LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spaarlampen

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Spaarlampen

Ongelezen bericht door Inter »

tonizx schreef:Strekking blijft dat de uitzending van Tros Radar puur paniek zaaien was, het is algemeen en al jaren bekend dat de spaarlampen een beetje kwik bevatten en dat je dit niet moet opsnuiven.

Het belangrijkste van dit artikel is dat spaar en LED lampen je huishoud electra/meterkast NIET beschadigen, wat Tros Radar wel beweerde/suggereerde.

Als je wil bezuinigen op je elektriciteitsrekening kan je nu het beste overstappen op niet te dure LED verlichting, is mijn conclusie.

Hopelijk gaat Tros Radar rectificeren.

Voor diegene ze moeten vervangen in kantoorgebouwen en ze ook stuk kunnen gaan is het ander verhaal .Zat verhalen gehoord dat dit toch wel eens gebeurd .
Omdat deze vaak in kleine ruimtes worden gebruikt lijkt het mij niet gezond .

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Spaarlampen

Ongelezen bericht door bprosman »

@Inter,
Zat verhalen gehoord dat dit toch wel eens gebeurd .
En hoeveel van die mensen zijn (zwaar) ziek en/of overleden ?

Nogmaals , "vroeger" op de lagere school speelden we in het kader van de natuurkund les met druppels kwik in onze hand. TL buizen knakten we omdat ze anders niet lekker in de vuilnisbak / vuilniszak pasten en ik zie dat nog steeds mensen doen. Ik leef nog steeds, ben gezond, mijn kinderen hebben geen arm uit hun rug steken en zijn redelijk normaal (het zijn tieners dus helemaal toerekeningsvatbaar zijn ze pas over een paar jaar).
Ofwel... hoop paniek om niks, maar geeft niet, die instituten die dit allemaal bedenken daar hebben een hele hoop mensen een aardige baan en zo zijn ze in deze tijd van crisis ook weer van de straat.

Gesloten