LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gehuurde cv-ketel met wurgcontract

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
stofzuigertje

Re: Gehuurde cv-ketel met wurgcontract

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Feenstra Lease =

1 aankoop + afbetaling.

2 volledig onderhoud + storingen contract.

Het afkopen is duur en meestal is 12 jaren vol maken beter.
Zelf bij bank geld lenen is voordeliger en plaatselijke een onderhoudscontract vragen.
U krijgt dan wel 2 losse contracten die duidelijker en voordeliger zijn.

bodypainter
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 sep 2016 21:50

Re: Gehuurde cv-ketel met wurgcontract

Ongelezen bericht door bodypainter »

Voor de duidelijkheid: ik heb de ketel niet geleased maar gehuurd.
12 jaar zijn voorbij en nu geeft Feenstra geen gehoor op mijn verzoeken voor opheldering op mijn vraag waarom de huur bijna 30% duurder is geworden in tijd dat de index 22% gestegen is.

stofzuigertje

Re: Gehuurde cv-ketel met wurgcontract

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Huur of Lease is zelfde, en vooraf hadden ze moeten aangeven of er nog een restbedrag over bleef.

De gestegen kosten zijn vooral de service kosten omdat de ketel zelf aan voorwaarden vast zit.
De rente over aanschaf en daarmee de lening zal nauwelijks duurder worden maar onderhoud van iets oudere worden duurder en die weg misbruiken ze om voordelig iemand binnen te halen en later de service kosten van elke 2 jaren poetsen en alle reparaties uit te voeren.

feenstramede
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 feb 2011 17:05

Re: Gehuurde cv-ketel met wurgcontract

Ongelezen bericht door feenstramede »

Beste bodypainter, als je je adresgegevens in een privé bericht naar ons stuurt kunnen we samen de situatie bekijken en antwoord geven op al je vragen. ^Paris

bodypainter
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 sep 2016 21:50

Re: Gehuurde cv-ketel met wurgcontract

Ongelezen bericht door bodypainter »

Beste Paris,
Ik weet niet hoe hier een prive bericht gestuurd kan worden.
Overigens, mijn (herhalende) vragen liggen al sinds eind juni bij jullie. Vraag het bij Martine Grijzenhout van de Klachten Team...
Als dat niet helpt, mijn klantnummer is 101550.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Gehuurde cv-ketel met wurgcontract

Ongelezen bericht door berndv »

feenstramede schreef:Beste bodypainter, als je je adresgegevens in een privé bericht naar ons stuurt kunnen we samen de situatie bekijken en antwoord geven op al je vragen. ^Paris
Wellicht wordt het ook wel tijd om jullie account te laten verifiëren, wel zo veilig als je vraagt om persoonlijke gegevens toe te sturen per PM.

viewtopic.php?f=50&t=147472

bodypainter
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 sep 2016 21:50

Re: Gehuurde cv-ketel met wurgcontract

Ongelezen bericht door bodypainter »

Ik ben geen bedrijf en dus hoeft niets te verifieren. Geef uw reactie op de e-mails die ik sinds 30 juni naar jullie stuurde en dat is ook fijn.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Gehuurde cv-ketel met wurgcontract

Ongelezen bericht door berndv »

bodypainter schreef:Ik ben geen bedrijf en dus hoeft niets te verifieren. Geef uw reactie op de e-mails die ik sinds 30 juni naar jullie stuurde en dat is ook fijn.
Misschien is dat ook de reden dat ik niet jouw reactie heb gequote maar de reactie van Feenstra :?

Zou mijn reactie misschien voor Feenstra bedoeld zijn?

U heeft wel door dat u hier op een openbaar forum zit? Niet een rechstreeks 1 op 1 gesprek met Feenstra? Aangezien u hier ook gewoon persoonsgegevens deelt met de hele wereld?

bodypainter
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 sep 2016 21:50

Re: Gehuurde cv-ketel met wurgcontract

Ongelezen bericht door bodypainter »

Inderdaad, ik heb uw eerdere bericht als een bericht van Feenstra gezien. Overigens heb ik niets te verbergen. Feenstra weet al te goed van mijn klacht die bijn hen voorgelegd werd en nog niet ter zake gereageerd. Zo gaat het al bijna drie maanden.

EllenGrobro
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2016 21:53

Re: Gehuurde cv-ketel met wurgcontract

Ongelezen bericht door EllenGrobro »

Feenstra verwarming heeft de voorwaarden aangepast voor nieuw te huren c.v. ketels. Geen wurgcontracten meer. Wat kunnen de mensen doen die hun oude contract hebben afgekocht en dus een veels te hoge afkoopsom hebben betaald. Valt er nog iets te terug te vorderen?

bodypainter
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 sep 2016 21:50

Re: Gehuurde cv-ketel met wurgcontract

Ongelezen bericht door bodypainter »

Naar mijn idee moet de client instemmen met het aanpassen van de voorwaarden. Met mij is niets overlegd.
Overigens, Feenstra reageert op mails of telefoons niet. Een concurent wist te vertellen dat dit bedrijf wankelt en dat kan ik geloven, gezien de kritiek in de media en het gebrek aan communicatie.

bodypainter
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 sep 2016 21:50

Re: Gehuurde cv-ketel met wurgcontract

Ongelezen bericht door bodypainter »

Vanavond heeft Omroep Maxs' programma Meldpunt Feenstra op de vingers getikt. Zij zijn er zeer hardnekkig en ik ben benieuwd, of Max het bedrijf in beweging zal brengen.

Gesloten