LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woekerpolismeldpunt: de stand van zaken

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Woekerpolismeldpunt: de stand van zaken

Ongelezen bericht door Radar »

De woekerpolisaffaire sleept zich voort. Verzekeraars geven geen inzicht in de compensatie en rechtszaken worden in stilte beslecht. Naar aanleiding van onze uitzending van 1 september hebben bijna 3000 mensen zich gemeld. Allemaal willen zij meer inzicht krijgen in de compensatie voor hun woekerpolis. Maandag gaan we verder in op de stappen die de 6,5 miljoen woekerpolishouders kunnen ondernemen.

Maandag 6 oktober in Radar, om 20:30 bij AVROTROS op NPO 1

vlinderplant
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2014 13:20

Re: Woekerpolismeldpunt: de stand van zaken

Ongelezen bericht door vlinderplant »

Tijdens de loop van de woekerpolis heb ik geld opgenomen en ben wel gewoon verder gegaan tot het einde van de looptijd.
En kreeg een schijntje terug van dat wat ik ingelegd had. Alom bekend.
Heb daarna alle papieren verwijderd en zodra ik woekerpolis hoorde mijn oren gesloten, want had die polis via een zwager aangegaan en zo teleurgesteld. Dus kop in het zand.
Maar
IK HEB EEN VRAAG: kan ik ook in aanmerking komen voor een compensatie??

vlinderplant
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2014 13:20

Re: Woekerpolismeldpunt: de stand van zaken

Ongelezen bericht door vlinderplant »

Radar schreef:De woekerpolisaffaire sleept zich voort. Verzekeraars geven geen inzicht in de compensatie en rechtszaken worden in stilte beslecht. Naar aanleiding van onze uitzending van 1 september hebben bijna 3000 mensen zich gemeld. Allemaal willen zij meer inzicht krijgen in de compensatie voor hun woekerpolis. Maandag gaan we verder in op de stappen die de 6,5 miljoen woekerpolishouders kunnen ondernemen.

Maandag 6 oktober in Radar, om 20:30 bij AVROTROS op NPO 1
Ik hoop dat ik me ook nog aan kan melden. Heb tussentijds geld opgenomen, dus weet niet of ik nog in aanmerking kom voor compensatie.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Woekerpolismeldpunt: de stand van zaken

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo @vlinderplant, wat u als eerste moet doen is bij uw verzekeraar vragen om een kopie van de polis. Succes.

Noekkie
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2014 21:13

Re: Woekerpolismeldpunt: de stand van zaken

Ongelezen bericht door Noekkie »

Wij hebben een ABC spaarplan. Gestart in december 1995 met een looptijd van 35 jaar. Wij hebben vorige week formulieren ingestuurd om het af te kopen omdat we het geld nodig hebben. Wij krijgen minder dan de inleg terug en eerder hebben we al een brief ontvangen dat wij geen compensatie ontvangen. Heeft het zin om dit te laten uitzoeken?

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Woekerpolismeldpunt: de stand van zaken

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo Noekkie, de brief komt van de verzekeraar zelf. En die is niet van plan u compensatie uit te keren uiteraard. Maar er lopen (collectieve) procedures bij de rechter om ASR te dwingen wel degelijk de gebreken in hun producten te compenseren. Als u uw polis niet aanmeldt weet u vrijwel zeker dat u niets krijgt. Dus zeker aanmelden bij een van de vele organisaties die u eenvoudig via google kunt vinden.

Noekkie
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2014 21:13

Re: Woekerpolismeldpunt: de stand van zaken

Ongelezen bericht door Noekkie »

Bedankt voor de info Klaas Jan! Maakt het niet zoveel uit bij welke organisatie ik me aanmeld of raad je een bepaalde aan?

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Woekerpolismeldpunt: de stand van zaken

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Dat hangt eigenlijk van u zelf af. Makkelijk en gratis kunt u zich bijvoorbeeld aanmelden bij een collectieve belangenbehartiger. Aanmelden is gratis en u staat achteraf op no cure no pay basis een deel van uw compensatie af als vergoeding.
Maar u kunt zich ook als individu laten vertegenwoordigen in een procedure via het Kifid door een belangenbehartiger. Daar hangt een ander prijskaartje aan.
Op http://www.consumentenbond.nl/test/geld ... anisaties/ staat een rijtje organisaties met een toelichting.

[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2014 16:21

Re: Woekerpolismeldpunt: de stand van zaken

Ongelezen bericht door [email protected] »

Op dit moment ben ik al jaren in de slag met ASR over mijn woekerpolis. Ze weigeren categorisch om mij informatie te verschaffen. Nu volg ik de zogenaamde waerdeye eenheid en de aandelenkoersen waar ik in beleg.
Wat zie ik nu,dat ASR er de afgelopen tijd alles aan doet om mij een "goedlopere" variant aan te smeren, tevensmerk ik dat ze de waerdeye eenheid bewust laag houden. Met als gevolg dat als mensen overstappen naar een "goedkopere" variant ze weer voor duizenden euro's worden benadeeld. In mijn geval kost het mij ongeveer 6000.- euro als ik overstap.

Gesloten