LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bijwerkingen schildkliermedicijn Thyrax

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
MicroDrie
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2015 01:33

Re: Bijwerkingen schildkliermedicijn Thyrax

Ongelezen bericht door MicroDrie »

Door de verandering van de verpakking van het glazen potje naar aluminium doordruk verpakking heeft mij ook weer hyper gemaakt. Met als gevolg, dat na jaren stabiel geweest te zijn, ik weer dubbel ging zien en alle bijwerkingen van het hyper zijn (zoals verhoogde oogdruk, ooglid ontsteking, jeuk, dubbelzien e.d) weer de kop opstaken.

In de discussie die ik met de fabrikant had weigerde die om te vertellen waarom overgestapt is naar de onhandige aluminium doordruk verpakking. Ook werd mij verteld dat de productie samenstelling niet veranderd was.

Feit is wel dat ik, met een dood gestraalde schildklier en dezelfde hoeveelheid Thyrax medicijnen uit de nieuwe verpakking, de hoeveelheid vrije T4 behoorlijk opliep. Feit is ook toen ik de dosering verlaagde, de hyper verschijnselen weer afnamen. Nu zo'n drie maanden later lijkt alles weer gestabiliseerd, maar staat mijn oog wel weer een 1 mm verder naar buiten. Een CT scan moet uitslag brengen of en welke blijvende schade aan mijn oogzenuw is ontstaan.

De afgelopen jaren heb ik me meerdere keren afgevraagd waarom mijn vrije T4 waarde varieerde bij gelijkblijvende medicijn inname, een ontbrekende schildklier en gelijk lichaamsgewicht. De bijsluiter vermeld “Bewaren in oorspronkelijke verpakking ter bescherming tegen licht en vocht”.

Een glazen potje met alleen een metalen schroefdeksel houdt geen vocht tegen. De kwaliteit van het medicijn gaat daarom direct na de productie al achteruit en niet pas na het openen van het glazen potje.

Blijft over de onbeantwoorde vraag aan de producent over waarom nu die aluminium verpakking gekozen is? Dit oorzakelijke antwoord vindt je niet met een onderzoek naar de gevolgen ervan.

Wel op de bijsluiter “Bewaren in oorspronkelijke verpakking ter bescherming tegen licht en vocht” zetten zonder te kijken wat het gevolg is van het veranderen van de medicijn verpakking? Hoe geloofwaardig is dat?

Bewust of onbewust zijn we als gebruikers “bijkomende” schade van deze verandering. Ik hoop dat de lotgenoten zonder al te veel problemen en blijvende schade weer stabiel ingesteld kunnen worden.

joaibo
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2015 11:58

Re: Bijwerkingen schildkliermedicijn Thyrax

Ongelezen bericht door joaibo »

Elizabeth57 schreef:Ik gebruik sinds 2004 de thyrax uit t bruine potje en de enige bijwerking was zweten na ong 1 uur na inname.Sinds de nieuwe verpakking heb ook ik hartkloppingen,zeurderige hoofdpijn en een onaangenaam gevoel van gejaagdheid. De zweetaanvallen gaan nu dag en nacht door. Ik heb dit gemeld bij de internist waar ik de jaarlijkse controle krijg en zij heeft een bloedonderzoek laten doen. Hier kwam niets uit en zij weet t aan de overgang. Ik heb de uitzending helaas gemist maar de reacties die ik las zijn grotendeels dezelfde klachten die ik heb. Ga nu verder vragen bij mijn internist waar ik binnenkort weer heen moet
Beste Elizabeth,

Dit klinkt toch echt als hyper, ik ben er achter gekomen dat je niet moet vragen of de waardes goed zijn, maar om wat de waardes zijn! Het is voor een dokter ook heel moeilijk te bepalen wat goed voor jou is. Per individu is dat namelijk verschillend. De "normaal waardes" liggen ook zo ruim en je weet niet wat de waardes waren toen er nog niets aan de hand was. Ik heb 2 jaar te weinig thyrax gekregen, omdat mijn huisarts zei, de waardes zijn prima, ik hou je aan de hoge kant! Nou dat bleek voor mij aan de lage kant te zijn. Hierdoor heb ik mij 2 jaar door de dagen moeten slepen, omdat ik heel moe was en kwam zo'n 15 kilo aan in die tijd. Achteraf vind ik het een schande dat hier niet beter op gelet is. Nu krijg ik die kilo's er niet meer af, aangezien het echt niet aan mijn eetgewoontes ligt. Mijn ervaring bij de internist waar ik uiteindelijk alsnog terecht kwam en "de slok " van kreeg waardoor ik hippo werd, is niet veel beter. Toen ik op voor hem goede waardes uitkwam, hoefde ik niet meer te komen, al zei ik, ik voel me nog niet goed. Ik werd gewoon niet serieus genomen. Toen ben ik zelf gaan uitproberen bij welke waardes ik mij goed voel. Mijn advies is daarom, probeer iets minder te slikken en kijk wat er gebeurt. Uiteraard maar met hele kleine stapjes, dus bijvoorbeeld een kwart van een blauwe tablet (blauw is 0,025 per tablet) minder. Een heel klein beetje kan al heel veel uitmaken. Laat dan weer eens prikken en zeg niet dat je iets minder slikt, maar kijk wat er dan gezegd wordt en belangrijker nog, kijk hoe jij je voelt. Vraag de waardes en schrijf ze op! Als je weet dat je gelijk had en dat de verlaging beter is, kun je het vertellen. Als de waardes aan gaan geven dat je te laag zit, merk en zie je het op deze manier ook meteen. Dan ga je terug naar de voorgeschreven dosering. Voor mij was een doktersadvies vroeger heilig, nu denk ik dat ik ook naar mezelf moet luisteren. Doe wel voorzichtig. Succes van een lotgenoot.

anusha
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2015 11:07

Re: Bijwerkingen schildkliermedicijn Thyrax

Ongelezen bericht door anusha »

Beste levothyrox gebruikers,

Ik gebruik al 13 jaar levothyrox en cynomel(T3), verhouding 87,5u en 0,65u
ook ik heb sinds vorig jaar weer klachten die heel erg lijken op vroeger voordat ik mijn goede verhouding gevonden heb...maar nu ook zoals sommigen hier melden, maagklachten en slaapproblemen.
Ik leef zeer gezond, yoga en meditatie, vegetariër en let op wat en hoe ik eet. heb hierdoor mijn medicijn-inname kunnen verlagen..
rook niet en drink geen alcohol.
Dit zeg ik om aan te geven hoe ik bewust ben van de werking van mijn lichaam.
HEEL ERG vreemd omdat ik de helft van de tijd in Frankrijk woon en daar (veelgoedkoper) mijn medicijnen koop, en de fabrikant is al 9 jaar dezelfde ' Merck Serono, bij nader onderzoek, Duitse fabrikant.
Ik vermoed dat de grondstof misschien wel wereldwijd geleverd wordt en zou kunnen dat er iets mis mee is, vervuild kan ook! We moeten dit bekend maken...
Hoe kan ik dit weer onder aandacht van Radar brengen?
Sterkte allemaal...

PaulineR
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 feb 2015 12:51

Re: Bijwerkingen schildkliermedicijn Thyrax

Ongelezen bericht door PaulineR »

Hoi Anusha,
Maagklachten en slaapproblemen zijn heel herkenbaar! Ik ben zoals al gemeld hier overgestapt op Euthyrox en heb nu geen klachten meer, heerlijk:)
Waarom wil je dit nog een keer onder de aandacht brengen? Het is al onder de aandacht, Lareb doet momenteel een onderzoekje van 6 (!) maanden. Zelf heb ik besloten daar niet op te wachten...en fijn dat ik dat ook niet hoef, als ik even voor mezelf mag spreken..

LeaJacobs
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2015 13:57

Re: Bijwerkingen schildkliermedicijn Thyrax

Ongelezen bericht door LeaJacobs »

Wij hebben onze rechtsbijstand verzekering (DAS en SRK) aangeschreven over de klachten die wij mogelijk hebben gekregen door de nieuwe Thyrax duotabs.
Zowel DAS als SRK hebben de zaak aangenomen.
Beide juristen roepen mede gedupeerde op om ook zijn/haar rechtsbijstand z.s.m. in te schakelen.
Bij deze dan ook de oproep om op korte termijn een nieuwe melding te maken bij uw rechtsbijstand indien u van mening bent veel klachten te hebben ondervonden van de Thyrax.
Het is verstandig om minimaal de volgende punten te vermelden:
- Uw klachten / bijwerkingen naar aanleiding van de Thyrax Duotabs
- Wisseling van fabrikant ( begin 2013)
- Verandering van verpakking ( 2013 van potje naar blisterverpakking)
- Dat er op 16 februari 2015 een uitzending is geweest in Radar over de Thyrax Duotabs en de bijwerkingen.
- Dat Aspen in opdracht van het CBG zelf onderzoek doet naar de Thyrax Duotabs en vervolgens beoordeeld het CBG weer het onderzoek.
- En natuurlijk jouw eigen persoonlijke verhaal.
- En geef aan dat al 2 rechtsbijstand verzekeraars (DAS en SRK) de zaak hebben aangenomen en graag willen samenwerken aan een groepsprocedure.
Om alle losse dossiers tot 1 te voegen zullen wij e.e.a. moeten inventariseren.
Dit zullen wij alleen doen via ons Gmail account: [mailadres verwijderd]
Mail ons de volgende informatie zodra u deze heeft:
Naam:
Telefoonnummer:
Verzekeraar:
Naam Jurist:
Dossiernummer:
Per email ontvangt u van ons een bevestiging van ontvangst en met regelmaat een update.
Voor de personen die geen rechtsbijstand hebben wordt door een van onze zeer gewaardeerde leden een advocatenkantoor gezocht. Zodat ook jullie zich bij ons kunnen voegen. Zodra dit rond is zullen wij jullie informeren.
Wij verzoeken jullie met nadruk niet inhoudelijk over de zaak in te gaan en/of te schrijven op onze Facebook groep.
Per mail kan de zaak wel besproken worden.
Wij zullen t.z.t. een email groep aanmaken voor de mensen die ons een dossier nummer hebben doorgegeven.
Met Vriendelijke Groet,
Anouschka Lageweg en Lea Jacobs
Laatst gewijzigd door Radar op 02 sep 2015 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Mailadres verwijderd

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Bijwerkingen schildkliermedicijn Thyrax

Ongelezen bericht door tenormin »

@LeaJacobs, hangt er ook een prijskaartje aan, aan het inzetten van de advocaten?

Dick@1234
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2015 23:01

Re: Bijwerkingen schildkliermedicijn Thyrax

Ongelezen bericht door Dick@1234 »

De zes maanden onderzoek naar de gevolgen van de nieuwe verpakking voor de Tyrax zijn inmiddels voorbij.
Zijn de resultaten inmiddels bekend ????
En wanneer worden die gepresenteerd ????
Vr.groet Dick

Gesloten