LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brocanterie Sophie

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
KaatjeK
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2015 21:53

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door KaatjeK »

IK ben benieuwd of er hier ook mensen zijn met een ervaring van Brocanterie Sophie te Dordrecht .
Op Facebook is er een pagina over ervaringen met dit bedrijf. En die is niet erg positief.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Julie4444 »

KaatjeK schreef:IK ben benieuwd of er hier ook mensen zijn met een ervaring van Brocanterie Sophie te Dordrecht .
Op Facebook is er een pagina over ervaringen met dit bedrijf. En die is niet erg positief.
5 pagina's op dit topic: https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 9&t=149520

julianfres
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2015 14:40

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door julianfres »

Hallo, ook ik heb zeer slechte ervaringen met Brocante Sophie. Ik heb ook een tekstbord besteld met een door mij gemaakte tekst. Bord wel ontvangen, maar de tekst klopt helemaal niet. Ze hebben gewoon een bord toegestuurd die ze al kant en klaar hadden liggen. Ik kan ook geen telefonisch contact met ze krijgen en ik krijg ook allemaal vage email berichten van ze terug, waar je niks mee kan, want er is naar maanden nog steeds geen oplossing.Het bord dat eigenlijk bedoeld was voor de trouwerij van mijn zoon, is allang voorbij. De eigenaresse krijg je niet te spreken. Wel is het bord allang door mij betaald. Ik heb alle mails bewaard. Ook ik heb een onderbuik gevoel hiervan. Volgens mij is er met dit bedrijf echt iets mis. Maartje

amandel
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 okt 2014 07:16

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door amandel »

Je moet eens kijken op de site brocanterie sophie ervaringen daar staan meer van zulke erhalen geschreven

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door GJvdZ »

[quote="thecure"]Dit was een facebookpagina waar iedereen zijn ervaringen kon posten over deze webwinkel, en dat waren dus veelal negatieve ervaringen.
Vreemd dus dat deze weg is.[/quote

Het zal daar net zo zijn als hier: als iemand een positieve ervaring meldt, wordt er meteen gesuggereerd dat die persoon wel voor dat bedrijf zal werken. Dus waarom zou je energie steken in het melden van goede ervaringen?

dravertje
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 apr 2006 17:46

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door dravertje »

Ik had goede ervaringen met het bedrijf. Helaas ben ik er nu niet meer zo over te spreken. Geen contact en geen reacties op mails. Levertijd van mijn bestelling is inmiddels voorbij dus heb gevraagd om een rede van late levering. Ben benieuwd, maar als ik zo lees op internet heb ik weinig hoop meer.

rerorocher
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2015 22:13

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door rerorocher »

Ik heb slechte ervaring met Brocante Sophie. Ik had een workshop geboekt Voor 2 personen inclusief high tea. Komen we op afgesproken tijdstip binnen. Moeten we bij vreemde mensen aan tafel schuiven, die al een half uur tot een uur van de high tea aan het eten zijn. Kaas blokjes zijn verkleurd. Mogen wij even gebruik van wat er nog van over is!!! Bah!! We zouden houten kistjes gaan maken. Wat denk je? Zijn ze al door hun geverfd! Wat zou de bedoeling zijn voor deze workshop? De gewenste sticker erop plakken!! 2 minuten werk.. Dit is toch geen workshop? Ik vertelde dat het me vies tegenviel. En dat ik de high tea niet hoefde, en De kistjes wel mee naar huis neem om daar de stickers erop te plakken. Betaald had ik helaas al, want dat moet van te voren over gemaakt worden helaas!! Verkeerde tekst hadden ze afgedrukt. Nieuwe tekst kreeg ik niet. Moest het hiermee doen. En ik had ook nog teveel geld overgemaakt voor de workshop. Die zouden ze terug storten. Nou mooi niet hé!! Mailtjes en telefoon word niet gereageerd en op hun Facebook pagina ben ik geblokt omdat ik graag mijn geld terug wil.. Pas op met dit bedrijf!!!!

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Har06 »

rerorocher schreef:Ik heb slechte ervaring met Brocante Sophie. Ik had een workshop geboekt Voor 2 personen inclusief high tea. Komen we op afgesproken tijdstip binnen. Moeten we bij vreemde mensen aan tafel schuiven, die al een half uur tot een uur van de high tea aan het eten zijn. Kaas blokjes zijn verkleurd. Mogen wij even gebruik van wat er nog van over is!!! Bah!! We zouden houten kistjes gaan maken. Wat denk je? Zijn ze al door hun geverfd! Wat zou de bedoeling zijn voor deze workshop? De gewenste sticker erop plakken!! 2 minuten werk.. Dit is toch geen workshop? Ik vertelde dat het me vies tegenviel. En dat ik de high tea niet hoefde, en De kistjes wel mee naar huis neem om daar de stickers erop te plakken. Betaald had ik helaas al, want dat moet van te voren over gemaakt worden helaas!! Verkeerde tekst hadden ze afgedrukt. Nieuwe tekst kreeg ik niet. Moest het hiermee doen. En ik had ook nog teveel geld overgemaakt voor de workshop. Die zouden ze terug storten. Nou mooi niet hé!! Mailtjes en telefoon word niet gereageerd en op hun Facebook pagina ben ik geblokt omdat ik graag mijn geld terug wil.. Pas op met dit bedrijf!!!!
niet het hele jaar terug gelezen over Sophie ???????

amandel
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 okt 2014 07:16

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door amandel »

Jammer dat xe brocanterie sophie ervaringen site weg is, daar stonden veel van zulke slechte ervaringen op, was en goede waarschuwing voor de mensen

johnybosa
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 sep 2015 17:18

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door johnybosa »

ik heb er geen goede ervaring mee. zit nu al 5 weken te wachten op het juiste bord. eerste bord wat we kregen zag er niet uit. de verf strepen zaten er nog op van de goedkope rollers. op de site laten ze afbeeldingen zien van borden die ze helemaal niet toe sturen. wij hadden een wandbord besteld die op de site/afbeelding opgebouwd was uit planken. en het bord wat ze ons toe stuurden was een simpel mdf plaatje. dat kan ik zelf ook wel maken voor 15 euro. daarvoor hoef ik dan geen 40 euro te betalen zoals bij hen wel het geval is. ze zouden ons een nieuw plankenbord toe sturen. dat was natuurlijk een top oplossing. maar we zijn nu 3 weken verder en nog niks ontvangen. ook telefonisch niet te bereiken. zal het eens proberen via facebook. maar heb er een hard hoofd in.
zoals het nu lijkt zijn we gewoon voor de gek gehouden met mooie praatjes.

ik raad het een ieder af daar wat te bestellen.

mama-knows-best
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2015 18:21

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door mama-knows-best »

Hoi allemaal,

Zo zie je maar dat zodra je iets positiefs op radar zet je gelijk gehackt word een je bericht word veranderd!

Ik vind het zwaar triest dat er zoiets geschreven werd!

Het is daar hartstikke gezellig, en ja ze hebben het superdruk! Gewoon ook omdat het er zo gezellig is.

Mijn vriendin heeft er een workshop gewonnen en dat heeft ze het heerlijk naar haar zin gehad met als herinnering zo'n mooi wandbord, ze zijn zelfs naar de bakker gelopen omdat ze een gluten allergie heeft! En geloof me.... glutenvrij brood en gebak is best duur, dus je krijgt meer dan waar voor je geld.

Mijn collega heeft een prachtig mooi tekstbord er gekocht die gewoon netjes met 8 dagen binnen was omdat er ook een weekend tussen zat, niks goedkope mdf... gewoon goed mooi mdf waarop de tekst nog steeds mooi staat te pronken!

Ik snap gewoon niet dat mensen altijd wel hun negatieve reacties plaatsen, en de positieve afkraken!

Ga er gewoon kijken, dan zie je dat die meiden de benen uit hun lijf lopen! En zelfs dan nog tijd maken om de telefoon te beantwoorden... zou jij dat kunnen als je heel de dag van Hot naar her vliegt om alle bestellingen te verzenden?

Het was daar gewoon gezellig en leuk, en de mensen daar helpen je ook gewoon goed tijdens de workshops, dus wie wat te klagen heeft moet maar is en kijkje gaan nemen voordat ze alles op Internet gooien!

Kom maar op met de negatieve reacties hieronder, of hack mij maar weer... maar ik vind dat ik gewoon het recht heb om mijn positieve reactie hier ook te plaatsen.

Deel dit dan ook is net zo snel als het gehackte bericht! Gewoon ter rectificatie, wel zo eerlijk hé!
Laatst gewijzigd door mama-knows-best op 28 sep 2015 18:11, 3 keer totaal gewijzigd.

Krieltje
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2015 20:08

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Krieltje »

De ellende gaat zo maar door, fout na fout. Steeds is er iemand anders schuldig.
denk niet dat t Zin heeft daar op de thee te gaan.
Ik heb geen goede ervaring met dit bedrijf.
Laatst gewijzigd door Krieltje op 23 sep 2015 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door thecure »

haha ongelofelijk. werd ze bedreigd of zo dat ze het bericht 180 graden omgegooid heeft.

Iris1961
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jan 2015 14:31

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Iris1961 »

@ Mama knows best....En wie zou de radar site dan gehackd moeten/kunnen hebben?
Als jij een positieve ervaring hebt met BS moet je die vooral ventileren. Net zoals heel veel mensen hun negatieve ervaring mogen ventileren. Je kan toch niet van mensen verwachten dat ze, omdat jij een andere ervaring hebt, hun mening ineens wijzigen? Wel apart dat je eerst ontzettend afgeeft op het hele gebeuren daar, niks was goed, en nu ineens, omdat je op de thee uitgenodigd ben, alles helemaal top was!? Ik snap best dat als iemand een situatie uitlegt dat je dan je mening bijsteld of begrip hebt maar dit is wel heel apart. Van -9 naar +9....over eerlijk gesproken.
Denk jij echt dat mensen hun mening bijstellen over BS terwijl er een kortgeding tegen ze is/was aangespannen, er ineens een deurwaarder op de stoep stond, ze gewoon bedreigd zijn door haar van BS, er aangifte tegen ze werd gedaan door BS, minimaal 10 mensen dezelfde brief stuurt dat ze moeten stoppen met de FB pagina die ze aangemaakt hebben??? Ik kan nog wel even doorgaan met al de rare/absurde dingen die zij van BS uithaalt maar lijkt me zo genoeg.
Maar nogmaals als jij jouw mening wil spuien, helemaal goed. Maar dan niet miepen als anderen bij hun standpunt blijven hè.

Margreet51
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2015 16:14

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Margreet51 »

Ook ik ben een gedupeerde van Brocanterie Sophie en niet de enige als ik zo lees op Brocanterie Sophie [ongefundeerde bewering verwijderd] site Ik heb n.l op 31 augustus 2015 samen met vriendinnen en zus een Workshop met High Tea gedaan bij Brocante Sophie in Dordrecht. Wilde graag het tekstbord "WERK" maken, maar helaas de sticker die ik hiervoor nodig had bleek niet aanwezig te zijn. Volgens Brocanterie Sophie was dit geen probleem. het zal met spoed besteld worden en binnen 5 werkdagen binnen en klaar zijn (op de web site is die voorradig en kan je het gewoon bestellen) Na vele mails die onbeantwoord bleven ondanks de belofte dat ze binnen 24 uur zouden reageren en telefoontjes verder heb ik na 5 weken nog steeds niets van ze vernomen of toegestuurd gekregen. Dus met andere woorden [ongefundeerde bewering verwijderd] Ook kan ik niet mee reageren op hun ACTIES of RECLAME via Face-Book omdat ze mij en vele andere (gedupeerde) geblokkeerd/verwijderd hebben.
Misschien kan Radar hier eens melding van maken en waarschuwen om nooit maar ook nooit een Workshop te volgen bij Brocanterie Sophie
Laatst gewijzigd door Radar op 09 okt 2015 11:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

Margreet51
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2015 16:14

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Margreet51 »

Bedankt voor het lezen en accepteren van mijn bericht, hoop dat meer gedupeerde zich melden en wie weet samen staan we sterk

johnybosa
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 sep 2015 17:18

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door johnybosa »

dit is een bericht dat ik oop Facebook heb geplaatst.denk kopieer het hier ff heen anders moet ik het hele verhaal weer opnieuw typen. dit is ff wat makkelijker..



Via deze weg wil ik iedereen waarschuwen voor Brocanterie Sophie uit Dordrecht. wij hadden daar een wandbord besteld via hun site. op de site stond een foto van dat bord dat was opgebouwd uit planken. dat vonden we juist mooi en omdat ze niet erg duur waren besloten we dat (planken)wandbord te bestellen. toen we een week later dat bord binnen kregen schokken we nogal. het was niet het zo geheten planken wandbord maar gewoon een plaatje 9 mm mdf waar even vluchtig een laagje witte verf overheen was gerold (de strepen van de roller nog zichtbaar). wij vonden dat allebei nergens op lijken en helemaal niet voor 40 euro.. dus besloot ik te bellen. dat was op 20 augustus. aan de telefoon werd ons dat zogeheten planken wandbord beloofd en we mochten het bord wat we hadden ontvangen wel houden. nou,.. dat vonden we zeer gul van @Brocanterie Sophie dus zaten we in spanning te wachten op dat planken wandbord. na 2 weken nog niks ontvangen dus ik bellen. dat was op 11 september. toen ik ze eindelijk te pakken kreeg werd me aan de telefoon verteld dat die zo geheten planken wandborden niet meer leverbaar waren. dus kon ik mijn geld wel terug krijgen. nou dat vond ik ook wel prima. alleen ging dat wel 2 week duren voor ik het geld terug kreeg. nou ja dacht ik.... als ik het dan maar krijg dan is het tenminste opgelost. na 2 week.... je raad het al... geen geld. na 3 week... geen geld. nu 4 week verder en nog niks. ik heb via Facebook contact gezocht. maar daar reageren ze niet meer. telefonisch, niet te bereiken. en mij terug bellen doen ze al helemaal niet. terwijl ze mijn nummer wel hebben. want die heb ik op de site door geven bij de bestelling en nog via de chat van Facebook. ze hebben me nu zelf geblokkeerd op Facebook. het is toch te bespottelijk voor woorden dat je zo met de klanten om gaat.
bij deze wil ik vragen of iedereen dit wil delen zodat @Brocanterie sophie geen nieuwe slachtoffers kan maken.
oh ja Workshops Brocanterie Sophie is ze zelfde zaak. dus ga daar ook niet mee in zee.
je bent gewaarschuwd!!!!!!!!!!!!!!!!
bedankt voor het delen.
Laatst gewijzigd door Radar op 06 okt 2015 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

priscilla1989
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 okt 2015 09:38

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door priscilla1989 »

Ik heb ook slechte ervaringen met brocanterie sophie.
Op 2 september via hun webshop een bestelling geplaatst voor een wandbord. Volgens hun site zou de lvering van een wandbord 5-10 werkdagen zijn. Omdat ik niet wist of ik thuis was als mijn wandbord bezorgd zou worden, heb ik telefonisch gevraagd of ze mij een email zouden kunnen sturen als het bord verstuurd zou worden, dit zou geen probleem zijn. Nadat er ruim 10 werkdagen verstreken waren en ik nog steeds niks van hun had gehoord, nogmaals telefonisch contact met hun opgenomen. Toen werd mij verteld dat de dochter van de eigenaresse ziek was en daardoor het maken van het bord vertraging had opgelopen, dus dat ik gewoon nog even geduld moest hebben. Toen we weer een week verder waren heb ik nogmaals gebeld en kreeg ik te horen dat de reden dat ik mijn bord nog niet ontvangen had kwam omdat ik de tekst nog niet had aangeleverd :O IK nogmaals de tekst via mail gestuurd en gevraagd hoelang het zo duren voordat het bord opgestuurd zou worden. Hij zou diezelfde week de dinsdag of woensdag verzonden worden, dus hooguit die vrijdag zou ik hem hebben. Jullie raden het vast al, zowel woensdag als donderdag hele dag thuis geweest, maar geen bord ontvangen. Toen ik weer telefonisch contact met hun probeerde op te nemen namen ze de telefoon niet op, ook op de mailtjes die ik verstuurde werd niet op gereageerd. Op meerdere forums en Facebook heb ik gelezen dat ik niet de enigste gedupeerde ben en dit veelste vaak gebeurd. Ik hoop dat er snel binnenkort nader onderzoek wordt gedaan naar dit bedrijf zodat er niet nog meer mensen teleurgesteld zullen worden en hun geld kwijt zijn.

priscilla1989
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 okt 2015 09:38

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door priscilla1989 »

Op 2 september een tekstbord besteld via de webshop en deze direct via ideal betaald. Het tekstbord zou binnen 10 werkdagen verzonden worden. Toen de 10 werkdagen ruim verstreken waren contact met hun opgenomen. Kreeg te horen dat de dochter van de eigenaar ziek was en mijn bord vertraagd was. Week erna weer contact gehad. Toen beweerden ze dat ik mijn tekst nog moest aanleveren, terwijl ik deze via de mail had opgestuurd direct bij mijn bestelling, het tekstbord zou uiterlijk vorige week vrijdag bezorgd worden. Deze week weer gebeld, telefoon wordt niet opgenomen, wordt niet gereageerd op mijn mail en tekstbord nog steeds niet ontvangen. Helaas op meerdere forums gelezen dat dit niet de eerste keer is en daardoor ook hun keurmerk van de site is afgehaald. IK hoop dat er door radar een onderzoek word gedaan naar dit bedrijf, er zijn al teveel gedupeerden

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Har06 »

heeft de politie deze case in onderzoek?

Gesloten