LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Veilig internetbankieren

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Ann81
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 apr 2014 21:23

Re: Veilig internetbankieren

Ongelezen bericht door Ann81 »

Waar jullie ook op moeten letten is het adres boekje van de ING bij internetbankieren!
Ik heb afgelopen weekend een paar 100 euro overgemaakt van mijn ene ing rekening naar de andere ing rekening, en heb mijn adres boekje ervoor gebruikt (zoals geadviseerd wordt op de site om dus geen fouten te maken!) mijn naam aangeklikt, en toen ik het had overgeschreven zag ik ineens dat mijn naam dubbel in de lijst stond en dat er een belgisch rekening nr aan gekoppeld was!! Mijn adres boek is dus veranderd....weg geld...het adres boekje is dus niet veilig! ik heb niet via andere link ingelogd, heb geen codes aan iemand gegeven, en heb een virusscanner en een nieuwe Windows. Ben goed zuur momenteel

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Veilig internetbankieren

Ongelezen bericht door eleven »

Ann81 schreef:Waar jullie ook op moeten letten is het adres boekje van de ING bij internetbankieren!
Ik heb afgelopen weekend een paar 100 euro overgemaakt van mijn ene ing rekening naar de andere ing rekening, en heb mijn adres boekje ervoor gebruikt (zoals geadviseerd wordt op de site om dus geen fouten te maken!) mijn naam aangeklikt, en toen ik het had overgeschreven zag ik ineens dat mijn naam dubbel in de lijst stond en dat er een belgisch rekening nr aan gekoppeld was!! Mijn adres boek is dus veranderd....weg geld...het adres boekje is dus niet veilig! ik heb niet via andere link ingelogd, heb geen codes aan iemand gegeven, en heb een virusscanner en een nieuwe Windows. Ben goed zuur momenteel
Wat zegt de ING?
Je plaatst wel hetzelfde bericht in verschillende topic´s, maar heb je het ook gemeld.
Want dit kan ik nergens lezen.

Ann81
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 apr 2014 21:23

Re: Veilig internetbankieren

Ongelezen bericht door Ann81 »

@eleven ja dacht dat dat topic niet meer actief was vandaar hier nog even...Het ING alarmnummer zegt dat ik zelf moet proberen het geld terug te vragen..Ik moet 1 cent overmaken naar dat nr met de vraag of ik mijn geld terugmag..Pas daarna na 5dagen ofzo zullen ze zelf kijken of ze de ontvanger kunnen bereiken.
Dit antwoord is voor mij niet bevredigend...Ik ga morgen weer bellen!

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Veilig internetbankieren

Ongelezen bericht door eleven »

Ann81 schreef:@eleven ja dacht dat dat topic niet meer actief was vandaar hier nog even...Het ING alarmnummer zegt dat ik zelf moet proberen het geld terug te vragen..Ik moet 1 cent overmaken naar dat nr met de vraag of ik mijn geld terugmag..Pas daarna na 5dagen ofzo zullen ze zelf kijken of ze de ontvanger kunnen bereiken.
Dit antwoord is voor mij niet bevredigend...Ik ga morgen weer bellen!
Heb je geen ING kantoor bij jouw in je woonplaats, waar je persoonlijk kunt langsgaan?

Ann81
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 apr 2014 21:23

Re: Veilig internetbankieren

Ongelezen bericht door Ann81 »

@eleven zou dit beter zijn? misschien inderdaad geen gek idee om even te overwegen! het zit redelijk in de buurt

rensje85
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 mei 2011 12:13

Re: Veilig internetbankieren

Ongelezen bericht door rensje85 »

Bij sommige banken heb je aan een willekeurige E.dentifier / Random Reader plus uw rekeningnummer en pasnummer voldoende om alles te plunderen. Bij de ING heb ik thuis een lijst met TAN-codes en een lijst met PAC-codes en zonder deze kun je niets wijzigen op de rekening en niets overschrijven. Bovendien heb ik een gebruikersnaam en een wachtwoord die ik beide kan veranderen. Gebruikersnaam+wachtwoord+TAN-code+PAC-code in plaats van E.dentifier / Random Reader plus uw rekeningnummer en pasnummer.
Bij elke overschrijving of verandering een andere TAN-code.
Bovendien heb ik lage limieten op betalen en op opnemen. Je hebt dan meerdere betalingen plus codes en meerdere dagen nodig om tot hoge fraude te komen.
Aan een E.dentifier / Random Reader is eenvoudig te komen. Rekeningnummer en pasnummer staan op de pas. Een pas kun je stelen, vinden, kopiëren of die gegevens gewoon afkijken. Vervolgens kun je de ene na de andere boeking doen. Ik ben geen ING medewerker, maar volgens mij is dat de veiligste bank.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Veilig internetbankieren

Ongelezen bericht door bprosman »

Aan een E.dentifier / Random Reader is eenvoudig te komen. Rekeningnummer en pasnummer staan op de pas. Een pas kun je stelen, vinden, kopiëren of die gegevens gewoon afkijken. Vervolgens kun je de ene na de andere boeking doen.
Leg eens uit hoe je dat doet dan zonder pincode ?
Of snap je toch niet helemaal hoe een e-dentifier/random reader werkt ?

Nog wat leesvoer :
http://tweakers.net/nieuws/93156/banktr ... eilig.html

Gesloten