LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medicijnkosten

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
sterkealie
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jun 2013 07:02

Re: Medicijnkosten

Ongelezen bericht door sterkealie »

hallo nicky
helaas kreeg ik vanmorgen een nieuwe rekening binnen
voor mijn acenocaumarol dat is een bloedverdunner die ik gebruikt voor trombose
ik kreeg ook een rekening binnen van de verzekeraar over mijn eigen bijdragen
daar zag ik dat de apotheek een rekening gestuurd had van medicijnen
die ik nooit gehad heb ,ook zag ik dat de neuroloog bijna 300 euro rekende
voor 5 min dat ik binnen was ,dus ik heb de verzekering gebeld
maar dat was gewoon zeiden ze en voor dat medicijn moest ik contact opnemen
met de apotheek dat is hun werk toch ,ik moet toch de medicijnen betalen
van de verzekeraar want ,ik wilde niet de andere uit proberen
of een test doen om te kijken tegen welke stoffen ik niet kan
mijn arts zei dat het onmogelijk was en erg duur
dus ik weet het gewoon niet meer ik ben te ziek om
hier mij verder in te verdiepen ,ook mijn man heeft nu problemen
hij moet volgende week een operatie krijgen maar krijg geen groen licht .van de anastasist .
vrijdag moet hij naar een cardioloog omdat daar iets niet goed is .het is om gek van te worden
de een heeft alles en de ander kunnen nog van alles ,door mij kunnen wij al jaren niet met vacantie
en nu door dat je zoveel geld moet betalen kunnen we niets meer extra,s doen ,maar gelukkig hebben we nog te eten

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Medicijnkosten

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Heeft je behandelend arts dan wel een verklaring ingevuld dat jij het originele merk moet hebben? En heeft hij wel op het recept geschreven dat je de originele moest hebben?

Bij sommige middelen moet de behandelend arts ook nog een code invullen op het recept. Je arts behoort te weten welke code.

Medicijnen die je niet gehad hebt, hoef je uiteraard ook niet te betalen.

sterkealie
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jun 2013 07:02

Re: Medicijnkosten

Ongelezen bericht door sterkealie »

hallo nicky ik heb van de huisarts voor sommige medicijnen een code en een machtiging
maar de apotheek en ook de verzekering wil weten tegen welke stof ik niet kan
ik kom net van de apotheek vandaan vanwege de acenocaumarol dat is syntrom voor de trombose
ik heb ernstige atrium fibrelleren ,dus ik zei tegen de apotheker dit klopt tocht niet
dit is niet de orginele syntrom maar een generike en toch sturen jullie een rekening
dat klopt zeg ze deze betaalt de verzekering ,maar waarom sturen ze dan een rekening dat is een foutje zei ze ,ik heb wel een bewijs gevraagd dat ik niet hoef te betalen
maar van de rest kom ik niet onder uit

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Medicijnkosten

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Eerlijk gezegd heb ik het nog nooit gehoord dat je je moet laten testen?
Welke verzekering heeft u..

sterkealie
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jun 2013 07:02

Re: Medicijnkosten

Ongelezen bericht door sterkealie »

ik ben bij achmea verzekerd
en dat is nieuw dat je moet laten uitzoeken van welke stoffen je ziek kan worden
dat hebben we aan rutte te danken

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Medicijnkosten

Ongelezen bericht door Nicky_The »

sterkealie schreef:ik ben bij achmea verzekerd
en dat is nieuw dat je moet laten uitzoeken van welke stoffen je ziek kan worden
dat hebben we aan rutte te danken
Dat is echt niet waar hoor.. Ik heb van de week nog het originele medicijn gekregen zonder daar voor te hoeven betalen.. Ik zit bij een onderdeel van Achmea.

Maar begrijp ik het goed dat u eerst bij de apotheek moest betalen en toen nog eens aan uw verzekeraar? Dat klopt natuurlijk ook niet.

Ik ben eigenlijk bang dat u mss dingen verkeerd begrepen heeft of door elkaar haalt?

sterkealie
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jun 2013 07:02

Re: Medicijnkosten

Ongelezen bericht door sterkealie »

nee hoor nicky ik moet echt betalen voor mijn medicijnen
ik heb de verzekering gebeld
ik moet eerst de generike proberen
en mij laten testen welke stoffen ik niet tegen kan
en dat doe ik niet meer ik heb dikwijls de nep medicijnen gehad en werd er dood ziek van
twee van de medicijnen moet ik dus betalen
en van de derde kreeg ik een rekening van de apotheek
dat ging om acenocaumarol dat is een vervanger van de syntrom
en dat moest ik ook betalen dus ik ben naar de apotheek gegaan en zei dat het niet klopte
en ze gaf mij gelijk en nam de bon mee en zei u hoeft het niet te betalen ,dat heb ik nu zwart op wit laten zetten met haar handtekening en de stempel van de apotheek
ik haal echt niets door elkaar en neem ook steeds contact op met achmea zilverkruis

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Medicijnkosten

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Dan zou ik eens met de algemene voorwaarden naar het juridisch loket gaan.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Medicijnkosten

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Ik word echt gek!! 2 weken terug heeft mijn partner zijn recepten met daarop 'medische noodzaak' ingeleverd bij de apotheek. Hij werd gebeld en kon het gister ophalen. Hij naar de apotheek. Willen ze hem alsnog het alternatieve merk aansmeren!!! Hij accepteerde dat niet en kreeg uiteindelijk te horen 'Dan komen uw medicijnen EIND AUGUSTUS (!!) binnen'. Dat is over 1,5 maand!!!! Mijn partner heeft natuurlijk nog maar medicijnen tot as vrijdag. De vorige keer ging het EXACT zo!! Nu mag mijn partner dus lekker 1,5 maand lang zonder medicijnen en in het ziekenhuis eindigen???!!! Dit kan toch niet?!

Ik ben nu zo ver dat ik een klacht in ga dienen bij de klachtencomissie openbare apotheek. Ik heb daarnet de telefoniste gesproken en morgen word ik terug gebeld. De reactie van de telefoniste was 'Ik denk inderdaad dat het niet zo werkt'.

De vorige keer heeft de verzekeraar van mijn partner laten weten dat het de verantwoordelijkheid van de apotheek is om die medicijnen op voorraad te hebben en als zij die een keer niet op voorraad hebben, om te zorgen dat ze die medicijnen heel rap bij een andere apotheek vandaan halen.

De neuroloog en de verzekeraar zijn de vorige keer achter de apotheek aan gegaan en toen kon het alsnog binnen een paar weken geleverd worden, maar zat mijn partner dus wel een periode zonder zijn medicijn, met aanvallen tot gevolg.
Nu heb ik uiteraard weer de neuroloog gebeld. Ik ben benieuwd hoe dit af gaat lopen....

In wat voor een wereld zijn we beland?!

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Medicijnkosten

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

hoi nicky

met spoed de dokter bellen!!! idd alles wat je maar kan inschakelen,verzekeirng?
en misschien overstappen naar andere apotheek!!
ze kunnen heus wel aan de medicatie komen dit is gewoon drammen!!!
succes!!

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Medicijnkosten

Ongelezen bericht door Isabel1 »

inderdaad, bel met spoed de arts en kijk dan of hij bij een andere apotheek wel die medicijnen kan krijgen. Maakt ook niet uit als dat ver weg is, ik heb dat wel vaker gezien, dan moet het gewoon met koerier komen.

isabel

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Medicijnkosten

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Pffff.. zomaar ineens is het toch wel vrijwel direct leverbaar...

sterkealie
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jun 2013 07:02

Re: Medicijnkosten

Ongelezen bericht door sterkealie »

je kunt ook de leverancier bellen wat een gekte toch
daar ben ik dus ook bang voor
ik ga nu mijn medicijnen bestellen als ik nog twee doosjes heb liggen
succes en sterkte groetjes alie

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Medicijnkosten

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

kijk!! nicky als dit vaker voorkomt toch maar eens op zoek naar andere apotheek,
geloof dat ie vlak bij je zit dat je dat makkelijk vind,was jij dat?
maar ik heb hier aan de overkant ook apo zitten...maar staat slecht bekent dus zit nu al 20 jr bij dezelfde gebeuren soms ook dingen...pff maar lossen het wel altijd alles netjes op!
en bezorgen voor mij alles thuis!
dat kan ook he!! die service hebben apotheeks..kost niks,althans bij mij...

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Medicijnkosten

Ongelezen bericht door Nicky_The »

We zijn idd bezig met een andere apotheek. Dat is wel 30 minuten fietsen, maar die apotheker was direct heel open en eerlijk. Hij vertelde dat mijn apotheek waarschijnlijk moeilijk doet omdat de verzekering niet veel aan hun wil betalen voor wat betreft het originele medicijn (sommige verzekeringen betalen niet meer dan het goedkoopste medicijn), maar hij vertelde ook gelijk dat dit van onze apotheek belachelijk is en gevaarlijk, maar ook dat je met epilepsie niet moet willen wisselen qua merken.
En dat is nou precies waar wij naar opzoek waren.. Iemand die ons begreep, ons probleem begreep en ook inziet dat een ziekenhuis opname met een ambulance rit veeeel duurder is als een origineel medicijn mee geven.
In dit geval kosten 2 doosjes van dat medicijn zonder vergoedingen 25 euro. De apotheker vertelde ons namelijk direct dat 2 doosdjes 40 cent meer koste als 1 doosje. Daar houden we van!! Ze konden het medicijn ook gelijk de volgende dag leveren (wat nou onleverbaar?!).
Deze nieuwe apotheker belt ons deze week terug om ons te vertellen hoeveel hij vergoed zou krijgen van onze verzekering.

@sterkealie: Kies volgende keer met behulp van je apotheek (of liever je nieuwe apotheek) je zorgverzekering uit op wat ze wél vergoeden van de medicijnen die je origineel moet hebben. Hier ligt dus het probleem. De ene verzekering keert wel uit, maar de andere niet.

Helaas heb ik vorig jaar ook dat proberen uit te zoeken, maar mijn apotheek wilde niet mee werken. Deze nieuwe apotheker zou ons dol graag willen helpen.
De verzekeraars wilden overigens ook geen (duidelijk) antwoord geven toen ik dat probeerde uit te zoeken..

Het schijnt dat door deze toestanden de helft van de apotheken verlies draaien....
Onze huidige apotheek is nu al 1 of 2 keer in een half jaar tijd overgenomen door een andere apotheker.

De apotheek waar we vermoedelijk naartoe gaan is de apotheek waar we altijd heen gingen voordat we naar dit dorp verhuisten.. We hadden nooit problemen en alles ging altijd perfect.. Ik heb zelfs in mijn thuiszorgdienst met spoed medicijnen opgehaald bij deze apotheek voor een cliënt en werd toen ook goed geholpen.

Gesloten