LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Valet Parking

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Valet Parking

Ongelezen bericht door Radar »

Bij valet parking parkeert een bedrijf jouw auto op een beveiligde en overdekte parkeerplaats, terwijl jij op vakantie bent. Voordat je de vertrekhal van het vliegveld inloopt, geef je de auto af, waarna het parkeerbedrijf de wagen naar een parkeerplaats in Aalsmeer rijdt.

Maar waar staat de auto nu écht? Beelden gemaakt door consumenten geven een interessant inkijkje.

Maandag 14 april in Radar, om 20:30 uur bij de TROS op Nederland 1

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Valet Parking

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik dacht dat dit over valet parking in het algemeen ging, maar dit gaat dus puur over het parkeren op/rond Schiphol?

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Valet Parking

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Ook mij werd dit gratis aangeboden door de reisorganisatie, ik ben wel eerst gaan kijken op de locatie, de aangeboden auto's werden afgesloten en een paar cm. naast een andere gezet/geduwd.
Dus maar besloten dit niet te doen, mede omdat je moet tekenen voor "geen aansprakelijkheid"
Een foto maken van je (schadevrije) auto is wel wenselijk.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Valet Parking

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ze zetten ze zo dicht naast elkaar dat ze er via het raampje uit moeten klimmen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Valet Parking

Ongelezen bericht door GJvdZ »

sjohie schreef:Ik dacht dat dit over valet parking in het algemeen ging, maar dit gaat dus puur over het parkeren op/rond Schiphol?
Ik had hetzelfde. De omschrijving zou inderdaad wel wat duidelijker mogen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Valet Parking

Ongelezen bericht door tenormin »

sjohie schreef:Ik dacht dat dit over valet parking in het algemeen ging, maar dit gaat dus puur over het parkeren op/rond Schiphol?
Dacht ik ook. Wij gebruikten Valet Parking gewoon bij Le Garage; hup, binnenstappen, geen rondrijden en genieten van....Dan wordt de tuut weer opgehaald en kees is klaar. Dus ook geen kennis van Parking Schiphol.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Valet Parking

Ongelezen bericht door sjohie »

F.van Holten schreef:Ook mij werd dit gratis aangeboden door de reisorganisatie, ik ben wel eerst gaan kijken op de locatie, de aangeboden auto's werden afgesloten en een paar cm. naast een andere gezet/geduwd.
Dus maar besloten dit niet te doen, mede omdat je moet tekenen voor "geen aansprakelijkheid"
Een foto maken van je (schadevrije) auto is wel wenselijk.
Heb ik ook eens naar gekeken, was dat niet bij Arke toevallig? Vond het ook niet echt een bijster goede aanbieding uiteindelijk, en sowieso kreeg ik wat een unheimlich gevoel bij die vorm valet parking, ze kunnen die auto wel overal neerzetten.

GeertT
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2014 20:57

Re: Valet Parking

Ongelezen bericht door GeertT »

In de uitzending 14 april 2014 maakte de redactie gebruik van beelden en geluidsopnamen die de gedupeerde had gemaakt met een camera die gemonteerd was onder de achteruitkijkspiegel.
Weet iemand welke camera dit is? Of ook waar deze te koop is?

Bij voorbaat dank voor elke serieuze reactie.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Valet Parking

Ongelezen bericht door sjohie »

GeertT schreef:In de uitzending 14 april 2014 maakte de redactie gebruik van beelden en geluidsopnamen die de gedupeerde had gemaakt met een camera die gemonteerd was onder de achteruitkijkspiegel.
Weet iemand welke camera dit is? Of ook waar deze te koop is?

Bij voorbaat dank voor elke serieuze reactie.
Er zijn diverse spyshops in den lande, die ook veelal een webshop hebben. Daar zou ik eens even op gaan rondkijken?

estherans
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mei 2015 21:17

Re: Valet Parking

Ongelezen bericht door estherans »

Is echt een groot probleem. Mensen denken dat hun dure auto veilig staat, maar ik woon in een dorp in de buurt van Schiphol en daar staan tijdens vakantieperiode hele rijen dure auto's geparkeerd. Tot onze ergernis voor onze deur, zodat wij niet meer kunnen parkeren. Ik vind het heel vervelend dat mensen denken dat ze een goede service hebben gehad.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Valet Parking

Ongelezen bericht door sjohie »

estherans schreef:Is echt een groot probleem. Mensen denken dat hun dure auto veilig staat, maar ik woon in een dorp in de buurt van Schiphol en daar staan tijdens vakantieperiode hele rijen dure auto's geparkeerd. Tot onze ergernis voor onze deur, zodat wij niet meer kunnen parkeren. Ik vind het heel vervelend dat mensen denken dat ze een goede service hebben gehad.
Er zijn heus wel goede valet parking diensten, maar die zijn serieus duurder dan de amateurs waar dit over gaat. Schiphol biedt zelf ook een valet parking dienst bijvoorbeeld, maar dan kost 2 weken ~500 euro, niet ~110 euro die je bij deze prutsers betaalt.

Gesloten