LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zorgverzekeraars veranderen de spelregels

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Zorgverzekeraars veranderen de spelregels

Ongelezen bericht door Radar »

En een aantal zorgverzekeraars veranderden dit jaar de spelregels tijdens het spel: ineens kregen patiënten te horen dat ze niet meer naar hun eigen ziekenhuis of hun eigen apotheker mochten. Kan dit zomaar? En wat staat ons in 2014 te wachten?

Maandag 30 september in TROS Radar, om 20:30 bij de TROS op Nederland 1

waumansh
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2013 20:56

Re: Zorgverzekeraars veranderen de spelregels

Ongelezen bericht door waumansh »

Mijn verbazing mbt. de zorgverzekeraars, dat er NIET wordt geïnformeerd over de zgn. restitutie-polis. Met zo'n polis immers bepaalt de cliënt zelf naar welke zorgverlener hij gaat.

gijsbenninga
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2013 20:56

Re: Zorgverzekeraars veranderen de spelregels

Ongelezen bericht door gijsbenninga »

Met stijgend ongenoegen keek ik naar de uitleg over veranderende contracten die zorgverzekeraars afsluiten; er werd met geen woord over gerept dat iedereen ook kan kiezen voor zorgverzekeraars die geen contracten met zorgaanbieders afsluiten maar geheel vrije keuze geven aan verzekerden (bijvoorbeeld ONVZ).
Dit voor de hand liggende advies werd niet gegeven aan klagers, wat bij mij echt verkeerd over kwam!

orielpack
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2015 11:44

Re: Zorgverzekeraars veranderen de spelregels

Ongelezen bericht door orielpack »

altijd meer oplevert dan een verzekering.?

Happy_Solo
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jun 2015 10:21

Re: Zorgverzekeraars veranderen de spelregels

Ongelezen bericht door Happy_Solo »

Sinds januari 2015 ben ik (aanvullend) verzekerd bij Zorgverzekeraar UMC in verband met benodigde zorg en behandelingen, wat valt onder hun aanvullende zorgverzekering. De aanvullende verzekering is fors hoger, dan de standaard basisverzekering. Tijdens de overgang naar deze zorgverzekeraar heb ik schriftelijke toezeggingen ontvangen met akkoord voor behandelingen in een gecontracteerde kliniek. Aangezien ik schriftelijk akkoord heb gekregen van zorgverzekeraar UMC, heb ik 1 behandeling ondergaan. Echter, ondanks het schriftelijk akkoord krijg ik de behandelingskosten van
€ 2.317,44 (!) nu ineens niet vergoed door zorgverzekeraar UMC. Mag zorgverzekeraar UMC zo maar behandelingskosten weigeren uit te betalen, ondanks contract met de kliniek en schriftelijk akkoord?

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Zorgverzekeraars veranderen de spelregels

Ongelezen bericht door Dirkie »

Happy_Solo schreef:Sinds januari 2015 ben ik (aanvullend) verzekerd bij Zorgverzekeraar UMC in verband met benodigde zorg en behandelingen, wat valt onder hun aanvullende zorgverzekering. De aanvullende verzekering is fors hoger, dan de standaard basisverzekering. Tijdens de overgang naar deze zorgverzekeraar heb ik schriftelijke toezeggingen ontvangen met akkoord voor behandelingen in een gecontracteerde kliniek. Aangezien ik schriftelijk akkoord heb gekregen van zorgverzekeraar UMC, heb ik 1 behandeling ondergaan. Echter, ondanks het schriftelijk akkoord krijg ik de behandelingskosten van
€ 2.317,44 (!) nu ineens niet vergoed door zorgverzekeraar UMC. Mag zorgverzekeraar UMC zo maar behandelingskosten weigeren uit te betalen, ondanks contract met de kliniek en schriftelijk akkoord?
Zonder meer informatie is hier geen zinnig advies te geven.
Maar wat zei ue verzekeraar toen U ze dit vertelde?
Heb gisteren bijvoorbeeld contact met mijn verzekeraar over een afgekeurde declaratie (in mijn geval slechts 54 euro) die volgens mij vergoed moest worden. Na 1 telefoontje bleek dat zij een foutje gemaakt hadden en ik krijg het alsnog vergoed.

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zorgverzekeraars veranderen de spelregels

Ongelezen bericht door witte angora »

Ook bij een verzekeringsmaatschappij werken mensen. Mensen die niet altijd opletten, mensen die nog niet goed zijn ingewerkt, mensen die niet alle ins en outs kennen van polissen, mensen die nog geen koffie hebben gehad, enzovoorts...

Een vriendelijk briefje/belletje zou zomaar soelaas kunnen bieden.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Zorgverzekeraars veranderen de spelregels

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:Ook bij een verzekeringsmaatschappij werken mensen. Mensen die niet altijd opletten, mensen die nog niet goed zijn ingewerkt, mensen die niet alle ins en outs kennen van polissen, mensen die nog geen koffie hebben gehad, enzovoorts...

Een vriendelijk briefje/belletje zou zomaar soelaas kunnen bieden.
Halleluja ;) Dit antwoord zou standaard in vrijwel elk topic gepost moeten worden!

Happy_Solo
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jun 2015 10:21

Re: Zorgverzekeraars veranderen de spelregels

Ongelezen bericht door Happy_Solo »

Er is aangegeven dat er een interne fout is gemaakt. De factuur van ad € 2.317,44 had een week geleden al betaald moeten worden en is nog steeds niet vergoed aan mij, ondanks herhaaldelijk zeer vriendelijk aandringen. Ik werk voor een uitzendbureau; als ik fouten maak, word ik toch echt ontslagen. Vriendelijk en geduldig ben ik als geen ander ... Koffie heb ik niet nodig om te functioneren. Sommige werknemers zijn niet capabel en klantgericht. Zij hebben onterecht een dikbetaalde vaste functie. De rechter heeft het laatste woord en zal een uitspraak doen.
Laatst gewijzigd door Happy_Solo op 12 jun 2015 11:47, 4 keer totaal gewijzigd.

Happy_Solo
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jun 2015 10:21

Re: Zorgverzekeraars veranderen de spelregels

Ongelezen bericht door Happy_Solo »

Nou, dank je; jouw conclusie is wel erg ondoordacht en kort door de bocht. Heb jij soms aandelen bij Zorgverzekeraar UMC? Dit lijkt me toch een site hoofdzakelijk bedoeld voor consumenten? De rechter heeft het laatste woord en zal een uitspraak doen.
Laatst gewijzigd door Happy_Solo op 12 jun 2015 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zorgverzekeraars veranderen de spelregels

Ongelezen bericht door witte angora »

Happy_Solo schreef:Sommige werknemers zijn niet capabel en klantgericht.
Dat ontbrak nog in mijn rijtje. Maar daar zullen klanten het toch echt mee moeten doen. Mensen worden heus niet op straat gezet vanwege één (al dan niet terecht) boze klant.

Soms moet je inderdaad ongelooflijk aandringen voor je krijgt waar je recht op hebt. Aan de andere kant, bedrijven moeten ook zo vaak bij klanten ongelooflijk aandringen om datgene te krijgen waar ze recht op hebben. De deurwaarders onder ons kunnen er van meepraten.

Je klacht en je boosheid begrijp ik volledig, maar het is nu eenmaal hoe het af en toe kan gaan.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Zorgverzekeraars veranderen de spelregels

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Happy_Solo schreef:Nou, dank je; jouw conclusie is wel erg ondoordacht en kort door de bocht. Heb jij soms aandelen bij Zorgverzekeraar UMC? De rechter heeft het laatste woord en zal een uitspraak doen.
En deze geciteerde reactie is niet ondoordacht en kort door de bocht?

Happy_Solo
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jun 2015 10:21

Re: Zorgverzekeraars veranderen de spelregels

Ongelezen bericht door Happy_Solo »

Dit lijkt me toch een site hoofdzakelijk bedoeld voor consumenten? Ik zie niet in, wat ik fout doe. Hmmm misschien moet ik maar eens gaan werken bij een zorgverzekeraar, aangezien het maken van fouten geen enkel probleem is.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Zorgverzekeraars veranderen de spelregels

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Happy_Solo schreef:Dit lijkt me toch een site hoofdzakelijk bedoeld voor consumenten? Ik zie niet in, wat ik fout doe. Hmmm misschien moet ik maar eens gaan werken bij een zorgverzekeraar, aangezien het maken van fouten geen enkel probleem is.
Oh maak je maar geen zorgen hoor. Letterlijk iedereen op dit forum werkt bij jouw verzekeraar.

Wat je fout doet? Misschien mensen onnodig aanvallen en daarna ineens je posts aanpassen om dat te verbergen of te nuanceren?

Of misschien even geduld hebben en het alsnog proberen te regelen?

Happy_Solo
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jun 2015 10:21

Re: Zorgverzekeraars veranderen de spelregels

Ongelezen bericht door Happy_Solo »

Factuurtje??? Je mag het bedrag wel even op mijn rekening storten, als je het weinig geld vindt ... Lijkt mij een goede deal en is mijn probleem gelijk opgelost!

Gesloten