LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vitaal water

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
fuzzyfurry
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 jan 2012 09:38

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door fuzzyfurry »

Chocomelk schreef:Geloof er totaal niet in.
Goed zo, wijze keus. Jij denkt tenminste (net zoals ik!) kritisch na! :lol:

De onderzoeker
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jan 2014 21:26

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door De onderzoeker »

Robjee schreef:
onderzoeker schreef:Geen wetenschappelijke informatie? Lees het boek van Dr. Mu Shik Jhon, "The Water Puzzle and the Hexagonal Key: Scientific Evidence of Hexagonal Water and Its Positive Influence on Health" of het Boek "Dancing with Water" van MJ Pangman en Melanie Evans. Er is wel degelijk onweerlegbaar wetenschappelijk bewijs en mijn ervaringen als kankerpatiënt met hexagonaal water zijn in ieder geval positief en lichtjaren beter dan die met het verziekende suikerwater dat klakkeloos in elke supermarkt verkocht wordt.



Kun je enkele onderzoeken uit die boeken noemen waaruit blijkt dat hexagonaal water (langdurig) bestaat en beter is voor de gezondheid dan gewoon kraanwater? Zijn er humane onderzoeken waarbij een groep mensen die hexagonaal water kreeg te drinken is vergeleken met een groep die gewoon water kreeg te drinken? Dat lijkt mij namelijk noodzakelijk om te spreken van onweerlegbaar bewijs.
@ Robjee,

Er is een onderzoek geweest op 32 beagle honden waarbij in kaart is gebracht wat de survival rate was op basis van de hoeveelheid gestructureerd water in het lichaam van de honden. De 50% mediane survival rate voor honden uit de groep met ongestructureerd water bedroeg 2335 dagen bij een spreiding tussen 4 maanden en 4 jaar. Bij de groep met gestructureerd water lag de 50% mediane survival rate op 4778 dagen bij een range tussen grofweg de 2 en 7 jaar, dus ruim 2 x zo hoog.
Verder is met NMR onderzoek aangetoond dat de protonen in het water dat diabetes en maligne cellen omringt een significant langere "spin-lattice relaxation time" (ongeveer het dubbele) hebben dan water rondom normale cellen. In eenvoudige bewoordingen: Zowel bij kanker als diabetes is er sprake van de destructie van de waterstructuur op cel niveau. Of anders gezegd: Om gezonde cellen zit gezond water en om ongezonde cellen ongezond water. Kan het simpeler?
Bron: The water puzzle and the hexagonal key door Dr. Mu Shik Jhon, P 76-78 en p 86-87
Dit is dus geen geitenwollensokken taal maar puur staafbare en repliceerbare wetenschap met regulier wetenschappelijke middelen. En wat dan gezond water is en waarom? Lees dan het boek.

Tot slot hou ik het in verband met het grote aantal stompzinnige reacties op dit forum nu echt voor gezien, ik kan mijn tijd wel beter gebruiken. Alle mensen die wel een gefundeerde mening hebben gegeven en bereid zijn om hun huidige waarheid voor een hogere waarheid in te ruilen: Bedankt, jullie maken de vooruitgang mogelijk. Zo is het in feite altijd al gegaan met de mensheid. Een kleine groep maakt gelukkig op termijn ook voor de dommen onder ons het verschil.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door puma73 »

De onderzoeker schreef: Er is een onderzoek geweest op 32 beagle honden waarbij in kaart is gebracht wat de survival rate was op basis van de hoeveelheid gestructureerd water in het lichaam van de honden. De 50% mediane survival rate voor honden uit de groep met ongestructureerd water bedroeg 2335 dagen bij een spreiding tussen 4 maanden en 4 jaar. Bij de groep met gestructureerd water lag de 50% mediane survival rate op 4778 dagen bij een range tussen grofweg de 2 en 7 jaar, dus ruim 2 x zo hoog.
Verder is met NMR onderzoek aangetoond dat de protonen in het water dat diabetes en maligne cellen omringt een significant langere "spin-lattice relaxation time" (ongeveer het dubbele) hebben dan water rondom normale cellen. In eenvoudige bewoordingen: Zowel bij kanker als diabetes is er sprake van de destructie van de waterstructuur op cel niveau. Of anders gezegd: Om gezonde cellen zit gezond water en om ongezonde cellen ongezond water. Kan het simpeler?
Bron: The water puzzle and the hexagonal key door Dr. Mu Shik Jhon, P 76-78 en p 86-87
Dit is dus geen geitenwollensokken taal maar puur staafbare en repliceerbare wetenschap met regulier wetenschappelijke middelen. En wat dan gezond water is en waarom? Lees dan het boek.

Tot slot hou ik het in verband met het grote aantal stompzinnige reacties op dit forum nu echt voor gezien, ik kan mijn tijd wel beter gebruiken. Alle mensen die wel een gefundeerde mening hebben gegeven en bereid zijn om hun huidige waarheid voor een hogere waarheid in te ruilen: Bedankt, jullie maken de vooruitgang mogelijk. Zo is het in feite altijd al gegaan met de mensheid. Een kleine groep maakt gelukkig op termijn ook voor de dommen onder ons het verschil.
Er is dus alleen maar een onderzoek geweest op dieren, onder het motto dieren liegen niet.

Uw stompzinnige opmerkingen slaan werkelijk alles met betrekking tot kanker en diabetes. Als u denkt dat het zeskante water zou helpen tegen diabetes en kanker, dan wordt het tijd dat u uzelf verdiept in deze ziektes i.p.v hier onzin uit te kramen.

Ik heb diverse mensen gevolgd die zich helemaal en met volle overgaven aan het alternatieve circuit en absoluut niks te maken wilde hebben met reguliere geneeskunst. Deze mensen zijn in een tijdsbestek van 3 jaar overleden.

U doet hier, met de uitspraken die u doet, mij denken aan de kwakzalvers die deze doden op hun geweten hebben.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door newmikey »

De onderzoeker schreef: Verder is met NMR onderzoek aangetoond dat de protonen in het water dat diabetes en maligne cellen omringt een significant langere "spin-lattice relaxation time" (ongeveer het dubbele) hebben dan water rondom normale cellen.
U heeft echt géén enkel idee van de belachelijkheid van wat u daar zegt, niet? Inderdaad zonde van uw tijd en de onze.

fuzzyfurry
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 jan 2012 09:38

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door fuzzyfurry »

De onderzoeker schreef: Tot slot hou ik het in verband met het grote aantal stompzinnige reacties op dit forum nu echt voor gezien, ik kan mijn tijd wel beter gebruiken.
Oja? Zeker verder met het verzinnen en uitkramen van de meest grote larie?

Aardappel67
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jan 2014 12:47

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door Aardappel67 »

Ik heb diverse mensen gevolgd die zich helemaal en met volle overgaven aan het alternatieve circuit en absoluut niks te maken wilde hebben met reguliere geneeskunst. Deze mensen zijn in een tijdsbestek van 3 jaar overleden.

U doet hier, met de uitspraken die u doet, mij denken aan de kwakzalvers die deze doden op hun geweten hebben.
Mensen die niets van reguliere geneeskunde willen weten zijn net zo dom als zij die niets van andere geneeswijzen willen weten. (de kennis om ziekten te voorkomen is aanwezig, maar daar valt weinig aan te verdienen)
Het reguliere circuit klopte pas geleden zichzelf nog op de borst dat het aantal doden, door hen veroorzaakt, was gehalveerd. Het zijn er nu nog slechts zo'n 1000 per jaar.....

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door kuklos »

Nou, we zijn er weer. We gaan het niet meer hebben over vitaal water, en al helemaal geen bewijs voor alle beweringen leveren, nee, we gaan iets roepen over (vermeende) fouten van reguliere geneeskunde en complotten.
Aardappel67 schreef:Mensen die niets van reguliere geneeskunde willen weten zijn net zo dom als zij die niets van andere geneeswijzen willen weten. (de kennis om ziekten te voorkomen is aanwezig, maar daar valt weinig aan te verdienen)
Ga hier het bewijs maar voor leveren.
Aardappel67 schreef:Het reguliere circuit klopte pas geleden zichzelf nog op de borst dat het aantal doden, door hen veroorzaakt, was gehalveerd. Het zijn er nu nog slechts zo'n 1000 per jaar.....
Wat je hierbij voor het gemak maar even weglaat is hoeveel de levensverwachting gestegen is dankzij reguliere geneeskunde, hoeveel meer mensen gezond of gezonder kunnen leven dankzij regulier.

Maar, omdat het hier over het vitale water gaat ben ik benieuwd naar hoeveel mensen overleven dankzij het gebruik van vitaal water in plaats van gewoon water en dan uiteraard ook naar de onderbouwing ervan.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door puma73 »

Aardappel67 schreef:
Ik heb diverse mensen gevolgd die zich helemaal en met volle overgaven aan het alternatieve circuit en absoluut niks te maken wilde hebben met reguliere geneeskunst. Deze mensen zijn in een tijdsbestek van 3 jaar overleden.

U doet hier, met de uitspraken die u doet, mij denken aan de kwakzalvers die deze doden op hun geweten hebben.
Mensen die niets van reguliere geneeskunde willen weten zijn net zo dom als zij die niets van andere geneeswijzen willen weten. (de kennis om ziekten te voorkomen is aanwezig, maar daar valt weinig aan te verdienen)
Het reguliere circuit klopte pas geleden zichzelf nog op de borst dat het aantal doden, door hen veroorzaakt, was gehalveerd. Het zijn er nu nog slechts zo'n 1000 per jaar.....
En ondertussen wordt hier volop reclame gemaakt dat het zeskante water helpt tegen diabetes, kanker en wie weet wat voor onzin er nog meer uitgekraamd gaat worden.

Wie is hier nou dom bezig?? Juist, degene die aan water geneeskrachtige werking toeschrijven zoals die "de onderzoeker`, aardappel en nog wat vaan die zweeffiguren.

Aardappel67
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jan 2014 12:47

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door Aardappel67 »

Inderdaad, tegen diabetes, kanker etc. zal gevitaliseerd water echt geen remedie zijn, daarvoor zijn deze aandoeningen veel te complex. De reguliere geneeskunde (en patiënten zelf!) komen pas in actie als het kwaad al geschied is; als de ziekte al in z'n eindstadium zit. Deze 'geneeskunde' stond toe dat al dit soort chronische welvaartsziekten explosief steeg en blijft stijgen. Honderd jaar geleden kregen 3 op de 100 mensen kanker, vandaag de dag 1 op de 3 mensen. Leve de medische wetenschap!
Afgezien hiervan klopt het principe van gevitaliseerd water wel degelijk en normaal gesproken is dit gewoon het water zoals dat in natuurlijke omstandigheden voorkomt. Het is het verzieken van de omgeving, waarin reguliere geneeskunde eveneens een groot aandeel heeft met al z'n chemicaliën die o.a.door het riool spoelen, waardoor water gecodeerd wordt met niet levensondersteunende informatie.
Het apparaatje voor op de kraan zal wel werken, maar het is veel te duur, zeker voor iets dat je gratis kunt bereiken door je intentie bewust in te zetten.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door kweenie »

sacredfour schreef:Degrelle, mijn wetenschap is de bevestiging dat iets werkt. Ik noem dit praktische kennis. Kennis kan verkregen worden door waarneming. Dat de “World at large”er nog geen bevestiging van heeft gegeven betekend niet dat mijn observaties niet juist zijn.
Ik vind 'praktische kennis' prima om te bekijken of iets werkt. Maar dan wel via een methode waarbij de invloed van het onderzochte product apart kan worden aangetoond, ook zonder de (on)bewuste invloed van de onderzoeker.

Zo kun je, als voorbeeld, uit de enkele observatie dat iemand zich beter voelt met een totaal veranderd dieet, waarin onder anderen ook 'hexagonaal' water zit', niets afleiden over de mogelijke werkzaamheid van dat 'hexagonaal' water. Die observatie heeft in dit verhaal dus totaal geen waarde.

Het wordt pas interessant als verschillen dubbelblind zijn aangetoond.
sacredfour schreef:Er zijn mensen die behalve de fysieke wereld ook andere werelden kunnen waarnemen of intuïtief voelen dat deze bestaan. Om deze kennis algemeen te maken is een nieuwe wetenschap nodig. De wetenschap waar jij het over hebt wordt uitgevoerd door mensen waar deze intuïtie ontbreekt. Hebben ze deze wel dan worden ze belachelijk gemaakt door hun collega,s.
Je haalt volgens mij twee zaken door elkaar. Het gaat er niet om of iets verklaard kan worden. Het gaat er om of een effect aangetoond kan worden. Van mijn part bestaan er allerlei andere werelden en ik vind het ook prima als, bijvoorbeeld, door Jomanda 'ingestraald' water ook werkelijk een helende of een onverklaarbare invloed heeft op mensen. Maar laat dat dan wel zien door (dubbelblind) tests.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door kuklos »

Aardappel67 schreef:Inderdaad, tegen diabetes, kanker etc. zal gevitaliseerd water echt geen remedie zijn,
Mooi, dit leggen we even vast.

Aardappel67 schreef:De reguliere geneeskunde (en patiënten zelf!) komen pas in actie als het kwaad al geschied is; als de ziekte al in z'n eindstadium zit.
Nul onderbouwing, maar wel even een sneer uitdelen.
Aardappel67 schreef:Deze 'geneeskunde' stond toe dat al dit soort chronische welvaartsziekten explosief steeg en blijft stijgen. Honderd jaar geleden kregen 3 op de 100 mensen kanker, vandaag de dag 1 op de 3 mensen. Leve de medische wetenschap!
En opnieuw verdraai je de feiten om jouw doel te bereiken. Kanker is vooral een ouderdomsziekte. Dus iedereen die vroeger al overleden was leeft nu lang genoeg om kanker te ontwikkelen. Maar ja, dat vermelden past natuurlijk niet in jouw straatje.
Aardappel67 schreef: Afgezien hiervan klopt het principe van gevitaliseerd water wel degelijk en normaal gesproken is dit gewoon het water zoals dat in natuurlijke omstandigheden voorkomt. Het is het verzieken van de omgeving, waarin reguliere geneeskunde eveneens een groot aandeel heeft met al z'n chemicaliën die o.a.door het riool spoelen, waardoor water gecodeerd wordt met niet levensondersteunende informatie.
Het apparaatje voor op de kraan zal wel werken, maar het is veel te duur, zeker voor iets dat je gratis kunt bereiken door je intentie bewust in te zetten.
En weer geen enkele onderbouwing of bewijs geleverd.

Aardappel67
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jan 2014 12:47

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door Aardappel67 »

En opnieuw verdraai je de feiten om jouw doel te bereiken. Kanker is vooral een ouderdomsziekte. Dus iedereen die vroeger al overleden was leeft nu lang genoeg om kanker te ontwikkelen. Maar ja, dat vermelden past natuurlijk niet in jouw straatje.
Over gebruiken wat in je straatje past gesproken; ik heb het niet specifiek over kanker, ik heb het over welvaartsziekten. Maar laten we er eens een andere uitpikken; de zgn. ouderdomsdiabetes. Dit komt tegenwoordig massaal voor bij jongeren....wat zeg je dan?

fuzzyfurry
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 jan 2012 09:38

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door fuzzyfurry »

Aardappel67 schreef:
En opnieuw verdraai je de feiten om jouw doel te bereiken. Kanker is vooral een ouderdomsziekte. Dus iedereen die vroeger al overleden was leeft nu lang genoeg om kanker te ontwikkelen. Maar ja, dat vermelden past natuurlijk niet in jouw straatje.
Over gebruiken wat in je straatje past gesproken; ik heb het niet specifiek over kanker, ik heb het over welvaartsziekten. Maar laten we er eens een andere uitpikken; de zgn. ouderdomsdiabetes. Dit komt tegenwoordig massaal voor bij jongeren....wat zeg je dan?
Heb je enig idee wat voor LARIE je staat uit te kramen?

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door kuklos »

Aardappel67 schreef:[Over gebruiken wat in je straatje past gesproken; ik heb het niet specifiek over kanker,
En toch schreef je dit:
Aardappel67 schreef:Deze 'geneeskunde' stond toe dat al dit soort chronische welvaartsziekten explosief steeg en blijft stijgen. Honderd jaar geleden kregen 3 op de 100 mensen kanker, vandaag de dag 1 op de 3 mensen. Leve de medische wetenschap!
Aardappel67 schreef: ik heb het over welvaartsziekten. Maar laten we er eens een andere uitpikken; de zgn. ouderdomsdiabetes. Dit komt tegenwoordig massaal voor bij jongeren....wat zeg je dan?
Je bedoelt diabetes type 2. Oorzaken genoeg te vinden.

Aardappel67
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jan 2014 12:47

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door Aardappel67 »

Ook ik verlaat dit kippenhok, er rennen te veel kippen rond die een esssentieel onderdeel missen dat doorgaans boven op het lichaam geplaatst is.
Laat ik besluiten met een uitspraak van de filosoof Hermes Trismegistus.
'Veel van wat bewezen is, is in essentie niet waar,
veel is eeuwig waar, hoewel het bewijs niet daar is'.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door kuklos »

Fantastisch meneer (of mevrouw) loopt ook vast in de eigen onzin, dus maar vertrekken. Bekend verhaal dus.

Mooi trouwens zo'n uitspraak van een filosoof. Voor elke mening kan je er wel een uitspraak bij zoeken. Het zegt dan ook niets.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door Josephien12 »

kuklos schreef:Fantastisch meneer (of mevrouw) loopt ook vast in de eigen onzin, dus maar vertrekken. Bekend verhaal dus.

Mooi trouwens zo'n uitspraak van een filosoof. Voor elke mening kan je er wel een uitspraak bij zoeken. Het zegt dan ook niets.
Er is in deze topic op een correcte manier gediscussieerd.
Wanneer onderzoeker en aardappel geen reactie meer hebben op de tegenargumenten geven zij feitelijk gewoon op.
Uiteindelijk is dat ook het enige wat resteert. Deze dubbelgebakken onzin is uiteindelijk ook gewoon onverkoopbaar.

fuzzyfurry
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 jan 2012 09:38

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door fuzzyfurry »

Josephien12 schreef:
kuklos schreef:Fantastisch meneer (of mevrouw) loopt ook vast in de eigen onzin, dus maar vertrekken. Bekend verhaal dus.

Mooi trouwens zo'n uitspraak van een filosoof. Voor elke mening kan je er wel een uitspraak bij zoeken. Het zegt dan ook niets.
Er is in deze topic op een correcte manier gediscussieerd.
Wanneer onderzoeker en aardappel geen reactie meer hebben op de tegenargumenten geven zij feitelijk gewoon op.
Uiteindelijk is dat ook het enige wat resteert. Deze dubbelgebakken onzin is uiteindelijk ook gewoon onverkoopbaar.
Over dubbelgebakken onzin gesproken, volgens mij halen ze hun larie van niburu.nl/.co/andere mallotensite...

AlfredMol
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 sep 2009 07:17

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door AlfredMol »

De overheid in NL stelt, dat kraan/ leidingwater net zo goed is als mineraal/ bronwater.
Op zich is in NL het gebruik van bron/ mineraalwater minder populair dan in D/F/B/ CH e.d.
Wellicht komt dat door het prijsverschil.

IMHO is de smaak van bv Evian, Mont Roucous, Pellegrino e.d. aanmerkelijk beter dan Nederlands leidingwater. Hoe komt het dat maar weinig mensen dit vaststellen ? Ik denk dat de verklaring eenvoudigweg komt, omdat de mensen niet gewend zijn om 1.5 liter water per dag te drinken. Een enkel glas leidingwater is wellicht te verdragen, maar als je per dag 4-6 glazen water drinkt dan ben je meer kritisch.

Wat betreft de chemische kwaliteit van water is belangrijk, dat Nederland aan het einde van Rijn en Maas ligt. Grote hoeveelheden hormonen gebruikt (gebruikt door de dames en bio-industrie upstream) schijnen niet eenvoudig uit het leiding/ drinkwater verwijderd te kunnen worden. Dus drink je leidingwater, dan krijg je die hormonen ook gratis binnen. NB Bijgevolg is dat risico op hormonen in Zwitsers leidingwater veel kleiner
Uiteraard ook het bron/ mineraalwater heeft wat risicos - denk aan de Perrier sores van paar jaar geleden.

Het voor en tegen overwegende blijf ik bij bron/ mineraalwater.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door puma73 »

En jahoor, daar zijn ze weer, de kritische alterneuten :mrgreen: zodra jullie mijn extra kosten komen betalen ben ik bereid om dat dure onzinwater te drinken.

Trouwens, er is een bedrijf dat bronwater verkoopt dat uit dezelfde bron komt als het drinkwater dat aan de andere kant van de snelweg wordt opgepompt. Over kletsverhalen uit de alterneutische onzinhoek gesproken.

Gesloten