LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Radar test airfryers

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Radar test airfryers

Ongelezen bericht door Radar »

Frituren zonder vet. Moeten snackbareigenaren zich zorgen gaan maken? Radar test de 4 meest verkochte airfryers op smaak én op vetgehalte. Welke luchtfriteuse komt het best uit de bus?

Lees meer: http://radar.avrotros.nl/uitzendingen/g ... airfryers/

Maandag in Radar, 20:20 uur (iets vroeger dan normaal!) op NPO 1

MauHe
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 okt 2015 10:44

Re: Radar test airfryers

Ongelezen bericht door MauHe »

Ik heb gewoon eentje van de LIdl van 70 euro (Philips-systeem). Doet het prima. Ik wil geen vett(ig)e frituurpan meer. Wel eventjes letten of de (diepvries)frites en snacks ervoor geschikt zijn, anders zijn ze niet lekker. Ik gebruik zelf diepvriesfrites van de Aviko, krijg je het beste resultaat.
Maar de "test" was inderdaad niet best. Het zei meer over de frites dan over de apparaten. Op een gegeven moment lieten ze een willekeurige mevrouw proeven en die vond de frites lekker, waarna de "testers" dit een beetje besmuikt diskwalificeerden. Terwijl die vrouw juist de doelgroep is en de gemiddelde smaak vertegenwoordigt. Ook werd niks gezegd over het verschil tussen de systemen van Philips en Tefal, want die werken heel anders. In de Tefal kun je bijvoorbeeld ook niet zonder meer kroketten maken door die ronddraaiende arm. Hier had veel meer in gezeten. Volgende keer beter (en uitgebreider)...?
Laatst gewijzigd door MauHe op 30 mar 2016 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: Radar test airfryers

Ongelezen bericht door Willemzelf »

Dure airfryer ? Gebakken lucht !
Zo'n airfryer met een ronde glazen deksel doet hetzelfde voor 160 euro minder dan de Philips !
Broodje bakken en kippie braden gaat prima !
Bovendien heb je meer ruimte dan de gebruikelijke dure airfryers.
In zo'n dure Philips kun je echt niet 6 pistolet broodjes tegelijk bakken.
Zo'n ronde airfryer met glazen deksel koop je al voor 3 tientjes !
En niet te vergeten : alle artikelen die bedoeld zijn voor oven of airfryer kosten het dubbele.

[email protected]
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 nov 2011 13:08

Re: Radar test airfryers

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ben heel tevreden over mijn wat dure Philips airfryer.
Speciaal voor dit soort aangeboden produkten gaat perfect.
Wat minder tevreden over toch niet zo makkelijk te verwijderen vetaanslag op de electrische branders ( Ging ineens erg roken uit zijn achteruitlaat) oorzaak onbekend want nu gebeurt het niet meer. Heel vreemd want ik stop de pan uit twee delen altijd in de vaatwasser. De loempia's bleven minder goed: vettig en niet altijd goed heet en gaar.
Aviko frites en die van Bofrost gaan perfect. Als je alleen bent en 1 persoonsporties gebruikt is dit een bijna perfecte oplossing. Eens een lekker croquetje nemen is nu mogelijk.
Of gezonde vetten in de produkten zitten? Geen idee. Zou fijn zijn als daar meer info over was.

[email protected]
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 nov 2011 13:08

Re: Radar test airfryers

Ongelezen bericht door [email protected] »

Even reageren op Willemzelf: Je zal maar geen oven hebben!!
Datt die van 3 tientjes het goed doet is heel fijn! de mijne kocht ik direct bij het in verkoop brengen van dit apparaat. Toen bestond die van 3 tientjes nog niet.

Remco1993
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2016 20:46

Re: Radar test airfryers

Ongelezen bericht door Remco1993 »

Je kunt hier absoluut geen oordeel over geven omdat je alleen de friet die jij lekker vind moet testen. Oma's smulfrieten vind ik dus gewoon vies, ook al komen ze uit de frietpan.
Je kan en mag hier dus geen oordeel over drie onafhankelijke personen laten geven.

Adwima
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2016 21:21

Re: Radar test airfryers

Ongelezen bericht door Adwima »

Zover ik weet werken deze airfryers alleen met voorgebakken (in frituurvet) frites ,mijn ervaring is dat met mijn zelf geschilde aardappelen de frites niet lekker wordt in de airfryer, Naar mijn idee werken de airfryers hetzelfde als elke hete lucht oven, geen vet dan bankt het niet bruin
dus een airfryer is een erg dure oplossing voor al bestaande oplossingen.

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Radar test airfryers

Ongelezen bericht door harkja »

Wij hebben die van Philips en zijn zeer tevreden over de lekkernijen die eruit komen.
Over smaak valt toch niet te twisten. De één vindt de moeder leuk en de ander de dochter.
Het enige nadeel is de herrie die ze maken en dat je de airfryer in een goed geventileerde ruimte moet gebruiken.

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: Radar test airfryers

Ongelezen bericht door Willemzelf »

Leuke test.
Op een gedeelde 1e plaats de Watshome airfryer.
Weet je wat nog leuker is ?
De Watshome is NERGENS te koop !
Leuke test !

lies-oostveen
Berichten: 145
Lid geworden op: 22 sep 2014 20:11

Re: Radar test airfryers

Ongelezen bericht door lies-oostveen »

Willemzelf schreef:Leuke test.
Op een gedeelde 1e plaats de Watshome airfryer.
Weet je wat nog leuker is ?
De Watshome is NERGENS te koop !
Leuke test !
Klopt die zijn allemaal verkocht deze week door V&D :D

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Radar test airfryers

Ongelezen bericht door Har06 »

Dit was test met 0 % onderbouwing mbt een fryer het merk oa Di Longhi kwam er niet in voo ( een van de betere).

Wat frites werden uitgeprobeerd zonder opgave van baktijden temperaturen etc etc .

De uitgeprobeerde frites waren van een merk ??.

De overige mogelijkheden van de fryer kwamen helemaal niet aan bod.

De proevers zijn geen gemiddelde van de Ned Consumenten.

mh73

Re: Radar test airfryers

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik vond het ook vrij vaag. Ik zit erover te denken om zo'n apparaat aan te schaffen, dus het leek me wel een interessant onderwerp.
Maar dit was een soort AD oliebollentest, in plaats van een goed onderbouwd verhaal.
Smaken verschillen, dus wat zegt dit nou helemaal? Kortom: niets wijzer geworden.

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: Radar test airfryers

Ongelezen bericht door kss »

beetje jammer dat er een lichte negatieve ondertoon aan het item zat, net alsof daar op gestuurd werd door de programmamaker.

met een airfryer kun je veel meer dan een gewone frituur en afhankelijk wat voor vet of olie je op je of in je gerechten gebruikt is het een stuk gezonder, gelukkig is dat aspect wel wetenschappelijk overeind gebleven.

maar ik miste informatie over het dagelijk gebruik, zoals schoonmaken, welke accessoires er bij te koop zijn (wat een koop overweging zou zijn bij de duurdere modellen ) en welke opbergruimte je allemaal bespaart, je hebt bv geen tosti-ijzer, grill, eierkoker, of magnetron etc meer nodig. en omdat er een timer opzit ook een stuk veiliger je vergeet nooit meer de oven uit te zetten en bespaart in het algemeen ook energie.

huinen
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2016 14:42

Re: Radar test airfryers

Ongelezen bericht door huinen »

Jullie hebben geen apparaten getest maar waardeloze diepvries friet. Aviko. Lijkt wel puree. Neem eens de koelverse friet van Aldi of Lidl. Of de kreukel diepvries friet. Heel lekker. Waardeloos onderzoek.

Gerrit250

Re: Radar test airfryers

Ongelezen bericht door Gerrit250 »

Er werden alleen maar frites getest. Die 3 "onderzoekers" stonden maar ellenlang te meesmuilen over die frites, zonder een goed oordeel te kunnen geven. Ik vond deze Airfryer test verschrikkelijk slecht. De goedkoopste was de beste koop. Ja ja. Men ging volledig voorbij aan :
- Het gebruiksgemak
- Schoonmaken van de apparaten
- De mogelijkheden van alle apparaten.

Men testte alleen maar frietjes zonder naar alle andere mogelijkheden te kijken, zoals; groente, vlees, vis, brood etc. Dan waren ook de prijsverschillen veel duidelijker geworden. iemand die alleen maar frites wil bakken heeft aan die van 60 Euro wellicht genoeg. Maar je wilt meer ermee doen.
Positief was dat bleek dat het vetgehalte 50% minder was. Dat was dan van een kennelijk goede frituurkraam. Men zou eens frites en kroketten etc van verschillende frituren moeten testen. Dan kan het verschil nog wel veel groter worden.

Het leek wel of die van 60 Euro de beste MOEST worden.
Zoiets als het testen van een Mercedes, een Volkswagen en een Peugeotje 104. Dan zeggen dat die 104 de beste is, want ze rijden toch allemaal. Ik heb mijn plan getrokken en weet welke ik ga kopen. Radar, dit was slecht.
Laatst gewijzigd door Gerrit250 op 29 mar 2016 21:41, 4 keer totaal gewijzigd.

Gerrit250

Re: Radar test airfryers

Ongelezen bericht door Gerrit250 »

Willemzelf schreef:Leuke test.
Op een gedeelde 1e plaats de Watshome airfryer.
Weet je wat nog leuker is ?
De Watshome is NERGENS te koop !
Leuke test !
Geweldig zeg. Waar zou Radar dat apparaat dan opgeduikeld hebben voor deze echt slechte test?

Moneyman
Berichten: 30084
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Radar test airfryers

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het ding is regelmatig bij de Kruidvat te koop voor ongeveer 6 tientjes.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Radar test airfryers

Ongelezen bericht door Har06 »

Gerrit250 schreef:Er werden alleen maar frites getest. Die 3 "onderzoekers" stonden maar ellenlang te meesmuilen over die frites, zonder een goed oordeel te kunnen geven. Ik vond deze Airfryer test verschrikkelijk slecht. De goedkoopste was de beste koop. Ja ja. Men ging volledig voorbij aan :
- Het gebruiksgemak
- Schoonmaken van de apparaten
- De mogelijkheden van alle apparaten.

Men testte alleen maar frietjes zonder naar alle andere mogelijkheden te kijken, zoals; groente, vlees, vis, brood etc. Dan waren ook de prijsverschillen veel duidelijker geworden. iemand die alleen maar frites wil bakken heeft aan die van 60 Euro wellicht genoeg. Maar je wilt meer ermee doen.
Positief was dat bleek dat het vetgehalte 50% minder was. Dat was dan van een kennelijk goede frituurkraam. Men zou eens frites en kroketten etc van verschillende frituren moeten testen. Dan kan het verschil nog wel veel groter worden.

Het leek wel of die van 60 Euro de beste MOEST worden.
Zoiets als het testen van een Mercedes, een Volkswagen en een Peugeotje 104. Dan zeggen dat die 104 de beste is, want ze rijden toch allemaal. Ik heb mijn plan getrokken en weet welke ik ga kopen. Radar, dit was slecht.
Natuurlijk was deze vergelijkende test slecht, vreemd dat Radar geen gebruik maakte van de gegevens welke bij de consumentenbond voorradig zijn!!!!!!!! zo,n ding van € 60,00 is misschien geschikt om patat van 1 fabrikant (gratis reclame) mee te bakken, het multi functioneel gebruik werd niet aan der orde gesteld, jammer dat ik ernaar gekeken heb.

Commentaar01
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mei 2016 11:57

Re: Radar test airfryers

Ongelezen bericht door Commentaar01 »

Vreemde testuitslagen.
Wij hebben de Philips geprobeerd. Deze viel tegen omdat je ook de friet ook nog halverwege moet omdraaien.
Daarnaast vinden we het model onhandig, te hoog,
Daarna de Tefal geprobeerd en uiteindelijk gekocht (in 2012). Inmiddels
Voordeel alle gerechten dus ook friet worden omgedraaid en gelijkmatig verwarmd. De gerechten waar je dit niet mee moet doen dan haal je het draaimechaniek eraf en stopt het mandje erin. Ook hier weer het mandje draait. Dus voor kroketten, kaassoufflés, loempia etc. een uitstekende keuze.
Wat de frieten betreft. Je hoeft geen diepvriesfrieten te gebruiken. Neem bij voorbeeld de verse voorgebakken franse frietjes van AH. In de Tefal, maatlepel wat olie (wij gebruiken rijstolie) er op strooien en 22 minuten laten draaien. Er komen dan schitterende goudgele frieten uit die knisperen en kraken. Je moet gewoon even experimenteren.
En van de lucht van frituur ben je af, geen vette keuken meer. Maar ook je gebruikte vet van het frituren staat niet ranzig te worden zodat het na enkele keren weggegooid moet worden.
De Tefal is inmiddels door vele mensen geprobeerd en hun ervaringen vind je ook op de Tefal site.
Jammer dat dit soort ervaringen niet mee genomen zijn.

Gesloten