LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zuinige auto's

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Zuinige auto's

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Ben wel blij dat WB weer wordt ingevoerd voor die zuinige voertuigen want wie minder centen heeft kan dat toch niet betalen maar moet ook WB betalen.

Iedereen die van de weg gebruik maakt moet WB betalen.

Mijn 306 rijd 1op 15/16 vindt ik zuinig voor een auto van ruim 1000 kilo en ruim 13 jaar oud.

denny009
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 dec 2010 17:45

Re: Zuinige auto's

Ongelezen bericht door denny009 »

Wij hebben ons echt doodgelachen bij het zien bij deze uitzending. Mensen waren echt zo dom dat ze dachten dat die auto's dus zo zuinig waren en er dus maar 1 besteld hebben. Die mensen in de uitzending hadden zich ook niet echt goed laten voorlichten heb ik het idee. Hoeveel mensen hebben wel niet een lening afgesloten (en nog lopen) om zo'n auto aan te kunnen schaffen.

Een vriend van mijn had 2 jaar geleden een Ibiza 1.2 tdi ST gekocht voor zo'n 20.000 euro en kreeg bij inruil 8000 euro terug, hoezo afschrijving, daar gaat je voordeel en je wegenbelasting die je niet hoefde te betalen, kan je mooi incalculeren voor afschrijving. En hij rijdt ook gemiddeld 1 op 20. Ik zie inmiddels de ibiza, polo's en fabia's voor rond de 7000 euro staan als occaisson, dus mooi moment om een goedkope diesel te kopen.

Overigens ook meer dan terecht dat iedereen weer volle mep motorrijtuigenbelasting gaat betalen, we rijden allemaal op de weg en met deze ecokarren worden de meeste kilometers gemaakt.

Als je echt voordelig wilt rijden moet je overstappen op LPG G3, betaal je iets meer dan benzine qua wegenbelasting, plus dat het milieuvriendelijker. Kan het iedereen aanbevelen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Zuinige auto's

Ongelezen bericht door kweenie »

Mensen waren echt zo dom dat ze dachten dat die auto's dus zo zuinig waren en er dus maar 1 besteld hebben.
En veel mensen vergeten (of weten niet) dat brandstof maar één van de kostenposten is. En dat je met een veel lager verbruik misschien een paar honderd euro per jaar bespaart, maar dat die besparing minder is dan wat een auto per maand kost.

En veel mensen vergeten dat de factor die nog het meest je verbruik bepaalt je eigen manier van rijden is.
denny009 schreef:Een vriend van mijn had 2 jaar geleden een Ibiza 1.2 tdi ST gekocht voor zo'n 20.000 euro en kreeg bij inruil 8000 euro terug, hoezo afschrijving, daar gaat je voordeel en je wegenbelasting die je niet hoefde te betalen, kan je mooi incalculeren voor afschrijving.
Je vergeet dat je voor een vergelijkbare auto die niet in die zuinige klasse valt, bij aanschaf vele duizenden euro's meer moe(s)t betalen omdat je daar bij aanschaf wél extra bpm voor moet betalen. Dan had je dus misschien 10.000 meer moeten betalen voor een auto die nu bv nog 15.000 waard is. Heb je relatief wel minder afschrijving, maar uiteindelijk kosthet je wel meer.

Want het zijn wel auto's die relatief veel waar voor het geld geven. En ondanks dat ze geen 1:30 rijden, zijn ze in de praktijk wel wat zuiniger dan andere auto's.

koekoek 12
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2012 09:41

Re: Zuinige auto's

Ongelezen bericht door koekoek 12 »

De automobilisten kunnen best wel veel besparen om gebruik te maken met het nieuwe rijden .
Jammer dat er zo weinig van gebruikt wordt gemaakt , oorzaak haast .
De overheid / regering / belastingdienst / wil ook niet dat er zuinig gereden wordt dat brengt minder brandstof accijnsgelden op daarom zijn de maximum snelheden op onze snelwegen verhoogd .
Fabrikanten stoppen allerlei on / nodige snufjes in auto's omdat de mogelijkheden van de techniek er zijn .
Helaas gaat dit nog steeds niet met een minder gebruik wat zij in hun folders aan geven .

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Zuinige auto's

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

koekoek 12 schreef:De automobilisten kunnen best wel veel besparen om gebruik te maken met het nieuwe rijden .
Jammer dat er zo weinig van gebruikt wordt gemaakt , oorzaak haast .
De overheid / regering / belastingdienst / wil ook niet dat er zuinig gereden wordt dat brengt minder brandstof accijnsgelden op daarom zijn de maximum snelheden op onze snelwegen verhoogd .
Fabrikanten stoppen allerlei on / nodige snufjes in auto's omdat de mogelijkheden van de techniek er zijn .
Helaas gaat dit nog steeds niet met een minder gebruik wat zij in hun folders aan geven .

Mwaahhhh alleen oorzaak haast is te kort door de bocht.

Ga ik met de auto dan is er altijd wel iets op de weg gebeurd of aan de hand waardoor ik dan haast ga krijgen. Dagelijks horen we dat een tunnel weer geblokkeerd is, een vrachtwagen gekanteld, een personen auto geslipt is, wegwerkzaamheden, etc etc etc etc

Tuurlijk wil de overheid dat er zuiniger wordt gereden, men had niet voor niks de mrb en bpm afgeschaft voor zuinige auto's.....was alleen een kwestie van hoelang dit afgeschaft zou blijven en dat weten we ondertussen.

In de folders wordt inderdaad mooier gemaakt dan daadwerkelijk is maar das met zoveel andere artikelen ook zo.

Maar wat is je punt nu ? Allemaal aan het nieuwe rijden ? Dan moet er wel gereden kunnen worden

Gesloten