LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vitaal water

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Vitaal water

Ongelezen bericht door Radar »

‘Dood water weer levend maken’ of ‘de natuurlijke structuur van het water herstellen’. Dit is een kleine greep uit het jargon dat aanbieders van zogenoemde watervitalisers hanteren.

Vitaal water zou gezonder zijn dan ons normale drinkwater en ook in de land- en tuinbouw wordt steeds vaker gewerkt met apparaten die water ‘vitaliseren’. Gaat het hier om de zoveelste hype of zit er meer in?

Maandag 13 januari in Radar, om 20:30 bij de TROS op Nederland 1

ayamaras
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2014 20:57

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door ayamaras »

Water: Water, als dit 8 uur ong. stilstaat (niet levend gehouden wordt) is minder lekker en minder reinigend in het lichaam. Ik zet elke dag 1 of 2 doorzichtige glazen literflessen in de zon (als die er is dan natuurlijk). Na 4 uur zonlicht is het water weer levend. Ik ben er blij mee. Kost geen cent.
Dit is wereldwijd eigenlijk al wel bekend.
Groet, Mara.
Laatst gewijzigd door Radar op 14 jan 2014 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel bericht verwijderd. Reden: link verwijderd

Sentio
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2014 21:33

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door Sentio »

Vanavond zag ik een zeer ongenuanceerde en eenzijdige uitzending over het vitaliseren van water. Wat een misser dat op geen enkel moment wordt gerefereerd aan onderzoeken van Masaru Emoto e.a. die veel meer ingaan op energetische waarden i.p.v. chemische waarden van water (-kristallen). Bedankt dat daarmee de gevestigde opvattingen/meningen over zogenaamd gezond water wat uit onze leidingen komt wordt bevestigd. Mijn mening: een waarlijk gemiste kans! En een slecht voorbeeld van goede research door de redactie van uw programma. Misschien een goede herhaling uitzenden met mensen die beter kunnen uitleggen waar gevitaliseerd water werkelijk over gaat? U mag me bellen voor meer tips. Met een vriendelijke groet, Rita Meuwese

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door kuklos »

En ja hoor, ook nu komen ze weer, de aanhangers van dergelijke onzin. Bij elk onderwerp over alternatief geleuter komen er altijd wel een paar mensen hier het alternatieve, maar vooral ONBEWEZEN geleuter verdedigen.

De onderzoeker
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jan 2014 21:26

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door De onderzoeker »

Typisch weer Radar, de vragen aan de verkeerde mensen of instanties stellen, afgaan op de mening van anderen en zelf geen onderzoek doen.
Geen wetenschappelijke informatie? Lees het boek van Dr. Mu Shik Jhon, "The Water Puzzle and the Hexagonal Key: Scientific Evidence of Hexagonal Water and Its Positive Influence on Health" of het Boek "Dancing with Water" van MJ Pangman en Melanie Evans. Er is wel degelijk onweerlegbaar wetenschappelijk bewijs en mijn ervaringen als kankerpatiënt met hexagonaal water zijn in ieder geval positief en lichtjaren beter dan die met het verziekende suikerwater dat klakkeloos in elke supermarkt verkocht wordt. Voor mensen die zich echt in de achtergronden willen verdiepen is er ruim voldoende informatie beschikbaar. Doe eerst eens wat studie voordat je klakkeloos de meningen van mensen met een Newtoniaanse wetenschappelijke achtergrond achterna loopt.
Voor serieuze mensen die een begin willen maken om zich in deze fascinerende materie te verdiepen; bekijk dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=Zfw7z6qkpwI
Ing. HK

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door kuklos »

En het eerste YouTube filmpje is ook geplaatst. :roll:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door bprosman »

met hexagonaal water zijn in ieder geval positief en lichtjaren beter dan die met het verziekende suikerwater dat klakkeloos in elke supermarkt verkocht wordt
Tja, ik weet niet wat hexagonaal water is, ik drink altijd "plat water" maar moet je op dit punt gelijk geven. Als ouders dit ook bij jonge kinderen zouden doen zou "Vroem" een hoop minder werk hebben.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

kuklos schreef:En het eerste YouTube filmpje is ook geplaatst. :roll:
Ik zit hier al met een bak popcorn op schoot :lol: Kan me altijd enorm vermaken met discussies die ontstaan als dit soort onderwerpen besproken worden :)

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door gilas »

Al dat speciale water is gewoon complete onzin en helemaal niet nodig
Gewoon kraanwater is nog steeds het beste.Even laten lopen,glas eronder en lekker opdrinken.
Voor de variatie een schijfje citroen,limoen of sinaasappel indoen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door sjohie »

De onderzoeker schreef:Typisch weer Radar, de vragen aan de verkeerde mensen of instanties stellen, afgaan op de mening van anderen en zelf geen onderzoek doen.
Geen wetenschappelijke informatie? Lees het boek van Dr. Mu Shik Jhon, "The Water Puzzle and the Hexagonal Key: Scientific Evidence of Hexagonal Water and Its Positive Influence on Health" of het Boek "Dancing with Water" van MJ Pangman en Melanie Evans. Er is wel degelijk onweerlegbaar wetenschappelijk bewijs en mijn ervaringen als kankerpatiënt met hexagonaal water zijn in ieder geval positief en lichtjaren beter dan die met het verziekende suikerwater dat klakkeloos in elke supermarkt verkocht wordt. Voor mensen die zich echt in de achtergronden willen verdiepen is er ruim voldoende informatie beschikbaar. Doe eerst eens wat studie voordat je klakkeloos de meningen van mensen met een Newtoniaanse wetenschappelijke achtergrond achterna loopt.
Voor serieuze mensen die een begin willen maken om zich in deze fascinerende materie te verdiepen; bekijk dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=Zfw7z6qkpwI
Ing. HK
Wat zijn dan precies je ervaringen als kankerpatiënt ermee? Ben je er door genezen, verlicht het je pijn, rekt het je leven, wat moeten ik me er bij voorstellen?

De onderzoeker
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jan 2014 21:26

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door De onderzoeker »

Hallo sjohie, bedankt voor je vraag. Bij mij werd ruim 3 1/2 jaar geleden een niet geneesbare vorm van non-hodgkin lymfklierkanker vastgesteld. Ik had een stuk of 15-16 tumoren, longembolie en de kanker zat ook in mijn beenmerg. Na een reguliere behandeling met heel veel chemo's en een stamceltransplantatie gehad te hebben ben ik me gaan laten behandelen langs verschillende "alternatieve" wegen. Hexagonaal water en vele natuurlijke preparaten (curcuma, reishi, vitaminen en andere supplementen), gezonder en vooral minder slecht eten (lees eens een boek als De Voedselzandloper van Kris Verburgh) maken hier deel van uit, maar ook nog andere zaken. Ik werk nu weer voor 75%, voel me fantastisch en heb, zeker voor een ex kankerpatient, veel energie. Waar mijn goede situatie precies vandaan komt kan ik natuurlijk niet zeggen, daarvoor doe ik te veel dingen naast elkaar. Feit is in ieder geval dat kankercellen in een lichaam zich altijd omhullen met laag energetisch ongestructureerd water en dat naarmate we ouder worden het aandeel van gestructureerd (en dus hoog energetisch) water in ons lichaam daalt naar 15 tot 25%. Ik denk dat ik dat percentage de laatste 3 jaar aardig heb opgekrikt en ik voel me er prima bij.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door kuklos »

De onderzoeker schreef:Feit is in ieder geval dat kankercellen in een lichaam zich altijd omhullen met laag energetisch ongestructureerd water en dat naarmate we ouder worden het aandeel van gestructureerd (en dus hoog energetisch) water in ons lichaam daalt naar 15 tot 25%.
Dit zijn geen feiten, maar beweringen zonder bewijs.

De onderzoeker
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jan 2014 21:26

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door De onderzoeker »

Kuklos, voordat je hier over mee kunt praten zal je je eerst moeten verdiepen in de wetenschappelijke onderbouwing die te vinden is in de publicaties die ik in mijn eerste bericht genoemd heb. Die moeite heb ik ook gedaan voordat ik me het permitteerde om een mening ten beste te geven die nergens op gebaseerd zou zijn.
Laatst gewijzigd door De onderzoeker op 13 jan 2014 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door kuklos »

@De onderzoeker, ik heb nog geen vermelding van een wetenschappelijke publicatie gezien. Enkel vermeldingen van boeken die op geen enkele wijze de term wetenschappelijk verdienen.

De onderzoeker
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jan 2014 21:26

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door De onderzoeker »

@ kuklos, jij mag het laatste woord hebben hoor, ik heb jouw mening in ieder geval niet nodig voor het vinden van waarheid.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door kuklos »

@De onderzoeker, en de wereld heeft niet de zoveelste variant van Haarlemmerolie nodig!

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Wat mij dan weer verbaast is dat de firma Vitaal Water op geen enkele wijze vermelding maakt van de toepassing van de (wetenschappelijke) publicaties op dit gebied. Men zou toch verwachten dat genoemde professoren ook deze apparatuur aanprijzen, als zijnde gezond makend.

Wie zegt mij nu dat het proces wat door Vitaal Water toegepast zou worden ook maar enig verband heeft met bijvoorbeeld de zaken die in het boek The Waterpuzzle e.d. staan genoemd ?

Dit is het enige wat er op de website staat, en blinkt uit in vaagheid :
website vital water schreef:In onze vitaliser loopt het water door een diaboolvormige kern van keramiek. Hierdoor beweegt het water als een draaikolk (vortex). Een beweging die water in de vrije natuur ook maakt. Op het absolute nulpunt in deze vortex ontstaat een implosie. Door deze implosie wordt de molecuulstructuur van het water herschikt. Het water is nu weer in de vorm zoals het bedoeld is en ontdaan van alle belastende informatie
Het aboslute nulpunt is - 273 graden celsius, en het lijkt me sterk dat dit in het apparaat wordt bereikt.
Voortdurende implosies lijken me ook niet goed voor de constructie van het apparaat. Het zal snel beschadigd raken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door kweenie »

De onderzoeker schreef:Hexagonaal water en vele natuurlijke preparaten (curcuma, reishi, vitaminen en andere supplementen), gezonder en vooral minder slecht eten (lees eens een boek als De Voedselzandloper van Kris Verburgh) maken hier deel van uit, maar ook nog andere zaken.
Je bent dus vooral gewoon gezonder gaan eten en hebt aanvullende supplementen ingenomen. Verstandig. Dat zal zeker zijn impact hebben gehad op hoe je nu bent. Maar om dan meteen te beweren dat het 'hexagonaal' water hier een (grote) bijdrage aan heeft geleverd gaat mij wat ver.

Veel van de zogenaamd 'bewezen' effecten zijn terug te voeren op het stoppen met andere (ongezonde) dranken en in plaats daarvan water nemen. En de extra motivatie om dat water te (blijven) drinken die het 'vitaliseren' geeft. Als je gewoon kraanwater zou nemen, dan zouden veel mensen veel sneller afhaken en daardoor zou je ook minder effect hebben. En er wordt door het vitaliseren natuurlijk ook een flinke portie placebo aan toegevoegd.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door newmikey »

Dit soort draadjes hebben een zeer hoog entertainment gehalte! Die Japanner die hier genoemd wordt is echt dolkomisch, heeft een pretpakket gestudeerd (International Relations) en komt met de meest waanzinnig leuke theorie'tjes:
Emoto's water crystal experiments consist of exposing water in glasses to different words, pictures, or music, and then freezing and examining the aesthetics of the resulting crystals with microscopic photography.
Die andere, die Koreaan die in 2004 overleden is was het grootste deel van zijn leven een bonafide wetenschapper totdat hij dollartekentjes in de ogen kreeg. De waanzinnige claim van "hexagonaal" water is sindsdien al zo vaak naar het rijk der fabelen verwezen dat het niet leuk meer is.

Kortom: vooral zo doorgaan, crackpots! Dit wordt een draadje om van te genieten!

16again
Berichten: 16102
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Vitaal water

Ongelezen bericht door 16again »

Leo The Emperor schreef: Dit is het enige wat er op de website staat, en blinkt uit in vaagheid :
website vital water schreef:In onze vitaliser loopt het water door een diaboolvormige kern van keramiek. Hierdoor beweegt het water als een draaikolk (vortex). Een beweging die water in de vrije natuur ook maakt. Op het absolute nulpunt in deze vortex ontstaat een implosie. Door deze implosie wordt de molecuulstructuur van het water herschikt. Het water is nu weer in de vorm zoals het bedoeld is en ontdaan van alle belastende informatie
Het aboslute nulpunt is - 273 graden celsius, en het lijkt me sterk dat dit in het apparaat wordt bereikt.
Voortdurende implosies lijken me ook niet goed voor de constructie van het apparaat. Het zal snel beschadigd raken.
Nulpunt gaat niet over temperatuur, maar heeft te maken met interne structuur, waardoor de stromingssnelheid van het water niet overal even groot is.
Ik laat in het midden of dit enig effect heeft op de water eigenschappen.


Hexagonaal water kan ik me niet zo veel bij voorstellen, zijn hexagonale ijsklontjes ook heilzaam?

Gesloten