LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgepakt voor openstaande boete

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Daniël Mantione
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 dec 2006 22:36

Re: Opgepakt voor openstaande boete

Ongelezen bericht door Daniël Mantione »

Dat mensen toch autotijden terwijl ze geen verzekering kunnen betalen vind jij dus een rechtvaardiging om die mensen nog verder te ruïneren?

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Opgepakt voor openstaande boete

Ongelezen bericht door angel1978 »

Daniël Mantione schreef:Dat mensen toch autotijden terwijl ze geen verzekering kunnen betalen vind jij dus een rechtvaardiging om die mensen nog verder te ruïneren?
Dat doen ze dan volledig zelf.
Niet kunnen betalen is niet rijden. Doe je dat toch, dan zijn de consequenties ook voor jezelf.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Opgepakt voor openstaande boete

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

puma73 schreef:
Daniël Mantione schreef:
Overigens vind ik dat ze wel betalingsregelingen aan moeten gaan als deze redelijk zijn, maar laten we wel even acknowledgen dat mensen vaak gewoon die brieven negeren en niet actief contact opnemen maar gewoon wachten op de deurwaarder.
Dat soort mensen bestaan zeker. Er zijn hele volksstammen die zich in de nesten weten te werken. Kern van het systeem moet echter wel zijn dat iemand zijn leven moet kunnen beteren en daarmee uit de ellende moet kunnen komen. Op het moment dat iemand in een situatie komt waar hij nooit meer uit kan komen, dan deugt het systeem niet.
Als je geen apk of verzekering kunt betalen moet je geen auto rijden.
Ik had reeds een andere opmerking geplaatst welke reeds gemodded is en terecht maar jouw opmerking is veelt te kort door de bocht. Jij weet totaal niet de reden en is voor een ieder gissen.

Neen, het gaat om de diverse exorbitante verhogingen waardoor iemand niet meer kan betalen.

Rest van je bericht heb ik gemeld als niet onderbouwde aannames en stemmingmakerij.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Opgepakt voor openstaande boete

Ongelezen bericht door puma73 »

Daniël Mantione schreef:Dat mensen toch autotijden terwijl ze geen verzekering betalen vind jij dus een rechtvaardiging om die mensen nog verder te ruïneren?
Gewoon op tijd je zaken betalen en rij je onverzekerd rond, dan zegt het spreekwoord "wie zijn billen verbrand, moet op de blaren zitten".

Als je geen verzekering kunt betalen of wilt betalen, daar ben je toch zelf bij. Dus gewoon betalen.

Er is eind jaren '90, begin 2000 genoeg misbruik gemaakt om boetes via schuldhulpverlening te saneren dat de overheid en in deze het CJIB rigide is geworden en de richtlijnen behoorlijk strak uitvoert.

Daarnaast ontvang je 2 x een waarschuwing. Bij de originele boete en de waarschuwingen staat wat het kost en wat het na verhoging kost. Heb je dan nog steeds niet betaald, dan gaan er andere acties volgen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Opgepakt voor openstaande boete

Ongelezen bericht door puma73 »

Teunbosseman schreef:


Neen, het gaat om de diverse exorbitante verhogingen waardoor iemand niet meer kan betalen.
Die exorbitante verhogingen zijn te voorkomen door gewoon op tijd te betalen.

Daniël Mantione
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 dec 2006 22:36

Re: Opgepakt voor openstaande boete

Ongelezen bericht door Daniël Mantione »

Dat doen ze dan volledig zelf.
Niet kunnen betalen is niet rijden. Doe je dat toch, dan zijn de consequenties ook voor jezelf.
Ga door: Vertel welke consequenties je redelijk vindt. Is er een grens aan de mogelijke consequenties?

Daniël Mantione
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 dec 2006 22:36

Re: Opgepakt voor openstaande boete

Ongelezen bericht door Daniël Mantione »

Die exorbitante verhogingen zijn te voorkomen door gewoon op tijd te betalen.
Wij betwisten niet dat het mogelijk is de exorbitante verhogingen te voorkomen, dus ik snap niet waarom je dit argument steeds opnieuw in stelling brengt.

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Opgepakt voor openstaande boete

Ongelezen bericht door angel1978 »

Daniël Mantione schreef:
Dat doen ze dan volledig zelf.
Niet kunnen betalen is niet rijden. Doe je dat toch, dan zijn de consequenties ook voor jezelf.
Ga door: Vertel welke consequenties je redelijk vindt. Is er een grens aan de mogelijke consequenties?
Een grens voor de mogelijkheid om iemand voor het leven invalide te rijden en daarvoor niet verzekerd te zijn en dus niet kunnen betalen? Kom nou, wat denk je nu zelf?

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Opgepakt voor openstaande boete

Ongelezen bericht door angel1978 »

Daniël Mantione schreef:
Die exorbitante verhogingen zijn te voorkomen door gewoon op tijd te betalen.
Wij betwisten niet dat het mogelijk is de exorbitante verhogingen te voorkomen, dus ik snap niet waarom je dit argument steeds opnieuw in stelling brengt.
Omdat het het enige valide argument is wellicht en ook meteen DE oplossing.
Niet kunnen betalen is niet rijden. Kun je de initiële boete wel betalen, DOE dat dan ook. Probleem opgelost. De rest is enkel laksheid van de persoon in kwestie zelf.

Daniël Mantione
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 dec 2006 22:36

Re: Opgepakt voor openstaande boete

Ongelezen bericht door Daniël Mantione »

Kijk, ik ben het gewoon helemaal met je eens dat je beter direct kunt betalen, en als dat niet kan bij voorbaat actie onderneemt in plaats van zaken af te wachten.

Maar het is gewoon een gegeven dat er mensen zijn die dat niet doen. En het enige wat ik hier dan hoor is "dan is het middel geheiligd", terwijl de betreffende personen in het geheel weigeren om enige uitspraak te doen over wat ze rechtvaardig vinden en wat niet.

Ik doe daar wel uitspraken in, maar het enige dat er dan gebeurt dat iemand weer roept "ze hadden gewoon direct moeten betalen". Op die manier komen we geen stap verder in de discussie hoe ver de overheid hoort te gaan.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Opgepakt voor openstaande boete

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

puma73 schreef:
Teunbosseman schreef:


Neen, het gaat om de diverse exorbitante verhogingen waardoor iemand niet meer kan betalen.
Die exorbitante verhogingen zijn te voorkomen door gewoon op tijd te betalen.

Wederom neen, jij begrijpt de strekking van dit topic en de uitzending blijkbaar niet.

Men KON niet optijd betalen en men heeft om een betalingsregeling gevraagd en men kreeg deze niet en kreeg verhoging op verhoging op verhoging. Dus men wilde wel betalen maar KON niet betalen.

Pas recent kan blijkbaar een betalings regeling aangevraagd worden.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Opgepakt voor openstaande boete

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Daniël Mantione schreef:Kijk, ik ben het gewoon helemaal met je eens dat je beter direct kunt betalen, en als dat niet kan bij voorbaat actie onderneemt in plaats van zaken af te wachten.

Maar het is gewoon een gegeven dat er mensen zijn die dat niet doen. En het enige wat ik hier dan hoor is "dan is het middel geheiligd", terwijl de betreffende personen in het geheel weigeren om enige uitspraak te doen over wat ze rechtvaardig vinden en wat niet.

Ik doe daar wel uitspraken in, maar het enige dat er dan gebeurt dat iemand weer roept "ze hadden gewoon direct moeten betalen". Op die manier komen we geen stap verder in de discussie hoe ver de overheid hoort te gaan.
Voor de veelvuldige weigeraar heb ik ook geen pardon, maar voor diegene welke tussen wal en schip vallen dus wel.

Vetgedrukte.....Preciesssssss.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Opgepakt voor openstaande boete

Ongelezen bericht door Har06 »

Teunbosseman schreef:
puma73 schreef:
Teunbosseman schreef:


Neen, het gaat om de diverse exorbitante verhogingen waardoor iemand niet meer kan betalen.
Die exorbitante verhogingen zijn te voorkomen door gewoon op tijd te betalen.

Wederom neen, jij begrijpt de strekking van dit topic en de uitzending blijkbaar niet.

Men KON niet optijd betalen en men heeft om een betalingsregeling gevraagd en men kreeg deze niet en kreeg verhoging op verhoging op verhoging. Dus men wilde wel betalen maar KON niet betalen.

Pas recent kan blijkbaar een betalings regeling aangevraagd worden.
Vreemde gedachte sprong, Boetes horen betaalt te worden, mij komt een boete ook niet altijd uit maar betaal toch op tijd, even iets minder aan luxe spullen uitgeven.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Opgepakt voor openstaande boete

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Har06 schreef:Vreemde gedachte sprong, Boetes horen betaalt te worden, mij komt een boete ook niet altijd uit maar betaal toch op tijd, even iets minder aan luxe spullen uitgeven.
Je drukt slechts een gedeelte vet, je moet wel de hele zin vetdrukken om niet uit zijn context te halen.
Men KON niet optijd betalen en men heeft om een betalingsregeling gevraagd en men kreeg deze niet en kreeg verhoging op verhoging op verhoging. Dus men wilde wel betalen maar KON niet betalen.
Er wordt NERGENS gezegd dat boetes NIET betaald hoeven te worden, wel goed lezen he.

Voor weinigen zal een boete uitkomen om te betalen maar daar gaat het niet om, het gaat om de exorbitante verhogingen waardoor men niet meer KAN betalen.

Reeds meerdere keren gezegd dat ik eens ben met dat diegene welke stelselmatig weigeren gegijzeld mogen worden. 40% schijnt alsnog te betalen.
Diegene welke tussen wal en schip vallen is nu blijkbaar recent een betalings regeling voor.

StilleStormen
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jan 2015 14:12

Re: Opgepakt voor openstaande boete

Ongelezen bericht door StilleStormen »

Ik zit de hele discussie te lezen en te volgen omdat ook ik 8 dagen gijzeling achter de rug heb,
in De Peel, op 270km van huis.

Vind dat sommige mensen een beetje kort door de bocht over komen.
Ja natuurlijk behoor je je boetes te betalen, en ja vind ook dat als je je geen auto kunt permitteren je ook geen auto moet rijden maar er zijn toch echt uitzonderingen!!
En dat heeft absoluut niets met luxe te maken of dure kleding, of elke avond biefstuk op je bord!

In mijn geval:
Met mijn psychische problemen eindelijk een baan gevonden. Had daar een klein autootje voor aangeschaft. In mijn neerwaartse spiraal (psychisch) na 1 jaar werk verloren, intussen financieel naar de knoppen gegaan en boetes gehad. Auto verkocht voor een habbe krats want was een oud dingetje.
Intussen elke levensboei aanpakken om niet in een of andere zwart gat te vallen. Daar bestond mijn dagelijkse werk aan. De rest kon me gestolen worden.

Ja zie sommige al denken: tja dan moet je niet je kop in het zand steken.
Helemaal gelijk!!! Maar ik was van mening dat moment dat ik niet anders kon.
In die tijd had mijn vriend een eigen zaak die helaas gestruikeld is door de crissis.
Ook hij heeft bepaalde schulden opgebouwd, helaas.
Ook boetes bij het CJIB en ja ook zijn auto weg gedaan omdat hij dat niet meer kon betalen.

Doordat we niet gelijk ander werk konden vinden en via uitzendbureau's aan de slag gingen, was het inkomen per week verschillend. Soms was er maar 1 dag werk, soms 5 dagen.
Hij kreeg 6 maanden een uitkering.
Ik niets want je moet in de laatste 36 weken minstens 26 weken gewerkt hebben en aangezien ik via een detacherings bureau werkte en werd 'uitgeleend', kwamen we er nu dus achter dat ik niet 26 weken achter elkaar gewerkt had. (knap kunstje van het detacherings bureau of laksheid van mij....is om het even) Dus proberen van 1 uitkering rond te komen.

Nu jaren later en in de bewindvoering, die wij overigens zelf heb aangevraagd. We zaggen door de bomen het bos niet meer maar wilde wel graag uit de schulden komen.
Gelukkig heeft mijn vriend nu een full time baan (vast contract) met wisseldiensten en wil deze ook met alles wat hij heeft behouden!
Ik heb nog geen baan, ben met veel thuiswerk aan de slag gegaan en alles wat ik tegenkom. Zie ik een baantje reageer ik. Maar ben de jongste niet meer dus ontvang meestal negatieve antwoorden.

Bij het CJIB staan boetes van ons open van een paar jaar geleden.
Ze hebben allemaal met voertuigen te maken die we op dat moment op ons naam hadden staan.
Een paar jaar hebben we geen auto of brommer gehad, deden veel lopend, soms fietsend en als de familie bijsprong, konden we met de trein.
Sinds mijn vriend zijn baan heeft, is er een autootje gekomen, met toestemming van de bewindvoerder.
Het werk is 40km van thuis en wisseldiensten. Het openbaar vervoer is bijna niet te doen en al helemaal niet met de nachtdiensten.
De brieven van het CJIB hebben we allemaal naar de bewindvoering gestuurd en die geeft al aan: kan ik niks mee doen want er is geen geld voor.

Ik kan nog een aantal keer in gijzeling genomen worden als ik de boetes niet betaal.
Mijn vriend moet zijn rijbewijs en auto inleveren. We hebben contact gehad met de politie dat hij zijn auto echt nodig heeft voor zijn werk en dat zonder auto, hij niet op zijn werk kan komen.
Dat maakt hen niets uit, zij hebben hun opdracht en voeren dit ook uit.

Kort voor de afgelopen kerst werd hij van de weg gehaald, auto in beslag en we hebben 28 dagen om die boete te betalen anders wordt de auto getaxeerd, verkocht en van het boete bedrag afgehaald.
Boete waarom het gaat is € 1070. Autootje is 20 jaar oud dus reken maar uit.
Mijn vriend heeft zich op dit moment ziek gemeld op zijn werk maar daar gaat ook een einde aan komen natuurlijk. Dan zal hij zijn baas moeten gaan inlichten en weten niet wat er dan gaat gebeuren........

Deel 2 volgend bericht.................

StilleStormen
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jan 2015 14:12

Re: Opgepakt voor openstaande boete

Ongelezen bericht door StilleStormen »

Ik zit de hele discussie te lezen en te volgen omdat ook ik 8 dagen gijzeling achter de rug heb,
in De Peel, op 270km van huis.

Vind dat sommige mensen een beetje kort door de bocht over komen.
Ja natuurlijk behoor je je boetes te betalen, en ja vind ook dat als je je geen auto kunt permitteren je ook geen auto moet rijden
maar
er zijn toch echt uitzonderingen!!
In mijn geval:
Met mijn psychische problemen eindelijk een baan gevonden.
Had daar een klein autootje voor aangeschaft.
In mijn neerwaartse spiraal (psychisch) na 1 jaar werk verloren, intussen financieel naar de knoppen gegaan en boetes gehad. Auto verkocht voor een habbe krats want was een oud dingetje.
Intussen elke levensboei aanpakken om niet in een of andere zwart gat te vallen. Daar bestond mijn dagelijkse werk aan. De rest kon me gestolen worden.

Ja zie sommige al denken: tja dan moet je niet je kop in het zand steken.
Helemaal gelijk!!! Maar ik was van mening dat moment dat ik niet anders kon.
In die tijd had mijn vriend een eigen zaak die helaas gestruikeld is door de crissis.
Ook hij heeft bepaalde schulden opgebouwd, helaas.
Ook boetes bij het CJIB en ja ook zijn auto weg gedaan omdat hij dat niet meer kon betalen.

Doordat we niet gelijk ander werk konden vinden en via uitzendbureau's aan de slag gingen, was het inkomen per week verschillend. Soms was er maar 1 dag werk, soms 5 dagen.
Hij kreeg 6 maanden een uitkering.
Ik niets want je moet in de laatste 36 weken minstens 26 weken gewerkt hebben en aangezien ik via een detacherings bureau werkte en werd 'uitgeleend', kwamen we er nu dus achter dat ik niet 26 weken achter elkaar gewerkt had. (knap kunstje van het detacherings bureau of laksheid van mij....is om het even)
Dus proberen van 1 uitkering rond te komen.

Nu jaren later en in de bewindvoering, die wij overigens zelf heb aangevraagd. We zaggen door de bomen het bos niet meer maar wilde wel graag uit de schulden komen.
Gelukkig heeft mijn vriend nu een full time baan (vast contract) met wisseldiensten en wil deze ook met alles wat hij heeft behouden!
Ik heb nog geen baan, ben met veel thuiswerk aan de slag gegaan en alles wat ik tegenkom. Zie ik een baantje reageer ik. Maar ben de jongste niet meer dus ontvang meestal negatieve antwoorden.

Bij het CJIB staan boetes van ons open van een paar jaar geleden.
Ze hebben allemaal met voertuigen te maken die we op dat moment op ons naam hadden staan.
Een paar jaar hebben we geen auto of brommer gehad, deden veel lopend, soms fietsend en als de familie bijsprong, konden we met de trein.
Sinds mijn vriend zijn baan heeft, is er een autootje gekomen, met toestemming van de bewindvoerder.
Het werk is 40km van thuis en wisseldiensten. Het openbaar vervoer is bijna niet te doen en al helemaal niet met de nachtdiensten.
De brieven van het CJIB hebben we allemaal naar de bewindvoering gestuurd en die geeft al aan: kan ik niks mee doen want er is geen geld voor.

Ik kan nog een aantal keer in gijzeling genomen worden als ik de boetes niet betaal.
Mijn vriend moet zijn rijbewijs en auto inleveren. We hebben contact gehad met de politie dat hij zijn auto echt nodig heeft voor zijn werk en dat zonder auto, hij niet op zijn werk kan komen.
Dat maakt hen niets uit, zij hebben hun opdracht en voeren dit ook uit.

Deel 2 volgt in volgende bericht (ivm de toegestaande tekens per bericht)

StilleStormen
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jan 2015 14:12

Re: Opgepakt voor openstaande boete

Ongelezen bericht door StilleStormen »

Deel 2 van mijn bericht.......

Kort voor de afgelopen kerst werd hij van de weg gehaald, auto in beslag en we hebben 28 dagen om die boete te betalen anders wordt de auto getaxeerd, verkocht en van het boete bedrag afgehaald.
Boete waarom het gaat is € 1070. Autootje is 20 jaar oud dus reken maar uit.
Mijn vriend heeft zich op dit moment ziek gemeld op zijn werk maar daar gaat ook een einde aan komen natuurlijk. Dan zal hij zijn baas moeten gaan inlichten en weten niet wat er dan gaat gebeuren........
Hij gaat graag naar het werk, het is voor hem een ontspannings plek, hoe raar dat misschien ook klinkt.
Hij kan zich lekker daar enkel en alleen met z'n werk bezig houden en dat werkt ontspannend voor hem,
maar dat staat nu op de tocht.

Laatste jaar gaan we eindelijk het een en ander op een rij krijgen. Mede doordat de financiele zaken ons uit handen is genomen. Nee het loopt zeker niet goed en zijn druk bezig met het dagelijkse leven te bevechten met 20 euro leefgeld, voedselbank en kledingbank. Soms 'vergeten' we wel eens wat af te rekenen in de supermarkt, wat kunnen we anders???
Wij zitten in deze situatie en willen daar zo graag uitkomen en hebben daar ook alles voor over.
Dat het zwaar zou worden, wisten we ook maar dat het CJIB helemaal niet wil meewerken is voor ons echt de doodsklapper!
Als zij niet willen meewerken, dan ziet onze toekomst er sober uit.

Ja we snappen echt wel dat er mensen zijn die nu denken: had je eerder aan moeten denken!
Het is waar maar dat zo makelijk gezegd.
Wij zijn geen domme mensen maar hebben gewoon pech gehad en het heel zwaar gehad in het verleden.
We willen het zo graag netjes oplossen met iedereen om uit eindelijk alles op te lossen en weer 'normaal' te leven.
We willen ook niet onder onze verantwoording duiken, schuld is schuld, die heb je zelf gemaakt dus moet je ook betalen maar als je van alles daaraan doet, zelfs je gehele finianciële beheer uit handen geeft waardoor je een wekelijkse zakcentje krijgt om van te leven maar er is zoiets als het CJIB die lekker halstarrig de boetes wil innen........ waar doe je het dan nog voor?????
Hoe kun je hier uitkomen??? Wij weten het echt niet meer!!
Op dit moment denk ik: ik kan beter een moord plegen. Je weet dat je dan vast komt te zitten maar ach je natje en je droogje wordt geregeld en je hebt geen last van schuldeisers en het CJIB.........

Dus wat is wijsheid...?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Opgepakt voor openstaande boete

Ongelezen bericht door Har06 »

Teunbosseman schreef:
Har06 schreef:Vreemde gedachte sprong, Boetes horen betaalt te worden, mij komt een boete ook niet altijd uit maar betaal toch op tijd, even iets minder aan luxe spullen uitgeven.
Je drukt slechts een gedeelte vet, je moet wel de hele zin vetdrukken om niet uit zijn context te halen.
Men KON niet optijd betalen en men heeft om een betalingsregeling gevraagd en men kreeg deze niet en kreeg verhoging op verhoging op verhoging. Dus men wilde wel betalen maar KON niet betalen.
Er wordt NERGENS gezegd dat boetes NIET betaald hoeven te worden, wel goed lezen he.

Voor weinigen zal een boete uitkomen om te betalen maar daar gaat het niet om, het gaat om de exorbitante verhogingen waardoor men niet meer KAN betalen.

Reeds meerdere keren gezegd dat ik eens ben met dat diegene welke stelselmatig weigeren gegijzeld mogen worden. 40% schijnt alsnog te betalen.
Diegene welke tussen wal en schip vallen is nu blijkbaar recent een betalings regeling voor.
Herhaling van zetten : betalen voordat er verhogingen opkomen

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Opgepakt voor openstaande boete

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Har06 schreef:
Teunbosseman schreef:
Har06 schreef:Vreemde gedachte sprong, Boetes horen betaalt te worden, mij komt een boete ook niet altijd uit maar betaal toch op tijd, even iets minder aan luxe spullen uitgeven.
Je drukt slechts een gedeelte vet, je moet wel de hele zin vetdrukken om niet uit zijn context te halen.
Men KON niet optijd betalen en men heeft om een betalingsregeling gevraagd en men kreeg deze niet en kreeg verhoging op verhoging op verhoging. Dus men wilde wel betalen maar KON niet betalen.
Er wordt NERGENS gezegd dat boetes NIET betaald hoeven te worden, wel goed lezen he.

Voor weinigen zal een boete uitkomen om te betalen maar daar gaat het niet om, het gaat om de exorbitante verhogingen waardoor men niet meer KAN betalen.

Reeds meerdere keren gezegd dat ik eens ben met dat diegene welke stelselmatig weigeren gegijzeld mogen worden. 40% schijnt alsnog te betalen.
Diegene welke tussen wal en schip vallen is nu blijkbaar recent een betalings regeling voor.
Herhaling van zetten : betalen voordat er verhogingen opkomen

Neen, wederom lees je niet ! Men KAN niet betalen, maar WIL wel betalen. Vragen om een betalings regeling welke keihard werd afgewezen door CJIB en daarna verhoging op verhoging.

Nogmaals --> http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... op_cj.html

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Opgepakt voor openstaande boete

Ongelezen bericht door Har06 »

Er wordt NERGENS gezegd dat boetes NIET betaald hoeven te worden, wel goed lezen he.

Voor weinigen zal een boete uitkomen om te betalen maar daar gaat het niet om, het gaat om de exorbitante verhogingen waardoor men niet meer KAN betalen.

Reeds meerdere keren gezegd dat ik eens ben met dat diegene welke stelselmatig weigeren gegijzeld mogen worden. 40% schijnt alsnog te betalen.
Diegene welke tussen wal en schip vallen is nu blijkbaar recent een betalings regeling voor.[/quote]

Herhaling van zetten : betalen voordat er verhogingen opkomen[/quote]


Neen, wederom lees je niet ! Men KAN niet betalen, maar WIL wel betalen. Vragen om een betalings regeling welke keihard werd afgewezen door CJIB en daarna verhoging op verhoging.

Nogmaals --> http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... op_cj.html[/quote]

Ok Ok , het is spijtig dat boetes niet betaalbaar blijken te zijn door de betrokke Ts, over welke som(men) praten we gemiddeld ?

Gesloten