LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Suikeralternatieven: gezonder?

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Suikeralternatieven: gezonder?

Ongelezen bericht door sacredfour »

Robjee, je kan er hier iets over lezen:
http://books.google.nl/books?id=5gsyAgA ... md&f=false

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Suikeralternatieven: gezonder?

Ongelezen bericht door sacredfour »

De kennis waar ik het over heb is een soort van “direct waarnemen” Het denken speelt hier geen rol bij, al was het misschien alleen die van scheidsrechter.
Wichelroede lopen is misschien een goed voorbeeld. Alhoewel er geen wetenschappelijke verklaring voor is te geven weet de wichelroede loper ondergronds water te vinden.
Ik gebruik zelf een pendel om mensen hun gezondheid en hun reactie op geneeskruiden te testen. Er zijn nog geen wetenschappelijke verklaringen waarom dit zou werken. Maar dat het werkt is zeker. Ik heb genoeg resultaten behaald om dit te kunnen bewijzen.
Een andere manier van “direct waarnemen” is door contact te leggen met de deva,s de natuurgeesten. Een goed voorbeeld hiervan is het verhaal van de Findhorn comunity. Door contact te maken met de elementalen va n de planten en deze kennis direct te gebruiken in hun tuin, kregen ze het voor elkaar op schrale zandgrond ergens in Schotland groenten en bloemen te kweken die de experts versteld deden staan vanwege de prachtige kleuren en de gezondheid van de gewassen.

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Suikeralternatieven: gezonder?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Alhoewel er geen wetenschappelijke verklaring voor is te geven weet de wichelroede loper ondergronds water te vinden.
Nee hoor, dat weet die loper helemaal niet te vinden.
Wichelroedelopen werd echter maar zelden getest. Het is in ieder geval moeilijk "een norm vast te leggen die de prestatie van de wichelroedeloper moet halen" (Zusne en Jones 1989: 108). In 1949 werd in in het Amerikaanse Maine een experiment uitgevoerd door de American Society for Psychical Research (Amerikaanse vereniging voor paranormaal onderzoek). Zevenentwintig wichelroedelopers "slaagden er totaal niet in om de diepte of het debiet van het water te schatten dat in een veld kon worden gevonden zonder tekenen van water aan de oppervlakte, terwijl een geoloog en ingenieur de diepte van zestien plaatsen op hetzelfde veld succesvol konden voorspellen..." (Zusne en Jones 1989: 108; vermeld in Vogt en Hyman: 1967). Er zijn enkele andere beheerste tests geweest van wichelroedelopen en de resultaten waren altijd aan het toeval toe te schrijven (ibid.). [Naast Vogt en Hyman, zie R. A. Foulkes (1971) "Dowsing experiments," Nature, 229, pp.163-168); M. Martin (1983-1984). "A new controlled dowsing experiment." Skeptical Inquirer. 8(2), 138-140; J. Randi(1979). "A controlled test of dowsing abilities." Skeptical Inquirer. 4(1). 16-20; en D. Smith (1982). "Two tests of divining in Australia." Skeptical Inquirer. 4(4). 34-37.]

Er zijn nog geen wetenschappelijke verklaringen waarom dit zou werken. Maar dat het werkt is zeker. Ik heb genoeg resultaten behaald om dit te kunnen bewijzen.
Daar zou je dan HEEEEEEL veel geld mee kunnen verdienen.
Neem eens contact op met James Randi.

danboom
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 sep 2014 15:19

Re: Suikeralternatieven: gezonder?

Ongelezen bericht door danboom »

je hoort steeds vaker negatieve berichten over suikervervangers dat ze kankerverwekkend zijn. Normale kristalsuiker is ook niet goed voor je. Stevia lijkt mij in feite nog de beste zoetstof.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Suikeralternatieven: gezonder?

Ongelezen bericht door puma73 »

danboom schreef:je hoort steeds vaker negatieve berichten over suikervervangers dat ze kankerverwekkend zijn. Normale kristalsuiker is ook niet goed voor je. Stevia lijkt mij in feite nog de beste zoetstof.

Wil je deze stelling onderbouwen met link(s) naar wetenschappelijk onderzoek? Je zit namelijk onzin uit te kramen.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Suikeralternatieven: gezonder?

Ongelezen bericht door newmikey »

sacredfour schreef:De kennis waar ik het over heb is een soort van “direct waarnemen” Het denken speelt hier geen rol bij
Dat was eigenlijk overduidelijk, ja.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Suikeralternatieven: gezonder?

Ongelezen bericht door encore »

Ik vraag me altijd af hoe dat soort mensen een band plakken..en hoe ze em weer oppompen.
En nu ik erover nadenk vraag ik me ook af hoe ze het lek vinden...

haleema
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2015 08:45

Re: Suikeralternatieven: gezonder?

Ongelezen bericht door haleema »

Je krijgt je geld nog wel terug, alleen is dit niet meer vanzelfsprekend, en moet je aan kunnen tonen dat jij alles wat redelijk is gedaan hebt om phishing etc te voorkomen. Denk aan; werken met een moderne browser, op een courant en gepatcht operating system, aangevuld met een basis bescherming tegen virussen in de vorm van een up-to-date virusscanner.

Gesloten