LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zonnebrandcrème

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
CarloW
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2014 18:14

Re: Zonnebrandcrème

Ongelezen bericht door CarloW »

In de uitzending van 19 mei werd gewaarschuwd voor het ingrediënt oxybenzon, een zeer schadelijke stof te vinden in sommige zonnebrandcremes.

Vervolgens werd clinique geadviseerd. Enthousiast door het advies ben ik direct overgegaan tot aankoop van twee tubes clinique, dezelfde als in de uitzending werd geadviseerd.

Vandaag ontving ik de bestelling en tot mijn grote verbazing bevatte deze zonnecrèmes OXYBENZON, duidelijk en prominent vermeld op de verpakking.

Radar hoe kan dit gebeuren??

Blind een sponsor van de Amerikaanse goeroe gevolgd die het presenteert? Paula Be-gone?

Mvg Carlo

mais
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2014 19:45

Re: Zonnebrandcrème

Ongelezen bericht door mais »

Vandaag vol goede moed de drogisterij in gedoken om op zoek te gaan naar een "goede" en betaalbare zonnebrandcreme. Mijn zoontje heeft morgen een sportdag dus een goede bescherming is wel op zijn plaats.
Rekening houdend met wat er allemaal niet in mag zitten, ben ik de merken en etiketten af gaan struinen. Gelukkig had ik mijn leesbril bij mij, want het waren hele kleine lettertjes bij de ingrediënten! Vaak waren de ingrediënten helemaal niet te lezen, omdat er een fijne sticker met barcode overheen geplakt zat. Maar gelukkig, na even zoeken, was er soms wel ergens in het schap een flesje waar de sticker iets scheef zat of slecht geplakt.
Na ongeveer een half uur kwam ik tot de conclusie dat er, in die winkel, geen merk te vinden was waar geen alcohol, parfum, parabenen, citronella, nanodeeltjes etc. in zit. In elk merk zit wel iets.
Het is heel informatief om adviezen te krijgen, waar je allemaal rekening mee moet houden bij de aanschaf van je flesje zonnebrandcreme. Nog fijner zou het zijn om te weten welke zonnebrandcreme veilig is om te gebruiken, hoe duur ze zijn en waar je het eventueel kunt kopen. Daar heb ik wat aan!

solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: Zonnebrandcrème

Ongelezen bericht door solleila »

Ga eens naar de tuinen. Vind je zeker een zonnebrandcreme

Ga anders eens naar de Tuinen oa merk Lovea of Earth Line. Ook lavera is een merk met niet al teveel chemische stoffen. Dat zijn zonnebrandcreme zonder teveel chemische stoffen zoals nanodeeltjes. Wel moet je anders smeren. Door dat ze geen nanodeeltjes hebben gaat het wat wittiger uitslaan. Je hoeft ook niet veel te gebruiken of smeer kleine beetjes smeren en dan weer opnieuw aanbrengen en breng het dan 3 a 4 keer.

handsfree
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 okt 2006 14:27

Re: Zonnebrandcrème

Ongelezen bericht door handsfree »

Gelukkig zijn er nog wel mensen die een beetje redelijk nadenken. Want als er, zoals gezegd wordt, echt zo'n explosie aan huidkanker is, waar ligt dat dan aan? En hoezo kun je zeggen dat er daarvan een 'explosie' is, terwijl er in feite geen cijfers daarvoor zijn? Is een erge toename bijvoorbeeld 2 x zoveel als wat, vergeleken met wanneer? Het ruikt een beetje, en misschien wel meer dan ruiken, naar verkooppraat voor cremes. Hoeft niet zo te zijn, maar kom dan maar met de cijfers. En voor wat betreft oorzaken: Is het zonlicht opeens meer agressief geworden? (Niet dat ik weet.) Liggen we opeens met z'n allen veel langer in de zon? (Niet dat ik weet.) Smeren we opeens met z'n allen te weinig? (Zou ook wel raar zijn.) Maar waar het ook aan ligt, als je (dus) niet (goed) weet waar het aan ligt dat er meer huidkanker is (*als* dat al zo is), dan is het wel een beetje simpel geredeneerd om te zeggen - ga maar meer smeren, en laat verder maar zitten hoe het nou *echt* komt. Denk ik, dus.

Arwen16
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2014 13:18

Re: Zonnebrandcrème

Ongelezen bericht door Arwen16 »

als je naar het filmpje gaat over dit onderwerp, staat onderaan een link naar de website van Paula Begoun. Dus hoe onafhankelijk is dit item? Hebben Radar en Paula een deal gesloten? En wie zegt dat het klopt wat Paula allemaal roept?
ik gebruik al jaren zonnebrand waar parfum en alcohol in zit, ik merk niet aan mijn huid dat het uitgedroogd is.

RosinavanderMeijde
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2014 18:02

Re: Zonnebrandcrème

Ongelezen bericht door RosinavanderMeijde »

Beste Tros RADAR medewerkers,

Jullie Huid-experts vertelde verleden week ma.19 mei dat CLINIQUE
vrij was van: parfum, citroenachtigen en Oxybenzone.

Dus heb ik CLINIQUE gekocht!!!!
Toch nog even voor de zekerheid de ingrediënten gelezen:

ER ZIT TÓCH OXYBENZONE IN, in de gezichtscreme van CLINIQUE!!!!
Hoe kan dat ???
(Bestaat er dan geen enkel zonnebrandcreme zonder Oxybenzone(zonnefilter) ???)


Ik snap er niks van.
De Huid-experts uit jullie aflevering raadden CLINIQUE als 1 van de beste aan.
en ......zit er gewoon Oxybenzone in.
RA,RA,RA,
Hoe kan dat ???

Hartelijk Dank Alvast
van Rosina.

CarloW
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2014 18:14

Re: Zonnebrandcrème

Ongelezen bericht door CarloW »

Jammer dat er niet wordt gereageerd door Tros Radar op de bovenstaande reacties nav de uitzending over zonnebrandcremes.

Enigszins onzorgvuldig landelijk advies zo lijkt het...

SilviaBijsterveld
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2014 12:31

Re: Zonnebrandcrème

Ongelezen bericht door SilviaBijsterveld »

karenduckers schreef:hoihoi,
kun je beter je gezicht insmeren met een zonnebrandcreme 's morgens? Of toch eerst een dagcreme eronder?
Het beste kun je een dagcreme gebruiken met een beschermende factor daarin. Ze kunnen je adviseren bij een drogisterij, parfumerie of schoonheidssalon.

Gesloten