LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Glasvezel

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Radar »

Supersnel internet, haarscherpe tv en goedkoop bellen: de voordelen van een glasvezelverbinding zijn duidelijk. KPN sluit dan ook vele huishoudens per week aan. Maar wat als er iets misgaat? Dan blijkt dat de afhandeling bij KPN Glasvezel niet zo snel is en het maanden kan duren voordat je een werkende verbinding hebt.

Maandag 4 februari in Radar, om 20.30 uur bij de TROS op Nederland 1

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door ciske »

KPN moet je met een grote boog omheen gaan.

YCW
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2012 13:45

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door YCW »

ik had ook graag glasvezelkabelaansluiting voor een snelle internetverbinding, maar ja, de maatschappij die die glasvezelkabel aanlegt, doet dat niet in de zgn "buitengebieden"waar ik thuishoor, is niet winstgevend genoeg, dus.... geen glasvezelkabel hier in Emmer-Erfscheidenveen!
:(
YCW v.d. Meer

Pauline v d Sar

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Pauline v d Sar »

YCW schreef:ik had ook graag glasvezelkabelaansluiting voor een snelle internetverbinding, maar ja, de maatschappij die die glasvezelkabel aanlegt, doet dat niet in de zgn "buitengebieden"waar ik thuishoor, is niet winstgevend genoeg, dus.... geen glasvezelkabel hier in Emmer-Erfscheidenveen!
:(
YCW v.d. Meer
http://www.drenthe.opglas.nl/index.php/ ... %20sluiten

nedlander
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2013 14:44

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door nedlander »

ik beschik nu sinds ongeveer een jaar over glasvezel van KPN en ik moet stellen dat ik net zo tevreden ben als daarvoor bij Ziggo. Bepaalde zaken kunnen beter, oke, maar in het algemeen geen klachten.

ik heb zelfs twee nieuwe TV receivers ontvangen. Gratis! Dit n.a.v. een telefoontje van KPN aan mij om te zien hoe tevreden ik was. ik bleek oude types te bezitten. En de service telefoon is ook tegen het lokale tarief. Dit was eerst niet zo, 10 cent p/m, maar KPN heeft gelukkig ingezien dat die aanpassing nodig was.

veel plezier met KPN, Ziggo, UPC of wie dan ook....

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Ik had mij vorig jaar juli ook verheugd op een glasvezel aansluiting van KPN. Glasvezel lag klaar. Vier afspraken (dus vier middagen thuis wachten), de eerste drie monteurs kregen het niet voor elkaar aan te sluiten. Bij de derde bleek dit uiteindelijk te liggen aan het feit dat KPN aan Ziggo een foutief nummerportatie verzoek had gedaan. KPN beweerde dat Ziggo weigerde mee te werken maar ze hadden zelf een foutief telefoonnummer doorgegeven ondanks dat het op de bestelling die ik had ondertekend correct was.
De vierde monteur kwam maar helemaal niet meer opdagen. Het oeverloos wachten, bellen, wachten, halve kamer verbouwen omdat de monteur erbij moet etc. Ik ben KPN helemaal zat. Nu heb ik twee Experianogwatrommeldozen liggen die ik van mijn leven niet zal gebruiken.
Gelukkig heb ik geen problemen met Ziggo, integendeel hun service is prima, ik houd dus lekker wat ik heb.

hanni
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:53

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door hanni »

Ik heb ongeveer 2 jaar glasvezel van KPN alles in een,ook naar mobiel bellen.
We zijn zeer tevreden ik werd ook gevraagd of alles naar tevredenheid was.
Ook kregen we nieuwe randapparatuur, die we niet zelf hoefden aan te leggen.
Het gratis nummer is ook fijn al hoewel ik bijna nooit hoef te bellen is het toch prettig om
te weten dat als er iets is je direct kunt bellen en niet zoals vroeger bij Home, nu Ziggo eeuwig
in de wacht stond en een hoge telefoonrekening ontving daarvoor,
Hanni

VVD

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door VVD »

Ik had geen tijd om deze uitzending te bekijken vanavond maar kan het hoop ik morgen terugzien
via uitzending gemist.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door ciske »

VVD schreef:Ik had geen tijd om deze uitzending te bekijken vanavond maar kan het hoop ik morgen terugzien
via uitzending gemist.

Kan je lang wachten, tis niet geweest :lol:

VVD

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door VVD »

ciske schreef:
VVD schreef:Ik had geen tijd om deze uitzending te bekijken vanavond maar kan het hoop ik morgen terugzien
via uitzending gemist.

Kan je lang wachten, tis niet geweest :lol:
Wilde het bericht net aanpassen was niet op de hoogte met de actualiteit door mijn werk :D

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door ciske »

VVD schreef:Wilde het bericht net aanpassen was niet op de hoogte met de actualiteit door mijn werk :D

Die actualiteit is tot vervelens toe uitgelicht :mrgreen:

VVD

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door VVD »

ciske schreef:
VVD schreef:Wilde het bericht net aanpassen was niet op de hoogte met de actualiteit door mijn werk :D

Die actualiteit is tot vervelens toe uitgelicht :mrgreen:
Als je in een belangrijke vergadering bent dan hoor je bepaalde zaken pas later. :mrgreen:

PCE
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jul 2010 21:55

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door PCE »

YCW schreef:ik had ook graag glasvezelkabelaansluiting voor een snelle internetverbinding, maar ja, de maatschappij die die glasvezelkabel aanlegt, doet dat niet in de zgn "buitengebieden"waar ik thuishoor, is niet winstgevend genoeg, dus.... geen glasvezelkabel hier in Emmer-Erfscheidenveen!
:(
YCW v.d. Meer
Er is vaak genoeg aangedragen om een bewonersinitiatief te starten in Emmer Erfscheideveen, maar mensen zijn blijkbaar daar individueler dan gedacht. Ik heb redelijk wat contacten met medewerkers gehad en weet dan ook er regelmatig vraag kwam naar de aanleg maar niemand zich blijkbaar geroepen voelde om zich er voor in te zetten. Deze info was er ook gewoon bij het servicepunt in Emmer-Compascuum en de winkel in Klazienaveen.

Ylse32
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2013 13:37

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Ylse32 »

Het is nu op tv.
Wij hebben voor KPN gekozen omdat je dan op meer dan 2 tv's interactieve tv kunt hebben (bij andere aanbieders meestal maar tot 2). De doorslag gaf dat je op alle tv's opgenomen programma's kunt kijken, dus niet afhankelijk bent van een bepaalde plek om terug te kijken. Als mijn zoons bv willen Wii'en, kan ik op mijn slaapkamer ook iets kijken wat ik beneden heb opgenomen. Dat kon bij de gewone harddiskrecorder niet.
Ook zouden wij geen nieuwe kabels hoeven trekken.
We hebben dit nu ruim een jaar. Naar de keuken hebben we toch een kabel moeten trekken omdat de functies anders niet goed werkten, en boven stoort de boel ook heel vaak. In de kerstvakantie bijna 2 weken niet eens mogelijk om gewoon tv te kijken, laat staan iets kijken dat opgenomen was of uitzending gemist... Dus ook daar moet alsnog een kabel heen.

Soms is het systeem overbelast als ik iets wil zien op uitzending gemist, dan krijg je een melding in de trant van "deze dienst is zo populair dat er overbelasting is".
Als ik een opgenomen programma even pauzeer of terugspoel, zijn er daarna vaak haperingen in beeld en geluid. Dan moet afsluiten en helemaal opnieuw starten, dus niet "hervatten" want dan loopt het weer vast.

Dan de funtie gemist. Veel staat er niet op, of te laat, of onvindbaar. Als je dan op dag zoekt is het niet te zien, maar na intikken in de zoekfuntie blijkt het er toch te zijn.

Een programma dat bv elke week komt, kun je nog steeds niet van tevoren inprogrammeren om op te nemen. Dat zou komen, maar ik wacht nog steeds. Nu moet ik elke keer weer denken aan het opnemen.

Tot slot de videotheek. Weinig keus uit kinderfilms, vind ik.

Ik ha dmij ook niet gerealiseerd dat onze losse harddiskrecorder niet meer gebruikt kon worden. Toch jammer, soms is het handiger iets daarop op te nemen (bv omdat je via kpn niet herhaald kunt programmeren)
Overigens werkte dot de eerste weken nog wel, dus kennelijk is het technisch wel mogelijk?

Al met al, vaak ergernissen en strubbelingen, er werd meer beloofd dan geleverd wordt. Dit wat tv betreft, internet en bellen gaan prima.
Groet, Ylse

KPN Webcare
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 feb 2011 16:02

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door KPN Webcare »

YCW schreef:ik had ook graag glasvezelkabelaansluiting voor een snelle internetverbinding, maar ja, de maatschappij die die glasvezelkabel aanlegt, doet dat niet in de zgn "buitengebieden"waar ik thuishoor, is niet winstgevend genoeg, dus.... geen glasvezelkabel hier in Emmer-Erfscheidenveen!
:(
YCW v.d. Meer
Beste YCW,

Wij bekijken altijd van tevoren of er genoeg mensen zijn die interesse in glasvezel hebben. Als dit het geval is, dan gaan we over tot het aanleggen van het netwerk. Als er niet genoeg mensen zijn die zich aanmelden, dan besluiten we voorlopig om niet verder te gaan met het aanleggen van het glasvezel netwerk. Dit betekent niet dat het er nooit komt.

Met vriendelijke groet,

Burhan

imship
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2013 11:52

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door imship »

KPN GLASVEZEL Postbus 85039 3508 AA UTRECHT tav LEGAL
31-01-2013
Onderwerp: ingebrekestelling Klantnummer: 0179129767
Geachte heer, mevrouw,
Deze brief schrijf ik u in verband met gebreken aan de door u geleverde dienst KPN Glasvezel. In deze brief maak ik u mijn standpunt aan u duidelijk.
Verzoek
U schiet toerekenbaar tekort in uw verplichting om een goed werkende Glasvezel verbinding te leveren, volgens bijgaande bevestiging van u.
Ik verzoek u om uiterlijk om per 5 Feb 2013 een werkende internet aansluiting te verzorgen Bijgaand geef ik u een toelichting.
Motivering
Op 2 Jan 2013 sloot ik een abonnement af voor KPN Glasvezel. Op dit moment is het er het volgende aan de hand.
- 2 jan 2013 pakket besteld, plus afspraak dat internet geleverd en aangesloten zou zijn per 23 jan UITERLIJK
- 16 jan KPN belt ons voor afspraak montage, tot onze verrassing niet eerder mogelijk dan 30 Jan 2013 Wel afgesproken dat het Signaal & Pakket 22 jan uiterlijk geleverd zou zijn voor eventuele zelfmontage Ook tegemoetkoming dmv een dongle (zie bijgaande schriftelijke bevestiging)
- 22 Feb geen pakket geleverd... gebeld en pakket zou na-geleverd worden
- 23 Jan Pakket geleverd en met zelfmontage begonnen. In samenspraak met uw service nummer zegel
verbroken en montage geprobeerd.
Glaskast past NIET op aansluiting en in overleg met service nummer Glaskabel ‘’wat’’ uit de verbindingskast getrokken zodat deze in bijgeleverde glaskast paste.
- 23 Jan GEEN SIGNIAAL!! Wederom gebeld en info gekregen dat signaal niet aangevraagd is bij Reggfiber door interne KPN problemen. Signaal zou ook niet beschikbaar komen binnen enkele weken......!!!
- 30 Jan Monteur op de stoep.....?!?! geen idee waarom? daar er nog steeds geen signaal zou zijn. Monteur constateert verkeerd glaskastje en probeert zelf glaskabel weer terug te monteren in verbindingskast wat hem niet lukt en zelfs de kabel beschadigd.
Monteur stuurt bericht uit dat hij niks kan doen en dat Glasverbinding eerst weer hersteld moet worden
door Reggfiber op kosten KPN
- 30 jan contact met KPN service, geeft aan dat zij Reggfiber instrueren voor reparatie en patchen via een
manuele procedure. Opdracht zou bij Reggfiber binnen een dag bekend moeten zijn
- 31 jan Contact opgenomen met Reggfiber, zij hebben NOG STEEDS geen opdracht voor Patchen
NOCH voor de reparatie ontvangen van KPN...
- KPN service kan nog steeds niet aangeven wanneer er wel een verbinding zal zijn.
U kunt van mij dan ook niet meer redelijkerwijs verwachten dat ik de overeenkomst met u nog langer in stand houd. Desondanks krijgt u nog een laatste mogelijkheid om het probleem op te lossen.
Verzuim
Door binnen de gestelde termijn tot uiterlijk 05 Feb 2013 over te gaan, voorkomt u dat u in verzuim raakt. Doet u dit niet binnen de gestelde termijn, dan roep ik op grond van de wet hierbij al rechtsgeldig de ontbinding van de overeenkomst in.
Een kopie van deze brief is naar onze rechtsbijstand gegaan.
Met vriendelijke groet,
ZUCHT........ :-(

BertusB
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 feb 2013 14:01

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door BertusB »

@Ylse32

Een programma dat bv elke week komt, kun je nog steeds niet van tevoren inprogrammeren om op te nemen. Dat zou komen, maar ik wacht nog steeds. Nu moet ik elke keer weer denken aan het opnemen.

Dat heb ik ook, maar als je een tijdopname plant (dus niet via de Guide) kan je weer WEL herhalen (wekelijs/dagelijks/werkdagen weekends).

Hopelijk heb je iets aan de info en werkt het ook bij jouw.

BertusB
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 feb 2013 14:01

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door BertusB »

@Ylse32

Een programma dat bv elke week komt, kun je nog steeds niet van tevoren inprogrammeren om op te nemen. Dat zou komen, maar ik wacht nog steeds. Nu moet ik elke keer weer denken aan het opnemen.

Dat heb ik ook, maar als je een tijdopname plant (dus niet via de Guide) kan je weer WEL herhalen (wekelijs/dagelijks/werkdagen weekends).

Hopelijk heb je iets aan de info en werkt het ook bij jouw.

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Renske99 »

De reclame is mooi dat moet ik ze nageven, en ja als je deur aan deur leuders je "overvallen" ben je snel geneigd om te tekenen (zoals in ons geval).

Voor de boel kan werken ben je al vele telefoontjes rijker, de monteur kan pas over 2 weken komen, naja na lang gebel en aanhouden (en zelfs een boze madam aan de andere kant) is het toch gelukt.

De monteur was een vriendelijke man, heeft zijn stinkende best gedaan en toen hij ons huis verliet hadden we idd verbinding.
Het bleek niet simpel om op de tijd van overstappen het juiste knopje in de centrale om te zetten, toen ik dat telefonisch aangaf, kon men niet het juiste knopje om (laten) zetten, theoretisch zouden we dan moeten verhuizen (ja echt te belachelijk voor woorden).

Maar nu goedkoop bellen?
Vergeet het maar, ik heb een ruim half uurtje met mijn moeder gebeld zelfde net nummer dus zelfde regio, mijn verbazing was uiterst groot toen manlief op de rekening keek en ik voor meer als 3, 50 had gebeld, hoezo goedkoop?

Programma gemist vind ik ronduit waardeloos, als ie niet vastloopt heb ik geluk, maar het einde staat er nooit op.
Het opnemen van 6 programma's gelijktijdig is geweldig, maar waarom kun je niet handmatig programmeren?
Het bakje neemt tot een kwartier daarna op, maar als iets erg lang uitloopt (zoals bv de voice) dan heb je dus mooi geen einde van de volgende serie.

Het internet heeft ook zo zijn kuren, of is het de modem?
Vaak verbreekt de pc de verbinding, na veel kunst en vliegwerk krijgen we de boel weer aan de praat, modem resetten e.d., overdag oke, maar s avonds als je ook nog tv kijkt is het waardeloos, want alles gaat via hetzelfde kastje (alles in 1)
De receiver zelf loopt vaak vast, zit je net in een serie loopt de boel weer vast of verschijnt er een kreet dat je de pincode moet invoeren, deels weg serie. (gelukkig hebben we dit uit kunnen zetten)

Persoonlijk vind ik er nog veel "kinderziekten" inzitten en foutieve voorlichting, want het draadloos blijkt niet te werken, boven de tweede tv met receiver werkt ook niet draadloos, daar moet eerst een draad tussen gelegt worden.
Dus de draadloze kastjes kunnen terug gestuurd worden, dit was al een constatering van de monteur overigens die ook vertelde dat het misleidend was, er staat wel draadloos op maar dat werkt niet zonder draad, hoezo dan draadloos?
De beide kastjes daarvoor kosten 81 euro, maar is dus geheel overbodig.

Het 10 dagen terugkijken van programma gemist wordt na 3 maanden (geloof ik) verwijderd, dan kun je nog 3 dagen terugkijken wil je die optie behouden dan kost het geld.
Nee hoor ik vind het helemaal niet zo voordelig, helaas blijkt dat natuurlijk als je alles al in huis hebt, maar als ik het goed bekijk kom ik straks duurder uit met kpn als dat ik telefoon en internet bij mijn oude aanbieder had gehouden en tv bij upc had gelaten.

1 ding valt me wel op.
Als ik de tv aanzet heb ik snel beeld, daar liet upc te wensen over, dat duurde wel haast 5 minuten,
Dus 1 voordeeltje, erg jammer, zeker voor een bedrijf als kpn waar ik meer vertrouwen in had (had ja, want dat vertrouwen hebben ze de eerste week al ruim aan hun laars gelapt)

Jan_Kol
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 apr 2010 08:40

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Jan_Kol »

Helaas was mijn ervaring met de KPN Experiabox op de glasvezel van dien aard dat ik er gelukkig na twee maanden vanaf kon dankzij een prijswijziging in het abonnement. Op de glasvezel moest ik de Experiabox twee à drie keer per week resetten om überhaupt enige verbinding te hebben (telefoon, internet en/of TV). Toen ik belde dat ik dit niet kon waarderen was het antwoord duidelijk: Mijnheer u kunt met mij bellen dus is er niets aan de hand! Toen ik stelde dat dit pas kon na een zoveelste reset moest ik even wachten en daarna was de reactie: Wij hebben de zaak doorgemeten maar er is niets mis en een vervangende Experiabox vinden wij dus niet nodig....

KPN heeft de glasvezelverbinding naar mijn huis na afloop van het contract nog meer dan twee maanden bezet gehouden waardoor een andere glasvezelprovider er niet op kon en ik dus niet op de glasvezel kon worden aangesloten bij iemand anders. Gelukkig kun je op de meeste plaatsen tegenwoordig kiezen uit glasvezel, kabel of ADSL en week ik uit naar de kabel (minder snelle upload maar ja, wel internet, telefoon en televisie/radio....). Uiteindelijk minder dan een week zonder verbindingen gezeten

Gesloten