LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verplichte herkeuring CBR

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Verplichte herkeuring CBR

Ongelezen bericht door Radar »

De verplichte herkeuring voor mensen met ADHD is per 1 juni vervallen. Radar besteedde hier in januari dit jaar al eerder aandacht aan. Maar is deze keuring nu echt van de baan? Radar zoekt het uit.

Maandag 28 oktober om 20:30 bij de TROS op Nederland 1

jerp
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jun 2008 22:02

Re: Verplichte herkeuring CBR

Ongelezen bericht door jerp »

Mijn ouders zeiden in April, "Vink maar niet aan. Kost je gigantisch veel geld."

Ik wist niet wat de risico's waren, alsof ik anders rij met of zonder een test?
Alsof mensen met ADHD niet kunnen rijden, of onzorgvuldig zijn?

Top actie Radar

Fanik1
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2013 20:51

Re: Verplichte herkeuring CBR

Ongelezen bericht door Fanik1 »

De geld klopperij is nog erger bij de herkeuringen bij 70 jaar.
Ik had door een lichte depressie het middel Lexapro 10 mg per dag op de lijst van de apotheek staan. Inmiddels het rijbewijs maar voor een jaar verlengt en nu weer na dit jaar al 2 jaar medicijn vrij en geen behandelingen of wat dan ook toch maar weer voor 3 jaar verlengt.
Om deze laatste keuring optijd te krijgen moesten we zelfs helemaal naar Rotterdam ipv Arnhem omdat dit keuringscentrum te vol was.
Keuringen eigen verklaring kosten gemeente en kosten psychiater 250 euro per keer

Keuring is 10 tot 15 min met arts waarna de psychiater er bij komt, arts even kort brieft wat er besproken is waarna de psychiater zegt dat alles goed. Kassa o sorry dat is een ander programma.
Het verhaal is krankzinnig maar wordt anders te lang.
Vraag hier maar eens naar in nederland.

johan ten broeke
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2013 23:21

Re: Verplichte herkeuring CBR

Ongelezen bericht door johan ten broeke »

Begin mei 2012 ben ik geopereerd aan mijn halsslagader n.a.v. herseninfarkt ( mijn linkerarm was tijdelijk min of meer gevoelloos) Operatie goed geslaagd, een aantal weken 3x in de week fysio-therapie gevolgd en arm functioneert weer goed. Bij de laatste controle bij de revalidatiearts op 22 aug.2012 heb ik gevraagd of ik weer mocht auto rijden. Hij heeft me een aantal testen laten doen en ik kreeg te horen dat er wat hem betrof geen enkel bezwaar was. Ik moest alleen nog bij een gerenommeerde autorijschool
een speciale rijles nemen o.a. gericht op bediening van de auto en snelle reactie vermogen. Hiervoor kreeg ik een fomulier mee wat ingvuld moest worden door de rijschoolhouder en dat formulier heb ik bij de revalidatie arts afgegeven. Nu mocht ik dus weer achter het stuur. In oktober 2012 werd ik 70 jaar dus keuring voor CBR. Formulier ingevuld, keuring bij onafhankelijke arts, na lang wachten kreeg ik bericht dat ik voor een aanvullende keuring naar een door hun aangewezen neuroloog moest (€ 180,--) Deze goede man deed exact dezelfde testen als destijds mijn revalidatiearts. Weer heel lang wachten en na vele telefoontjes kreeg ik uiteindelijk mijn rijbewijs en ik mocht nog blij zijn dat ik niet opnieuw een rijtest voor het CBR moest doen. Je reinste geldklopperij! En stress voor de lange wachttijden, ik kreeg hem nog net voor mijn vakantie in juni 2013.

pinkpenthar
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2015 08:17

Re: Verplichte herkeuring CBR

Ongelezen bericht door pinkpenthar »

Er zijn er wereldwijd zo’n 90.000 en er komen er dagelijks honderden bij. Maar hoe weet je nu of de app die je download betrouwbaar is? Radar legt uit waar je op let en hoe nuttig die appjes zijn?
Laatst gewijzigd door Radar op 26 feb 2015 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd

Gesloten