LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Laat Sony zijn Xperia-gebruikers weer barsten?

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
theasta
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2015 14:48

Re: Laat Sony zijn Xperia-gebruikers weer barsten?

Ongelezen bericht door theasta »

basph schreef:Nou het gaat niet snel die reparatie (20-5-2015) Start onderhoud staat er bij Teleplan.
En voor de rest gebeurt er niks meer ze zijn nou al drie werk dagen aan het knutselen, voor een gebarsten achterkant.
Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat ze het onder garantie herstellen? Ik heb trouwens net hetzelfde voor met mijn Z3 compact, maar ze willen het niet onder garantie herstellen, terwijl mijn toestel ook op mijn nachtkastje lag

basph
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mei 2015 10:59

Re: Laat Sony zijn Xperia-gebruikers weer barsten?

Ongelezen bericht door basph »

Nou of het onder garantie gaat gebeuren daar ben ik nog niet zeker van maar ga ik van uit omdat ik ook nog garantie had op de afgelopen reparatie. (ook een gebarsten achterkant)
Maar nu heb ik het volgende probleem dat is dat TELEPLAN opeens bij klacht omschrijving heeft gezet.
(toestel gaat niet aan).
Na drie dagen zeuren bij Sony Xperia is het nog steeds niet gelukt om duidelijkheid te krijgen terwijl Teleplan een gecontracteerd bedijf is dat voor Sony werkt.
Ik word er echt schijt ziek van.

basph
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mei 2015 10:59

Re: Laat Sony zijn Xperia-gebruikers weer barsten?

Ongelezen bericht door basph »

01-06-2015 13:13 order gesloten
29-05-2015 16:18 Gereed voor retourzending
29-05-2015 15:53 Kwaliteitscontrole
29-05-2015 15:53 onderhoud afgerond
20-05-2015 10:33 start onderhoud
20-05-2015 10:33 Diagnose gesteld

Toestel ligt reeds bij koerier komt vandaag of hopelijk morgen retour.
Als ik hem binnen heb zal ik het hier laten weten.

basph
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mei 2015 10:59

Re: Laat Sony zijn Xperia-gebruikers weer barsten?

Ongelezen bericht door basph »

Toestel is weer in mijn bezit en onder garantie gemaakt hopen dat hij nu langer heel
blijft :)

Simpeltoch
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 mar 2010 23:22

Re: Laat Sony zijn Xperia-gebruikers weer barsten?

Ongelezen bericht door Simpeltoch »

De klantenservice van Sony is nog steeds schrikbarend slecht.

Bij mij is door een ongeval het glas aan de voor- als achterkant van mijn Sony Xperia Z3 compact gebroken (de telefoon doet het verder normaal). Ik heb dus echt niet de illusie dat dit onder garantie gerepareerd kan worden. Mijn inboedelverzekering geeft aan dat ik hier in principe voor verzekerd ben, maar wil graag vooraf een prijsopgave van de reparatie ontvangen.

Omdat ik alleen bij reparatie door Sony zelf mijn garantie behoudt heb ik dit netjes schriftelijk opgevraagd bij Sony. De enige reactie die je krijgt is de melding dat je de telefoon op moet sturen. Dit betekend echter dat ik akkoord ga met €40 onderzoekskosten, die ook in rekening worden gebracht als de verzekering niet akkoord gaat met de offerte. Ik heb dit in een reactie aangegeven en nogmaals gevraagd om een prijsopgave voor het vervangen van de voor- en achterkant (twee standaard werkzaamheden). Vervolgens blijft het stil vanuit Sony en wordt telefonisch meegedeeld dat ze nooit vooraf een prijs opgeven, omdat het toestel altijd eerst door hun onderzocht moet worden.

Ik vind deze werkwijze van Sony ronduit schandelijk. Het is algemeen bekend dat de glazen schermen van de Xperia z3 en Z3 compact bij het minste of geringste breken. Het lijkt er verder sterk op dat Sony dit feit misbruikt om extra te verdienen, zij zijn immers de enige die de reparatie uit mogen voeren als je de garantie wil behouden en ze weigeren hier vooraf een prijs voor op te geven. Feitelijk kunnen ze dus alles vragen wat ze willen en mocht ik of de verzekering hier niet akkoord mee gaan, dan rekenen ze gewoon €40 onderzoekskosten. Win-win noemen ze dat.

Kort gezegd heb ik nog nooit zoveel spijt gehad van een aankoop als bij deze Sony Xperia Z3 compact. De kwaliteit van het glas is bedroeven en de klantenservice heeft geen idee wat het woord 'service' betekent. Het is jammer dat ik nog 1,5 jaar aan het abonnement vast zit, maar ik zal nooit weer een mobiele telefoon (of enig ander product) van Sony kopen.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Laat Sony zijn Xperia-gebruikers weer barsten?

Ongelezen bericht door ruud_a »

Het lijkt me dat u die kosten voor onderzoek gewoon bij de verzekeraar kunt claimen.
Als u dat zeker wil weten, gewoon even bellen.
En nee, de klantenservice legt zich niet vast op een prijs voor reparatie.
Die kunnen niet beoordelen of er inwendig meer schade is dan alleen dat glas.
Misschien moeten er ook wel montage beugeltjes (ik noem maar wat) voor dat glas worden vervangen, behalve dat glas.

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Laat Sony zijn Xperia-gebruikers weer barsten?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

ruud_a schreef:Het lijkt me dat u die kosten voor onderzoek gewoon bij de verzekeraar kunt claimen.
Als u dat zeker wil weten, gewoon even bellen.
En nee, de klantenservice legt zich niet vast op een prijs voor reparatie.
Die kunnen niet beoordelen of er inwendig meer schade is dan alleen dat glas.
Misschien moeten er ook wel montage beugeltjes (ik noem maar wat) voor dat glas worden vervangen, behalve dat glas.

Ach kom, Sony kan toch wel een richtprijs, onder voorbehoud, etc etc afgeven voor een reparatie als deze ?
Bij de Z1 serie welke vele klachten hadden hebben ze een prima referentie om deze prijs te kunnen berekenen.

Sony kan ook meerdere prijzen afgeven:
1: Prijs voor alleen schermen vervangen
2: Prijs voor schermen en wat Sony eventueel nog meer tegenkomt

Een auto garage doet precies hetzelfde. Bij onverwachte zaken bellen ze de klant om te overleggen.


Let wel, ik ben een Sony ( Ericsson ) liefhebber maar hier maakt Sony zich makkelijk vanaf.

ingrit.striezenau
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jul 2016 20:05
Contacteer:

Re: Laat Sony zijn Xperia-gebruikers weer barsten?

Ongelezen bericht door ingrit.striezenau »

Vorig jaar juni de trotse bezitter geworden van Sony Xperia Z Ultra! Geweldig mooi toestel! Echt mijn ding! Maar een aantal maanden geleden kreeg ik ineens bij het opstarten van de telefoon strepen in beeld, net of het beeldscherm kapot was. Maar de strepen trokken weer weg en ik kon het toestel gebruiken. Na een aantal uren aan te zijn geweest gaat het toestel ineens uit en aan. Dus op 4 juni naar Groningen gegaan en mijn toestel ingeleverd bij BelSimpel deze zouden hem gelijk doorsturen voor reparatie. Dagelijks kijken op Teleplan e-repair maar geen reparatie opdracht gevonden. Tot op 9 juni:
Sony-Ericsson SONY C6833 XP Z ULTRA WHITE
Orderverloop
•14-06-2016 05:48 start onderhoud
•13-06-2016 15:14 ontvangen in servicecentrum
•09-06-2016 20:18 versturen naar servicecentrum
•09-06-2016 20:18 order registratie

En verder komt het niet. Ik heb op maandag 27 juni gebeld met BelSimpel om te vragen hoe het er voor staat. Deze zou mij terug bellen, donderdag 30 juni zelf maar weer aan de telefoon gehangen en ze kwamen met de conclusie dat er een onbekende vertraging is bij Sony! Oke kan gebeuren! Op 5 juli nog maar eens een mail gestuurd naar BelSimpel en dezelfde dag antwoord dat ze het jammer vinden dat het zo lang moet duren. Meer niet!! Vandaag een mailtje van BelSimpel dat het repareren van mijn toestel nogal een vertraging oploopt en dat het ongeveer 6 weken zou gaan duren voor ze iets meer weten!!!! Ik moet de 6 weken afwachten.

Nu weet ik dat de Z Ultra niet meer verkrijgbaar is en of er nog onderdelen voor te krijgen zijn weet ik niet. Maar ik begin er een heel hard hoofd in te krijgen of mijn super mooie Sony z ultra nog gemaakt kan worden.... Ik heb ze ook gevraagd voor een tegen oplossing. Ik zit al vanaf 4 juni zonder mobiel bereikbaar te zijn. Hier baal ik enorm van. Gr. Ingrit

Gesloten