LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Laboratoires Rochelle

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
biancabz
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 apr 2013 14:06

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door biancabz »

cvdz schreef:Heden van Mr. van den Dodewaard van Laboratoire Rochelle een dagvaarding namens advocatenkantoor Steinhardt in Amsterdam ontvangen om op 18 juni 2013 voor de rechtbank in Amsterdam te verschijnen, tenzij ik voor 6 juni als nog betaal. Via google en de Nederlandse Orde van Advocaten kwam ik er achter dat dit kantoor helemaal niet bestaat. Hebben meer gedupeerden een dergelijke mail gekregen?
cvdz
ja wij hebben de brief terug gestuurd met zijn eigen naam er boven in plaats die van mijn man

banastra
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2013 21:42

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door banastra »

Deze brief kreeg ik per email toe gestuurd

Heden, ten verzoeke van Laboratoires Rochelle B.V. gevestigd en kantoorhoudende te
Amsterdam, H.J.E. Wenckebachweg 200;
GEDAGVAARD IN RECHTBANK
aldaar mijn exploot doende en afschrift dezes latende aan:
OM OP:
Dinsdag de achttiende juni tweeduizenddertien (18 juni 2013), des voormiddags te 11:15 uur,
vertegenwoordigd door een advocaat dan wel in persoon te verschijnen ter terechtzitting van de
Kantonrechter van de Rechtbank te Amsterdam, alsdan aldaar gehouden wordende in één van
de zalen in het Gerechtsgebouw aan de Parnassusweg no. 220 aldaar;
Met mededeling aan gedaagde:
dat bij verschijning een griffierecht is verschuldigd van € 75 waarvan aan on- en minvermogende
gedeeltelijk vrijstelling kan worden verleend op vertoon van een bij de gemeente te verkrijgen
verklaring omtrent inkomen en vermogen;
dat zij op de hiervoor genoemde zitting mondeling op de inhoud van de dagvaarding kan reageren bij
gebreke waarvan de Kantonrechter de vordering van de eisende partij zal toewijzen, tenzij die
vordering hem onrechtmatig of ongegrond lijkt.

TEN EINDE:
Alsdan namens eiser te horen eis doen en concluderen dat:
A.
Grondslag vordering
1.
Eiser is producent van biologische afslankcapsules onder de naam Natrudyn Bio Forte.
Gedaagde heeft op 28/01/2013 een proefpakket via internet besteld waarbij zij akkoord is
gegaan met de actievoorwaarden.
2.
Na de proefperiode heeft gedaagde een vervolgzending ontvangen waarbij er een bedrag
van € 59,95 van de rekening is geïncasseerd. Dit bedrag is echter door gedaagde
teruggeboekt zonder dat eiser het vervolgpakket terug heeft ontvangen.
B.
Verweer gedaagde
3.
De vordering van eiser is onbetwist, gedaagde blijft echter in gebreke aan haar
betalingsverplichtingen te voldoen.
C.
Incassowerkzaamheden
4.
Ondanks uitgebreide werkzaamheden van de juridische afdeling van eiser bleef gedaagde
in gebreke om aan haar betalingsverplichtingen te voldoen. Eiser wordt derhalve thans
genoodzaakt haar vordering in rechte aanhangig te maken.

5. Gedaagde is derhalve in totaal verschuldigd:
Vordering € 59,95
Incassokosten € 40,00


TE BETALEN € 99,95

MITSDIEN:

Bij vonnis, uitvoerbaar bij voorraad, gedaagde wordt veroordeeld om aan eiser tegen behoorlijk
bewijs van kwijting te betalen de somma ad € 99,95 te vermeerderen met de wettelijke rente over
de hoofdsom vanaf 28/01/2013 tot aan de dag der algehele voldoening, alsmede gedaagde te
veroordelen in de kosten van het geding;

De kosten dezes, zijn voor mij gerechtsdeurwaarder.

kan iemand mij vertellen wat ik hier mee moet zelf ga ik 4 juni 15 dagen op vakantie en ik zit er echt mee
vast bedankt voor een antwoord sarie



Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Begrijp ik dus goed dat men een mail stuurt en een fictieve advocaat als 'eiser' ten tonele voert?
Volgens mij word je hier alsnog belazerd :(

Tijd voor een vervolgstukje in Tros Radar...

gerspaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2013 10:44

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door gerspaar »

Ook Ik kreeg gisteren (22 mei 2013) weer een e-mail met daarin de dreiging van een rechtzaak.
Op 6 juni a.s. komt de deurwaarder van een nieuw kantoor m.n. Steinhardt Advocaten te Amsterdam, volgens het bericht en op 18 juni a.s.moet ik bij de rechter komen.
Kosten als ik zelf kom € 75, dat is griffierecht daar wordt mee gedreigd. Heb ondertussen al reactie van
Tros Radar dat ik het geheel moet negeren.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door Guardian72 »

gerspaar schreef:Ook Ik kreeg gisteren (22 mei 2013) weer een e-mail met daarin de dreiging van een rechtzaak.
Op 6 juni a.s. komt de deurwaarder van een nieuw kantoor m.n. Steinhardt Advocaten te Amsterdam, volgens het bericht en op 18 juni a.s.moet ik bij de rechter komen.
Kosten als ik zelf kom € 75, dat is griffierecht daar wordt mee gedreigd. Heb ondertussen al reactie van
Tros Radar dat ik het geheel moet negeren.
Je kan ook eens contact opnemen met de rechtbank, vragen of er inderdaad een zaak 'op de rol' staat - en eventueel melding maken van deze gang van zaken. Lijkt me dat men daar niet zit te wachten op een horde mensen die voor niet bestaande rechtszaken daar langs komen...

biancabz
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 apr 2013 14:06

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door biancabz »

ik heb gisteren de mailen naar radar gestuurd en van morgen kreeg ik een meel terug en daar stond het volgende in


Oproep Rechtbank Laboratoires Rochelle

TROS Radar <[email protected]>
verzonden: do 23-5-2013 11:22
Aan: Radar Radar


Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben uw mail ontvangen met betrekking tot Laboratoires Rochelle. U bent gedagvaard om in de rechtbank te verschijnen.
Ons advies is om dit te blijven negeren, omdat u in uw recht staat en niets hoeft te betalen.

Met vriendelijke groet,
De redactie van Radar

ik hoop dat ze het maandag weer uit zenden

f.opmeer1
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2013 17:56

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door f.opmeer1 »

Ook ik heb gister 22-05-2013 weer een bedrijging ontvangen van (Lab. Rochelle).
Dezelfde mail die zovele met mij gister hebben ontvangen.
Wij hebben ook vandaag de rechtbank in Amsterdam gebeld.
Die vertelde ons vooral niet te betalen.
Volgens mij behoord dit onder oplichting, en dat dat zomaar door kan gaan?

Vriendelijke groet,
fam: Opmeer.

johan jacobs
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mei 2013 18:29

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door johan jacobs »

Guardian72 schreef:Begrijp ik dus goed dat men een mail stuurt en een fictieve advocaat als 'eiser' ten tonele voert?
Volgens mij word je hier alsnog belazerd :(

Tijd voor een vervolgstukje in Tros Radar...
Klopt Guardiaan. De tekst is zodanig opgesteld als ware het de uitkoms van een procedure. Smerige manier van opstellen, er zullen zeker mensen intrappen. Tijd voor Antoinette om in actie te komen!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door Jolijn »

kan iemand mij vertellen wat ik hier mee moet zelf ga ik 4 juni 15 dagen op vakantie en ik zit er echt mee
vast bedankt voor een antwoord sarie


Voor €10 neem ik het voor je over.

neronero
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2013 10:17

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door neronero »

Deze mail heb ik ook gekregen. Het is niet voor te stellen dat dit bedrijf, na verschillende aangiftes bij de politie en uitzending van Radar, nog steeds zijn kwalijke praktijken kan uitvoeren. Mijn advies: aangifte doen via www.mijnpolitie.nl en vooral niet betalen. We zouden het programma Opgelicht moeten inschakelen.

EH1987
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mei 2013 08:38

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door EH1987 »

Deze e-mail kreeg ik vandaag!!


Op 22 mei 2013 heeft u van ons een e-mail ontvangen met een oproep om op 18 juni 2013 voor de Rechtbank te verschijnen.

Onder druk van het Openbaar Ministerie, Tros Radar, Consumentenbond en Autoriteit Consument en Markt zijn wij genoodzaakt alle handelsactiviteiten per direct te staken. U kunt de ontvangen mail als niet verzonden beschouwen. U hoeft NIET te verschijnen voor de Rechtbank op 18 juni 2013 en u hoeft NIETS TE BETALEN. Indien u al betaald heeft krijgt u uw betaalde bedrag z.s.m. teruggestort op uw bankrekening indien u uw klantnummer als kenmerk heeft vermeld.

Uw gegevens zijn uit ons systeem verwijderd. U heeft geen enkele verplichtingen meer aan ons en u zal door ons niet meer worden benaderd.

Mijn excuses voor alle ontstane ongemakken.

Hoogachtend,
Henk-Jan Storms

Directeur
Laboratoires Rochelle BV

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door Guardian72 »

EH1987 schreef:U hoeft NIET te verschijnen voor de Rechtbank op 18 juni 2013 en u hoeft NIETS TE BETALEN. Indien u al betaald heeft krijgt u uw betaalde bedrag z.s.m. teruggestort op uw bankrekening indien u uw klantnummer als kenmerk heeft vermeld.
Printen - inlijsten - en ophangen!!

biancabz
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 apr 2013 14:06

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door biancabz »

bij deze wil ik radar bedanken voor al hun in zet

dat deze mafketel toch wakker is geworden dat hij dit niet kan winnen :lol: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:





Intrekking Oproep Rechtbank

Directie | Lab. Rochelle <[email protected]>

Verzonden: ma 27-5-2013 15:17

Aan: [email protected]


INTREKKING OPROEP RECHTBANK


Amsterdam, 27 mei 2013


Geachte mevrouw Lammers,

Op 22 mei 2013 heeft u van ons een e-mail ontvangen met een oproep om op 18 juni 2013 voor de Rechtbank te verschijnen.

Onder druk van het Openbaar Ministerie, Tros Radar, Consumentenbond en Autoriteit Consument en Markt zijn wij genoodzaakt alle handelsactiviteiten per direct te staken. U kunt de ontvangen mail als niet verzonden beschouwen. U hoeft NIET te verschijnen voor de Rechtbank op 18 juni 2013 en u hoeft NIETS TE BETALEN. Indien u al betaald heeft krijgt u uw betaalde bedrag z.s.m. teruggestort op uw bankrekening indien u uw klantnummer als kenmerk heeft vermeld.

Uw gegevens zijn uit ons systeem verwijderd. U heeft geen enkele verplichtingen meer aan ons en u zal door ons niet meer worden benaderd.

Mijn excuses voor alle ontstane ongemakken.

Hoogachtend,
Henk-Jan Storms

Directeur
Laboratoires Rochelle BV

DNvdH
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2013 18:31

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door DNvdH »

Ook ik kreeg de mail, we zijn er vanaf. Dat deze beste man dan nog durft te schrijven " onder druk van......., deel ik u mee dat u niet hoeft te betalen". Hij vond het blijkbaar zelf nog niet nodig om te stoppen met deze praktijken.
Ik kon het niet laten om te reageren op deze mail, en heb hem gevraagd hoe hij nu denk over de kosten die wij als gedupeerden hebben gemaakt. Denk aan telefoon kosten en aangetekende brieven en pakketjes. Ik verwacht geen reactie, maar toch.......

DNvdH
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2013 18:31

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door DNvdH »

Ook wil ik radar nog even bedanken voor hun bijdrage in deze zaak. Super!

cvdz
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2013 17:18

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door cvdz »

Heel goed nieuws, ik kreeg vanmiddag een e-mail van Lab Rochelle met de mededeling dat de oproep om voor de rechtbank te verschijnen op 18 juni a.s. ingetrokken is. Zij hebben onder druk van het Openbaar Ministerie, Tros Radar, de Consumentenbond en de Autoriteit Consument en Markt al hun handelsactiviteiten per direct gestaakt. Ik hoef ook niets te betalen (dat was ik toch al niet van plan) en mijn gegevens zijn uit hun systeem verwijderd en ik zal ook niet meer benaderd worden. De slotzin: excuses voor alle ontstane ongemakken.
Ik neem aan dat ik niet de enige ben die een dergelijk bericht heeft ontvangen, en dat alle gedupeerden dit ontvangen hebben. Ben benieuwd!!!

jebckol
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2013 16:13

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door jebckol »

radar bedankt..........

nikeheelsahead
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2013 10:38

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door nikeheelsahead »

Heel goed nieuws, ik kreeg vanmiddag een e-mail van Lab Rochelle met de mededeling dat de oproep om voor de rechtbank te verschijnen op 18 juni a.s. ingetrokken is. Zij hebben onder druk van het Openbaar Ministerie, Tros Radar, de Consumentenbond en de Autoriteit Consument en Markt al hun handelsactiviteiten per direct gestaakt. Ik hoef ook niets te betalen (dat was ik toch al niet van plan) en mijn gegevens zijn uit hun systeem verwijderd en ik zal ook niet meer benaderd worden. De slotzin: excuses voor alle ontstane ongemakken.
Ik neem aan dat ik niet de enige ben die een dergelijk bericht heeft ontvangen, en dat alle gedupeerden dit ontvangen hebben. Ben benieuwd!!!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Zij hebben onder druk van het Openbaar Ministerie, Tros Radar, de Consumentenbond en de Autoriteit Consument en Markt al hun handelsactiviteiten per direct gestaakt.
Ik denk eerder dat men dacht "verrek, teveel mensen weten nu hoe/wat - we kunnen er niet meer mee doorgaan" en "laten we een andere naam/concept bedenken, en dit herhalen totdat dat te bekend word"....

ferenga
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 aug 2014 11:08

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door ferenga »

Gisteravond in een opwelling een proefpakketje besteld bij http://www.whitesmily.com/
Te laat de voorwaarde gelezen zoals dat wel eens gaat maar toen ik ze las wilde ik het gelijk annuleren.
Ik wilde dat ook doen via de website zoals in hun mail stond aangegeven maar dat ging niet was nergens geen klantencontact mogelijk dan alleen maar te bellen.
Heb wel nog geantwoord op hun mail maar kreeg die mail terug Mail Delivery System ([email protected])

Ik vanmorgen gebeld om het proefpakketje af te annuleren zegt zij van de klantenservice dat kan niet meer dat had u gelijk moeten doen toen u het bestelde.
Ik zei dat heb ik ook maar kon niet via jullie site vandaar dat ik bel nou zei ze u kan het niet meer annuleren had u het maar niet moeten bestellen.
Ik zei nog ik heb toch bedenktijd nee ze ze bij proefpakketjes niet u moet betalen want we hebben het al verstuurd.Ik ga niet met u in discussie hier over en als u niet betaald dan ziet u het wel.
Nu is mijn vraag moet ik dit pikken ?

Gesloten