg als dat je je aangemeld hebt, zou dat te denken moeten geven. In deze tijd van online communicatie je op internet presenteren (als bedrijf) zonder email als communicatie optie te bieden is dom, kortzichtig, en (m.i.) verdacht.

Zeker met een opmerking/houding als "Je kunt er toch niet vanuitgaan dat een consument alles leest? " maak je het jezelf moeilijk. Zeker bij internet verkopen zou je voorwaarden MOETEN lezen, omdat dit soort vage bedrijfjes er juist baat bij hebben dat jij dit niet doet - en ze dus met van alles weg kunnen komen.

Madampebbles
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 sep 2014 11:33

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door Madampebbles »

Na wat heen en weer gemail waarin White Smily stug bleef vasthouden dat ik het pakketje niet terug kan sturen en toch moet betalen heb ik een pissed off mail gestuurd met daarin vermeld dat hun manier van doen inmiddels ook bekend is bij Tros Radar.
Ik weet niet of dat geholpen heeft, maar ik heb nu een adres gekregen waar ik het pakketje naar toe kan retourneren.
Ik zal zo slim zijn om het aangetekend te versturen, beter 7 euro kwijt dan 59,95 euro ;-)
Dit is het adres wat ik opgekregen heb:

Centraal Magazijn

Postbus 169

3960 BD Wijk bij Duurstede

ram57
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 sep 2014 16:09

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door ram57 »

Beste Madampebbles,

Bedankt voor je relevante informatie wat betreft Whitesmile! (laat dat smile er maar vanaf)
Kun je mij hun emailadres geven. Ik heb alleen een "no-reply" email ontvangen, en kan dus niet terug mailen.

Madampebbles
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 sep 2014 11:33

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door Madampebbles »

Beste ram57,

Ik heb als emailadres: [email protected]

ram57
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 sep 2014 16:09

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door ram57 »

Ahhh, dank je wel!

ram57
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 sep 2014 16:09

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door ram57 »

Ik heb een gepeperde email verstuurd aan bovenstaand adres, en kreeg direct dit antwoord terug!

Geachte klant,


Vriendelijk verzoeken wij u het pakket aan ons te retourneren naar het volgende adres, het pakketje kan door de brievenbus ( kosteloos) met ons adres erop!

Centraal Magazijn

Postbus 169

3960 BD Wijk bij Duurstede

Vergeet u alstublieft niet uw klantnummer te vermelden op het pakket.

Vriendelijke groeten,
Klantenservice

Madampebbles
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 sep 2014 11:33

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door Madampebbles »

Ja, ik had zo'n exacte mail ook gekregen.
ik heb het wel aangetekend verstuurd.
liever €7,95 kwijt dan dat ze zeggen dat ze het pakketje niet ontvangen hebben!

ram57
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 sep 2014 16:09

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door ram57 »

Het is zuiver oplichterij. Op het adres: Odoroso de Langkamp 6, 3961MS Wijk bij Duurstede staan een heleboel bedrijfjes ingeschreven die allemaal betrekking hebben op handel in schoonheids-, lichaams- en gelaatsverzorgende- en fitnessproducten.
Wellicht is er een relatie met Laboratoires Rochelle, die ook niet volgens de "'spelregels" handelde. Volgens deze site al bekend sinds 2012-2013.

Ik hoop in ieder geval Madampebbles dat anderen ook wat aan jou en mijn informatie hebben.
Mvg ram 57

Quadraat
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 sep 2014 23:36

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door Quadraat »

Ook ik ben er ingetrapt. Ga het pakketje terugsturen. Heb hetzelfde adres als eerder opgegeven door anderen op internet gevonden. Heb de rekening laten blokkeren.

Gesloten