LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voor meer geld bellen dan je prepaid-tegoed?

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Voor meer geld bellen dan je prepaid-tegoed?

Ongelezen bericht door Radar »

Als je vroeger een kwartje in een telefooncel gooide kon je even bellen tot het geld op was. Tegenwoordig hebben we 'prepaid' op de mobiele telefoon: je betaalt van tevoren en op is op. Maar wat als jouw mobiele provider zonder dat jij het weet ervoor gekozen heeft om klanten meer dan hun tegoed te laten bellen? Klanten van Simyo Prepaid kregen hierdoor tot hun verbijstering een hoge rekening.

Maandag 9 december in Radar, om 20:30 bij de TROS op Nederland 1

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Voor meer geld bellen dan je prepaid-tegoed?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Dit staat gewoon op hun prepaid pagina:

Negatief saldo beltegoed

Bij Simyo kun je altijd je gesprek afmaken, zelfs wanneer je beltegoed tijdens het gesprek op raakt. Je wordt dus niet direct afgesloten waardoor het mogelijk is dat je tijdelijk een negatief saldo hebt. Waardeer je beltegoed dan zo snel mogelijk op zodat je weer kunt bellen, sms’en & internetten op je mobiel. We raden je altijd aan om regelmatig je beltegoed te checken via Mijn Simyo en voor je internetverbruik een MB meter App te downloaden.

Gompy47
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 mar 2010 10:33

Re: Voor meer geld bellen dan je prepaid-tegoed?

Ongelezen bericht door Gompy47 »

Dit gaat een beetje een stemmingmakerij uitzending worden vrees ik.
Het is allemaal heel simpel.
Simyo laat, als je beltegoed op raakt tijdens een gesprek, je het gesprek afmaken.
Dat vind ik netjes, beter als onmiddellijk afkappen, het staat ook duidelijk aangegeven op hun site.
Op de site kun je óók zien wat je beltegoed nog is, of als je het zo instelt bij "Mijn Simyo" ook op je telefoon, en als je dan zo debiel bent dat je toch naar iemand gaat bellen, of toch langer blijft bellen als je beltegoed groot is, dan is dat niet de schuld van Simyo, maar van iemand eigen domheid, heel erg simpel.
Het zal duidelijk zijn dat ik Simyo klant ben, maar daarom niet minder objectief...

Dick88
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2013 14:28

Re: Voor meer geld bellen dan je prepaid-tegoed?

Ongelezen bericht door Dick88 »

Ik ben ook klant bij Simyo en ben voorstander van je gesprek afmaken, maar toch moet ik wel kwijt dat het internetgebruik onbelemmerd doorgaat. Wij hebben recentelijk een rekening van 200 euro negatief gezien doordat er downloads bleken te lopen die dus niet gestopt worden als je over je limiet heengaat (= 0 euro).
Gevolg is dat je toestel buiten gebruik wordt gesteld maar pas nadat de schade al geleden is, lijkt me niet de meest optimale volgorde.

Ik ben van mening dat een prepaid kaart ook een maximaal negatief zou mogen hebben en dat je dit als klant zelf in kunt stellen. Hierdoor voorkom je onnodige frustratie en zeer onaangename verassingen.

Ik hoop er met Simyo uit te kunnen komen op een redelijke manier.

Sandra1937
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2013 22:30

Re: Voor meer geld bellen dan je prepaid-tegoed?

Ongelezen bericht door Sandra1937 »

ik was in spanje met vakantie en kon niet meer bellen of smsen toen mijn beltegoed op was. ik heb prepaid van t-mobile

roelofensing
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 nov 2003 11:56

Re: Voor meer geld bellen dan je prepaid-tegoed?

Ongelezen bericht door roelofensing »

Ik heb nu ongeveer een zelfde situatie met AH Slim Only

AH claimt dat:

De voordelen van AH Mobile SlimOnly zijn
-Controle over de kosten en gebruik via de Slimme App
-Geen contract, geen verrassingen achteraf
-Voordelig op het KPN Netwerk

WAAROM krijg ik dan toch achteraf een rekening van 20 euro omdat de basis bundel op is en ik zogenaamd data heb verbruikt en ze kunnen mij geen specificatie geven wanneer en waarom. Gewoonweg u hebt data verbruikt buiten uw bundel en kost al met al 20 euro, dat is het enige antwoord wat je van klantenservice krijgt, volgens mij is dit die geweldige KPN klantenservice en niet AH zelf.

Ik vind het vreemd bovenstaande claim ‘van geen verrassingen achteraf’ te doen en dan toch een rekening te sturen, volgens mij kan dit niet, Pre-paid is vooraf betalen en niet achteraf... en zeker aangezien dit extra internet kosten schijnt te betreffen. Het zal wel weer een KPN stunt zijn aangezien AH het KPN netwerk gebruikt.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Voor meer geld bellen dan je prepaid-tegoed?

Ongelezen bericht door langste adem »

Op zich lijkt het me geeneens een verkeerd idee om , als extra service, mensen de mogelijkheid te geven om hun gesprek af te maken als het saldo op is. En dan zouden mensen wel inderdaad dit ergens moeten kunnen instellen tot hoeveel data of belminuten ze over de limiet willen om zodoende niet verrassingen komen te staan. Maar in feite is het dan geen pre-paid abonnement meer.

Ikzelf heb trouwens ook een pre-paid omdat ik maar weinig bel. En ik heb nooit mijn gegevens aangemeld bij aanschaf, dus men kan mij geeneens een rekening sturen. Bij mij geldt gewoon op is op.
Maar ik krijg wel altijd een SMS waarin men zegt dat het beltegoed bijna op is. Zo kan het dus ook.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Voor meer geld bellen dan je prepaid-tegoed?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

GJvdZ schreef:Dit staat gewoon op hun prepaid pagina:

Negatief saldo beltegoed

Bij Simyo kun je altijd je gesprek afmaken, zelfs wanneer je beltegoed tijdens het gesprek op raakt. Je wordt dus niet direct afgesloten waardoor het mogelijk is dat je tijdelijk een negatief saldo hebt. Waardeer je beltegoed dan zo snel mogelijk op zodat je weer kunt bellen, sms’en & internetten op je mobiel. We raden je altijd aan om regelmatig je beltegoed te checken via Mijn Simyo en voor je internetverbruik een MB meter App te downloaden.

Nou ook opgelost dus...
Zou advies geven aan mods,zoek eens goede onderwerpen,bv ,waarom doet sociale dienst of gemeente niets als iemand op straat staat....zie een topic...zou nou eens flink item zijn..

Of ...nou ja lees de topics eens aandachtig moderatie,genoeg inspiratie...

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Voor meer geld bellen dan je prepaid-tegoed?

Ongelezen bericht door Shine »

Waarom neemt iemand Prepaid, juist, om niet voor verrassingen komen te staan!
Ik vindt dat:
Je zelf moet kunnen instellen om met een maximum aan bepaald bedrag negatief te kunnen komen staan. Met een uiterste limiet van €20,00.
Ik vind dat je moet kunnen instellen dat je absoluut niet negatief moet kunnen komen staan. Dus beltegoed op, dan is op=op. In gesprek of niet.

Als de tikker, nadat je beltegoed op is gewoon door blijft lopen bij prepaid, dan is de hele opzet en bedoelde prepaid een wassen neus. Dan heb je dus eigenlijk een prepaid abonnement.

malik143
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 feb 2015 13:54

Re: Voor meer geld bellen dan je prepaid-tegoed?

Ongelezen bericht door malik143 »

Zou advies geven aan mods,zoek eens goede onderwerpen,bv ,waarom doet sociale dienst of gemeente niets als iemand op straat staat....zie een topic...zou nou eens flink item zijn..

Gesloten