LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De strijd van Allianz DINPlan Dupe

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

De strijd van Allianz DINPlan Dupe

Ongelezen bericht door Radar »

Verzekeraar Allianz had een woekerpolis, Allianz DINplan. Gedupeerden van deze polis hebben een stichting opgericht: Allianz DINplan Dupe. Daarmee willen ze gezamenlijk de strijd aangaan. Verzekeraar Allianz maakt ze dit wel heel lastig. Deze wil alleen individueel met de gedupeerden om de tafel. Hoe een verzekeraar collectief procederen wel heel moeilijk maakt.

[Maandag 4 november in Radar, om 20:30 bij de TROS op Nederland 1]

Piet Bouwens
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2013 21:59

Re: De strijd van Allianz DINPlan Dupe

Ongelezen bericht door Piet Bouwens »

Ik had 2 Allianz DINPlan (een product van de voormalige Zwolsche Algemeene) polissen. Een daarvan is geëxpireerd en voor het resultaat heb ik een lijfrente gekocht bij Ohra. De andere polis is omgezet in een ingegane lijfrente op basis van dezelfde aandelenconstructie als tijdens de opbouw. Ik heb 2 vragen:
1) Hoe kan ik zien of het om een zogenoemde woekerpolis ging? Ik zie namelijk geen administratieve inhoudingen;
2) Als blijkt dat het om woekerpolissen ging waarvoor recht op vergoeding van toepassing is, geldt dat dan ook nog voor geëxpireerde polissen?

ddavidteon
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2015 14:01

Re: De strijd van Allianz DINPlan Dupe

Ongelezen bericht door ddavidteon »

De andere polis is omgezet in een ingegane lijfrente op basis van dezelfde aandelenconstructie als tijdens de opbouw.????
spanishprograms - speak spanish

Gesloten