LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gezondheidsclaims

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Gezondheidsclaims

Ongelezen bericht door Radar »

'Melk is goed voor elk', anti-oxidanten zijn gezond… Kloppen dergelijke beweringen eigenlijk wel? De Europese voedsel- en warenautoriteit onderzocht duizenden claims. Wat mag er nog op voedingsmiddelen staan en waar moeten consumenten op letten?

Maandag 22 april in Radar, om 20.30 uur bij de TROS op Nederland 1

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Gezondheidsclaims

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik let nergens op eet gewoon wat ik lekker vind en verse groenten en fruit :D

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Gezondheidsclaims

Ongelezen bericht door ciske »

Je leeft maar 1 x, onderhand is niks goed voor een mens.

hondjekees

Re: Gezondheidsclaims

Ongelezen bericht door hondjekees »

Ik vind dat Radar soms mensen bang maakt met bepaalde onderwerpen :D

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Gezondheidsclaims

Ongelezen bericht door ciske »

hondjekees schreef:Ik vind dat Radar soms mensen bang maakt met bepaalde onderwerpen :D

Het is maar net, hoe gek je je laat maken :wink:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Gezondheidsclaims

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Als je naar alles luistert ,dan kan je niks meer eten en drinken..

Ja alles biologisch....ja natuurlijk,wordt je ook flink mee geflest! Nou paar tv uitzendingen geloof ik daar niet meer in ook niet in fair trade..

Dus eet en drink waar ik trek in heb...alleen als ik zelf weet teveel is niey goed,maar ander verhaal

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Gezondheidsclaims

Ongelezen bericht door GJvdZ »

hondjekees schreef:Ik vind dat Radar soms mensen bang maakt met bepaalde onderwerpen :D
1 woord: kijkcijfers.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Gezondheidsclaims

Ongelezen bericht door Isabel1 »

precies, de meeste mensen weten echt wel wat enigszins gezond is en wat niet. En al die hypes over eten (superfoods, powerfoods, biologisch en wat er nog allemaal meer is) daar gaan de meeste mensen toch niet volledig in mee, in elk geval, ik ken niemand die bijvoorbeeld alleen nog maar quinoa eet en verder niets omdat het gezond zou zijn.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Gezondheidsclaims

Ongelezen bericht door prem »

Radar schreef:'Melk is goed voor elk', anti-oxidanten zijn gezond… Kloppen dergelijke beweringen eigenlijk wel? De Europese voedsel- en warenautoriteit onderzocht duizenden claims. Wat mag er nog op voedingsmiddelen staan en waar moeten consumenten op letten?

Maandag 22 april in Radar, om 20.30 uur bij de TROS op Nederland 1
Melk is sowieso niet goed voor mensen met lactose allergie, dus goed voor elk is ontmaskerd.
Anti-oxidanten....het kan geen kwaad laten we het zo zeggen.

Mijn mening is dat mensen hun lichaam moeten leren kennen. In de tropen vrat ik, om het zomaar eens te zeggen, bergen rijst en dan 's-avonds nog eens pasta.
Hoge bloeddruk, vaak ontstekingen en allerlei klachten.

Terug in Europa werd ik snel wat dikker van dat dieet. Tot ik een boek las van een bekende dieetgoeroe en ben mijn dieet gaan aanpassen. Minder koolhydraten, het nu bekende verhaal.
Gevolg was dat mijn bloeddruk zakte, nooit meer ontstekingen heb en nooit meer griep enz.

Mijn les is dus....ken uw lichaam.

alstonamos
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2016 07:07

Re: Gezondheidsclaims

Ongelezen bericht door alstonamos »

Terug in Europa werd ik snel wat dikker van dat dieet. Tot ik een boek las van een bekende dieetgoeroe en ben mijn dieet gaan aanpassen. Minder koolhydraten, het nu bekende verhaal.



waleeed

Gesloten