LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Servicecontract tussenpersonen

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Assurantieadviseur79
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jan 2013 22:15

Re: Servicecontract tussenpersonen

Ongelezen bericht door Assurantieadviseur79 »

kokka schreef:
Esmee46 schreef:Hallo,

Hoe zit het eigenlijk met hypotheken die al jaren geleden zijn afgesloten,moet ik daar ook een servicecontract voor afsluiten?
Het lijkt me dat ze daar toch al provisie over hebben gehad en jou gewoon die nazorg moeten geven?
klopt..maar nu proberen ze je toch een servicecontract aan te smeren. er zijn vast net zo veel goede tussen personen als betrouwbare autohandelaren.
Een flauwe en ongenuanceerde opmerking!

Assurantieadviseur79
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jan 2013 22:15

Re: Servicecontract tussenpersonen

Ongelezen bericht door Assurantieadviseur79 »

Esmee46 schreef:Hallo,

Hoe zit het eigenlijk met hypotheken die al jaren geleden zijn afgesloten,moet ik daar ook een servicecontract voor afsluiten?
Het lijkt me dat ze daar toch al provisie over hebben gehad en jou gewoon die nazorg moeten geven?
De provisie is betaald voor het advies en bemiddeling destijds. Je bent uiteraard niet verplicht om een abonnement af te sluiten. Heb je echter een vraag zul je hier een nota voor ontvangen.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Servicecontract tussenpersonen

Ongelezen bericht door ruud_a »

Assurantieadviseur79 schreef:Ik heb zojuist de uitzending van Tros Radar over dit onderwerp teruggekeken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik behoorlijk verbaasd ben over de toon en de eenzijdige belichting. De reacties op dit forum zijn dan ook niet meer dan logisch. Ik merk ook dat veel mensen met vragen zitten. Ik heb mij aangemeld om een aantal vragen te beantwoorden van mensen en ook om een discussie te starten. Mijn doel is om mensen te laten inzien dat een goede assurantieadviseur/hypotheekadviseur zo slecht nog niet is!

Om te beginnen: ik las op het forum de opmerking dat verzekerinsadviseurs zichzelf tegenwoordig verkopen in plaats van verzekeringen. Dit is een volledig terechte opmerking! Het werk van een adviseur is om mensen te adviseren in plaats van blind polissen te verkopen zoals dit in het verleden ging.

ik ben bang dat u mijn opmerking toch wat verkeerd uitlegt
misschien dat het wat duidelijker wordt als u overal waar verkopen staat u dit leest als aansmeren

en inderdaad het werk van een adviseur zou zijn om mensen goede adviezen te geven
maar er is toch niemand die gelooft dat waar in het verleden uitsluitend is geadvieseerd voor de eigen portemonnee er iemand is die nu zal geloven dat er in het belang van de klant wordt gewerkt?
de uurtarieven zijn trouwens sowieso al idioot


Wat kunt u van een goede adviseur verwachten:

dat woord goed klinkt leuk, maar alle wolven die de argeloze consument hebben geplunderd, hebben alleen maar een schapenvachtje omgedaan
en ook dat schaap hebben ze eerst geslacht


- een goede inventarisatie van uw persoonlijke situatie en wensen
- na deze inventarisatie zou de adviseur een advies moeten uitbrengen of u überhaupt financiële producten nodig hebt en zo ja welke

hoeveel heeft het tot dusver gekost?
ook als ik per ongeluk niets nodig heb?

- indien u financiële producten nodig hebt dient de adviseur de markt voor u te bekijken om tot een goed product te komen tegen een scherpe premie (lees de scherpste premie in de markt!)
- Op het moment dat de producten lopen jaarlijkse check of deze nog bij u passen en u nog steeds de beste premie betaald

en wat gaat dat jaarlijks checken kosten kosten?

- Bij schade/problemen vechten voor de klant! Tot aan geschillencommissies aan toe als het moet.
- een luisterend oor zijn voor al uw financieel gerelateerde vragen, ook bij bijvoorbeeld fiscale vraagstukken of juridische vraagstukken en u hierbij op het juiste spoor zetten.

nog meer kosten?

Dit betreft een korte uiteenzetting van wat een goede tussenpersoon voor u kan betekenen! U bent dan altijd beter uit dan dat u zelf de zaken regelt!

Hoe wordt een tussenpersoon betaald:

- Op schadeverzekeringen op basis van provisie ( vrijwel altijd 20% van de premie voor belasting)
- Op levensverzekeringen/hypotheken en andere complexe producten( banksparen, Aov's etc.) wordt voor het advies of een nota gestuurd of een abonnement afgesloten. Dit is volledig transparant en gaat altijd in overleg met de klant. Er zijn overigens ook adviseurs die bij schade de provisie eruit halen en op basis van een abonnement werken.

Samenvattend: een goede adviseur verdient geld voor u in plaats van dat deze u geld kost. Helaas zijn er uiteraard ook zwarte schapen actief. Het aantal is echter flink gedaald, mede door het provisieverbod.

niemand die dit gelooft
al die oplichters zijn gewoon een baan gaan zoeken zeker


Ik hoop op een leuke discussie op dit forum. Daarnaast zal ik zo goed als mogelijk al uw vragen/problemen ( en dat geheel kosteloos :)) behandelen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Servicecontract tussenpersonen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Eerlijk gezegd vind ik het prima dat mijn tussenpersoon op me verdient,zit er nu 24 jr en man zijn fam nog langer.
Is van vader op zoon en dochter gegaan,merken we niks van...
Hoef maar te bellen en het wordt geregeld,een vraag ik bel ze weten precies wie ik ben waar het over gaat...

Mijn opinie is dit dan een goede adviseur,die mij het werk uit handen neemt.
Had bv lekkage,2 x Zelfde jr,niks geen mannetje van verzekering ,zei stonden garant dat het oke was,nou was dat ook pas de eerste twe claims in alle jaren!
Paar dg later geld op de rekening om dingen te doen...

zei bemiddelen goed,oke ,ja weer ik verdienen ze goed aan...

Maar als ik dan kijk naar de goedkopere verzekeringen waar je alles zelf moet regelen en je nog niks voor elkaar krijgt en je machteloos staat....betaal ik liever iets meer..

Maar dat is mijn mening en gemakzucht misschien.....ik bel zeg wat er aan de hand is eventueel schade formulier en klaar...

Of even langskomen als ik dat wil...

Ieder zijn keus...toch?

sens76
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2013 12:28

Re: Servicecontract tussenpersonen

Ongelezen bericht door sens76 »

Ik vroeg me af of er (los van servicecontracten) uberhaupt extra betaald dient/hoort te worden voor diensten die in 2012 nog zijn uitgevoerd.

Onze tussenpersoon heeft in december 2012 op ons verzoek onze hypotheek aangepast en hiervoor kosten in rekening gebracht. Na de uitzending van Radar realiseer ik me dat hij daar, als het goed is, ook al provisie voor krijgt. Met andere woorden: de tussenpersoon wordt zo dubbel betaald. Klopt mijn insteek?

De tijd die hij erin gestoken heeft staat aardig in relatie tot het factuurbedrag, maar als de hypotheekverstrekker ook nog geld betaald aan de tussenpersoon wordt dat natuurlijk een ander verhaal.

harko
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2013 20:07

Re: Servicecontract tussenpersonen

Ongelezen bericht door harko »

Assurantieadviseur79 schreef:
harko schreef:Hallo,
Kan iemand mij vertellen of ik een zogenaamd "servicecontract"nodig heb als ik mijn hypotheek deels af wil lossen?
Groetjes Harko
Beste Harko,

Indien je op de hoogte bent van de voorwaarden kun je wellicht zelf actie naar de hypotheekverstrekker kunnen ondernemen. Indien je advies nodig hebt is het logisch dat de adviseur hier een nota voor stuurt. Maar een serviceabonnement is zeker niet verplicht!
Beste assurantieadviseur79.

Bedankt voor de reactie.
Ik heb een lijst met voorwaarden wat onder het "servicecontract" valt maar hier staat helaas niets bij van het aflossen van de hypotheek.
Er is eigenlijk helaas niet echt iemand die mij hierop een concreet antrwoord kan geven...

krima
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2014 12:59

Re: Servicecontract tussenpersonen

Ongelezen bericht door krima »

Onze tussenpersoon werkte al in 2012 zonder provisie. In plaats van provisie op te strijken, verstrekte hij een opdracht tot dienstverlening schade verzekeringen a € 400 per jaar. Maar, zo legde hij uit, advies voor pensioen of hypotheek, de zgn. ingewikkelde financiele produkten, daarvoor krijg je apart een rekening, maar alleen als je advies wenst.
Begin dit jaar hebben wij, na ca. 10 jaren geen schade of amper wijzigingen (oke, een wijziging in de autoverzekering) te hebben gehad, bedacht dat het tarief van € 400 toch wel erg hoog is. Slapend rijk worden willen we allemaal wel. Dus wij wilden deze opdracht voor de schadeverzekeringen niet verlengen en wilden de schadeverzekeringen zelf regelen. Komt de tussenpersoon met een rekening van € 230 voor het gebruik van administratie en agentschappen! Pardon????? Ja, voor de andere polissen zoals de hypotheek- en uitvaartverzekering en het geregelde krediet. De uit te voeren werkzaamheden betreffen slechts het archiveren van kopiepolisbladen!
Nou, dan gebruiken we zijn administratie en agentschappen toch niet. Ook goed. Maar de verzekeraar waar hypotheek e.d. zijn ondergebracht werken vaak niet zonder tussenpersoon. Dus een afgesloten polis zonder tussenpersoon voortzetten kan eigenlijk niet. Tja, een schande vind ik het! De wetgeving wordt veranderd en de klant komt met de rekening te zitten. En dus niet alleen voor advies, maar dus ook voor het simpelweg doorlaten lopen van een hypotheek. Ik hoop dat de tussenpersonen lekker doorgaan met die hoge rekeningen, zodat niemand meer een tussenpersoon wenst en de verzekeraars weer het motto gaan huldigen: de klant is koning.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Servicecontract tussenpersonen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou ik heb in al die jaren nog geen cent advies kosten hoeven te betalen.

Tuurlijk verdienen ze op me,door verzekeringen,krijgen ze marge van.tov ,ik bel ze regelen alles...
Geen rare rekeningen,van 400 euro...ze bellen mij juist of ik wil veranderen kijken ze pakket na en dan,als je dat doet en dat,ben je goedkoper en beter verzekerd ,oke,.
Misschien op zoek ander tussen persoon..

Gesloten