LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Colportage Essent

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Colportage Essent

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Ik heb die gasten van Essent ook wel es bij Mediamarkt of Saturn zien staan. Als je al klant bent moet je snel doorlopen, had ik het idee.
Oh ja, beleid van Essent is dat hun vaste klanten niet interessant zijn. Daar doen ze geen kloten voor.
Ik spreek uit ervaring. Nu ik ben overgestapt heeft men mij al 2x benaderd met een "mooi aanbod". In de 20 jaar daarvoor niets . . . :oops:

Maar goed, moeten we ook niet eens de vraag stellen wat voor mensen het toch zijn, die op deze manier met Essent in zee gaan?

Je kunt achter je PC thuis de beste vergelijking tussen energieleveranciers maken.
gaslicht.com om maar een voorbeeld te noemen.
En dan laat je je verleiden door een waardebon van de Gamma . . . :lol: :lol: :lol:

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Colportage Essent

Ongelezen bericht door 16again »

Harm.calc schreef:moeten we ook niet eens de vraag stellen wat voor mensen het toch zijn, die op deze manier met Essent in zee gaan?
Niet relevant.
Bedenk dat de colportage wet juist voor deze groep mensen gemaakt is.

ppheinen
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mar 2016 15:17

Re: Colportage Essent

Ongelezen bericht door ppheinen »

Ik heb me ook aangemeld bij Essent via de Mediamarkt, ik heb een uitermate goede uitleg gehad.
De medewerker heeft de tijd genomen mijn alles uit te leggen en te vergelijken.
Er werd mij gevraagd of ik van de bedenktijd af wilde zien door de cadeaubonnen
meteen in ontvangst te nemen. Ik heb daar bewust over nagedacht en getekend. Ik snap het
probleem niet helemaal en vind dat hier dingen erg worden opgeblazen. daarnaast
ben ik er van op de hoogte dat de Consumentenbond én de Vereniging Eigenhuis
zelf een verkoopkanaal hebben voor collectieve energie-inkoop. Ik krijg hier het gevoel
bij dat deze partijen gewoon willen groeien over de rug van Essent en er flink belang bij
hebben om Essent negatief in de publiciteit te brengen. De woorden agressieve verkoop
zijn in "mijn" situatie ongepast.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Colportage Essent

Ongelezen bericht door tijger1 »

U begrijpt het niet helemaal. Er had aan u niet gevraagd mogen worden af te zien van de bedenktijd in ruil voor de bonnen.En ging u daarvoor naar de Mediamarkt?

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Colportage Essent

Ongelezen bericht door 16again »

ppheinen schreef:Ik heb me ook aangemeld bij Essent via de Mediamarkt, ik heb een uitermate goede uitleg gehad.
...Er werd mij gevraagd of ik van de bedenktijd af wilde zien door de cadeaubonnen
meteen in ontvangst te nemen. ........ De woorden agressieve verkoop
zijn in "mijn" situatie ongepast.
Geen agressieve verkoop, maar weldegelijk een overtreding van de colportagewet door te toornen aan het wettelijke recht op bedenktijd.

ppheinen
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mar 2016 15:17

Re: Colportage Essent

Ongelezen bericht door ppheinen »

Nee, ik ging daar inderdaad niet voor naar de Mediamarkt. Ik kon 200 euro extra korting krijgen
op mijn televisie tijdens de btw-dagen en ook nog goedkoper uit zijn met mijn energiekosten.
"Dat zijn twee vliegen in één klap", daar hoefde ik niet lang over na te denken. Gas en stroom
heb ik toch nodig. Ik snap dat ze een beetje het "verrassingseffect" toepassen en de mensen ermee overvallen.


Ik weet ook wel dat ieder jaar overstappen loont, en dat er energie-vergelijkingssites zijn, dat is
niets nieuws. Maar het pakte in dit geval wel goed uit!

ppheinen
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mar 2016 15:17

Re: Colportage Essent

Ongelezen bericht door ppheinen »

Owja, @Harm.calc. Als je goed had gelezen staat er dat het over de MM gaat en niet over da Gamma.
Ik zal maar niet de vraag stellen wat jij voor iemand bent... interessanteling. Waarschijnlijk is die wet er voor iemand
zo als jou, die slecht kan lezen en begrijpen!

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Colportage Essent

Ongelezen bericht door Har06 »

ppheinen schreef:Nee, ik ging daar inderdaad niet voor naar de Mediamarkt. Ik kon 200 euro extra korting krijgen
op mijn televisie tijdens de btw-dagen en ook nog goedkoper uit zijn met mijn energiekosten.
"Dat zijn twee vliegen in één klap", daar hoefde ik niet lang over na te denken. Gas en stroom
heb ik toch nodig. Ik snap dat ze een beetje het "verrassingseffect" toepassen en de mensen ermee overvallen.


Ik weet ook wel dat ieder jaar overstappen loont, en dat er energie-vergelijkingssites zijn, dat is
niets nieuws. Maar het pakte in dit geval wel goed uit!
toch prima dat de bedrijven je benaderen , je kunt altijd NEE zeggen

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Colportage Essent

Ongelezen bericht door tijger1 »

@ppheinen

Thuis nog wel vergeleken of het echt nog wel goedkoper was? En nu ern driejarig contract?:-)

ppheinen
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mar 2016 15:17

Re: Colportage Essent

Ongelezen bericht door ppheinen »

Ja hoor, thuis vergeleken, het klopte inderdaad. ;-)

Mucha

Re: Colportage Essent

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Colportage Essent

Ongelezen bericht door Har06 »

Mucha schreef:PPheinen. Als ik een winkel binnen ga, dan wil ik niet geconfronteerd worden met colporteurs van een energiebedrijf (of welk bedrijf dan ook). Ik wil gewoon datgene kopen waar ik voor gekomen ben. Niet meer en niet minder. :evil:
Maar gezien het feit dat je net een account hebt aan gemaakt en in je eerste post zo enorm positief bent over de colportage van Essent, doet mij vermoeden dat je zelf een colporteur bent. :?
Waar slaat dit nu op??????????, Mucha komt in winkels colporteurs tegen ? vreemd ik nooit

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Colportage Essent

Ongelezen bericht door prem »

Ik vind die straatkrant verkopers van de Telegraaf ook irritant in Breda waar ik wel eens kom.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Colportage Essent

Ongelezen bericht door Moneyman »

Har06 schreef:
Mucha schreef:PPheinen. Als ik een winkel binnen ga, dan wil ik niet geconfronteerd worden met colporteurs van een energiebedrijf (of welk bedrijf dan ook). Ik wil gewoon datgene kopen waar ik voor gekomen ben. Niet meer en niet minder. :evil:
Maar gezien het feit dat je net een account hebt aan gemaakt en in je eerste post zo enorm positief bent over de colportage van Essent, doet mij vermoeden dat je zelf een colporteur bent. :?
Waar slaat dit nu op??????????, Mucha komt in winkels colporteurs tegen ? vreemd ik nooit
Toch is dat nu juist waar dit hele topic om draait... :roll:

Mucha

Re: Colportage Essent

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

MOKUM65
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mar 2016 21:13

Re: Colportage Essent

Ongelezen bericht door MOKUM65 »

Het gebeurden mij ook al in 2014 bij de Media Markt in Amsterdam. Dan kreeg je een " gratis" tablet bij het contract,
Maar ook ik kreeg geen 2 weken bedenk tijd.
En toen de periode van jaar afrekening kwam hebben ze ook met mijn cijfers lopen rommelen zodat ik een mega na betaling van 800 euro .
Maar ja essent zal dat ook nooit toe geven maar het is wel heel vreemd dat je stook verbruik precies het zelfde blijft in 3 jaar en dat je bij essent 800 moet bij betalen en dat je bij een andere maatschappij afgelopen jaar 400 euro terug krijg een verschil in ene jaar van 1200 euro ,,,,Maar ik hoorden dat je van essent het geld terug kunt eisen over die maanden (omdat geen bedenk tijd heb gehad)Hoe gaat dat in zijn werk??

H.Hoogland
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2016 21:28

Re: Colportage Essent

Ongelezen bericht door H.Hoogland »

Is het nu echt zo dat er een rechtzaak tegen essent is aangespannen?
Essent gaat na veel overleg nu wel akkoord met het kosteloos opzeggen maar het terug betalen van de geleverde energie is geen gesprekspunt.
Wie herkent dit?

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Colportage Essent

Ongelezen bericht door tijger1 »

Lijkt me ook compleet logisch dat de geleverde energie betaald moet worden. Net als het vastrecht over die periode.

MOKUM65
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mar 2016 21:13

Re: Colportage Essent

Ongelezen bericht door MOKUM65 »

@herkenbaar H hoogland ze willen daar niet aan .Want dat gaat ze duizenden mss wel miljoenen euro;s kosten dus zijn ze hun winst marche kwijt wat ze over de klanten hun ruggen binnen halen snapt u.
@tijger1 compleet logisch is dus niets bij Essent. Het zal voor de (oud) essent klanten een lange adum worden ben ik bang voor tenzij radar ons blijft steunen .

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Colportage Essent

Ongelezen bericht door tijger1 »

Maar de klanten hebben gas en licht geleverd gekregen en daar moeten ze gewoon voor betalen. Zo raar is dat niet.

Gesloten