LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gaatjes in T-shirts

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Gaatjes in T-shirts

Ongelezen bericht door Har06 »

motten maken ook gaatjes :lol:

RiniR
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2014 12:46

Re: Gaatjes in T-shirts

Ongelezen bericht door RiniR »

Ik heb ook die gaatjes, maar ik draag bijna nooit een riem.
Toch eens goed opgelet.

Komen die gaatjes niet door (het puntje op) de runner van een rits?

Of (minder waarschijnlijk) doordat de stof van de shirts af en toe klem zit tussen de tandjes van de rits?
Doordat je voorover zit buigt de rits en staan de tandjes iets wijder van elkaar. Wordt de rits weer recht, dan zou de stof tussen de tandjes kunnen komen.

Marcel1963
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2015 20:51

Re: Gaatjes in T-shirts

Ongelezen bericht door Marcel1963 »

Zoals eerder gezegd, het komt in de meeste gevallen echt door het aanrecht.
Ga dat maar eens testen met plakband zoals hierboven voorgesteld, of rigoureuzer als het echt een probleem is, koop een schort en doe dat altijd om als je bij het aanrecht bezig bent.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen.

Tiidmasine
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 jun 2014 01:44

Re: Gaatjes in T-shirts

Ongelezen bericht door Tiidmasine »

Ik heb nooit geen gaatjes in t-shirts terwijl ik ze bijna elke dag en nacht draag. Reden: ik draag ze overdag enkel onder mijn overhemd en ' s nachts als nachthemd.

Daarmee lijkt mij bewezen dat het probleem in elk geval niet het fabricage proces is

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Gaatjes in T-shirts

Ongelezen bericht door Har06 »

Tiidmasine schreef:Ik heb nooit geen gaatjes in t-shirts terwijl ik ze bijna elke dag en nacht draag. Reden: ik draag ze overdag enkel onder mijn overhemd en ' s nachts als nachthemd.

Daarmee lijkt mij bewezen dat het probleem in elk geval niet het fabricage proces is
dag en nacht met een dezelfde t shirt? hoeveel duizenden shirts zijn er getest als bewijsstuk ?

Jannette
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2015 13:23

Re: Gaatjes in T-shirts

Ongelezen bericht door Jannette »

Een simpele vraag aan hen die last van gaatjes hebben op buikhoogte:
Wat voor een aanrecht heb je?
Wedden dat het een composiet (of granieten) aanrecht is?
Keihard materiaal dat werkt als een mes zodra er een superklein stukje afgestoten wordt (bijv. door het stoten van borden en glazen die je uit de vaatwasser haalt)
De mensen die géén last van gaatjes hebben, hebben niet zo'n aanrechtblad, of leunen er niet tegen.
Echt waar!
Bij mij thuis en bij mijn familie is het bewijs al lang geleverd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Gaatjes in T-shirts

Ongelezen bericht door moederslink »

Har06 schreef:
Tiidmasine schreef:Ik heb nooit geen gaatjes in t-shirts terwijl ik ze bijna elke dag en nacht draag. Reden: ik draag ze overdag enkel onder mijn overhemd en ' s nachts als nachthemd.

Daarmee lijkt mij bewezen dat het probleem in elk geval niet het fabricage proces is
dag en nacht met een dezelfde t shirt ?
:lol:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Gaatjes in T-shirts

Ongelezen bericht door moederslink »

Jannette schreef:Een simpele vraag aan hen die last van gaatjes hebben op buikhoogte:
Wat voor een aanrecht heb je?
Wedden dat het een composiet (of granieten) aanrecht is?
Keihard materiaal dat werkt als een mes zodra er een superklein stukje afgestoten wordt (bijv. door het stoten van borden en glazen die je uit de vaatwasser haalt)
De mensen die géén last van gaatjes hebben, hebben niet zo'n aanrechtblad, of leunen er niet tegen.
Echt waar!
Bij mij thuis en bij mijn familie is het bewijs al lang geleverd.
ook ik heb nooit gaatjes!
Een houten aanrechtblad, geen scherpe riemen , geen ijzeren ritsen, niks nada...of het nu goedkope of dure shirts zijn. Nooit gaatjes! Yep!

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Gaatjes in T-shirts

Ongelezen bericht door Har06 »

moederslink schreef:
Jannette schreef:Een simpele vraag aan hen die last van gaatjes hebben op buikhoogte:
Wat voor een aanrecht heb je?
Wedden dat het een composiet (of granieten) aanrecht is?
Keihard materiaal dat werkt als een mes zodra er een superklein stukje afgestoten wordt (bijv. door het stoten van borden en glazen die je uit de vaatwasser haalt)
De mensen die géén last van gaatjes hebben, hebben niet zo'n aanrechtblad, of leunen er niet tegen.
Echt waar!
Bij mij thuis en bij mijn familie is het bewijs al lang geleverd.
ook ik heb nooit gaatjes!
Een houten aanrechtblad, geen scherpe riemen , geen ijzeren ritsen, niks nada...of het nu goedkope of dure shirts zijn. Nooit gaatjes! Yep!
met nada loop je geen kans op gaatjes, alleen op buikstrepen:)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Gaatjes in T-shirts

Ongelezen bericht door moederslink »

:D
of dit?
Har06 schreef:motten maken ook gaatjes :lol:

of dit?
olaf79 schreef:Voor iedereen met gaatjes: beter poetsen :lol:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Gaatjes in T-shirts

Ongelezen bericht door moederslink »

dubbel op
Laatst gewijzigd door moederslink op 15 okt 2015 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Gaatjes in T-shirts

Ongelezen bericht door moederslink »

dubbel op

MarinaF

Re: Gaatjes in T-shirts

Ongelezen bericht door MarinaF »

In een t-shirt van Cecil (Duitse kledingwinkel) kreeg ik na een half jaar kleine gaatjes onder de oksel naast het stiksel. Het was een zomer t-shirt gekocht in juni, een aantal keer gedragen in de zomer, twee maal in de herfst. Teruggegaan naar de winkel, zij wilden niks doen want ik had geen bon meer. Andere winkel van Cecil geprobeerd, die was helaas van dezelfde eigenaresse, zij konden ook niks doen.
De gebruikte stof was 'aged', oud gemaakt, een soort versleten look met zwaar zigzag-stiksel. Naar mijn mening was het stiksel te zwaar voor de dunne stof. Ik wilde de keten Cecil laten weten dat er iets mis was met dit t-shirt omdat zij staan voor degelijke kwaliteit. Ik verwachte een soort excuses, korting op een nieuw t-shirt, iets.... Na bot gevangen te hebben bij de winkel heb ik de klantenservice gebeld. Ook zij wilden niet helpen omdat ik geen bon had. In dit soort gevallen kun je beter te maken hebben met C&A,daar worden dit soort zaken wel netjes afgehandeld!
Op aanrade van een medewerkster uit de tweede winkel heb ik naar de klantenservice van Cecil in Duitsland gemaild....op zaterdagmiddag....Zaterdagavond had ik al bericht terug!! Ik mocht het t-shirt op hun kosten opsturen naar Cecil Nederland. Ik kreeg mijn geld terug en zij stuurden een brief met excuses en een sjaaltje cadeau, zeer attent!

skycruiser
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2015 15:31

Re: Gaatjes in T-shirts

Ongelezen bericht door skycruiser »

Terwijl ik veel lees over gaatjes een beetje rondom het middel, heb ik een gaatje ondekt in de mouw van mijn poloshirt van het merk SuperDry. Niet een goedkoop kledingstuk, en gemaakt van een 'zware' stof dat juist een beetje kwaliteit 'uitstraalt'. En waar zouden gaatjes op de mouw vandaan komen?

Afbeelding

abileda
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2015 12:25

Re: Gaatjes in T-shirts

Ongelezen bericht door abileda »

Sinds 5 weken omwikkel ik mijn ritssluiting-lipjes met decoratietape, blijft zelfs in de was zitten en lijkt mijn probleem op te lossen. Had voorheen gaatjes in shirts van 80 en van 8 €, de kwaliteit maakte niets uit. Nu lijkt mijn probleem opgelost!

klokhuis
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2015 23:29

Re: Gaatjes in T-shirts

Ongelezen bericht door klokhuis »

Ongeveer 9 maanden geleden heb ik 4 truien gekocht bij de WE in Heerenveen. Na een aantal maanden dragen van deze truien kwamen er gaatjes in. Vorige week ben ik met de 4 truien teruggegaan naar de WE in Heerenveen. Nadat ik de situatie had uitgelegd kreeg ik 4 splinternieuwe truien. DAT IS NOG EENS SERVICE.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Gaatjes in T-shirts

Ongelezen bericht door Har06 »

klokhuis schreef:Ongeveer 9 maanden geleden heb ik 4 truien gekocht bij de WE in Heerenveen. Na een aantal maanden dragen van deze truien kwamen er gaatjes in. Vorige week ben ik met de 4 truien teruggegaan naar de WE in Heerenveen. Nadat ik de situatie had uitgelegd kreeg ik 4 splinternieuwe truien. DAT IS NOG EENS SERVICE.
Gaatjes in een trui? zeer terecht dat WE het spul ruilt vlg de garantieregelingen

Akr
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2015 20:40

Re: Gaatjes in T-shirts

Ongelezen bericht door Akr »

Ik ben het er mee eens dat de gaatjes veroorzaakt worden door tegen scherpe aanrechtbladen e.d. aan te leunen. Ik heb twee dure t-shirts met dubbele voorpanden (twee lagen stof), opvallend is dat alleen in de bovenste laag gaatjes zitten en niet in de onderste.
Gaatjes zijn trouwens vrij onzichtbaar te repareren door aan de achterkant een stukje van een panty/pantykousje in dezelfde kleur vast te strijken, met hetzelfde band als waarmee je zomen kunt plakken.

Nero
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 apr 2006 12:36

Re: Gaatjes in T-shirts

Ongelezen bericht door Nero »

Het raadsel wat de gaatjes in mijn hemdjes veroorzaakt is opgelost

Ik had een nieuw zwart hemd aan ik kijk naar beneden zie ik dat het lipje van de rits van mijn broek uitsteekt,ik kijk gelijk naar mijn hemd en ja hoor 3 piep kleine gaatjes in min hemd :oops:

Gesloten