LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vitamine C of vitamine €?

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Vitamine C of vitamine €?

Ongelezen bericht door Radar »

Veel mensen grijpen in de herfst naar vitaminepillen. De prijzen van deze pillen lopen nogal uiteen. Zit er verschil tussen goedkope en dure vitaminepillen? Radar zoekt uit waar je op moet letten bij deze vitamines, en of het slikken ervan noodzakelijk is. Ook nemen we claims op de etiketten onder de loep: http://www.radartv.nl/uitzending/archie ... amine-EUR/

Maandag 3 november in Radar, om 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Vitamine C of vitamine €?

Ongelezen bericht door moederslink »

Als ik de etiketten op verschillende merken lees , mag er geen verschil zitten , qua samenstelling vd vitamines. Ik slik ze ook en koop de goedkope meuk bij de Action nb.

witte angora
Berichten: 30771
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vitamine C of vitamine €?

Ongelezen bericht door witte angora »

Toevallig heb ik van de week een paar potten weggegooid. Wist nauwelijks nog dat ik ze had, en al helemaal niet wát ik had. Was aan het opruimen/leegruimen, heb die dingen al een jaar niet geslikt. Op één pot na dan, die nog wel eens nuttig kan zijn.

Dus nodig? Och...

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Vitamine C of vitamine €?

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:Toevallig heb ik van de week een paar potten weggegooid. Wist nauwelijks nog dat ik ze had, en al helemaal niet wát ik had. Was aan het opruimen/leegruimen, heb die dingen al een jaar niet geslikt. Op één pot na dan, die nog wel eens nuttig kan zijn.

Dus nodig? Och...
Ben nu wel benieuwd naar de inhoud van die ene pot? :roll:
Maar gezond , gevarieerd eten is toch het beste , hoewel rokers wel extra vit c moeten slikken zover ik weet.
Maar ik slik toch wel multi zooi.... :D

witte angora
Berichten: 30771
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vitamine C of vitamine €?

Ongelezen bericht door witte angora »

Die ene pot zijn multivitamines voor 50+. Maar de calcium en vitamine D, dat geloof ik allemaal wel. Maar ook die multivitamines slik ik zelden, hooguit als ik iets heb van..... Hmmmm... En dan blijkt het een aantal uren na het slikken toch wel nodig te zijn geweest, dan knap ik geleidelijk aan toch wel op.

Dit is een pot van de Trekpleister trouwens. Maar ik vrees dat de pot tegen het eind van de houdbaarheidsdatum nog lang niet leeg is.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Vitamine C of vitamine €?

Ongelezen bericht door tenormin »

Slik trouw mijn Multi Cure vitamines. Wel op voorschrift van een orthomoleculair arts en niet bij drogisten te koop, gewoon bij de apotheker te bestellen. Wordt niet vergoed, is prijzig. Erruug prijzig :mrgreen: , maar ja. Vind de titel van het topic wel goed, voor die , want dat is het ook. En heb ook wel het idee (gevoel) dat ik het niet voor de kat zijn achterwerk slik. Dus kijken maar, 3 november!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vitamine C of vitamine €?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik slik ze ook centrum,voor zekerheid ik eet gezobd etc,maar door medicatie gebruik,neemt lichaam niet alles op.
Dus centrum en c erbij...ach nooit ziek wordt je er niet van,maar zitten net wat belangrijke vit in,die je lichaam nodig heeft.
Overigens geef ik dit wel door aan apotheek,omdat sommige vit,kunnen botsen met medicatie!!!!
Wist ik ook niet,werd me verteld paar jr terug?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Vitamine C of vitamine €?

Ongelezen bericht door tenormin »

rozemarijntje schreef:Ik slik ze ook centrum,voor zekerheid ik eet gezobd etc,maar door medicatie gebruik,neemt lichaam niet alles op.
Dus centrum en c erbij...ach nooit ziek wordt je er niet van,maar zitten net wat belangrijke vit in,die je lichaam nodig heeft.
Overigens geef ik dit wel door aan apotheek,omdat sommige vit,kunnen botsen met medicatie!!!!
Wist ik ook niet,werd me verteld paar jr terug?
Ja, dat wist ik dus toevallig wel, door diezelfde orthomoleculair arts die me mededeelde dat ook de huisarts dit op mijn medicatielijst moest hebben! Ze willen ook alles van je weten, hé? :lol:

rabartels
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 nov 2004 23:02

Re: Vitamine C of vitamine €?

Ongelezen bericht door rabartels »

neem altijd 1000mg Vitamine C van albert hein, 2x Magnesiumcitaat (200mg) en magnesiumtauraat (200mg), vitamine B, 6 vitamine-d druppels (2400 IE). Doe het al 2 jaar en ben eigenlijk nooit verkouden. Als ik me minder goed voel, dan neem ik 's avonds nog een vitamine-C pil

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Vitamine C of vitamine €?

Ongelezen bericht door eleven »

Als je gezond eet, met voldoende fruit, groenten enz. heb je de troep van pilletjes niet nodig.

irene0404
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2014 20:43

Re: Vitamine C of vitamine €?

Ongelezen bericht door irene0404 »

Door het voedingscentrum wordt beweerd dat er voldoende vit C in de voeding zit. Het is de vraag of dat wel klopt. Het zou fijn zijn als radar dat een keer laat onderzoeken, want dit is maar een aanname. Gebleken is dat de grond uitgeput raakt en dat onze voeding daardoor minder vit en mineralen bevat als dat we veronderstellen.
In het programma werd een sinaasappel getoond in vergelijking met 1000 mg vit C. Zit er in een sinaasappel dan 1000 mg vit C? En hoeveel van welke levensmiddelen moet je dan eten om 1000mg vit C binnen te krijgen.
Aan Radar de vraag om dit ook te onderzoeken en niet zomaar aannames van het voedingscentrum over te nemen.
Met vriendelijke groet,
Irene Lameijer
Laatst gewijzigd door Radar op 04 nov 2014 17:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast. Reden: persoonsgevens in bericht.

irene0404
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2014 20:43

Re: Vitamine C of vitamine €?

Ongelezen bericht door irene0404 »

Er worden verschillende merken vitamines met elkaar vergeleken op werkzame stoffen. Het gaat dan niet om de werkzame stof want die staat groot op de verpakking. Het gaat om de hoeveelheid hulpstoffen, die afgebroken moeten worden door de lever en daardoor een belasting voor het lichaam zijn. In de goedkopere vitamines zitten meer hulpstoffen dan in de duurdere.
Verder is bijvoorbeeld bij solgar niet ingegaan op de toevoeging van rose hips. Ik heb me laten vertellen dat rose hips ervoor zorgt dat de vit C beter en sneller opgenomen kan worden door het lichaam.
Ik vind het heel jammer dat radar de vitamines neerzet als geld verspilling. Het blijft de vraag hoeveel groente en fruit moet je eten om voldoende vitamines binnen te krijgen. En dat graag opnieuw getest op groente en fruit dat nu in de winkel ligt en geen algemene beweringen ..........
Met vriendelijke groeten
Irene Lameijer

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Vitamine C of vitamine €?

Ongelezen bericht door newmikey »

irene0404 schreef:Ik heb me laten vertellen dat rose hips ervoor zorgt dat de vit C beter en sneller opgenomen kan worden door het lichaam.
Bent u zo goedgelovig of lijkt dat maar zo?
Ik vind het heel jammer dat radar de vitamines neerzet als geld verspilling.
Waarom eigenlijk? Verkoopt u ze (via één van de bekende MLM scams misschien?
Het blijft de vraag hoeveel groente en fruit moet je eten om voldoende vitamines binnen te krijgen. En dat graag opnieuw getest op groente en fruit dat nu in de winkel ligt en geen algemene beweringen.
Dus u laat zich wel iets oncontroleerbaars vertellen over rose hips i.c.m. pillen (wij noemen dat trouwens gewoon rozenbottel) maar om te accepteren dat je uit groenten en fruit voldoende vitamines binnen te krijgen eist u harde bewijzen?

Typische kwakzalverij-reactie.
Laatst gewijzigd door newmikey op 03 nov 2014 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Vitamine C of vitamine €?

Ongelezen bericht door tenormin »

[quote="irene0404"]Door het voedingscentrum wordt beweerd dat er voldoende vit C in de voeding zit. Het is de vraag of dat wel klopt. Het zou fijn zijn als radar dat een keer laat onderzoeken, want dit is maar een aanname. Gebleken is dat de grond uitgeput raakt en dat onze voeding daardoor minder vit en mineralen bevat als dat we veronderstellen.
In het programma werd een sinaasappel getoond in vergelijking met 1000 mg vit C. Zit er in een sinaasappel dan 1000 mg vit C? En hoeveel van welke levensmiddelen moet je dan eten om 1000mg vit C binnen te krijgen.
Aan Radar de vraag om dit ook te onderzoeken en niet zomaar aannames van het voedingscentrum over te nemen.
Met vriendelijke groet,
Irene Lameijer

Als ik Irene Lameijer was zou ik het bericht even aanpassen en je 06 nummer weghalen. Tenzij je telefoontjes wilt ontvangen van niet goed bedoelende mensen? Dus druk dan op "wijzig" en haal het weg. Is up to you.
Laatst gewijzigd door tenormin op 03 nov 2014 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Vitamine C of vitamine €?

Ongelezen bericht door moederslink »

Wat zijn rose hips??


@irene , idd even uw tel nr weghalen.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Vitamine C of vitamine €?

Ongelezen bericht door eleven »

tenormin schreef:
irene0404 schreef:Door het voedingscentrum wordt beweerd dat er voldoende vit C in de voeding zit. Het is de vraag of dat wel klopt. Het zou fijn zijn als radar dat een keer laat onderzoeken, want dit is maar een aanname. Gebleken is dat de grond uitgeput raakt en dat onze voeding daardoor minder vit en mineralen bevat als dat we veronderstellen.
In het programma werd een sinaasappel getoond in vergelijking met 1000 mg vit C. Zit er in een sinaasappel dan 1000 mg vit C? En hoeveel van welke levensmiddelen moet je dan eten om 1000mg vit C binnen te krijgen.
Aan Radar de vraag om dit ook te onderzoeken en niet zomaar aannames van het voedingscentrum over te nemen.
Met vriendelijke groet,
Irene Lameijer
Als ik Irene Lameijer was zou ik het bericht even aanpassen en je 06 nummer weghalen. Tenzij je telefoontjes wilt ontvangen van niet goed bedoelende mensen? Dus druk dan op "wijzig" en haal het weg. Is up to you.

Heft zij niets aan, als je het telefoonnummer in je quote meeneemt.

justers*
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 sep 2014 00:17

Re: Vitamine C of vitamine €?

Ongelezen bericht door justers* »

moederslink schreef:Wat zijn rose hips??


@irene , idd even uw tel nr weghalen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Rose_hip

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Vitamine C of vitamine €?

Ongelezen bericht door newmikey »

moederslink schreef:Wat zijn rose hips??
Het fruit van de rozenstruik. Het is onder kwakzalvers mode om dat met de Engelse naam te benoemen want dat klinkt interessanter. Wij boerenpummels kennen het gewoon als de goeie ouwe rozenbottel (van de siroop, de jam etc.) die trouwens in gepreserveerde vorm nog maar beroerd weinig bevat. (WebMD: "Some people use rose hip as a source of vitamin C. It is true that fresh rose hip contains vitamin C. But processing and drying of the plant destroys most of the vitamin C.")

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Vitamine C of vitamine €?

Ongelezen bericht door moederslink »

@newmikey @justers thanks!
Ik ben dol op rozenbottels , de jam , en had dit moeten/ kunnen weten....maar bedankt.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Vitamine C of vitamine €?

Ongelezen bericht door newmikey »

Ja hoor, bingo! Even zoeken op Irene hierboven en zij doet inderdaad aan iets zweverigs in een "VortexHealing praktijk". Wat is het leven toch simpel soms... :lol: :roll: :mrgreen:

Gesloten