LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Suikertaks

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Suikertaks

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Bernadette Beeren schreef:Nog even dit:
Ik schrik van de reacties van iedereen.
Mensen wordt toch een beetje bewust van wat jullie eten.
Je zou haast zeggen: JULLIE KIEZEN ERVOOR OM LATER ECHT ZIEK TE WORDEN!!
Denk toch na, jullie zorgen nog beter voor jullie auto dan voor jezelf.
Bernadette, ik leef maar 1x en wil graag leven zoals ik dat wil !
Alles waar TE voor staat is niet oke, iedere dag vet eten is ook niet goed, veel suiker
is ook niet goed, word je dik van. :wink:
Als je alles met mate doet zie ik er geen gevaar in en zal het blijven eten omdat ik
het lekker vind.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Suikertaks

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Bernadette Beeren schreef:Natuurlijk is overheerlijk!!
100% Natuurlijk
Suiker is een natuurproduct. Dat weten de meeste mensen niet, zo blijkt uit consumentenonderzoek, in opdracht van Suiker Unie. Vele consumenten beseffen niet dat suiker van het land komt, van de suikerbiet.

De suikerbiet bestaat ruwweg voor 80% procent uit water en voor 20% uit suiker. De suikerbiet is eigenlijk dé suikerfabriek. De combinatie van zon, licht en vocht laat de suikercellen in de suikerbiet groeien. Na een groeiperiode van 6 tot 8 maanden is het tijd om de suiker uit de biet te winnen. Uiteindelijk blijft 100% natuurlijke suiker over.

bron: http://www.suikerunie.nl/De-wereld-van- ... rlijk.aspx

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Suikertaks

Ongelezen bericht door ciske »

Bernadette Beeren schreef:Nog even dit:
Ik schrik van de reacties van iedereen.
Mensen wordt toch een beetje bewust van wat jullie eten.
Je zou haast zeggen: JULLIE KIEZEN ERVOOR OM LATER ECHT ZIEK TE WORDEN!!
Denk toch na, jullie zorgen nog beter voor jullie auto dan voor jezelf.

Dan ben je weinig gewend, zoals choco al zegt.....je leeft maar 1 x. En wie zegt dat wij of anderen niet bewust eten?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Suikertaks

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:
Dan ben je weinig gewend, zoals choco al zegt.....je leeft maar 1 x. En wie zegt dat wij of anderen niet bewust eten?
Dat zegt Bernadette : Denk toch na, jullie zorgen nog beter voor jullie auto dan voor jezelf.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Suikertaks

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef:
ciske schreef:
Dan ben je weinig gewend, zoals choco al zegt.....je leeft maar 1 x. En wie zegt dat wij of anderen niet bewust eten?
Dat zegt Bernadette : Denk toch na, jullie zorgen nog beter voor jullie auto dan voor jezelf.[/i]



Knap dat zij dat weet :lol:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Suikertaks

Ongelezen bericht door tenormin »

De suikerbiet bestaat ruwweg voor 80% procent uit water en voor 20% uit suiker. De suikerbiet is eigenlijk dé suikerfabriek. De combinatie van zon, licht en vocht laat de suikercellen in de suikerbiet groeien. Na een groeiperiode van 6 tot 8 maanden is het tijd om de suiker uit de biet te winnen. Uiteindelijk blijft 100% natuurlijke suiker over.

bron: http://www.suikerunie.nl/De-wereld-van- ... rlijk.aspx
Mensen van mijn generatie kennen de suikerbiet wel: er was niet veel anders te eten in en kort na de oorlog. En @bernadette: weet je: ik gebruik geen suiker, althans, waar de verborgen suikers in voorkomen kan ik niet voorkómen maar....weet dat ik al jaren iedere dag een stukje taart eet. Dat is als beloning voor mezelf, omdat ik heel veel 'stoute' dingen al jaren niet meer doe. Ik zorg dus wel degelijk beter voor mezelf dan voor mijn oude auto, hoor.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Suikertaks

Ongelezen bericht door tijger1 »

Nee, ons geld verspillen aan Body Coaching, dat is nuttig. Doe gewoon, dan die je al gek genoeg. Al dat gefocus op eten, wat niet goed zou zijn. Geen suiker, geen vet, geen zout. Schiet allemaal lekker op.
Overdreven gedoe.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Suikertaks

Ongelezen bericht door Chocomelk »

tijger1 schreef:Nee, ons geld verspillen aan Body Coaching, dat is nuttig. Doe gewoon, dan die je al gek genoeg. Al dat gefocus op eten, wat niet goed zou zijn. Geen suiker, geen vet, geen zout. Schiet allemaal lekker op.
Overdreven gedoe.
We eten gewoon wat we lekker vinden.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Suikertaks

Ongelezen bericht door Jolijn »

tijger1 schreef:Al die onzin over suiker.
Wat is onzin en wat is waar?
Ik wil best geloven dat suiker verslavend is en dat je daarvan steeds blijft eten ook als het hongergevoel verdwenen is.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Suikertaks

Ongelezen bericht door Jolijn »

nevermind......... schreef:
Jolijn schreef:
tijger1 schreef:Al die onzin over suiker.
Wat is onzin en wat is waar?
Ik wil best geloven dat suiker verslavend is en dat je daarvan steeds blijft eten ook als het hongergevoel verdwenen is.
En jij blijft ook alleen maar nonsens schrijven.
http://www.elsevier.nl/Nederland/nieuws ... -1364081W/

''k Zal het hem zeggen. 8)

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Suikertaks

Ongelezen bericht door sadfly »

Denk toch na, jullie zorgen nog beter voor jullie auto dan voor jezelf.
Ik denk na, en daarom moeten kunstmatige zoetstoffen en nog een berg E-Nummers eigelijk verdwijnen van de markt. Die zijn erger dan een beetje normaal suiker.En ik duik echt niet in ene suikerpot.

Gesloten