LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brocanterie Sophie

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Miranda5000
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 okt 2014 14:35

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Miranda5000 »

Jee zeg wat een hoop negatieve reacties, helaas kan ik daar van meepraten. Ik heb op 7 oktober een bestelling geplaats van bijna 85 euro, tot op heden nog niets afgeleverd. Ik heb inmiddels 3 mails gestuurd waar ook geen enkele reactie op kwam. Vanmorgen geprobeerd te bellen, telefoon werd niet opgenomen en ik kon ook niets inspreken....toen ik vanmorgen een bericht had achtergelaten op haar fb pagina, waarin ik vroeg of ze de bestelling nog ging leveren en waarom ik nergens een reactie op kreeg, kreeg ik heel veel reacties van mensen die dus in hetzelfde schuitje zitten. Vervolgens werd mijn reactie en alle reacties daarop verwijderd en ben ik geband van haar fb site. Inmiddels heb ik nu wel een reactie gekeregen via de mail dat de levertijd langer duurt dan aangegeven en ze heeft op haar fb pagina foto's gezet met tekst waarom de levering langer duurt. Waarschijnlijk toch geschrokken van de negatieve reacties.
Laatst gewijzigd door Radar op 19 jan 2015 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd

amandel
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 okt 2014 07:16

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door amandel »

Miranda5000 schreef:Jee zeg wat een hoop negatieve reacties, helaas kan ik daar van meepraten. Ik heb op 7 oktober een bestelling geplaats van bijna 85 euro, tot op heden nog niets afgeleverd. Ik heb inmiddels 3 mails gestuurd waar ook geen enkele reactie op kwam. Vanmorgen geprobeerd te bellen, telefoon werd niet opgenomen en ik kon ook niets inspreken....toen ik vanmorgen een bericht had achtergelaten op haar fb pagina, waarin ik vroeg of ze de bestelling nog ging leveren en waarom ik nergens een reactie op kreeg, kreeg ik heel veel reacties van mensen die dus in hetzelfde schuitje zitten. Vervolgens werd mijn reactie en alle reacties daarop verwijderd en ben ik geband van haar fb site. Inmiddels heb ik nu wel een reactie gekeregen via de mail dat de levertijd langer duurt dan aangegeven en ze heeft op haar fb pagina foto's gezet met tekst waarom de levering langer duurt. Waarschijnlijk toch geschrokken van de negatieve reacties
Hopelijk krijg je je bestelling.
Laatst gewijzigd door Radar op 19 jan 2015 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote aangepast

Jolanda.m90
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2014 14:24

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Jolanda.m90 »

Eind augustus hebben wij een workshop gevolgd bij deze winkel. Helaas was één van onze vriendinnen ziek en hebben we dus één plaats afgezegd. In de winkel werd ons gezegd dat we het geld teruggestort zouden krijgen. Ik wacht nu nog steeds op mijn 40,-. We hebben verschillende keren telefonisch contact gehad, telkens werd verteld dat ze het deze week zou over maken. Nu zijn al verschillende telefoonnummers geblokkeerd. Zo triest dat je op deze manier je geld verdient...

Miranda5000
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 okt 2014 14:35

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Miranda5000 »

Nog steeds geen bestelling binnen hoor, geen reactie op mail, telefonisch niet te bereiken....ze verwijderd nog steeds de negatieve reacties en blokkeerd de mensen. Het lijkt dus heel positief als je op haar fb pagina kijkt, nogal logisch als je alles verwijderd wat je niet aanstaat, ongelofelijk en onbeschoft dat deze mevrouw hier mee wegkomt. Er zijn mensen die echt al 4 weken of langer op hun bestelling wachten! Ik ben zo langzamerhand behoorlijk wanhopig, ben 85 euro armer en vraag me af of ik uberhaupt mijn wandborden nog krijg, tenzij ik ze zelf maar ga ophalen in haar winkel in dordrecht...

Miranda5000
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 okt 2014 14:35

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Miranda5000 »

Ben bang dat ik niet netjes blijf als ik haar winkel instap. Na gister een mail te hebben gestuurd waarin ik haar tot morgenmiddag geef om mijn bestelling te leveren, dat er anders een aangifte de deur uitgaat(ik heb alles al klaar liggen) krijg ik vanmorgen een vriendelijke mail terug: dat ze het heel vervelend vond, oprechte excuses en dat ze gister de bestelling de deur uit heeft gedaan....ze is de sticker vergeten erbij te doen dus die stuurt ze vandaag nog op, nogmaals excuses. Mijn man zei gister: wees jij dan de eerste die officieel aangifte gaat doen, misschien volgen er dan meer. Wacht het vandaag en morgen af en anders gaat ze zwaar de pineut worden.
Laatst gewijzigd door Radar op 19 jan 2015 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd

Miranda5000
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 okt 2014 14:35

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Miranda5000 »

Een kleinigheidje? Dan heb je mijn berichten zeker niet gelezen bijdehand! Ging om een bestelling van 85 euro, voor jou misschien een kleinigheidje, voor mij een behoorlijk bedrag. Als jou dit niet interessert snap ik niet dat je deze berichten leest, zielig om zelf geen leven te hebben

angeliquepotma
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2014 20:01

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door angeliquepotma »

Hoi ik ben zelf als sinds 5 oktober bezig om een wandbord te bestellen bij dit bedrijf. Ik krijg idd ook geen reactie op mail. Na vaak bellen zijn ze wel te bereiken op het mobiele nummer en geven ze telkens aan alles opgestuurd te hebben. Ik geef aan dat ik bewijs wil en telkens zijn ze niet op kantoor en moet ik even een mail sturen dan gaan ze dat nakijken. Ik eis nu mijn geld terug want mijn vertrouwen is compleet weg in dit bedrijf maar ook daar reageren ze niet op. Ik ben nu in staat om mijn rechtsbijstand verzekering in te schakelen of de politie want ik ben toch een flink bedrag kwijt. Volgens mij gaat losse stickers bestellen prima maar als het grotere artikelen zijn sturen ze niets op. Heeft iemand op wat voor manier dan ook toch nog zijn bestelling ontvangen of geld terug gekregen?

Groet angelique potma

Marijke85
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2014 22:09

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Marijke85 »

Eind september hebben we een workshop geboekt voor 11 oktober j.l. Het gehele bedrag moest vooraf betaald worden. Het zou een workshop + high tea zijn.
Op 11 oktober waren we heel enthousiast met een groepje van 4 naar de winkel in Dordrecht gegaan. Hier bleek ook nog een groep van 9 personen te zijn die ook een workshop zou volgen. Na een start met wat kleine hapjes en een kopje thee (wat een high tea voor moest stellen) kwamen we er achter dat de borden niet allemaal geleverd waren. We hebben meegedacht in oplossingen, maar dit mocht niet baten. We zijn uiteindelijk met 2 van de 4 borden naar huis gegaan. De andere 2 borden zouden nagezonden worden.
Na 2 weken wachten, heel wat telefoontjes en mailtjes kwamen er dan toch borden bij ons aan. Helaas waren deze helemaal beschadigd. We hebben ze terug gebracht naar de winkel en zouden ons geld op ons rekening gestort krijgen. Het meisje in de winkel kon dit niet terug geven.
We hebben er een mail achteraan gestuurd, hier hebben we nooit reactie op gekregen.
Elke keer als je probeert te bellen krijg je iemand anders, behalve de eigenaresse. En als je die aan de lijn krijgt, zegt ze ... stuur maar een mailtje. Hier reageert ze vervolgens niet op.
De laatste keer dat ik belde, vroeg haar medewerker of ze aan de telefoon wilde komen en zei ze .. ik neem maandag contact op. Ik hoorde haar praten, maar kreeg haar niet aan de lijn, haar personeel liegt ook nog door te zeggen dat ze er niet is!!!
Ik heb hierna een mail gestuurd met daarin dat ik 's avonds om 9 uur aangifte zou doen en alle contactmomenten op een rij zou zetten en Radar zou informeren. Raad eens....om tien voor 9 stond het geld op mijn rekening!!! Dus voor iedereen..... mail haar met daarin een eindtijd.

Het is te gek voor woorden dat wat ik hier boven allemaal lees! Schandalig dat ze hiermee weg kan komen!
Voor iedereen die nog midden in de problemen zit...Sterkte!
Laatst gewijzigd door Radar op 19 jan 2015 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd

vanrijsingen
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2014 19:07

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door vanrijsingen »

Een wandbord bestelt. Na veelvuldig bellen met als excuus dat er veel navraag is. Na 3 weken pas iets ontvangen. Waardeloos en kapot product gekregen. Na mail en telefoon contact konden we het terug sturen en ons geld terug ontvangen. Dit hebben we gedaan, maar nooit geld terug gezien. Telefonisch zijn ze niet meer bereikbaar en op mails antwoorden ze niet meer. Dus geld kwijt.

Kunnen we hier niet iets mee doen. Op tv of zoiets?
Laatst gewijzigd door Radar op 19 jan 2015 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd

Monique79
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2014 10:18

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Monique79 »

Ik ben ook zeer ontevreden over Brocanterie Sophie! Ik zou iedereen willen afraden om er te bestellen.
Ik had een bord besteld. Dat kreeg ik gelukkig binnen een week bezorgd, maar heb het retour gestuurd. Ik vond de afwerking namelijk niet netjes. Ik heb voordat ik retour stuurde contact proberen op te nemen, maar geen reactie. Om niet aan de koop vast te zitten heb ik het bord daarom binnen 3 dagen retour gestuurd. Volgens PostNL is het pakket daar op 4 november jl. bezorgd. Sindsdien heb ik tig keer proberen te bellen, ik heb gemaild en telkens ook berichten via het contactformulier ("binnen 24 uur reactie") gestuurd, maar er komt gewoon o,o respons! Ik wacht nu al ruim een maand op mijn geld terug (bijna €43,-). Geen geld, geen reactie. Ga nu een aangetekende brief verzenden (ingebrekestelling) en desnoods maar een juridische procedure opstarten om mijn geld (+ extra gemaakte kosten) terug te vorderen.

Dus voor mensen die overwegen hier wat te bestellen.....doe het niet!!!

amandel
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 okt 2014 07:16

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door amandel »

Je moet naar het juridisch loket gaan. Ja hier moet wat aan gedaan daan worden het geld stroomt binnen daar en leveren ho maar. Dit gaat al mee dan een jaar zo. En inderdaad iedereen strapt er steeds in op de site omdat ze alle slechte recensies er af haalf en die mensen blok.

claudjebram
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2010 13:18

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door claudjebram »

KOOP HIER NIETS!!! Je krijgt niet wat je besteld en als je op hun FB pagina eerst via privé bericht en vervolgens op hun pagina vraagt waarom ze niet leveren wat je besteld (en betaald!) hebt blokkeren ze je gewoon! Ben hier nu al 3 dagen mee in de weer en uiteindelijk via rechtsbijstand, consuWijzer, en juridisch loket probeer ik gewoon te krijgen waar ik recht op heb: het goede tekstbord van "bij opa en oma" en niet van een "poes" wat ik dus heb ontvangen. Als ik ze dat mail zeggen ze dat ik een gepersonaliseerd bord heb wat ik niet kan ruilen....
Als je ze belt, tussen 10-14 ( dan zouden ze bereikbaar zijn) nemen ze niet op en op mails reageren ze niet.
Dus... Een gewaarschuwd mens.....
Laatst gewijzigd door Radar op 19 jan 2015 14:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Scheld- en vloekwoorden en nodeloos kwetsende tekst verwijderd

amandel
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 okt 2014 07:16

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door amandel »

claudjebram schreef:KOOP HIER NIETS!!! Je krijgt niet wat je besteld en als je op hun FB pagina eerst via privé bericht en vervolgens op hun pagina vraagt waarom ze niet leveren wat je besteld (en betaald!) hebt blokkeren ze je gewoon! Ben hier nu al 3 dagen mee in de weer en uiteindelijk via rechtsbijstand, consuWijzer, en juridisch loket probeer ik gewoon te krijgen waar ik recht op heb: het goede tekstbord van "bij opa en oma" en niet van een "poes" wat ik dus heb ontvangen. Als ik ze dat mail zeggen ze dat ik een gepersonaliseerd bord heb wat ik niet kan ruilen.... (Ik heb gvd het verkeerde bord gekregen mens!!)
Als je ze belt, tussen 10-14 ( dan zouden ze bereikbaar zijn) nemen ze niet op en op mails reageren ze niet.
Dus... Een gewaarschuwd mens.....
Ja het is verschrikkelijk hoe je behandeld word, er zijn zoveel gedupeerde door dit bedrijfik snap niet dat hier niks tegen gedaan word dit moet stoppen.

monique1978
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 dec 2014 21:38

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door monique1978 »

In oktober j.l. hebben we een wandbord besteld en netjes binnen de gestelde termijn ontvangen! Echter de afwerking was niet mooi (stickers afgescheurd en gewoon opgeplakt e.d.) en de afmeting viel ons tegen (maar dat is persoonlijk). We hebben meteen een mail gestuurd met de vraag waar we het bord naartoe konden retourneren. Daarop kregen we een reactie met het adres en de mededeling dat we het geld binnen 30 dagen op onze rekening teruggestort zouden krijgen.

Inmiddels zijn we ruim 2 maanden verder en is er nog niets teruggestort. Op mijn mails wordt niet gereageerd, een aantal keer is het gelukt om telefonisch contact te krijgen, maar daar word ik onbehoorlijk toegeschreeuwd en wordt de verbinding vervolgens verbroken. Elke volgende poging om contact te krijgen wordt tegengehouden. Ook worden vragen die ik op facebook plaats of mijn negatieve reactie in het "gastenboek" verwijderd. Op deze wijze lijkt alles rozengeur en maneschijn en kan er gewoon worden doorgegaan met deze praktijken. Positieve berichten in glossy's en kranten zorgen voor nog meer klandizie en er zijn behoorlijk wat mensen gedupeerd als ik dat zo lees. Ook nu nog zie ik vaak negatieve reacties/ervaringen voorbij komen op facebook, die vervolgens binnen no time worden verwijderd.
Op het moment van onze aanschaf stond er nog een keurmerk op de site. Wij hebben deze niet gecontroleerd, maar deze is later weer verwijderd a.g.v. een sanctie van de Stichting Webwinkel Keur. Dit gebeurt niet zomaar.

Ik hoop dat Radar hier een uitzending aan wil besteden, want dit kan toch zo niet?! Ook heb ik mijn rechtsbijstandsverzekering erop gezet en zal ik aangifte doen bij de politie. Dit wordt echter alleen opgepakt als er meerdere vergelijkbare aangiftes bij de politie binnenkomen van dit "bedrijf". Dus wellicht is het een idee om de krachten te bundelen in de hoop op deze wijze toch ons geld terug te krijgen!
Laatst gewijzigd door Radar op 19 jan 2015 15:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Scheld- en vloekwoorden en nodeloos kwetsende tekst verwijderd

amandel
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 okt 2014 07:16

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door amandel »

Er word heel veel aangifte gedaan maar het is natuurlijk allemaal in verschillende gemeenten. Het is gewoon te gek voor worden dat een bedrijf met dit steeds weer weg komt . Elkaar heeft ze weer nieuwe slachtoffers doordat al het negatieve verwijderd kan worden. De workshops ook zijn zoveel klachten en gedupeerden .

Iris1961
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jan 2015 14:31

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Iris1961 »

Goede middag, vandaag aangifte gedaan tegen deze internet winkel, Brocanterie Sophie. Na herhaaldelijke mails eindelijk reactie gekregen. Het bestelde artikel, wandbord, zou volgens hun administratie verzonden zijn. Fout zou bij Postnl liggen. Contact opgenomen met Postnl, daar is niks bekent over zendeing van dit bedrijf naar ons! Weer mail gestuurd, gebeld, 06 nr wordt gewoon niet beantwoord, naar winkel on Dordrecht gebeld daar zij een verkoopster dat dit vaker gebeurde, mensen die produkten bestellen netjes betalen en vervolgens niks meer horen! Als je op FB een bericht plaats over je probleem dan wordt dat verwijderd, doe je t nog een keer dan blokkeren ze je! Ben er nu klaar mee en dus politie ingeschakeld!

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Har06 »

Iris1961 schreef:Goede middag, vandaag aangifte gedaan tegen deze internet winkel, Brocanterie Sophie. Na herhaaldelijke mails eindelijk reactie gekregen. Het bestelde artikel, wandbord, zou volgens hun administratie verzonden zijn. Fout zou bij Postnl liggen. Contact opgenomen met Postnl, daar is niks bekent over zendeing van dit bedrijf naar ons! Weer mail gestuurd, gebeld, 06 nr wordt gewoon niet beantwoord, naar winkel on Dordrecht gebeld daar zij een verkoopster dat dit vaker gebeurde, mensen die produkten bestellen netjes betalen en vervolgens niks meer horen! Als je op FB een bericht plaats over je probleem dan wordt dat verwijderd, doe je t nog een keer dan blokkeren ze je! Ben er nu klaar mee en dus politie ingeschakeld!
Je hebt groot gelijk.
Heeft de politie de aangifte opgenomen?, wat doen ze ermee ?

Iris1961
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jan 2015 14:31

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Iris1961 »

Heb vanmiddag eerst de politie gebeld en die raadde mij aan om via mijnpolitie.nl aangifte te doen. Daar vind je de link internetfraude. Er moeten helaas echter wel meerdere mensen aangifte doen tegen dit bedrijf! Heb de dame in kwestie ook nog een mail gestuurd waarin ik nogmaals, op advies van de politie, mijn geld terug gevraagd heb! Dus iedereen die negatieve ervaringen met dit bedrijf heeft...doe aangifte! Met elkaar sta je sterkter!
Laatst gewijzigd door Radar op 19 jan 2015 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen en persoonsgegevens verwijderd

Iris1961
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jan 2015 14:31

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Iris1961 »

@kathy1978
Heb vorige week contact gehad met verkoopster in de winkel. Die wordt er ook gek van, was niet de eerste die belde met zo'n klacht. Weet uit ervaring, zelf altijd in winkel gewerkt, dat hoe harder een klant tekeer gaat hoe mindr ze voor elkaar krijgen. Als de eignaresse er nou zelf zou zijn dan zou ik t nog overwegen maar die is er nooit! Dus aangifte is de enige manier aangezien ze me op haar FB pagina geblokt heeft!

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Har06 »

Iris1961 schreef:@kathy1978
Heb vorige week contact gehad met verkoopster in de winkel. Die wordt er ook gek van, was niet de eerste die belde met zo'n klacht. Weet uit ervaring, zelf altijd in winkel gewerkt, dat hoe harder een klant tekeer gaat hoe mindr ze voor elkaar krijgen. Als de eignaresse er nou zelf zou zijn dan zou ik t nog overwegen maar die is er nooit! Dus aangifte is de enige manier aangezien ze me op haar FB pagina geblokt heeft!
Bij welk politiebureau is aangifte gedaan ?

Gesloten