LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vitaal water

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door Robjee »

onderzoeker schreef:Geen wetenschappelijke informatie? Lees het boek van Dr. Mu Shik Jhon, "The Water Puzzle and the Hexagonal Key: Scientific Evidence of Hexagonal Water and Its Positive Influence on Health" of het Boek "Dancing with Water" van MJ Pangman en Melanie Evans. Er is wel degelijk onweerlegbaar wetenschappelijk bewijs en mijn ervaringen als kankerpatiënt met hexagonaal water zijn in ieder geval positief en lichtjaren beter dan die met het verziekende suikerwater dat klakkeloos in elke supermarkt verkocht wordt.
Kun je enkele onderzoeken uit die boeken noemen waaruit blijkt dat hexagonaal water (langdurig) bestaat en beter is voor de gezondheid dan gewoon kraanwater? Zijn er humane onderzoeken waarbij een groep mensen die hexagonaal water kreeg te drinken is vergeleken met een groep die gewoon water kreeg te drinken? Dat lijkt mij namelijk noodzakelijk om te spreken van onweerlegbaar bewijs.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door gilas »

kuklos schreef:
gilas schreef:Daarnaast zijn zijn experimenten al menigmaal gedebunked zoals dat in mooi nederlands heet.
Gedebunked is Engels, geen Nederlands. Nederlands zou zijn: weerlegd en ontkracht. Voor de rest ben ik het volledig met jouw betoog eens.
Ik kon er even niet opkomen,dat hebt je als je de hele tijd op engelstalig forums bent en ineens nederlands gaat schrijven :lol:

De onderzoeker schreef: Het lijkt inderdaad een beetje een krom verhaal zoals dat op de website van vital water staat. Wat ze waarschijnlijk bedoelen is dat de informatiedragende capaciteiten van water ge-reset worden tijdens het proces van vitaliseren. Water heeft namelijk het vermogen om allerlei frequenties in zich op te slaan en deze kunnen gewist worden, vergelijk het met het opnieuw formatteren van je harde schijf. Het aantal enen en nullen blijft hetzelfde maar er staat geen informatie meer op. In het geval van water heeft het wissen van de informatie tot gevolg dat de clusters kleiner zijn geworden, het energetisch niveau is toegenomen, het water sneller hydrateert en het net als ons DNA een helix structuur heeft gekregen. Het begrip nulpunt(energie) heeft inderdaad niets met temperatuur te maken.
Nee,dat is wat jij ervan maakt.Als ze dat bedoelen dan schrijven ze dat ook maar zoals met alle vage onderzoeken,houden ze uitslagen en methodes bewust vaag zodat het niet kan worden herhaald door buitenstaanders.

fuzzyfurry
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 jan 2012 09:38

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door fuzzyfurry »

kuklos schreef:
De onderzoeker schreef:Feit is in ieder geval dat kankercellen in een lichaam zich altijd omhullen met laag energetisch ongestructureerd water en dat naarmate we ouder worden het aandeel van gestructureerd (en dus hoog energetisch) water in ons lichaam daalt naar 15 tot 25%.
Dit zijn geen feiten, maar beweringen zonder bewijs.
GEVAARLIJKE beweringen zelfs. MAW: vitawater zou kanker dus kunnen verdrijven. KWAKZALVERIJ!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door kweenie »

De onderzoeker schreef: @ kweenie: Als je mijn bericht goed leest heb ik juist gezegd dat ik niet weet of bewijzen kan dat het hexagonale water mijn gezondheid heeft verbeterd. Het heeft het in ieder geval niet tegengewerkt, ik heb slechts een sterk positief vermoeden maar strikt genomen is dat geen bewijs.
Je kwam er zelf mee dat je ervaringen als kankerpatiënt met hexagonaal water positief zijn, daarmee suggererend dat hexagonaal water beter zou zijn dan 'gewoon water'. Als je even later aangeeft dat dit maar één van de vele zaken is die je hebt veranderd,
Er is wel degelijk onweerlegbaar wetenschappelijk bewijs en mijn ervaringen als kankerpatiënt met hexagonaal water zijn in ieder geval positief en lichtjaren beter dan die met het verziekende suikerwater dat klakkeloos in elke supermarkt verkocht wordt.
dan is het niet vreemd dat ik hier totaal geen invloed van hexagonaal water in kan herkennen. En ook totaal geen waarde kan hechten aan jouw ervaring met dit water. Naast het placebo effect, dan.
De onderzoeker schreef: Het placebo effect ken ik maar al te goed. Dit is overigens geen placebo effect maar het bewijs van wat een positieve geestelijke instelling kan doen voor je gezondheid, en een negatieve instelling het omgekeerde.
Ja, dat is ongeveer de definitie van placebo... Niets mis met het placebo effect, trouwens, maar je moet het niet zien als de heilige graal die alle problemen oplost. Ik zie dit water niet anders dan andere placebo-effecten: als je er maar genoeg in gelooft, dan heeft het wel een bepaalde heilzame werking.

Maar dat kun je net zo goed zeggen over, ik noem maar wat, spercieboontjes van 10 cm lengte. Als je gelooft dat spercieboontjes van 10 cm lengte bijzonder zijn en als je daarom in het vervolg alleen nog maar spercieboontjes van 10 cm lengte eet, niet korter en niet langer, dan zul je zien dat je je ook een stuk beter gaat voelen. Zo is er om de paar jaar weer een nieuw 'placebo' product dat heilzaam is. Of het nou een stukje magische grond in een hanger is of door Jomanda ingestraald water, of een bezoek aan een bijzondere Franse grot. Als deze zaken zullen effect hebben, mits je ook gelooft dat het effect zal hebben.

Aardappel67
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jan 2014 12:47

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door Aardappel67 »

En zo zijn we beland bij de essentie van het verhaal; jouw realiteit wordt bepaald door je diepste overtuigingen en de invloed daarvan op ons fysieke lichaam, dat voor het overgrote deel bestaat uit.......WATER.

Elly 5
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2014 13:24

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door Elly 5 »

Ik stoor mij ontzettend aan de partijdigheid en ondeskundigheid van het programma Radar. Zoals bij de laatste uitzending van 13 januari over vitaal water. Door de manier waarop dit onderwerp wordt aangekondigd weet je bij voorbaat al het standpunt van Radar. Zo wordt er een zogenaamde wetenschapper aan het woord gelaten, die onderzoek doet naar de kwaliteit van water en wat zich zoal in het water bevindt en deze meneer zegt notabene als wetenschapper dat hij "er niet in gelooft", nl dat je water kunt vitaliseren. Hoe kun je dan nog een objectieve uitkomst verwachten als iemand er niet in geloofd. Radar hecht blijkbaar meer waarde aan onvolledige, ongeloofwaardige onderzoekers dan aan positieve bevindingen uit de praktijk. Zoals professor Piet Vroon al zei, wetenschap wordt nog altijd met een kleine letter geschreven en dat wordt helaas te vaak vergeten.
Wat ik vooral betreur is dat er heel veel goeds verloren gaat door de onprofessionele niet objectieve aanpak van de programmamakers van Radar.
Blijkbaar hebben zij ook nooit gehoord van Dr. Masauro Emoto en zijn onderzoek naar de kwaliteit van water.

Degrelle
Berichten: 113
Lid geworden op: 17 nov 2013 11:11

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door Degrelle »

Elly 5 schreef:Ik stoor mij ontzettend aan de partijdigheid en ondeskundigheid van het programma Radar. Zoals bij de laatste uitzending van 13 januari over vitaal water. Door de manier waarop dit onderwerp wordt aangekondigd weet je bij voorbaat al het standpunt van Radar. Zo wordt er een zogenaamde wetenschapper aan het woord gelaten, die onderzoek doet naar de kwaliteit van water en wat zich zoal in het water bevindt en deze meneer zegt notabene als wetenschapper dat hij "er niet in gelooft", nl dat je water kunt vitaliseren. Hoe kun je dan nog een objectieve uitkomst verwachten als iemand er niet in geloofd. Radar hecht blijkbaar meer waarde aan onvolledige, ongeloofwaardige onderzoekers dan aan positieve bevindingen uit de praktijk. Zoals professor Piet Vroon al zei, wetenschap wordt nog altijd met een kleine letter geschreven en dat wordt helaas te vaak vergeten.
Wat ik vooral betreur is dat er heel veel goeds verloren gaat door de onprofessionele niet objectieve aanpak van de programmamakers van Radar.
Blijkbaar hebben zij ook nooit gehoord van Dr. Masauro Emoto en zijn onderzoek naar de kwaliteit van water.
Hallo Ellie,
Als medestander van de vereniging tegen de kwakzalverij kan ik de teneur van de reportage van Tros Radar alleen maar toejuichen. We moeten ons met zijn allen eens gaan afvragen of we niet eens moeten ophouden met het kopen van gebakken lucht (vitaal water, homeopatische produkten, sessies van jomanda enz) en ons goede geld eens gaan richten op wetenschappelijk verantwoorde doelen.

Aardappel67
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jan 2014 12:47

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door Aardappel67 »

Helemaal eens Ellie! Kan Degrelle mij uitleggen waarom het dan zonodig 'wetenschappelijk verantwoord' moet? Als je daar zo fanatiek in bent is wetenschap niets anders dan een nieuwe religie.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door sacredfour »

Elly5
Nee, erg objectief was de uitzending niet. Het was interessant te horen hoe Antoinette bleef hameren op de afgenomen hoeveelheid tracé mineralen in het gevitaliseerd water. Voor iedereen bekend met homeopathie weet dat bij een verdunning van bv D30 al geen fysieke substantie meer aanwezig is in het water. Toch zijn de geneeskrachten van de verdunde supstantie vrij gekomen in het water. Ik heb zelf nog nooit een test gedaan met gevitaliseerd water, maar wel met mineraalwater, kraanwater regenwater en slootwater. Ik test met radiestesia. De “liniaal methode”
Mineraalwater van de supermarkt kwam er niet veel beter af dan leidingwater. 3 cm op de schaal van 100. Regenwater en slootwater haalde de 6 cm. Mijn kat kent het verschil, want die drinkt nooit geen kraanwater. Met deze “liniaal methode kan je trouwens ook de vitaliteit van je voedsel testen.

Degrelle
Berichten: 113
Lid geworden op: 17 nov 2013 11:11

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door Degrelle »

Aardappel 67 en sacredfour. Als jullie willen blijven geloven in deze droomvluchten naar luchtkastelen is dat jullie goed recht. Ik ben heel blij dat de TROS een kritische reportage naar deze puur en onbespoten onzin heeft gemaakt. De vraag van Aardappel dient hiermede ook beantwoord te zijn: wetenschappelijk verantwoord = bewezen, de rest is klets en flauwekul, alleen bedoeld om de zakken van een aantal slimmeriken te vullen met het geld van te goedgelovigen.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door sacredfour »

Degrelle, mijn wetenschap is de bevestiging dat iets werkt. Ik noem dit praktische kennis. Kennis kan verkregen worden door waarneming. Dat de “World at large”er nog geen bevestiging van heeft gegeven betekend niet dat mijn observaties niet juist zijn. Er zijn mensen die behalve de fysieke wereld ook andere werelden kunnen waarnemen of intuïtief voelen dat deze bestaan. Om deze kennis algemeen te maken is een nieuwe wetenschap nodig. De wetenschap waar jij het over hebt wordt uitgevoerd door mensen waar deze intuïtie ontbreekt. Hebben ze deze wel dan worden ze belachelijk gemaakt door hun collega,s.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door gilas »

Aardappel67 schreef:Helemaal eens Ellie! Kan Degrelle mij uitleggen waarom het dan zonodig 'wetenschappelijk verantwoord' moet? Als je daar zo fanatiek in bent is wetenschap niets anders dan een nieuwe religie.
Uhm,Het feit dat je dit vraagt laat meteen zien wat het probleem is met kwakzalvers en hun felste gelovigen zoals jij.

Aardappel67
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jan 2014 12:47

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door Aardappel67 »

Degrelle, je bent als een blinde die ontkent dat licht bestaat en gaat er tegelijkertijd van uit dat iedereen in feite het zelfde is als jij, echter met dat verschil dat jij het allemaal net wat helderder ziet dan de meeste anderen. Je mist het vermogen de essentie der dingen te zien en hebt ook niet door dat wetenschap niet verder reikt dan 'naam' en 'vorm'. Ik denk niet dat je dit snapt, maar wees eens eerlijk en houdt in elk geval de mogelijkheid open dat je er naast zit.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door puma73 »

Aardappel67 schreef:Degrelle, je bent als een blinde die ontkent dat licht bestaat en gaat er tegelijkertijd van uit dat iedereen in feite het zelfde is als jij, echter met dat verschil dat jij het allemaal net wat helderder ziet dan de meeste anderen. Je mist het vermogen de essentie der dingen te zien en hebt ook niet door dat wetenschap niet verder reikt dan 'naam' en 'vorm'. Ik denk niet dat je dit snapt, maar wees eens eerlijk en houdt in elk geval de mogelijkheid open dat je er naast zit.
Als jullie met een gedegen wetenschappelijk kloppend onderzoek komen. Tot die tijd is het hele verhaal van vitaal water een groot sprookje. En sprookjes bestaan alleen in de Efteling.

Voor mij is het een groot kwakzalversverhaal. iemand mag geloven wat hij wil, dat wil nog niet zeggen dat het waarheid is.

Aardappel67
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jan 2014 12:47

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door Aardappel67 »

Uhm,Het feit dat je dit vraagt laat meteen zien wat het probleem is met kwakzalvers en hun felste gelovigen zoals jij.[/quote]
Geloven doe ik niets, wel onderzoek ik alles en behoud het goede, door zelf met zalf te kwakken.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door puma73 »

Aardappel67 schreef:Uhm,Het feit dat je dit vraagt laat meteen zien wat het probleem is met kwakzalvers en hun felste gelovigen zoals jij.
Geloven doe ik niets, wel onderzoek ik alles en behoud het goede, door zelf met zalf te kwakken.[/quote]

Net zo'n felle gelover als u die in deze onzin gelooft.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door gilas »

Aardappel67 schreef:Uhm,Het feit dat je dit vraagt laat meteen zien wat het probleem is met kwakzalvers en hun felste gelovigen zoals jij.
Geloven doe ik niets, wel onderzoek ik alles en behoud het goede, door zelf met zalf te kwakken.
U bent dus zelf een kwakzalver die willens en wetens mensen op het verkeerde been probeert te zetten door ze valse,ongenuanceerde en onwetenschappelijk bewezen informatie te geven.

Ach,het mooiste antwoord blijft toch van mijn achterneefje.
Vitaal water is water waar je papieren vissen in doet en hoopt dat ze levend worden.
Laatst gewijzigd door gilas op 15 jan 2014 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.

fuzzyfurry
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 jan 2012 09:38

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door fuzzyfurry »

Sommige mensen hebben echt nog altijd niet begrepen dat water maar water is, no matter how you turn it! Denk je nou echt dat een machine dat het water een beetje staat te shaken dat DAAR iets aan veranderd? GIMME A BREAK! Dus als ik een glas doodordinair water in een glas doe, een beetje staat te schudden d'r mee, dat dat ook veranderd? No way josé!

WATER IS MAAR WATER! Gewoon H2O en NIKS ANDERS!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Geloof er totaal niet in.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door kuklos »

Aardappel67 schreef:Kan Degrelle mij uitleggen waarom het dan zonodig 'wetenschappelijk verantwoord' moet?
Ik ben Degrelle niet, maar ik ka het je wel uitleggen. Wetenschappelijk verantwoord betekent in deze dat de werking aantoonbaar is. Als de werking niet aantoonbaar is doet het apparaat dus niets.
===================
sacredfour schreef:Degrelle, mijn wetenschap is de bevestiging dat iets werkt.
Als je het nu uitbreidt naar aantoonbaar dat iets werkt, aantoonbaar voor meerdere mensen die het onderzoeken, dan heb je gelijk. En dat ontbreekt dus bij dit apparaat.
sacredfour schreef: Ik noem dit praktische kennis. Kennis kan verkregen worden door waarneming. Dat de “World at large”er nog geen bevestiging van heeft gegeven betekend niet dat mijn observaties niet juist zijn. Er zijn mensen die behalve de fysieke wereld ook andere werelden kunnen waarnemen of intuïtief voelen dat deze bestaan. Om deze kennis algemeen te maken is een nieuwe wetenschap nodig. De wetenschap waar jij het over hebt wordt uitgevoerd door mensen waar deze intuïtie ontbreekt. Hebben ze deze wel dan worden ze belachelijk gemaakt door hun collega,s.
Ah, de wichelroede lopen methodiek. Joh, hou toch op. Als het apparaat werkt dan is dit aantoonbaar. Aantoonbaar door iedereen die onderzoek doet, niet enkel door mensen die "een hogere observatie" zijn of hoe je het ook wil noemen. Maar dat ontbreekt juist bij dit apparaat.

Gesloten