LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nespresso: goedkope cups in je dure machine?

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Nespresso: goedkope cups in je dure machine?

Ongelezen bericht door Radar »

Wie een dure Nespresso-machine heeft aangeschaft, koopt misschien graag goedkopere cupjes. Dat kan vervelende gevolgen hebben.

Het dure merk Nespresso lijkt het toppunt van luxe en exclusiviteit, maar de cupjes van bijvoorbeeld HEMA, Lidl of Douwe Egberts leveren ook heerlijke koffie. Voor de helft van de prijs. Wat gebeurt er als je machine stuk gaat door het gebruik van deze goedkope variant? Heb je dan nog recht op garantie? Heeft Nespresso de machines zo gemaakt dat deze door de goedkope cupjes stuk gaan?

Maandag 27 april in Radar, 20:30 uur op NPO 1

Lees meer: http://www.radartv.nl/uitzending/archie ... e-machine/

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Nespresso: goedkope cups in je dure machine?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Het gaat al fout met de eerste zin: Nespresso machines zijn niet duur voor wat je krijgt. Ze zijn juist goedkoop omdat de inkomsten uit de verkoop van cups moet komen.

Een Nespressoapparaat moet je vergelijken met een espressomachine en niet met een koffiezetapparaat van Blokker. Een fatsoenlijk espressoapparaat dat de kwaliteit van een Nespresso kan leveren kost al gauw 2 keer zoveel.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Nespresso: goedkope cups in je dure machine?

Ongelezen bericht door moederslink »

De pest is dat dit soort machines ( en meestal ook allerlei nieuwerwetse apparaten) per definitie binnen 2 jr kapot gaat, dus of je nou goedkope cupjes of de duurdere koopt , het apparaat gaat ws sowieso binnen 2 jr kapot :( en het lijkt mij zeer moeilijk vast te stellen of het dan ad " goedkopere cupjes " heeft gelegen.
Ik heb al tig jaar een prima gewoon werkend koffiezetapparaat ( vd Blokker idd) en mijn koffie is vurrukkelijk, zegt men :D

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Nespresso: goedkope cups in je dure machine?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Op m'n werk staat een Nespresso van het allereerste begin (en die wordt flink gebruikt) en die doet het nog steeds prima. Dus om nou te te zeggen dat ze "per definitie" binnen 2 jaar kapot gaan lijkt me overdreven en niet op feiten gebaseerd. En dan nog: als ze binnen 2 jaar kapot gaan is er niks aan de hand want dan mag de leverancier het oplossen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Nespresso: goedkope cups in je dure machine?

Ongelezen bericht door moederslink »

kleine nuance: meestal binnen 2 jr kapot.
Radar heeft het er over dat een machine kapot kan gaan door het gebruik vd goedkopere cupjes en of je dan nog recht op garantie hebt , zo lees ik.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Nespresso: goedkope cups in je dure machine?

Ongelezen bericht door tenormin »

Alle moderne apparatuur over koffie zetten/maken is aan mij voorbij gegaan. Heb sinds 1984 een Illy espresso apparaat van toen een heleboel geld, 800 hele guldentjes; probleem is dat ik de pads alleen on line kan kopen of een zaakje op de Dennenweg in Den Haag. En dat kreng is echt niet kapot te krijgen. Nog nooit problemen mee gehad, nooit ontkalkt, hij blijft gewoon een heel goed espressootje geven. Heb daar ook werkelijk peperdure kopjes bij, met een goudrandje, haha, echt waar, maar daar smaakt dat slokje koffie het lekkerst in. En hoe sexy de Nespresso reclame ook mag zijn, die ouwe jongen blijft gewoon bij me in gebruik, hoewel een bruin apparaat natuurlijk niet echt een eye catcher is in de keuken!

hermelot
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 jul 2014 19:39

Re: Nespresso: goedkope cups in je dure machine?

Ongelezen bericht door hermelot »

Klopt alles wat bejaard wordt is of waardevol of waardeloos.

nummer13
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jan 2014 19:39

Re: Nespresso: goedkope cups in je dure machine?

Ongelezen bericht door nummer13 »

Voor mij zijn alle koffie machines gewoon waterkokers.
De koffie die je gebruikt, is wat telt.
Ik vind de koffie uit de meeste machines te koud.
Zelf water echt laten koken en goede koffie gebruiken, geeft het beste resultaat.

Moneyman
Berichten: 30000
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nespresso: goedkope cups in je dure machine?

Ongelezen bericht door Moneyman »

hermelot schreef:Klopt alles wat bejaard wordt is of waardevol of waardeloos.
Dit is echt een fantastische bijdrage :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

hermelot
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 jul 2014 19:39

Re: Nespresso: goedkope cups in je dure machine?

Ongelezen bericht door hermelot »

Is Moneyman een oude bekende ?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Nespresso: goedkope cups in je dure machine?

Ongelezen bericht door tenormin »

hermelot schreef:Is Moneyman een oude bekende ?
In ieder geval waardevol.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Nespresso: goedkope cups in je dure machine?

Ongelezen bericht door sjohie »

nummer13 schreef:Voor mij zijn alle koffie machines gewoon waterkokers.
De koffie die je gebruikt, is wat telt.
Ik vind de koffie uit de meeste machines te koud.
Zelf water echt laten koken en goede koffie gebruiken, geeft het beste resultaat.
De optimale temperatuur voor koffie is nét tegen de kook aan, zo'n 92 à 93 graden. Aldus de vele internationale experts. Echt kokend water, dus >100 graden schijnt te zorgen voor verlies van de meer subtiele smaaktonen. En wat nou het mooiste is, het internationaal meest geroemde (beste) filterkoffieapparaat is de Moccamaster van Nederlandse origine en maak. Ook wel bekend van de DE punten. Die zou ik, als je de mogelijkheid krijgt, serieus eens proberen met goede versgemalen koffie.

Gesloten