LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Julie4444 schreef:
Teunbosseman schreef:En ook zoals vele malen eerder aangeven is het voor diverse blijkbaar niet goed te zien, anders had Radar er vast geen uitzending voor gemaakt.
Dat jij en overige nou zo slim bent om dat te wel te zien betekent niet dat iedereen dat ook ziet.

Eigen schuld dus.....ppppf wat een kortzichtige opmerking. Jou was natuurlijk alles in 1 keer duidelijk bij wat er op je weg komt. Nogal tekort aan inlevingsvermogen
naar diegene welke dit niet weet.
Nu begint de cirkelredenering opnieuw.

Je beschuldigd mij van een gebrek aan inlevingsvermogen en kortzichtigheid.

Ik kan me best inleven hoor, maar het Internet brengt nou eenmaal risico's met zich mee. Niet alleen als je dingen in het buitenland bestelt, maar ook in Nederlandse webshops, spam, advertenties en dergelijke.



Bijna iedereen die hier post over een malfide webshop had met een google-search hun verloren geld kunnen voorkomen. Zo ook voor de Chinese webshops.
Als je op het internet dingen gaat kopen en alleen naar de prijs kijkt, en verder helemaal nergens naar is het je eigen schuld, want het is algemeen bekend dat dat onverstandig is. Zo ook zegt vrijwel iedere "gedupeerde" in dezen.

En dan kun je wel zeggen dat ik misschien bovengemiddeld intelligent ben, maar iedereen heeft een brein en zou dit moeten kunnen bedenken. Zo niet, leren ze van hun eerste fout (mag je hopen). Blijft hun fout. De webshop handelt conform de wetten waaraan deze gebonden is en valt dus niets te verwijten.
Euuh doe jij niet precies hetzelfde met alle personen welke niet zien dat geen NL site neer te zetten als - eigen schuld - etc etc tsja das in mijn ogen een gebrek aan inlevingsvermogen,

Tuurlijk brengt het i.net risicos mee, helemaal mee eens, kijk alleen maar naar Marktplaats waar je ook moet opletten. Maar er zullen altijd mensen zijn welke dit niet zien en te goeder trouw handelen.
Als ik de uitzendingen zie als opgelicht, Alberto Stegeman etc etc dan zitten daar toch echt niet altijd mensen in welke achteraan hebben gestaan met uitdelen slimheid.


De site zou ietwat meer duidelijkheid kunnen geven dat de producten van buiten de EU komen met eventuele gevolgen vandien.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door Julie4444 »

mh73 schreef:En als het je dan overkomt, moet je niet boos op alles en iedereen worden, maar denken: dat is wel een beetje dom van mij, volgende keer beter opletten!
En dat is mijn punt, maar dat is blijkbaar een teken van een gebrek aan inlevingsvermogen. xD

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

mh73 schreef:
Teunbosseman schreef:Tuurlijk brengt het i.net risicos mee, helemaal mee eens, kijk alleen maar naar Marktplaats waar je ook moet opletten. Maar er zullen altijd mensen zijn welke dit niet zien en te goeder trouw handelen.
Als ik de uitzendingen zie als opgelicht, Alberto Stegeman etc etc dan zitten daar toch echt niet altijd mensen in welke achteraan hebben gestaan met uitdelen slimheid.
En als het je dan overkomt, moet je niet boos op alles en iedereen worden, maar denken: dat is wel een beetje dom van mij, volgende keer beter opletten!

Mwah ik weet zo net nog niet of dat echt dommigheid is. Legio "slimme" mensen welke in geraffineerde truuks trappen. Puur in dit geval kan ik mij zeer goed voorstellen dat mensen niet zien dat geen NL site is van origine.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Julie4444 schreef:
mh73 schreef:En als het je dan overkomt, moet je niet boos op alles en iedereen worden, maar denken: dat is wel een beetje dom van mij, volgende keer beter opletten!
En dat is mijn punt, maar dat is blijkbaar een teken van een gebrek aan inlevingsvermogen. xD

Net zoals de wet die iedereen hoort te kennen maar anders kan interpreteren is het met jouw teksten ook zo. Ik interpreteerde het anders.

Daniël Mantione
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 dec 2006 22:36

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door Daniël Mantione »

Om even terug te komen op de wet kennen: Ik denk dat veel mensen die klagen drommels goed wisten dat ze niet bij een Nederlandse winkel bestelden. Dat is zowat overal aan te zien, dus ik ga er vanuit dat dat ook gezien wordt. Wat ik ook denk is dat veel mensen niet op de hoogte zijn dat de douane aanslagen uitschrijft.

Mensen kennen onze eigen Nederlandse regels niet, worden daardoor onaangenaam verrast, en gaan dan afreageren op anderen. Want iets kan immers nooit je eigen schuld zijn, het is altijd de schuld van de ander. :D

De bedragen waar het om gaat zijn evenwel laag genoeg dat niemand er financieel geruïneerd door zal worden. Vaak is de gekochte waar inclusief douanerechten nog steeds goedkoop, alleen ietwat minder goedkoop dan de koper aanvankelijk dacht. De extra kosten zijn dan ook een prima middel om van te leren.
Laatst gewijzigd door Daniël Mantione op 08 dec 2014 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.

mh73

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door mh73 »

Teunbosseman schreef:
mh73 schreef:
Teunbosseman schreef:Tuurlijk brengt het i.net risicos mee, helemaal mee eens, kijk alleen maar naar Marktplaats waar je ook moet opletten. Maar er zullen altijd mensen zijn welke dit niet zien en te goeder trouw handelen.
Als ik de uitzendingen zie als opgelicht, Alberto Stegeman etc etc dan zitten daar toch echt niet altijd mensen in welke achteraan hebben gestaan met uitdelen slimheid.
En als het je dan overkomt, moet je niet boos op alles en iedereen worden, maar denken: dat is wel een beetje dom van mij, volgende keer beter opletten!

Mwah ik weet zo net nog niet of dat echt dommigheid is. Legio "slimme" mensen welke in geraffineerde truuks trappen. Puur in dit geval kan ik mij zeer goed voorstellen dat mensen niet zien dat geen NL site is van origine.
Ik ben hartstikke slim. Volgens de geldende normen ben ik hoogbegaafd. Wat niet wil zeggen dat ik geen domme dingen doe. :lol:

Ik zal niet zeggen dat iemand dom is, want zowel slimme als minder slimme mensen doen domme dingen.

Volgens mij ben je de enige die dit topic gaande houdt, ik snap eigenlijk niet waarom. Je kan er lang of kort over praten: een topic van Radar hierover verandert niets. Het zal het gros van de mensen niet behoeden voor het niet verder kijken dan hun neus lang is en het zal zeker de buitenlandse websites er niet toe brengen om iets te veranderen.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

mh73 schreef:Ik ben hartstikke slim. Volgens de geldende normen ben ik hoogbegaafd. Wat niet wil zeggen dat ik geen domme dingen doe. :lol:

Ik zal niet zeggen dat iemand dom is, want zowel slimme als minder slimme mensen doen domme dingen.

Volgens mij ben je de enige die dit topic gaande houdt, ik snap eigenlijk niet waarom. Je kan er lang of kort over praten: een topic van Radar hierover verandert niets. Het zal het gros van de mensen niet behoeden voor het niet verder kijken dan hun neus lang is en het zal zeker de buitenlandse websites er niet toe brengen om iets te veranderen.

Domme dingen doen kan iedereen overkomen, maar uitspraken van dat had je kunnen weten, staat duidelijk op de site etc etc etc etc is mij tegen het zere been voor die personen welke gewoonweg niet wisten.

En ik ben niet de enige welke dit topic gaande houdt hoor......lees maar terug.

Anyway, Radar heeft wel degelijk ervoor gezorgd dat meer bekend is, is zelfs bevestigd door een lid in dit topic. Als daarmee is voorkomen dat iemand voor onverwachte verrassingen komt te staan achteraf......doel bereikt zou ik zo zeggen.

Daniël Mantione
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 dec 2006 22:36

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door Daniël Mantione »

mij tegen het zere been voor die personen welke gewoonweg niet wisten.
Hoe groot is die groep dan? Als die groep erg klein is, dan zijn extra maatregelen overbodig. Er zullen altijd mensen zijn die iets niet doorhebben. Zelfs als je het er met rode, grote, vetgedrukte, knipperende tekst neerzet.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Daniël Mantione schreef:
mij tegen het zere been voor die personen welke gewoonweg niet wisten.
Hoe groot is die groep dan? Als die groep erg klein is, dan zijn extra maatregelen overbodig. Er zullen altijd mensen zijn die iets niet doorhebben. Zelfs als je het er met rode, grote, vetgedrukte, knipperende tekst neerzet.

Groot genoeg dat er een uitzending aan is besteed.

gerda1956
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:22

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door gerda1956 »

Ik hoor net van een klant die in eerste instantie de zending geweigerd had wegens het te betalen bedrag, dat na heel veel klagen Light in the Box heeft toegezegd de helft van de opgelegde BTW te vergoeden.
Dus klagen helpt schijnbaar. Nou ja, het is toegezegd, ze heeft het natuurlijk nog niet.

Daniël Mantione
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 dec 2006 22:36

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door Daniël Mantione »

Ik heb wel vaker gelezen dat LightInTheBox de helft van het bedrag vergoed. Dat is supernetjes van ze, want je klacht is in basis onterecht. Jij bent BTW-plichtig, niet LiTB.

Daniël Mantione
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 dec 2006 22:36

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door Daniël Mantione »

Groot genoeg dat er een uitzending aan is besteed.
Kom je niet mee weg :lol: Oorzaak van de klachten is namelijk dat mensen de wet niet kennen.

Hoeveel mensen hebben daadwerkelijk niet door dat ze in het buitenland bestellen? Ik neem het standpunt in dat dat haast niemand is, omdat het overal aan te zien is. Het enige argument dat je daartoe hebt ingebracht is dat er geen grote rode Chinese vlag getoond wordt. Geen bijster sterk verhaal.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Daniël Mantione schreef:
Groot genoeg dat er een uitzending aan is besteed.
Kom je niet mee weg :lol: Oorzaak van de klachten is namelijk dat mensen de wet niet kennen.

Hoeveel mensen hebben daadwerkelijk niet door dat ze in het buitenland bestellen? Ik neem het standpunt in dat dat haast niemand is, omdat het overal aan te zien is. Het enige argument dat je daartoe hebt ingebracht is dat er geen grote rode Chinese vlag getoond wordt. Geen bijster sterk verhaal.

Oh nee bepaal jij dat dan ??

Er wordt nu al geschreven dat ik de enige ben welke dit topic in stand houdt. Ik heb mijn zegje nu vaak genoeg gezegd en ook anderen.

Hierin verschillen diverse van mening waaronder jijzelf.....dat kan maar feit blijft dat er genoeg "klachten" waren om er een uitzending van te maken.

Wat dan "genoeg" moet zijn moet je aan de redactie vragen.

gerda1956
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:22

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door gerda1956 »

@Daniël Mantione, ben ik helemaal met je eens.
Dat is supernetjes van ze, want je klacht is in basis onterecht. Jij bent BTW-plichtig, niet LiTB.
Ik had er nog niet van gehoord, maar deze klant vertelde het. Ja, het blijft toch een kwestie van de kleine lettertjes lezen, en je niet alleen blind staren op de lage prijs.

Daniël Mantione
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 dec 2006 22:36

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door Daniël Mantione »

Oh nee bepaal jij dat dan ??
Ik bepaal niet, ik constateer. En wel dat je een oneigenlijk argument in de discussie bracht. Namelijk de uitzending inzetten als bewijs dat hele volkstammen erin stinken. Die logica klopt niet. Het is wel een onderdeel dat je nodig hebt om cirkel waarin je discusseert in stand te houden. :D

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Daniël Mantione schreef:
Oh nee bepaal jij dat dan ??
Ik bepaal niet, ik constateer. En wel dat je een oneigenlijk argument in de discussie bracht. Namelijk de uitzending inzetten als bewijs dat hele volkstammen erin stinken. Die logica klopt niet. Het is wel een onderdeel dat je nodig hebt om cirkel waarin je discusseert in stand te houden. :D

Constateer dan ook dat de uitzending aanleiding is van dit topic.....rest is reeds gezegd en geschreven.

Ga gerust verder met de cirkel in stand te houden, blijkbaar wil je erg graag daarin meegaan.

Daniël Mantione
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 dec 2006 22:36

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door Daniël Mantione »

Nee, we hebben 'm met succes doorbroken. De uitzending is inderdaad aanleiding voor dit draadje. en de rest is gezegd en geschreven. Helemaal mee eens.

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door eddy123 »

Wat een gedoe allemaal.
Daniël heeft natuurlijk gelijk en Teun ongelijk.
Het gaat er ook helemaal niet om dat iedereen de wet op z'n duimpje kent, daar kom je vanzelf wel eens achter als je iets bestelt. Het gaat erom of het voor de koper duidelijk kon zijn dat die niet bij een Nederlandse leverancier bestelde. En het antwoord daarop is volmondig ja, dat kon je aan alles zien.
Je overtreedt de wet ook niet, tenzij je nep-merk-producten koopt (als het te mooi is om waar te zijn ...), dan loop je dikke kans dat er niets wordt geleverd en je naar je centen kunt fluiten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door moederslink »

Deze draad loopt nu al va 14 nov dus bijna een maand, ik heb nu ook Light in the Box gegoogled , had er nog nooit van gehoord en was nieuwsgierig geworden + ik heb alle reacties va 14 nov doorgelezen ; let wel ik bestel nooit online, maar het staat vrijwel direct op de site : levering vanuit China , opgericht in 2007, onder de € 22 geen invoerrechten verschuldigd .
Wat ik niet begrijp waarom dit een onderwerp voor Radar was, het staat zo helder als glas op de site , Chinees bedrijf , invoerrechten boven de 22 euro.
Leuk bedrijf , ik ga er misschien wel mee ad slag! :D

Ik vind het wel jammer dat je niet exact weet wat je dan ad deur moet afrekenen ....en contant moet betalen dus.
Laatst gewijzigd door moederslink op 11 dec 2014 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door eddy123 »

Teunbosseman schreef:Gaan we weer :roll:
Ik zeg volmondig NEE. En diverse konden dat niet zien, is een uitzending voor geweest. Jij vindt van wel ik vindt van niet. Jij vindt dat geen gelijk heb ik vindt dat jij geen gelijk hebt.
En wat wil je er tegen doen dan? Je bestelt in China of Hongkong en daarna ga je klagen?
Die bedrijven waren duidelijk, maar zelfs als ze dat niet waren, dan kun je nog niets.
Om nu de Nederlandse consumenten-wetten toe te passen op bedrijven buiten Europa is onzinnig. Dat zou bijna een boycot inhouden. Die bedrijven doen niets verkeerd, houden zich keurig aan de wet en ja, als je dan denkt een koopje te hebben, maar niet goed leest, dan moet je nog wat invoerrechten betalen. Moeten alle bedrijven ook die hier leveren en in China bestellen.
Als je niet met een computer of internet kunt omgaan heb je een cursus nodig, geen bescherming van de overheid voor je eigen (domme) gedrag.
En wederom weer een pakje uit China binnen, geheel naar verwachting. Zijn er nog 10 onderweg.

Gesloten